Проблем със виско перка... и още нещо
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Проблем със виско перка... и още нещо
Здравейте на Всички,
въпроса ми е следния в момента колата ми е в "перфектното състояние откъм охладителна система" (постоянно отворен или полуотворен термостат във комбинация със постоянно зацепена перка...) та въпроса ми е имали някакъв начин (със подръчни средства и скромни умения) да изключа перката,защото ми предстой път да се прибера до България... ~1000km,a във този студ който е в Бг... нали се сещате как ще "загрява" тази кола и колко ще е полезно за нея
(((
Мерси на всички отзова ли се
въпроса ми е следния в момента колата ми е в "перфектното състояние откъм охладителна система" (постоянно отворен или полуотворен термостат във комбинация със постоянно зацепена перка...) та въпроса ми е имали някакъв начин (със подръчни средства и скромни умения) да изключа перката,защото ми предстой път да се прибера до България... ~1000km,a във този студ който е в Бг... нали се сещате как ще "загрява" тази кола и колко ще е полезно за нея

Мерси на всички отзова ли се

Последна промяна sean-john на 04 Дек 2007, 19:00, променена общо 1 път
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
tsb_bg написа:Другия вариант е просто да я отвиеш от виското
Имам познат които всяка зима я прави тая интервенция че по бързо загрявала в студа и досега несе е оплаквал но знае ли човек ако почне нещо да грее колицата.....
Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Не ми се иска да се набутвам със ~100 евро (някаде там ще е термостата при положение ,че в Бг ще го сменя доста по евтино) затова ми се иска някой вариант който,ако може аз да си го направя
, за сега май само картон отпред ще е
, но само той едвали ще направи работата... ще се замисля и за перката да сваля...
а да загрее ме съмнява (ако все пак почне да загрява ще махна картона отпред и мисля ще работата ще заспи)
п.с. мисля да пътувам чак към 20-ти декември в смисъл сигурно ще е по студено от сега...
П.С.2 Я да попитам някой ако може да ми покаже на една снимчица или скица къде се намира бушончето за запалката на колата (че имах една случка и сега нямам запалка
)
Мерси на Всички Ви


а да загрее ме съмнява (ако все пак почне да загрява ще махна картона отпред и мисля ще работата ще заспи)
п.с. мисля да пътувам чак към 20-ти декември в смисъл сигурно ще е по студено от сега...
П.С.2 Я да попитам някой ако може да ми покаже на една снимчица или скица къде се намира бушончето за запалката на колата (че имах една случка и сега нямам запалка

Мерси на Всички Ви
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Колега взимай един термостат и не се офлянквай, няма да обеднееш от 30-40 евро в повече, а сигурно и термостата ще е по-читав от тия в бг. 1000 км да ги караш на незагрял мотор не е малко. От друга страна, чрез термостата си решаваш всички проблеми, и перката няма да ти пречи;)

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Митко Ганчев написа:Колега взимай един термостат и не се офлянквай, няма да обеднееш от 30-40 евро в повече, а сигурно и термостата ще е по-читав от тия в бг. 1000 км да ги караш на незагрял мотор не е малко. От друга страна, чрез термостата си решаваш всички проблеми, и перката няма да ти пречи;)
Много си прав Колега знам,че е така , но точно в момента съм в една гадна криза за пари... че тези 30-40 евро ми се виждат доста колкото и тъпо да звучи

Мерси много Le Transporteur за схемата
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
Не мислете че авточастите в бг са по евтени отколкото в чужбина дори излизат по скъпи,разликата е цената на труда но ако си го смениш за 10-15мин.сам може и да си на далавера 

Заменям си усилвателя!!
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...
viewtopic.php?f=64&t=228928
коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават...

- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Колега аз също те съветвам да направиш всичко възможно да смениш термостата, защото на мен ми се е случвало да загрее двигателя доста с картон пред радиатора в много студено време и затова картон не слагам никога вече. Освен това ако прегрее двигателя не ми се мисли колко ще струва ремонта. Ако все пак ще слагаш картон да е максимум върху половината площ на радиатора за да не стане беля. С поставен картон няма защо да сваляш перката, тъй като нейната функция се обезмисля до голяма степен. Успех !
- Батька Махно
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320 купе , 94
Колеги,не може ли някой,който е по-грамотен технически и е сменял термостат сам да обясни на колегата,каква е процедурата и той да се справи с проблема? Човека го е закъсал-сам си го признава-за пари.Не е ли моментът точно сега да му помогнем?Толкова ли е сложно,че човек с 2 ръце,та дори и двете да са леви-като моите-да не може да се справи?
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Ми той никъде не е питал как се сменя, сигурно му е ясно;) Доколкото разбрах, въпроса му беше за цените на частите. иначе термостата може да го смени и човек без кой знае какви умения, ако това е проблема...

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Ей Колеги СТРАШНО Ви благодаря, ако знаете само колко мъки съм спестил досега със този форум... а и едвали съм единствения
Така както гледам май ще го сменям... а това дали ще мога сам един бог знае (ще потърся из търсачката да видя дали има описано някаде как се смена термостат, ако няма ще ви помоля пак за помощ
със малко опътвания...
Мерси още веднъж на Всички

Така както гледам май ще го сменям... а това дали ще мога сам един бог знае (ще потърся из търсачката да видя дали има описано някаде как се смена термостат, ако няма ще ви помоля пак за помощ

Мерси още веднъж на Всички
Колега виж схемата
За да смениш термостата (No 6 на схемата)
- сваляш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - отвива се надясно)
- разкачаш двата маркуча от фланеца (No 5 на схемата)
- почистваш идеално челото на фланеца и мястото на двигателя където ляга гарнитурата (No 8 на схемата) от стари парчета и евентуално силикон ако е слаган
- сменяш термостата (No 6 на схемата) заедно с О-пръстена (No 7 на схемата) и гарнитурата (No 8 на схемата)
- стягаш фланеца и закачаш маркучите
- завиваш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - завива се наляво)
- доливаш антифриз и обезвъздушаваш системата
PS Само да допълня за отвиване на перката е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне" (ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)
При това пази радиатора

За да смениш термостата (No 6 на схемата)
- сваляш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - отвива се надясно)
- разкачаш двата маркуча от фланеца (No 5 на схемата)
- почистваш идеално челото на фланеца и мястото на двигателя където ляга гарнитурата (No 8 на схемата) от стари парчета и евентуално силикон ако е слаган
- сменяш термостата (No 6 на схемата) заедно с О-пръстена (No 7 на схемата) и гарнитурата (No 8 на схемата)
- стягаш фланеца и закачаш маркучите
- завиваш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - завива се наляво)
- доливаш антифриз и обезвъздушаваш системата

PS Само да допълня за отвиване на перката е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне" (ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)
При това пази радиатора

Последна промяна tsb_bg на 05 Дек 2007, 21:10, променена общо 1 път
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани