Проблем със виско перка... и още нещо

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Проблем със виско перка... и още нещо

Мнение от sean-john » 03 Дек 2007, 21:25

Здравейте на Всички,

въпроса ми е следния в момента колата ми е в "перфектното състояние откъм охладителна система" (постоянно отворен или полуотворен термостат във комбинация със постоянно зацепена перка...) та въпроса ми е имали някакъв начин (със подръчни средства и скромни умения) да изключа перката,защото ми предстой път да се прибера до България... ~1000km,a във този студ който е в Бг... нали се сещате как ще "загрява" тази кола и колко ще е полезно за нея :((((

Мерси на всички отзова ли се :)
Последна промяна sean-john на 04 Дек 2007, 19:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 03 Дек 2007, 21:30

Бих те посъветвал щом е временно да не пипаш перката а да сложиш картон пред радиатора. Другия вариант е просто да я отвиеш от виското

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 03 Дек 2007, 21:32

Да само за това разтояние ми трябва :( а картон ще сложа във всички случей :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 04 Дек 2007, 18:31

tsb_bg написа:Другия вариант е просто да я отвиеш от виското


Имам познат които всяка зима я прави тая интервенция че по бързо загрявала в студа и досега несе е оплаквал но знае ли човек ако почне нещо да грее колицата.....
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

...

Мнение от shengi » 04 Дек 2007, 18:40

Смени поне термостата .... той като затвори веригата виското да си върти мисля, че поне до някъква степен ще се топли двигателя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 04 Дек 2007, 18:59

Не ми се иска да се набутвам със ~100 евро (някаде там ще е термостата при положение ,че в Бг ще го сменя доста по евтино) затова ми се иска някой вариант който,ако може аз да си го направя :confused: , за сега май само картон отпред ще е :confused: , но само той едвали ще направи работата... ще се замисля и за перката да сваля...

а да загрее ме съмнява (ако все пак почне да загрява ще махна картона отпред и мисля ще работата ще заспи)

п.с. мисля да пътувам чак към 20-ти декември в смисъл сигурно ще е по студено от сега...

П.С.2 Я да попитам някой ако може да ми покаже на една снимчица или скица къде се намира бушончето за запалката на колата (че имах една случка и сега нямам запалка :mhihi: )

Мерси на Всички Ви

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 04 Дек 2007, 19:28

Колега взимай един термостат и не се офлянквай, няма да обеднееш от 30-40 евро в повече, а сигурно и термостата ще е по-читав от тия в бг. 1000 км да ги караш на незагрял мотор не е малко. От друга страна, чрез термостата си решаваш всички проблеми, и перката няма да ти пречи;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 04 Дек 2007, 19:31

това са предпазителите: http://bmw320.hit.bg/e36fuse1.JPG
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 04 Дек 2007, 19:38

Митко Ганчев написа:Колега взимай един термостат и не се офлянквай, няма да обеднееш от 30-40 евро в повече, а сигурно и термостата ще е по-читав от тия в бг. 1000 км да ги караш на незагрял мотор не е малко. От друга страна, чрез термостата си решаваш всички проблеми, и перката няма да ти пречи;)


Много си прав Колега знам,че е така , но точно в момента съм в една гадна криза за пари... че тези 30-40 евро ми се виждат доста колкото и тъпо да звучи :( , но утре ще мина тука през 1 майстор до удома и ще го питам... колко парички ще е смяната с нов термостат и ще реша...

Мерси много Le Transporteur за схемата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 04 Дек 2007, 23:03

Не мислете че авточастите в бг са по евтени отколкото в чужбина дори излизат по скъпи,разликата е цената на труда но ако си го смениш за 10-15мин.сам може и да си на далавера ;)
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 04 Дек 2007, 23:03

Колега аз също те съветвам да направиш всичко възможно да смениш термостата, защото на мен ми се е случвало да загрее двигателя доста с картон пред радиатора в много студено време и затова картон не слагам никога вече. Освен това ако прегрее двигателя не ми се мисли колко ще струва ремонта. Ако все пак ще слагаш картон да е максимум върху половината площ на радиатора за да не стане беля. С поставен картон няма защо да сваляш перката, тъй като нейната функция се обезмисля до голяма степен. Успех !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ 320 купе , 94

Мнение от Батька Махно » 04 Дек 2007, 23:56

Колеги,не може ли някой,който е по-грамотен технически и е сменял термостат сам да обясни на колегата,каква е процедурата и той да се справи с проблема? Човека го е закъсал-сам си го признава-за пари.Не е ли моментът точно сега да му помогнем?Толкова ли е сложно,че човек с 2 ръце,та дори и двете да са леви-като моите-да не може да се справи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 05 Дек 2007, 0:31

Ми той никъде не е питал как се сменя, сигурно му е ясно;) Доколкото разбрах, въпроса му беше за цените на частите. иначе термостата може да го смени и човек без кой знае какви умения, ако това е проблема...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 05 Дек 2007, 19:40

Ей Колеги СТРАШНО Ви благодаря, ако знаете само колко мъки съм спестил досега със този форум... а и едвали съм единствения :)

Така както гледам май ще го сменям... а това дали ще мога сам един бог знае (ще потърся из търсачката да видя дали има описано някаде как се смена термостат, ако няма ще ви помоля пак за помощ :( със малко опътвания...

Мерси още веднъж на Всички

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 05 Дек 2007, 20:05

Колега виж схемата

Изображение

За да смениш термостата (No 6 на схемата)
- сваляш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - отвива се надясно)
- разкачаш двата маркуча от фланеца (No 5 на схемата)
- почистваш идеално челото на фланеца и мястото на двигателя където ляга гарнитурата (No 8 на схемата) от стари парчета и евентуално силикон ако е слаган
- сменяш термостата (No 6 на схемата) заедно с О-пръстена (No 7 на схемата) и гарнитурата (No 8 на схемата)
- стягаш фланеца и закачаш маркучите
- завиваш перката заедно с виско-съединителя (с обратна резба е - завива се наляво)
- доливаш антифриз и обезвъздушаваш системата

:yes:

PS Само да допълня за отвиване на перката е необходим рязък удар с чук по ключа докато "тръгне" (ако тръгнеш да го отвиваш по нормалния начин превърта заедно със шайбата)

При това пази радиатора :!:
Последна промяна tsb_bg на 05 Дек 2007, 21:10, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook