AGR клапан
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
soreman написа:А някой може ли да ме посъветва къде мога да отида да ми го изчистят както трябва този AGR клапан. Не знам в какво състояние е, но предполагам няма лошо да се почисти...
Съвсем спокойно можеш да си го почистиш или изолираш(препоръчвам ти го от опит!) сам! Отваряш, виждаш в какво състояние е от нагара, запушваш маркучлето (аз дори самия клапан запуших с изрязана метална пластинка) и затваряш

П.П. - Предполагам сега ще питаш къде се намира клапана - ползвай търсачката - има тема за него със снимки

- soreman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: 23.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65 730d
Клапана е ясно къде се намира. Следих темата, в която имаше детайлна информация как се чисти, но все пак предпочитам да отида някъде където да ми го почисти някой който го е правил и разбира какво да прави. Затова попитах, просто идеята ми е че не искам да човъркам аз, според мен всеки трябва да прави това което може най-добре.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Разбирам те много добре, но манипулацията е елементарна просто.Както си решиш.Не мога да те насоча към никого, макар всеки "гаражен майстор" да може да го направи.
- soreman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: 23.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65 730d
Dimitroff написа:Разбирам те много добре, но манипулацията е елементарна просто.Както си решиш.Не мога да те насоча към никого, макар всеки "гаражен майстор" да може да го направи.
Сигурно, но все пак нека си го направя някой който разбира, освен това откъде ще намеря бензин за да го почистя? Трябва да купувам туба да ходя да взимам бензин в туба и какво ли още не.... да не говорим че нямам инструменти за такива манипулации.
Наистина ще съм благодарен някой да ме насочи.
- carcrasher
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 24.09.2004
- Местоположение: СОФИЯ
Dimitroff написа:soreman написа:А някой може ли да ме посъветва къде мога да отида да ми го изчистят както трябва този AGR клапан. Не знам в какво състояние е, но предполагам няма лошо да се почисти...
Съвсем спокойно можеш да си го почистиш или изолираш(препоръчвам ти го от опит!) сам! Отваряш, виждаш в какво състояние е от нагара, запушваш маркучлето (аз дори самия клапан запуших с изрязана метална пластинка) и затваряш
абе ти си убиец на коли беееее!!!!!!!!!
ЕЕЕ, АМА УЖАСНО СЪМ ГОТИНА!!
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Аз съм привърженик на друга... дори не теория а чист факт :
след смяната на дебитомера с чисто нов запуших АГР клапана и майстора като ме видя ме би през ръчичките....
и ми каза гледай сега моето момче :
Хората запушват АГР клапана само когато дебитомера им тръгва да заминава... или е заминал частично. При запушването му се лъже компютъра за количестовото въздух което влиза.
Когато коалта работи с нов дебитомер и запушен АГР клапан... работи осезаемо по-зле отколкото като го пусна да работи в нормален режим - колата утихва, работи като швейцарски ръчен часовник.
Реших да видя дали обаче не върви повече в предвид на това че дори да е по-шумна и да работи по-търдо...... ако върви повече бих пренебрегнал този факт... но уви... дори колата не вървеше повече.
Та моя извод е следния от цялата случка - ако сте 101% сигурни в дебитомера ви че работи както трябва - не го запушвайте.
В много случаи обаче... дебитомера заминава на 10/%, 20% и постепенно човек не обръща много много внимание и свиква. След това запушва АГР-то... което един вид корегира въздуха и приближава оригиналните стойности.... и човек му се струва че работи по-добре колата което е просто моментно решение.
след смяната на дебитомера с чисто нов запуших АГР клапана и майстора като ме видя ме би през ръчичките....
и ми каза гледай сега моето момче :
Хората запушват АГР клапана само когато дебитомера им тръгва да заминава... или е заминал частично. При запушването му се лъже компютъра за количестовото въздух което влиза.
Когато коалта работи с нов дебитомер и запушен АГР клапан... работи осезаемо по-зле отколкото като го пусна да работи в нормален режим - колата утихва, работи като швейцарски ръчен часовник.
Реших да видя дали обаче не върви повече в предвид на това че дори да е по-шумна и да работи по-търдо...... ако върви повече бих пренебрегнал този факт... но уви... дори колата не вървеше повече.
Та моя извод е следния от цялата случка - ако сте 101% сигурни в дебитомера ви че работи както трябва - не го запушвайте.
В много случаи обаче... дебитомера заминава на 10/%, 20% и постепенно човек не обръща много много внимание и свиква. След това запушва АГР-то... което един вид корегира въздуха и приближава оригиналните стойности.... и човек му се струва че работи по-добре колата което е просто моментно решение.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Хората запушват АГР клапана само когато дебитомера им тръгва да заминава... или е заминал частично. При запушването му се лъже компютъра за количестовото въздух което влиза.
Когато коалта работи с нов дебитомер и запушен АГР клапан.
с това абсолютно не съм съгласен



- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
V-max написа:Хората запушват АГР клапана само когато дебитомера им тръгва да заминава... или е заминал частично. При запушването му се лъже компютъра за количестовото въздух което влиза.
Когато коалта работи с нов дебитомер и запушен АГР клапан.
с това абсолютно не съм съгласенКойто ти го е казал въобще явно не разбира принципите на работа на въпросния клапан ... и какво общо има с дебитомера , като АГРа е много след дебитомер, тоест дебитомера си мери без въобще да има какъвто и да е досег с парите вкарвани от АГРа в мотора... помислете малко преди да се изцепвате с подобни изказвания
А пък "майсторски" изказвания бол, кой по-близо , кой по-далеч от иситината
Колега V-MAX за първи път ще споря с теб .... може би аз не го обеснявам както трябва, но факта че когато е запушен и отпушен дава разлика и то сравнително голяма (по спомени когато е запушен и колата работи на място , отчиташе нещо от сорта на ~400 мг въздух...
След включването му в нормален режим въздуха падаше почти двойно :: ~220 mg (Може и обратното да беше)
Един вид бърка сместа.... а сместа е гориво + въздух !
Най-логичното и технически не издържано обяснение (лично мое) е че този агр клапан вкарва газове, които компютъра вече е предвидил че ще влязат от там.... събира ги с показанията на дебитомера.. и орпеделя горивото.
При подаване на газ, също имаше разлики... но не мога да се сетя точно.
Незнам точно как е свързано всичко за да го обесня технически грамотно, но смея да се доверя след като го видях с очите.
Ако ти имаш друго обеснение за този АГР клапан... кажи !
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
ето логиката при твоя мотор М47 136кс (ако ше спориме за други мотори , нещата не седят еднакво винаги
)
откъде влиза въздуха - от бъбреците нахлува към кутията с филтъра и след това на излизане бива измерен от дебитомер , отбелязваме пак - дебитомера седи след въздушния филтър
След него , потока преминава през интеркулера и влиза в мотора . Точно там където влиза в мотора седи АГР клапана
Каква е неговата функция - вкарва определна доза картерни и изгорели газове идващи от долната част на мотора, каква е неговата функция - с тези отработено газове , бедни на кислород и богати на въглероден двуокис (все пак са горели веднъж вече) може да се постигне само един ефект - намаляване на горенето вътре в мотора . Говоря за процеса горене , а не за разход - при него молекули кислород участват в изгарянето на горивната смес = тоест ако вкарваш въглероден двуокис какво правиш - убиваш в малка степен силата на горене или казано по-друг начин контролираш силата на горене . С каква цел се прави това , предполгам се досещате - покриване на еко нормите (евро3) в твоя случай . Така , надявам се изяснихме , че АГР клапана допринася единствено за намаляване на мощността на един мотор
От тук нататък всякакви анализи не би трябвало да твърдят противното , все пак бих се радвал ако има теория с поне няккакви доводи те да бъдат изложени логически
Случилото се при теб , по-ниски показания на дебитомера при откачен АГР (не казваш как точно е бил изолиран) са възможни единствено ако компа влиза в режим с осреднени показатели на работа (не бих го нарекъл авариен) .

откъде влиза въздуха - от бъбреците нахлува към кутията с филтъра и след това на излизане бива измерен от дебитомер , отбелязваме пак - дебитомера седи след въздушния филтър




Случилото се при теб , по-ниски показания на дебитомера при откачен АГР (не казваш как точно е бил изолиран) са възможни единствено ако компа влиза в режим с осреднени показатели на работа (не бих го нарекъл авариен) .
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Което означава че и аз съм прав и има логика да променя количеството въздух защо : ми защото при изключен клапан явно му идва много кислорода, подава по-малко гориво за сметка на кислорода... и ефекта пак е същия но с променена работа на мотора.
Другото което е ти поне знаеш за разлика от мен как се следят показателите.... от компютъра, не директно от дебитомера.
Дебитомера си измерва въздуха и праща данните на компютъра където съответно се обработват и подава определено количество към двигателя (200, 300, 400 мг... колкото е нужно спрямо другите фактори като обороти, натоварване и т.н.)
Горивото спярмо другите фактори е изчислено без да се има предвид че сместа не е обогатена, и при анализа на газовете или там системата която отчита какво гори и се вижда силна сместа и намалява горивото или въздуха.
Или нещо подобно
Извинявам се за лаическия език,. Възможно е и да бъркам но аз преди да сменя дебитоемра също го бях запушил и беше по-добре колата. След като смених дебитомера го пуснах, и колата заработи както трябва.
Разговора с майсотора.... зашуването му наново, карах малко около 1-2 км, в гаража, отпуших го ... и пак карах, диагностики и експерименти... и отпушен за сега. Затова смея да твърдя че е по-добре пон е за моята кола.... работи по-чисто, по безшумно .
Това е просто моята история и моята логика.
Другото което е ти поне знаеш за разлика от мен как се следят показателите.... от компютъра, не директно от дебитомера.
Дебитомера си измерва въздуха и праща данните на компютъра където съответно се обработват и подава определено количество към двигателя (200, 300, 400 мг... колкото е нужно спрямо другите фактори като обороти, натоварване и т.н.)
Горивото спярмо другите фактори е изчислено без да се има предвид че сместа не е обогатена, и при анализа на газовете или там системата която отчита какво гори и се вижда силна сместа и намалява горивото или въздуха.
Или нещо подобно
Извинявам се за лаическия език,. Възможно е и да бъркам но аз преди да сменя дебитоемра също го бях запушил и беше по-добре колата. След като смених дебитомера го пуснах, и колата заработи както трябва.
Разговора с майсотора.... зашуването му наново, карах малко около 1-2 км, в гаража, отпуших го ... и пак карах, диагностики и експерименти... и отпушен за сега. Затова смея да твърдя че е по-добре пон е за моята кола.... работи по-чисто, по безшумно .
Това е просто моята история и моята логика.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
няма датчик , който да следи кислорода
Освен количество и температура на въздуха няма други показатели . АГРа е много след всички тези датчици и неговата роля е да намалява мощността , така че НЯМА вариант в който с него твоя мотор да върви повече
Кажи как точно го изолираш, може би там е проблема

Кажи как точно го изолираш, може би там е проблема
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани