Качеството на БМВ през годините...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 21 Апр 2004, 22:16

alx написа:това със което съм съгласен е че развойния процес е много скъсен което оставя продукта неистестван да дава проблеми при редовна експлоатация. но пак се връщам на японците- те защо го нямат този проблем във такива размери?

аз мисля така:
(1) не знам дали скоро си бил в тази част на европата (германия), но там си живеят супер спокойно. Работно време от 8 до 5ч, събота-неделя разходчици насам-натам. Ех, и аз искам така, ама няма. Пустите немци добре че има гастербайтери да бачкат. А то без гърч не стават работите. Не съм бил в Япония де, дано и там не са се разпуснали масово толкоз много, но поне откъм културното им наследство говори добре за тях. Но човек в нищо не може да е сигурен тези дни. Дет се вика - "традициите не са това, което бяха" (уви).
(2) японците не се славят като много креативна нация, но затова пък нямат равни при "копи+пасте", че го правят по-добре и от оригинала. въпрос на култура предполагам. Отделно че при втората итерация нещата винаги стават по-добре.
(3) немците правят добре желязото, механиката. Но пък от към електроника отдавна са известни със склонността си да "overengineer"-ват до безобразие, да усложняват. Накратко - не им се отдава много на горките немци. Та напълно естествено е, когато автомобилите започват да преминават от механичната си години към все по-електронно-компютърно ориентирани, япониците да се справят по-добре (все пак електрониката им е на доста по-добро ниво).

всичко това са все фактори, които за мен обясняват логичния факт че японците правят най-надежните коли. Уви, глобализацията със нейната потребителска ценностна система, води до глобален ефект на проектиране на коли-за-еднократна-употреба, ползваш и след 3 години върляш, та не вярвам японците да успеят да избегнат тази тенденция. На световните корпорации просто не са им нужни ентусиасти, които по 10-20 години да си карат автомобилите. Парите са тези, които карат техния свят да се върти. И те не могат да си позволят да насарчават тендениции, които пречат на въртенето на парите...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 18.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от wazzz » 21 Апр 2004, 23:47

LandShark написа:На световните корпорации просто не са им нужни ентусиасти, които по 10-20 години да си карат автомобилите. Парите са тези, които карат техния свят да се върти. И те не могат да си позволят да насарчават тендениции, които пречат на въртенето на парите...

Много си прав...обаче от друга страна, малкко невероятно ми звучи 3 години да караш нова кола и после хвърляш...още повече на някои още ще ги изплащаш след години...

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 9:08

Точно така си е, взимаш кола на изплащане, след 2-3-4 години си изплатил част от нея, отиваш в магазина и казваш - искам ей тва. Ако банката няма възражения, изкупуват ти старата кола, дават ти новата и ти почваш да изплащаш на банката разликата м/у цената на новата и изплатеното до момента на разсрочено плащане. Не е нужно да си изплатил старата, за да я продадеш и да купиш нова. Ако колата която искаш е налична в момента цялото нещо става за няколко часа... А пък дилъра като ти изкупи колата на безценица (нали и те трябва да правят пари) има 2 варианта - ако е нова (под 2 години), могат да я продадат наново като Approved Used Car, или пък я продават на търг където някоя авто-къща я купува и препродава на по-висока цена като втора ръка кола -- от там идват повечето от нашите коли :)

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 22 Апр 2004, 9:22

В тоя ред на мисли ми идва на акъла една история, която чух от устата на шефа на сервиза "Nicy Car" в Пловдив! Та значи тоя разправя, че имало някъв клиент в сервиза с Е36 320 92г, бил си го купил от БГ чисто ново. В началото на тази година го е продал и колата била на 950000км...не съм объркал :shock: :!: Каза, че пича имал бизнес с Албания и пътувал редовно, от там са дошли тия многото километри! И най-интересното в случая е това, че нито веднъж не е отварял мотора...,редовно си сменял консумативите и не е имал никъкви сериозни проблеми... :!:
Мисълта ми е такава, че ако човек се грижи достатъчно добре за колата си тя му се отблагодарява..., но все пак това е кола 92г. :roll: :!: С по-новите коли нещата не са съвсем същите, но все пак всичко е строго субективно.
В Автобилд имаше една статия, мисля че беше с заглавие "Електрониката се скапа", там се разправяше за някъв с новата "Седмица", на която редовно сами се пускали пръскалките на чистачките и проблема се решавал частично като свърши водата в казанчето :D :!: След многократно посещение в сервиза механиците се отказали и му казали, че не могат да открият проблема... :roll: :!: Така изглеждат нещата от другата страна, просто новите технологии очевидно са изпреварили времето си! Моето лично мнение е че с течение на времето нещата ще се оправят, не ми се вярва да няма реакция от производителте, дори мисля, че от БМВ вече реагират на ситуацията...Преди няколко месеца мой приятел ходи в Мюнхен в централата на БМВ и разправя, че се е напълнило с японци там :D :!: Този, който им разяснявал качествата на Е60 също бил джигитаец! Неизбежна е японската намеса и при европейските производители, просто автомобилостроенето се е насочило в такава насока в която, уви... :oops: , японците са най силни... :!:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 22 Апр 2004, 11:25

Гаджето си купи нов Ситроен Ксара 2004-та модел, за 31 000$ ( във Австралия), така от тогава само проблеми:

1.во Боди Кита дойде със 2 месеца закаснение! ( Поръчали погрешен кит)
2.ро Километража почна да мърда при скорост над 110км до към 130, иглата си играе както си иска! Това го смениха ( чакахме 3 седмици защото поръчали грешен километраж), но проблема си е още там пак мърда иглата, и още не са го оправили! ( вече 3 месеца)
3.то Падна огледалото за задно виждане ( 3 седмици каране без задно огледало)
4.то Единия фар изгоря
5.то 4 пъти падеше дръжката на вратата, и 4 пъти уш е оправяха!...

Сега това е кола на 3 месеца и на 12 000 км...


просто нямам думи!

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 22 Апр 2004, 12:07

Немците дадоха на света четиритактовия двигател, дизела, ванкела... и все пак - не става когато колата е наблъскана с електроника БОШ, а половината от частите да са произведени в Тайван. Не че японските фирми нямат заводи там предвид евтината работна ръка, но като че ли самия контрол който упражняват върху производството коренно се различава от този на европейците и американците. Перфекционизма е издигнат в култ. Японците са на принципа давам пари - купувам акъл. Как иначе да си обясним, че те разработиха Ванкела и го монтират успешно и то серийно въпреки проблемите които им създава мазилната уредба.
Но...
Същия този перфекционизъм барабар с азиатската криза и наложените мита, им донесе не малко главоболия - Мицубиши, Мазда, Дайхатсу и др., част от тях бяха закупени от европейски и американски фирми. Защо? Ами много просто - японските автомобили са здрави, надеждни, икономични, комфортни. За европейските да не говорим - от ден на ден производството става все по калпаво. Е, как да не разчитам аз повече на 21-годишния си автомобил, който до сега не ми е изневерил нито един път отколкото на някое ново лъскаво бижу на което еърбега ми разбива мутрата ненадейно или отказват чистачките или шибидаха се отваря с удар. Вярно, че активната и пасивната безопасност са на ниво, но какво от това когато колата не може да излезе от сервиза заради калпава електроника.
Наскоро четох някъде, че българска фирма продава софтуер на европейски автомобилни компании (точно така беше формулирано). Евтинко.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook