Как да сменя?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Как да сменя?

Мнение от RIDDICK » 16 Юни 2007, 22:04

Здравеите колеги,в търсачката пробвах но не намерих отгожор на това което ме интерсува,та въпроса ми е:понеже ми просълзява семеринга на коляновият вал и исках да го сменя но се оказа че трябва някакъв специален инструмент говоря за семеринга които се намира отпред от страната на виското ,някои ако може да ми каже как наи лесно и безпроблемно би станала маниполацията ще съм безкраино благодарен,пробвахме с пистолет за гаики но нестава неможем да развием болта на маховика мисля,трябва да се даде контра но за това трябва този инструмент или там нещо специално ....дано съм обеснил правилно за какво говоря,благодаря ви предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Как да сменя?

Мнение от Le Transporteur » 16 Юни 2007, 22:31

RIDDICK написа:Здравеите колеги,в търсачката пробвах но не намерих отгожор на това което ме интерсува,та въпроса ми е:понеже ми просълзява семеринга на коляновият вал и исках да го сменя но се оказа че трябва някакъв специален инструмент говоря за семеринга които се намира отпред от страната на виското ,някои ако може да ми каже как наи лесно и безпроблемно би станала маниполацията ще съм безкраино благодарен,пробвахме с пистолет за гаики но нестава неможем да развием болта на маховика мисля,трябва да се даде контра но за това трябва този инструмент или там нещо специално ....дано съм обеснил правилно за какво говоря,благодаря ви предварително


Разбира се какво искаш да направиш,само бъркаш маховика със шайбата на ремъка.Кажи какъв ти е двигателя .Трябва ти инструмент за законтрянето на маховика... :arrow:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Мнение от RIDDICK » 16 Юни 2007, 22:39

точно това ми трябва,320 бензин 91 год Е36,и понеже не съм от софия а и не съм и в българия през годината нямам възможност да отида до дару кар или крамор за това ако има някакъв начин да се справя ще е добре в противен случаи ще гледам да си организирам времето през отпуската за да отида до оторизиран сервис с нужните инструменти,благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Мнение от RIDDICK » 16 Юни 2007, 22:53

ще ми кажете ли как е маниполацията на смяната на този семеринг извън специализиран сервиз,с какво да го заменя този инструмент

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 16 Юни 2007, 23:04

RIDDICK написа:точно това ми трябва,320 бензин 91 год Е36,и понеже не съм от софия а и не съм и в българия през годината нямам възможност да отида до дару кар или крамор за това ако има някакъв начин да се справя ще е добре в противен случаи ще гледам да си организирам времето през отпуската за да отида до оторизиран сервис с нужните инструменти,благодаря


Виж ми галерията ,има снимки точно от смяната на тази семерина,качих и фото със законтрянето.При мен мотора е М43,не съм лягал под М50 но си мисля че нещата ще са подобни.Разбирам че нямаш голяма подготовка за ремонт ,а тази смяна не е от най -простите неща.Болта на коляновият вал е затегнат със доста Nm,абсурд да го развиеш със пистолет,това е една от най яките връзки по колата,спасението е здрав ключ със подобаващо рамо и естествено здрава ръка.Зад картера ,вляво(погледнато срещу двигателя)има отвор затворен с гумена тапа,оттам се вижда маховика,по него трябва да има място за законтряне,"глух" отвор с диаметър 8-10мм,там се поставя импровизирания инструмент,който е добре да е плътен по отвора за да няма поддаване .... :arrow:

Казва се инструмент ,но всъщност е едно по-яко парче стомана с точен размер по отвора!
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 91 325d
Мечтае да кара: Z8

Мнение от laary » 16 Юни 2007, 23:07

RIDDICK написа:ще ми кажете ли как е маниполацията на смяната на този семеринг извън специализиран сервиз,с какво да го заменя този инструмент

С пистолет за гайки както го наричаш,но на значително по-голямо налягане, :uups: БУМ :idea: БУМ :arrow: и готово

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 16 Юни 2007, 23:10

laary написа:
RIDDICK написа:ще ми кажете ли как е маниполацията на смяната на този семеринг извън специализиран сервиз,с какво да го заменя този инструмент

С пистолет за гайки както го наричаш,но на значително по-голямо налягане, :uups: БУМ :idea: БУМ :arrow: и готово


Развивал ли си го :shock: или импровизираш
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 17 Юни 2007, 1:13

Инструмента за законтрянето се замества с достатъчно здрава отверка или по-добре дълъг болт. Само внимавай ако е болт да има за къде да го хванеш да го извадиш после, че много кофти се заклещва! А другата опасност е да не забравиш да го махнеш и да се опиташ да запалиш, щото тогава кво мазало може да станее...бях чел за сигурен метод, един конец го връзваш за болта и другия край на ключа, та да се сетиш ако тръгнеш да палиш :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Мнение от RIDDICK » 17 Юни 2007, 1:22

благодаря ви много за полезната информация ще прилова съветите ви а ако не успея ще се води на лекар в оторизиран сервиз надявам се да се спрравя,благодаря ви отново :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Mpaket

Мнение от vladimirbr » 23 Ное 2007, 13:58

Днес закарах моето БМВ да сменим семеринга и се оказа че отвор за законтрянето няма :shock: Двигателя също като на колегата е М43 Какво да правя :?: Дайте съвет

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 23 Ное 2007, 14:07

Как няма бе, някой го е мързяло да го търси :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 23 Ное 2007, 16:32

На брадчеда е малко по-нова от моята и захапва лекия феис в края на '95. Като обезвъздушавахме, мернах , че и на него ще му сменяме семерината отпред, но си спомням направи ми нещо впечатление и то май беше,че наистина нямаше отвор с тапа там където е моята.Довечера ще проверим...
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Mpaket

Мнение от vladimirbr » 26 Ное 2007, 12:42

Бях разпечатал снимки и описание как се прави, дигнахме колата и аз даже се завирах отдолу и 1/2 час гледахме, няма и това е

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook