Ниско напрежение на акумулатора-проблем????

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i Touring 95'
Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring

Ниско напрежение на акумулатора-проблем????

Мнение от Momcho » 26 Ное 2007, 0:45

Колеги, акумулатора на бимата си отива.
Та въпроса ми е: сега след като върти трудно при старт на мотора възможно ли е да прецакам нещо-бобини,компютър или нещо друго?
Така или иначе до ден-два ще го сменя, но ще ми се наложи да я запяла още един-два пъти?
Приемам съвети за определена марка и информация за цени.
Благодаря предварително!
Изображение
89' E30 316i; 91' E36 320i; 95' E34 520i Touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 26 Ное 2007, 1:04

Аз преди месец си взех Бош 70 амперчаса от Метро за 114 лв, ама май беше промо....С 2 години гаранте, ходи и вий, щото аз като търсих това беше най-добрата оферта, а като гледам си с като моя мотор, така че взимай минимум 60 амперчаса :!: ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 26 Ное 2007, 3:13

rdvr_burgas написа:Аз преди месец си взех Бош 70 амперчаса от Метро за 114 лв, ама май беше промо....С 2 години гаранте, ходи и вий, щото аз като търсих това беше най-добрата оферта, а като гледам си с като моя мотор, така че взимай минимум 60 амперчаса :!: ;)


Стига ве,каква е тая цена :shock: . За Бош Силвър ли говорим?!
А казват , че цените се повишавали.. :mhihi:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 26 Ное 2007, 3:18

Колега за да върти трудно има още една възможна причина освен акумулатора, а именно износени четки на стартера. За да не хвърлиш напразно пари за нов акумулатор най-добре се увери, че не четките са причината или пробвай сегашния си акумулатор на друга кола. Осен това като сменяш акумулатора оригиналното радио иска код (ако си с такова). Ако се окаже, че наистина е за смяна най-добре отиди за нов с друга кола за по-голяма сигурност, макар че се съмнявам да се прецака нещо по твоята. За твоя двигател 320i в книжката стр.138 е посочен 65A/h-ов акумулатор, гледай да вземеш такъв и да бъде необслужваем. Ако не намериш 65 вземи 70А/h,но не по-малък. За марка хвалят ACDelco. Хайде успех и кажи какво е станало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 9:51

Колега падне ли акумулатора, първо се отразява на паленето - освен капацитета (акумулираната енергия), намалява драстично и пусковия ток (тока който акумулатора е способен да отдаде за кратко време при палене). От там, освен, че акумулатора върти по-малко време (няма достатучно акумулирана енергия), върти и значително по-бавно двигателя (не може да даде необходимия ток, който черпи стартера).
За да запали нормално двигателя, той трябва да се развърти до определени обороти, при което да сработи бензиновата помпа, инжекциона и различните датчици (колянов вал, дебитомер, температура и т.н.) да пратят в един и същ момент сигнали до ECU-то, а то след като ги обработи в необходимия момент да подаде искра към съответния цилиндър/цилиндри.
Дори акумулатора да има "живот" да завърти едва-едва двигателя, тези сигнали не постъпват (не се обновяват) с необходимата скорост и ECU-то не може да си върши правилно функциите - колата не пали, стартера върти още по-дълго и акумулатора, който и без това си е тръгнал умира за нула време (получава се затворен кръг). При това както и да се зарежда, той в последствие (от зарядно или от алтернатора) не може да постигне никога стойностите за фабричния си капацитет и пусков ток и единствено се удължава агонията му и се късат нервите на собственика.
От друга страна не е допустимо за електрониката да работи при напрежения и ток извън рамките на предвидените от производителя, все пак не е кола с бубина, дистрибутор и прекъсвач а за кола пълна с електроника (не само свързана със запалването, а ABS, SRS, ESC и т.н.)

Аз не бих отлагал смяната на акумулатора.
Освен това (лично мое мнение - не ангажирам никой с това) на 2 коли (520i VANOS и 318iS) карам с ACDelco 72Ah (на 5-цата от 5 години, на 3-ката от 3 години) и въпреки, че капацитета им е над препоръчания от производителя до сега и двата се държат повече от добре. И двете коли са с фабричната екстра "570 - STRONGER ELECTRICITY SUPPLY - УСИЛЕНА ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ" и по 2 аудио-усилватели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 10:10

agent smit написа:Колега за да върти трудно има още една възможна причина освен акумулатора, а именно износени четки на стартера...


Стартера може да върти трудно и по чисто е механични причини - да задържа от износени лагер или втулки :idea:

Така, че ако има такива съмнения по-добре не проверявай твоя акумулатор на друга кола, а провери твоята с гарантирано работещ акумулатор


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 26 Ное 2007, 11:52

чакай да светна колегите по нагоре :D значи rdvr_burgas това което си взел от метро наистина ли мислиш че е оригинален Бош Силвър(жалка имитация) :mhihi: :mhihi: :mhihi: ,ходи в някои магазин за акумулатори и виж колко струва Бош Силвър ;) ,а цените нямат нищо общо с цените отпреди един месец над 150 лв са 75аh

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 26 Ное 2007, 12:10

vladuicho написа:... значи rdvr_burgas това което си взел от метро наистина ли мислиш че е оригинален Бош Силвър(жалка имитация) ...


Ме вярвам МЕТРО да предлагат ментета, по-скоро те като верига големи магазини с разнообразни артикули (от хранителни продукти до авто части) предлагат low-cost (в ниската ценова гама) продукти, независимо, че в някои случаи са на известни и реномирани производители. Освен това те централизирано поръчват сравнително големи количества, поради което поддържат и сравнително по-ниски цени. Разликата е, че те не са специализирани конкретно в никоя област (в чартност авто-аксесоари) и избора съответно не е голям а и при изчерпване на количествата договорени на ниски цени, не е ясно дали съответната стока ще я има като допълнителна доставка и каква ще е цената.

В конкретния случай е интересно кога е произведен акумулатора (има стикер на капака от горе). Твърде вероятно е този акумулатор да е отлежавал някъде, което не значи, че ако се купи на 2 пъти по-висока цена няма да е менте или ще е читав.


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 26 Ное 2007, 12:37

tsb_bg това го работа около 7-8 години знам за какво говора,през рацете са ми минали стотици акумулатори,знам кое е оригинален Бош Силвър,и
човек не се кълни толко в МЕТРО и в оригиналните им стоки( спецялно за тия за колите) ;) предполагам че тези акумулатори имат някакъв лиценз на БОШ,но в никакъв случай не са оригиналния Бош Силвър който струва почти двойно :smoke: ,преди време бяха пуснали турски Бош,и естествено пак хората им се лепнаха като си мислеха че ще изкарат с него 8 години :lol: хах


P.S.иначе поздрави tsb_bg :bchug: винаги си давал компетентни отговори на моите въпроси

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 26 Ное 2007, 13:07

Бош-а, който си взех не е силвър, а е S3 - най-нисък клас акумулатори на Бош - т.е. еквивалентен е на обикновените Монбат и т.н. и не мисля, че е менте. Цената беше на прИмоция, а относно разбирачите по-горе да ходят да видят и чак тогава да спамят :!: Визирам vladuicho :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 26 Ное 2007, 13:46

Щом не е Силвър може на тая цена, гаранцията също е с година по- малка, което също е фактор.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 26 Ное 2007, 14:14

аз мислех че дрънкаш за Бош Силвър за 117лв,както и да е аре нема да спорим повече :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 26 Ное 2007, 14:18

Като купувате гледайте височината,за тези на които са им отпред акукулаторите,трябва да за не по високи от 175мм.
Иначе кутията остава отворена.
Миналата седмица купувах за 316-ката марката е Winer италиански необслужваем напълно затворен с две години гаранция 55ah и 560 стартов ,ток цената беше 153лв.
Изках да си взема български акумулатор на монбат ,но се оказа мисията невъзможна обикалях доста и все няма с моя размер от новите им модели,кито са със изключително добри характеристики.
Оправдаваха се че имало много голям износ и за нашия пазар почти не оставало нищо и от завода не ги ебавали ,като поръчат стока чакали с месеци :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 26 Ное 2007, 14:55

в тоя ред,някой да сподели за Искра-та,аз съм много доволен..Монбат-а е пълна скръб,доста служебни бяха с такива
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 26 Ное 2007, 15:09

Искрата нямат ниски :idea: там всичко е на 190мм.
А ти какво не си доволен от монбат?
Аз до сега съм все с добри впечатления ,па и по 5-6 години безотказна работа мисля че им стига :roll:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook