Вече никога АБС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

За или против АВС

да
106
80%
не
27
20%
 
Общо гласове : 133
клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 25 Ное 2007, 0:08

Знам само, че като ми отказа АБС-а карам на магия! За него съм, щото с Е34-ката ме е отървавал в мокро време (бяхме 5-ма човека вътре и я бях засилил, ако не беше разтропал педала щяха да блокират колелата и...). Сега на лед като пускам баир как да спра?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 25 Ное 2007, 0:26

ABS-а създава чувство, че колата не спира, но това чувство е погрешно. Налагало ми се е да избегна почти челен сблъсък и да ви кажа чувството нямаше да е хич приятно ако немах АБС с натиснат до долу педал срещу изпеварваща неправилно кола да влезна с двете гуми в банкена при скорост от около 140 км/ч и да не загубя управление :confused: верно дриснах малко, ама ако немаше АБС как щях да завия и да избегна удъра :?:
Е34 :bowdown:
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 25 Ное 2007, 0:36

Stanchev написа:Е34 :bowdown:
:!: :!: :!: :!:

:winky:
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 25 Ное 2007, 0:37

за без АБС съм и аз.

Ве4е карам така 3 години,колата ми фабри4но си го няма!
досега нито един пън не ми е завла4ила гуми колата, а съм имал доста екстремни ситуации :mhihi: .
колата спира доста добре и без него и просто ако натиска6 като хората няма6 проблеми, както каза Пенчев в едно от пърите мнения :mhihi: тои е за хора където неосе6тат много много колата и изпадат в паника в дадени моменти.

Колкото по сложно е дадено не6то,толкова пове4е проблеми може да ти създаде - вземе 4е се замисли не6то заради някои скапан дат4ик става :mhihi:
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 25 Ное 2007, 12:00

Не изчетох всичко, защото тази тема сме я дъвкали 100 пъти поне, ама като чета последните мнения, май е по-добре да върнем карбураторите (щото електорниката е сложна), механичното запалване (щото се ремонтира лесно на път), чистачките с ръчки отвътре (щото можеш да си уцелишш интервала на чистене по-добре от фабрично настроения)...
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 25 Ное 2007, 12:07

Leon написа:... май е по-добре да върнем карбураторите (щото електорниката е сложна), механичното запалване (щото се ремонтира лесно на път), чистачките с ръчки отвътре (щото можеш да си уцелишш интервала на чистене по-добре от фабрично настроения)...


И задължително манивелата - стартера е дяволска машинка (ротор, статор, лагер, втулки, бендикс ....) всичко може да се бъгне :mhihi:

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 25 Ное 2007, 13:11

За тези които са против АБС, имам да кажа само едно: ако на вас наистина не ви трябва АБС, то дори и да карате кола с такава система, вие никога няма да я активирате.

Разликата идва когато стане големия сакатлък, когато наистина положението отива към лошо и когато сте пред ситуация за която всичкия опит на света не може да ви подготви. Тогава, първичния инстинкт на всеки шофьор (включително и най големите състезатели) е да изнасили спирачния педал със 2 крака. И тогава, АБСа може да направи разликата между счупен крак или счупен гръбнак.

Ако искам пистов автомобил АБСа е ненужна тежест, но за автомобил който да карам всеки ден на път с идиоти, деца, животни и какво ли не друго, АБСа е една много полезна система.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 25 Ное 2007, 13:55

WeiSTD написа:За тези които са против АБС, имам да кажа само едно: ако на вас наистина не ви трябва АБС, то дори и да карате кола с такава система, вие никога няма да я активирате....


Колега вярваш ли, че какъвто и опит и рефлекс да има човек, може да долови разлика от няколко % в ъгловата скорост на отделните колела :?:

Спред мен разликата е, че сензорите на ABS-а отчитат тази разлика и "предвиждат" предстоящото блокиране на някое от колелата и от там загубата или затрудненията в управлението на автомобила и ABS-a се активира предварително, за да предотврати това :!:

Човек е способен да "отчете" тази разлика едва след като колелото е блокирало, и каквато и бърза реакция да има, той почва да се бори с последствията от блокирало колело и загубата на контрол върху колата. А независимо от стажа и рефлексите, колко пъти (с каква честота) е способен да задейства и освободи спирачките в секунда, за да преодолее блокирането на колелото/колелата, и какво е времето за реакция на електрониката и с каква честота "помпи" ABS-а :?:

Иначе съм напълно съгласен с теб, че колкото по-голям опит и по-добри рефлекси има човек, толкова по-рядко ще "ползва услугите" на ABS-а ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 25 Ное 2007, 14:02

тук си прав и затова идва и разликата в мненията....
но познавам доста хора които заради АБС-а са помитали какви ли не предмети :mhihi: ,просто за6тото е отказал,все пак колите ни са на над 10 годинки.

а за колегите по-горе само да добавя 4е спира4ките са наи-важни... мисля 4е знаете за6то ,така 4е неми пи6ете глупости за карбуратори и тем подобни.
като ти откаже запалването кво правим? оправяме го...
като ти откажат спира4ките кво правим? сменяме половината 4асти на колата :mhihi:

АБС-а е добра система, но пове4ето хора в БГ въоб6те не следят състоянието на системата и това може да е фатално.

Затова не ми харесва 6тото ако питам дали има някои да е ходил на преглед поне 1 път тази година да му зака4ат компа и да видят състоянието на системата броиките 6те са доста малко, я вси4ките те залагат доста на тази ситема.

Един познат понеже бил с АБС се удари 3 пъти за един месец и тогава разбра 4е това което му казвам е така, тоест 4е не трябва да се доверява напълно на него... тои спира6е в последния момент и все ми вика споко тои АБС-а си знае работата..ДА ама на 2 пъти не6то дат4иците прецакаха работата и поднесоха гуметата 6тото натиска смело в последния момент и БУМ :mhihi: и седи и неможе да повярва 6тото бил с АБС и как така му поднесла колата :mhihi:


та мнението ми е - Добра система, само трябва да се внимава с нея отностно подръжка и да не се доверява 4авек на нея 4е тя винаги 6те му спре :mhihi: , е освен ако не кара някое БМВ последна серия
8)
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 25 Ное 2007, 14:31

Koйто не му харесва може да изключи датчици и бушони и да си кара и без АБС, ама не го правите, нали? :)
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 25 Ное 2007, 14:46

моита си е оригинално без АБС .
а доста хора го правят това след като им се прецака не6то и неимсе занимава да го оправят.
Типи4на БГ 4ерта.. караи докато се прецака, после го игнорираи и продължаваи да кара6 докато не продаде6 колата :mhihi:

Добре4е поне ние тук в форома вси4ките си гледаме колиците като детенца ;) ,ина4е пове4ето хората по пътя хи4 не ги интересува колата важното е да се возят докато може.Именно те правят яко катастрофи с неизправни коли .... е и колегите Голфаджии им правят конкуренция ама при тях и си4ко да е наред в колата пак си се удря :mhihi: то си и е навик станало :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 25 Ное 2007, 20:49

Дядо ви само с АБС е карал ... :mhihi: Не съм против него, но не е нещо кой знае какво. За мен не винаги върши работа, но се радвам, че го има ... Просто явно някои хора тук не са карали талиги и за това толкова му се радват и разчитат на него. Аз си спирам еднакво добре и със и без него, но наистина понякога си е от полза ... И все пак, колкото повече неща мислят вместо мен, толкова повече несигурен се чувствам ... :roll: Просто не мисля, че някой, или нещо друго може да мисли по-добре от мен в дадена ситуация ... Ама щом го слагат, явно статистиката показва, че на повечето хора им помага ;)
_!_


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 25 Ное 2007, 21:37

WeiSTD написа:За тези които са против АБС, имам да кажа само едно: ако на вас наистина не ви трябва АБС, то дори и да карате кола с такава система, вие никога няма да я активирате.

Разликата идва когато стане големия сакатлък, когато наистина положението отива към лошо и когато сте пред ситуация за която всичкия опит на света не може да ви подготви. Тогава, първичния инстинкт на всеки шофьор (включително и най големите състезатели) е да изнасили спирачния педал със 2 крака. И тогава, АБСа може да направи разликата между счупен крак или счупен гръбнак.

Ако искам пистов автомобил АБСа е ненужна тежест, но за автомобил който да карам всеки ден на път с идиоти, деца, животни и какво ли не друго, АБСа е една много полезна система.




Ела да караш кола 2 тона на гума 255 на павета дето не са мити от последния бюлетин на ЦКнаБКП и тогава ше ми говориш ти за АБС. ;)

Нали знаете кво пише на таблото като спре да пише ABS, отговора е прост: ЕБИ се :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1114
Регистриран на: 11.06.2005
Местоположение: у селото на белото

Мнение от Мишу » 25 Ное 2007, 21:44

при 130-140 мокро без еи би ес си у дерето освен ако не си пилот от ф1 имам в предвид ако трябва да спрш авариино не да пускаш и пак да натискаш а каквито и да ги вършиш предишното бмв ми беше325и и доста пъти съм се радвал поне при мен е така

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 25 Ное 2007, 22:19

Пичове, в много голяма грешка сте, както и повечето хора!
Като изобщо нямате идея и не ви се мисли как действа АБС-а и какви са му предимствата и недостатъците недейте да лаете само напразно във форума да праите трафик :mhihi:

Значи най-важното нещо за АБС-а което трябва всеки един усер който кара автомобил екпиран с тази система:

АБС системата не намалява спирачния път, АБС системата следи поведението на всяко едно от колелата и когато има колело което да започне да губи сцепление (било то едно, две или четири) веднага редуцира спирачното усилие с цел да избегне блокирането му!
Защо ми е тогава тая щуротия кат не ми намалява спирачния път?
Отговор (драги ми усере): Защото по този начин ти губиш едни исполински 2% от спирачния си път, но печелиш нещо което е по важно от тея 100 сантиметра дето ще загубиш, печелиш това от което всеки един шЕфиор би трябвало да го е страх ако го няма, това което спасява във 99% от ситуацийте със доста неприятен изход, в сравнение с този нищожен метър който ще ти спести една броня... тук говориме за УПРАВЛЕНИЕТО на автомобила колеги, УПРАВЛЕНИЕТО според вас не е ли по-важно от този така безценен 1 метър спирачен път по-малко при идеални условия?
Защото при сух път и наковани спирачки до там до преди блокирането на колелата автмобил без АБС може да спре с до 1 метър по-малко МАКС от 100 км/ч, сиктир да ти е и метъра когато ти се наложи да спираш служебно във завой под наклон когато сцеплението на колелата не е еднакво!!! А не само в наклон и в завой!
Ситуация: Пред теб колите заковават, ти блееш в касетофона! Дигаш погледа и гледаш "ГРЕДА"! Ковеш педала - да АМА, накурчил си се повече от колкото требва и гумите почват да цвилят - една или две (кофти щото са предни, а с тях завиваш) искаш да минеш в съседната лента дето виждаш че коли няма, ама гума която се плъзга, се плъзга натам накъдето я тегли усилието, а не натам на където е завила :) Ок ти си спец, веднага пускаш спирачката... е да ама ти я пускаш до там че да чуеш как гумата спира да цвили та да можеш да управляваш автмобилчето...еее да ама усещаш как не спираш оптимално! Пак натискаш и цикъла се повтаря...и колко време имаш ти да спираш? 2-3 секунди макс при безразсъдно шофиране в градски условия! И колко пъти си натиснал и отпуснал педала? я има 5 пъти я не :mhihi: Мани другото, ми ти си отпуснал педала нацяло - демек редуцирал си спирачното усилие и към 4-те колела!
Ами колега защо се праиш на много спец, като си има система която го праи това над 10 пъти по бързо от тебе! И то редуцжирайки спирачното усилие към колелото което трябва, а не към всички!
Ами тук говорихме за идеалния вариант!

Ами както често се случва някоя бабичка да пресича бул.България на кръстовището на Гоце Делчев, кат се движиш посока към БОяна! Там да му се невиди има едно скокче точно там дето не трябва, баш в зоната на спиране...иии ти си панокьосан, не си Шумахер, тресеш кучките до долу и стискаш зъби, гумите цвилят, колата лети плъзгайки се напред със сравнително ниско сцепление (защото коефициента на триене при плъзгане е една идея по-малък от този при търкаляне) и ти въртиш оня мити геврек и викаш НЕ НЕ НЕ! ЕЕЕЕ не ама точно в тоя момент минаваш през скокчето и филма става "SCAREY" - предницата на една страна, задницата на друга, не много но достатъчно за да се чудиш "на ляво ли да въртя, на дясно ли да въртя или да натискам по-силно педала" и гледаш сякаш на каданс как бабичката взела-дала е точно на пътя ти а ти мани че не управляваш колата, ми и тя не върви направо :mhihi:
Е колеги знаете ли също каква житейска истина има? Че карайки кола със и без АБС, ако сте много добри и знаете как да спирате няма да губите сцепление на гумите!
А какво искам да кажа ли?
Ами как какво - значи че не губиш ли сцепление на гумите дали ще си с АБС или без е все двеста нали така? АБС-а работи при загуба на сцепление! Е значи за да ти тропа АБС-а, си прекалил със спирачното усилие, от тука следва че не си го преценил оптимално! А случи ли се такава случка и дойде време за загуба на сцепление вервайте времето за което АБС-а ще ви го върне най-вероятно е по-малко от това за което вие ще го направите! И това при идеални условия!

А па относно леда - хич нема сми да спориме, щото па там кат ти блокират колелата и колата тръгне да се носи и да пускаш спирачката нема да я вкараш пак направо! А това че АБС-а тропал пък не спирал...е поне прави 2в1 - и спира и управляваш, а без него праиш 0в2 - ни спираш, ни завиваш :mhihi:

Винаги има НО, но практиката учи че това е една система която 60.9 % е полезна, 47.9 % е неутрална...а не ме питайте що сбора прай над 100! Щото голяма част от специалистите са дали повече от 1 отговор :mhihi: А процента за негативен отговор е толкова нищожен и клонящ към нула че ще е цяла обида да му се обърне внимание :mhihi:

Иначе е гот кат махнеш некое бушонче :mhihi: Ква беше там приказката за невежите :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Ае за некоя дрифтарка - мое без АБС, ама всекидневна кола дето пътуваш с нея.... зарежи ти!

А пък от голяма скорост :arrow: просто е смърт! Всичко става така мигновенно че няма време и оная лента с живота ти да мине пред очите ти :mhihi:

Те индженерите нямаше да я слагат на всякакви атомобили, включая и супер спортни ако нямаше файда от нея!

Поздрави :P
Последна промяна Дилян Пенчев на 25 Ное 2007, 22:28, променена общо 1 път
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook