Вече никога АБС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

За или против АВС

да
106
80%
не
27
20%
 
Общо гласове : 133
User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 23 Ное 2007, 19:52

Ако небеше полезно никой нямаше да го прави и да го прилага. Тва се отнася и за ESP, ASR, ASC, etc...


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 23 Ное 2007, 20:40

Penchev написа:^ Защо така мислиш , обоснови се :roll:

Важното е гумите да са нови според мен.На Е30 ако сложиш дори нови 225-ци няма да спре така ,както ще спре с 205-ци ,бъди сигурен тествано е :idea: Има значение масата на автомобила преди всичко,защото правопропорционално ако се качи една фиеста '88 на 225 гума ,абсолютно пък няма да спре ...

Познавам хора с 255 гуми на Е34 и никога не са се оплакали ...


Георги Пенчев


Първия ми сблъсък с АБС бе на сняг, лед и мокро, демек зимата, с летни гуми, с грайфер под минимума, демек под 1.6мм с гуми 225/50/16, колата спираше перфектно. На комбито на дъртия с летни гуми 195/65/15, абсолютен търлък, удървени и с малко грайфер, няма, мокро, няма сухо, спира. В следващия момент на е32ката, отпред с 235, отзад с 255 няма сухо, няма мокро, сурка се и това е, особено по павета, намо спиране, гумите са си нормални, не са първа младост, но не са и за изхвърляне. Същото беше когато я карах с 225/55/16 с хубави гуми. Същото беше, когато и бах качил едни 15ки, няма спиране, колата е закачана и АБС-а е проверяван, работи перфектно, всичко по спирачна уредба е перфектно. Същия тест и същите резултати на е34ката на Gemar (бившата на Станчев). Леко, мокричко, павета, пясък, няча спиране, и с предишните и със сегашните гуми, предишните не бяха свят, но сегашните са хубави.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 23 Ное 2007, 20:54

сони- изпаднал си в някаква заблуда... няма как една кола която прилага еднакво спирачно усилие на всичките гуми да спира по-бързо от друга кола която оптимизира спирачното усилие спрямо всяко колело по отделно.

аз мога да ти кажа съвсем отговорно че абс дава по-къс спирачен път независимо от гумите.

тука развихте баси балканския мит...

аз лично се кълна във абс- не мога да си спомня колко пъти са ме спасявали.. на сухо, на мокро, на лед, на сняг, със сликове, със хубави гуми, със лоши гуми..
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 23 Ное 2007, 20:58

alx написа:сони- изпаднал си в някаква заблуда... няма как една кола която прилага еднакво спирачно усилие на всичките гуми да спира по-бързо от друга кола която оптимизира спирачното усилие спрямо всяко колело по отделно.

аз мога да ти кажа съвсем отговорно че абс дава по-къс спирачен път независимо от гумите.

тука развихте баси балканския мит...

аз лично се кълна във абс- не мога да си спомня колко пъти са ме спасявали.. на сухо, на мокро, на лед, на сняг, със сликове, със хубави гуми, със лоши гуми..

:yes: и аз съм забелязал същото :D


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 23 Ное 2007, 21:20

alx написа:сони- изпаднал си в някаква заблуда... няма как една кола която прилага еднакво спирачно усилие на всичките гуми да спира по-бързо от друга кола която оптимизира спирачното усилие спрямо всяко колело по отделно.

аз мога да ти кажа съвсем отговорно че абс дава по-къс спирачен път независимо от гумите.

тука развихте баси балканския мит...

аз лично се кълна във абс- не мога да си спомня колко пъти са ме спасявали.. на сухо, на мокро, на лед, на сняг, със сликове, със хубави гуми, със лоши гуми..


Ок скоро ще има тест, обещавам, само да набарам някой кенеф с АБС и почвам с мерилка, тебешир и камера, аз вярвам на това което съм изпитал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Ное 2007, 22:07

alx написа:... няма как една кола която прилага еднакво спирачно усилие на всичките гуми да спира по-бързо от друга кола която оптимизира спирачното усилие спрямо всяко колело по отделно...


Нещо повече: това с еднаквото спирачно усилие на всички гуми и еднаквия спирачен ефект е по-скоро теоритично.
На практика нито дисковете, нито спирачните апарати, нито накладките, нито гумите и пътната настилка под всяка една от тях са в абсолютно еднакво състояние, за да очакваме еднакво поведение и съответно еднакъв спирачен ефект :!:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Ное 2007, 0:19

tsb_bg написа:На практика нито дисковете, нито спирачните апарати, нито накладките, нито гумите и пътната настилка под всяка една от тях са в абсолютно еднакво състояние, за да очакваме еднакво поведение и съответно еднакъв спирачен ефект :!:


факт. които прави абс-а още по-желан тъй като компенсира нееднаквото спиране на 4те гуми/дискове/накладки/спирачни апарати/спирачни кръгове и тн...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 24 Ное 2007, 0:27

и мен ме е спасявал АБС-а от 3 удара вече ,многократно съм го задействал и на сух асфалт с хубави гуми ,а зимата е още по полезен да не говорим за неопитен шофьор зимата че е направо безценен( жена ми редовно го ползва :mhihi: )

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Ное 2007, 1:33

alx написа:
tsb_bg написа:На практика нито дисковете, нито спирачните апарати, нито накладките, нито гумите и пътната настилка под всяка една от тях са в абсолютно еднакво състояние, за да очакваме еднакво поведение и съответно еднакъв спирачен ефект :!:


факт. които прави абс-а още по-желан тъй като компенсира нееднаквото спиране на 4те гуми/дискове/накладки/спирачни апарати/спирачни кръгове и тн...


Абсолютно съм съгласен с alx !

Аз съм си карал не малко време комбито със стари ,но запазени гуми,от едно време насам само с нови ,колата сега я чувствам повече от всякога сигурна.Първо от гумите трябва да се изхожда.Не случайно на миналогодишния зимен тест на АвтоБилд ,редакторите изказаха мнение ,че подбора на гуми от страна на БМВ е много грешен и това коства много на автомобилите с пълноприводно задвижване - и като тракция и като спиране ...

Нека всеки от вас направи следния тест (четете вниматлно) - хлъзгава настилка и движение с умерена скорост 60 км/ч напр. - минаване от 3-та на 2-ра предавка,но задържане на левия педал долу - навиване на волана стабилно наляво и в същия момент отпускане на съединителя придружено с натискане на спирачката :!:
Автомобила трябва да е оборудван с антиблокираща система на спирачките!

Какво се случва - при завоя и отпускане на съединителя в този момент сързано със зацепването на по-ниската предавка има задържане на двигателните колела - губят сцепление и се получава ефект като с предно предаване и ръчна спирачка.В същия момент при натискане на спирачния педал от сензорите на главините на двигателния мост пристига информация ,че има проблем със сцеплението,колата наистина се плъзва за момент и ABS-a задейства,усеща се характерното подритване на педала.НО предните колела не са загубили сцепление :idea: Да но системата редуцира спирачното усилие на задните, нали така ? Точно там ,където се случва нещо опасно ... давам примера в случая на явна разлика в сцеплението на колелата. Тогава когато не става въпрос за съвсем малки разлики отляво и отдясно било от гуми ,накладки,спирачни апарати и прочие :idea:

В случай на съвсем малки разлики,наистина съвсем малки , системата може да не активира аварийния режим с редуциране на усилието към 1,2 или повече колела.И това съм го пробвал много пъти на едно определено,много излъскано място в София, където от 80 км/ч натискам спирачката рязко ,но не особенно силно.Тогава колелата блокират леко,чувства се плъзгане даже,но ABS-a не сработва.
В същия този момент когато донатисна силно педала веднага се получава някъде явна разлика в сцепленията по колелата (най-малкото предни-задни) и педала започва да рита.Пробвайте последното,което казвам в отсечката по бул.Тодор Александров, между "Ботев" и ЦУМ,там е "уникалната" настилка ... Толкова пъти съм го пробвал,че по едно време даже си го правех от всеки път ...

п.с. Ако всеки си направи пълна профилактика на спирачната уредба - пълно обслужване на спирачни апарати,накладки,течност , нови гуми и окачване ще види ,че тази система е гениална ... Малки разлики не са от значение,карал съм с разбита предница и брутално разминаване в работата на спирачките от ляво и отдясно и колата пак спираше точно,само дето ми дърпаше на една страна


Георги Пенчев
Изображение


Аватар
Мнения: 1452
Регистриран на: 11.06.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кво ли не...

Мнение от Nasti » 24 Ное 2007, 8:42

ЕЕЕЕЕ, седя и чета 6 (ШЕСТ) страници глупости!

Аз ще си махна АБС-а, защото колата не спира, ми като най-продаваните артикули по авто-форумите са гумите втора употреба как ще спираш, нема как! Купих си 17-ки ама не ми останаха пари за гуми и за тва сложих едни страшни гуми втора ръка, направо уникални...
Аз пък вчера бях в мола и си купих дънки и понеже не ми останаха пари минах през магазин за дрехи втора употреба и си купих супер запазени и малко носени боксерки - то тва е същата работа!

АБС-а щял да си маха, ми аз да подкарам със секачките и да махам АБС, ЕСП, а може и като бакшишите да си махна и бушона на ербеците а?

Щял ключе да си прави за да си пуска и спира АБС-а - то ако беше много хитра екстра тва Ауди още да го монтират по колите си, а не да са го махнали още 94г.
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 441
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: София
Кара: на 3-та

Мнение от BFM » 24 Ное 2007, 11:06

Пенчев, мисля да пробвам теста и ако утре пише в пресата за черна е36-ца, която се е метнала на мантилнелата, да знаете - аз съм :mhihi:
Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 24 Ное 2007, 12:25

Penchev написа:... п.с. Ако всеки си направи пълна профилактика на спирачната уредба - пълно обслужване на спирачни апарати,накладки,течност , нови гуми и окачване ще види ,че тази система е гениална ...


:yes:

Писал съм го преди в една тема относно спирачната течност, но ще го повторя

Спирачната течност е силно хигроскопична (склонност да поема влага). Това си го пише изрично на опаковките и начина на съхранение. Поради това с течение на времето в системата се натрупва влага която освен че променя характеристиките на спирачната течност (от там и поведението при спиране), тя съсипва и всички метални части - бутала, цилиндри и т.н. За коли без ABS не е толкова фатално но ABS-a си е фина и капризна машинка с доста механика по помпата освен електрониката и влагата и влияе в пъти повече отколкото на останалата част от спирачната система. Това е причината всички производители да препоръчват през определен период (километри или години, дори колата да не е карана) да се подменя изцяло спирачната течност. За ABS-а това си е от жизнена необходимост, а не трик да те закарат във фирмения сервиз защото това на практика може да се направи навсякъде от що годе грамотен майстор и читав сервиз (не пред блока във всвеки случай). Става за 20-30 мин. и ако се прави като хората дори не е нужно обезвъздушаване.
От тук всеки да си прави сметката дали е по-добре през 2-3 години да инвестира час време и цената на 1-2 литра читава спирачна течност или да инвестира $$$ в ремонта на ABS който не е ясно в BG колко струва и колко е надежден а все пак говорим за спирачки а не за радио или ел. стъкла.
За съжаление за такива "подробности" се сещаме когато е късно и почнем да смятаме какво ще ни коства сериозния ремонт.

Не подценявайте обслужването и профилактиката на спирачната система, както каза и Penchev

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 24 Ное 2007, 13:06

Какво да ви кажа освен че Nasti ме накара да се усмихна :D

Твърдо ЗА АBS
Едно от най-безценните качества му е че може да управляваш колата след като се наложи да спираш рязко...
Както казаха и други колеги преди мен е почти невъзможно (нормален средно статистически шофьор) да успее в критична ситуация да конролира силата с която натиска крака до такава степен, че да не блокира гумте, защото когато се панираме нормалната реакция е да натисмен до долу педала.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 13.08.2007

Мнение от GVT » 24 Ное 2007, 22:17

Еееее вие се сте скъсали да бишете :mhihi: .Вчера имах работа по Солун и минах през един сервиз на БМВ,шефа на сервиза ми е приятел или поне на такъв ми се прае щото го карам чат пат на лов с мен :mhihi: ,направиха диагностика на колата и се оказа ,че проблема е в АБС-а ,не ги разбрах точно какво ми обясняваха но нещо от рода че подавал грешни сигнали /може и да греша/ ,свалиха и почистиха всички спирачни апарати/един от предните го смениха с нов/ също смениха датчиците на АБС и накладките и нова спирачна течност,това по ходовата част.Интересното беше ,че накладките и болтовете на гумите ги мазаха с някаква паста.По двигатела,датчик на коляновия вал и водна помпа/според тях бяха за сменяване,на мен не са ми правили проблем/ и свещите.И което е най важно не ми взеха и стотинка :mhihi: Гледах моташе се някаква генерация алпака ама ме беше срам да си я търся :mhihi:
На връщане минах през една морга на зей пазар да вида дали нема нещо интересно ,и кво да вида-на един рафт кротичко си седат 20-30 борда от всекакъв чишит,тия гърците сигурно това не ги влече :mhihi: ,подлакътник имаше само един и го отнесох за един приятел,културна работа ,само 20 евро :D .За бордовете го нямаше газдата и пича който беше там не знаеше на какви пари са,но следващия път ,ако са изгодни ще обурудваме някой съфорумец. :D
Благодаря на всички колеги за мненията но все си мисля да не ми направи тази пеза пак тоя АБС. :mhihi:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 24 Ное 2007, 22:23

Eeee те са ти изпосменили половината кола,трябва да имаш невероятен "късмет" та да се случи пак.Карай си колата и давай газ колкото можеш, то така си стъпва на краката уплашен човек :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Exclusive89

Последни теми
Facebook