Относно хидравлично масло

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Относно хидравлично масло

Мнение от Zubcho » 17 Ное 2007, 10:08

Колеги имах проблеми с теч на хидравлика, които отстраних, но при подмяната на маркуча не успяхме да запазим с майстора всичкото масло. Та наложи се да доливам и закупих единственото масло на което пишеше хидравлично. Не е червено на цвят каквото беше предишното, но майстора ми каза, че дори и да доливам няма да се пресече или нещо др. Маслото е следното - Prista - MHL - 32 и по ISO проверих си е точно за хидравлични системи. Прилагам и снимка Изображение на бутилката. На бензиностанцията имаше още много др. видове масла на които пишеше ATF ( което аз си превеждам така - Automatic Transmission Fluid) и искам да знам дали съм объркал покупката. Вече съм налял маслото и ако има грешка кажете да източвам и да сменям докато е време да не стане някоя беля с помпата.

А относно скъсаните хидравлични маркучи има решение което не струва 90 лв втора ръка :) Пратиха ме при 1 майстор който подменя маркуча и поставя обратно щуцерите които са били на стария маркуч. Говоря за маркучите които са за високото налягане и струват над 200 лв. нови. При майстора излизат около 25 лв. единия. Само си сваляте старите маркучи носите ги и ако няма клиент при майстора за около 10 мин сте готови с нов маркуч. Майстора се намира в кв. Малашевци. Като тръгнете от Балканстар посока Централни гробища стигате до следващия светофар където е Родопа, завива се в дясно на светофара и после в първата пряка пак в дясно. Кара се само направо по пряката и от ляво ще видите голяма жълта табелка "хидравлични маркучи" Майстора се казва Боби ето и телефон 0899833601. Прилагам и карта че не ме бива много в обясненията. :) Изображение

Доволен съм от майстора !
Последна промяна Zubcho на 09 Яну 2008, 18:46, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 17 Ное 2007, 10:44

Колега за хидравликата на волана при BMW се използват 2 вида хидравлично масло - ATF или CHF 7.1 (при по-старите системи)

Не знам кое е второто и дали отговаря на "Prista - MHL - 32 ISO" , което си сложил, но те съветвам да го смениш цялото с ATF (първо на старото не му знаеш възрастта а и сега с доливането не се знае каква мешавица се е получила)

Системата побира 1.2 L хидравлично масло (1.8 L за коли с автоматично регулиране на височината на задното окачване)
За коли с нивомерна пръчка на капачката на казанчето се налива до отметката "max" а за коли без нивомерна пръчка (масло CHF 7.1) се налива до 25 mm. под цилиндричната част с резбата за капачката.

Не е много скъпо, не се сменя често а хидравличната помпа знаеш колко струва $$$

Информацията е от BMW 5-Series E34 Service Manual (Bentleys)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 17 Ное 2007, 11:31

то би трябвало да усетиш на волана,по-лек,по-тежък.Покараи го малко,тъкмо ще ти промие с-ма и си сложи ATF,4увал съм 4е смазва по-добре помпата,както ти е казал колегата.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 17 Ное 2007, 11:46

:confused: :shock: А бе колега, цената на един Кастрол ATF Dexron II
или каквото ти пише на капачката е 10-15 лева бре :confused: :shock:
Не мога да разбера що си правите експерименти с колите :confused:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 17 Ное 2007, 13:21

ако на капачката ти пише АТФ - сменяй с атф!
иначе зелените са два вида CHF 7.1 и CHF11 (за колите с нивомат)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 18 Ное 2007, 0:04

На капачката не пише нищо относно маслото и ще го сменя с АТФ щом казвате. Мерси за съветите :) И колеги не съм искал да спестявам пари от маслото просто не знаех какво да купя и на това пишеше хидравлично масло. За това и го купих. Вижте снимката която съм приложил.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 18 Ное 2007, 0:12

ся се загледох, че в подписа си писал TOURING...
значи на самата капачка трябва да има оранжев или зелен кръг.
ако имаш нивомат значи кръга е зелен. дори и лепенката да я няма лесно може да познаеш дали имаш нивомат - трябва да провериш дали не излизат от казанчето маркучи (повече от един, който е отдолу)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 18 Ное 2007, 0:39

Имам нивомат, виждал съм сферите отдолу. Ще сменя цялото масло, но на капачката на казанчето за хидравликата не пише нищо относно вида на маслото което трябва да се сипе. Явно някой е махнал лепенката.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 18 Ное 2007, 0:43

щом имаш нивомат, твоето масло е ЗЕЛЕНО! Pentosin CHF11!
може да ползваш и ситроенско LHM спецификация, което на практика е едно и също!
колега, не карай с това червено масло, което са ти сипали, ще съсипеш хидравликата! :confused:
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook