Високите обороти?
Модератор: Общи модератори
68 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
ето един пример с е30 320:
1-ва предавка (пр число 1:3,72):
- 3000рпм * 1/3,72 (предавателното отношение на ск. кутия на 1-ва скорост) * 1/3,91 (предавателно отношение на final-drive-диференциала) =~ 206 рпм на задните гуми =~ 23km/h (при размер 195/55/15
)
- 6000 рпм * 1/3,72 * 1/3,91 = 412 =~ 46km/h
4-та предавка (пр число 1:1):
-3000 рпм * 1/1 * 1/3,91 = 767 =~ 86km/h
-6000 рпм * 1/1 * 1/3,91 = 1534 =~ 172km/h
или с думи прости: без значение дали си на 4-та (директна) или коя да е друга предавка 2пъти повече обороти = точно 2 пъти повече скорост, при една и съща предавка разбира се.
И както алх спомена връзката от коляновия вал до гумите е ТВЪРДА (ако не преплъзва съединителя), т.е. няма къде да се губят тея цифри
Загубите от триене, възд. съпротивление и т.н. се отразяват на другите неща, като например за колко време ще ги набере и дали изобщо ще ги набере, но не и на тази ТВЪРДА зависимост 
1-ва предавка (пр число 1:3,72):
- 3000рпм * 1/3,72 (предавателното отношение на ск. кутия на 1-ва скорост) * 1/3,91 (предавателно отношение на final-drive-диференциала) =~ 206 рпм на задните гуми =~ 23km/h (при размер 195/55/15

- 6000 рпм * 1/3,72 * 1/3,91 = 412 =~ 46km/h
4-та предавка (пр число 1:1):
-3000 рпм * 1/1 * 1/3,91 = 767 =~ 86km/h
-6000 рпм * 1/1 * 1/3,91 = 1534 =~ 172km/h
или с думи прости: без значение дали си на 4-та (директна) или коя да е друга предавка 2пъти повече обороти = точно 2 пъти повече скорост, при една и съща предавка разбира се.
И както алх спомена връзката от коляновия вал до гумите е ТВЪРДА (ако не преплъзва съединителя), т.е. няма къде да се губят тея цифри


Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
s написа:та тва за което говориш ти е частен случай когато горепосоченото число е 1.0 (най-често 3-та или 4-та предавка) тЪ тва е правилно но трябва да се обясни
да кажеме че първа на 5та си със 0.75:1 предавателно съотношение на скоростаната кутия със 3.1:1 главно предаване.
на 2000 оборота на коляновия вал ще правиш 4650 оборота на двигателните гуми (2000 х 0.75 х 3.1)
на 4000 оборота на коляновия вал ще правиш 9300 оборота на двигателните гуми (4000 х 0.75 х 3.1) което е точно два пъти повече обороти което е точно два пъти скороста.
дали си на 1:1 или не няма никакво значение. единственото което както казах се мени със оборотите е пада на оборотите като превключваш на по-висока предавка. колкото по-високо във оборотите превключваш- толкова по-голям ти е пада. примерно от 4та на 5та ако превключваш на 4000 оборота пада може да е 1000 оборота, ако превключваш на 6000 обаче ще е по-голям..
тази зависимост (за скороста и оборотите) позволява бързо на ум да измислиш каква е теоретичната максимална скорост на едно возило като му знаеш оборотите на най-бързата предавка на определена скорост (не е задължително да е последната обаче).
всичко това е писано и обяснявано - иди във "бест ъф" и чети... лошо няма
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
алекс, чета ти мнението и ми се струва, че аз сметките по-ги докарвам 

Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
алекс, логиката ти е вярна, но забравяш една "подробност".
Да, да приемем, че една кола при 2500 оборота се движи на пета със 100, а при 5000 - с 200. За да изминеш 200км в първия случай ще ти трябват 2ч, а във втория - 1ч. Да, буталото ще измине едно и също разстояние нагоре/надолу и в двата случая.
Само че пропускаш едно нещо - центробежните сили.
При 2500о/мин центробежните сили ще са много по-малки, отколкото при 5000 оборота. Представи си, имаш един конец, в единия край връзваш някаква тежест, а в другия край правиш примка. Пъхаш си пръста в примката, и почваш да въртиш тежестта. Колкото по-бързо въртиш, толкова по-голямо става и триенето. В един момент центробежните сили стават толкова големи, че конеца се къса, и тежестта изхвърча. Преди години в техникума ни показваха двигател от камион с дупка в блока от изхвърчало бутало.
Всеки двигател има различни оптимални обороти. По-високооборотните двигатели са с по-къс ход на буталото, и обратно.
Най-добрите обороти за даден двигател са когато той постига максимален въртящ момент.
Да, да приемем, че една кола при 2500 оборота се движи на пета със 100, а при 5000 - с 200. За да изминеш 200км в първия случай ще ти трябват 2ч, а във втория - 1ч. Да, буталото ще измине едно и също разстояние нагоре/надолу и в двата случая.
Само че пропускаш едно нещо - центробежните сили.
При 2500о/мин центробежните сили ще са много по-малки, отколкото при 5000 оборота. Представи си, имаш един конец, в единия край връзваш някаква тежест, а в другия край правиш примка. Пъхаш си пръста в примката, и почваш да въртиш тежестта. Колкото по-бързо въртиш, толкова по-голямо става и триенето. В един момент центробежните сили стават толкова големи, че конеца се къса, и тежестта изхвърча. Преди години в техникума ни показваха двигател от камион с дупка в блока от изхвърчало бутало.

Всеки двигател има различни оптимални обороти. По-високооборотните двигатели са с по-къс ход на буталото, и обратно.
Най-добрите обороти за даден двигател са когато той постига максимален въртящ момент.
b2 написа:алекс, чета ти мнението и ми се струва, че аз сметките по-ги докарвам
ми двете сметки са верни... аз проблем нямам..

за центробежните сили не пропускам нищо- аз написах че износването не е линейно- демек х2 оборотите не са равни на х2 износване а често на много повече..
за максималното кпд/въртящ момент/коне/'квото си изберете - не мисля че е вярно.. това че на някакви обороти мотора прави максимално нещо това не значи че там му е най-добре. таз логика е грешна.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Тъй, КПД - то го уточнихме и е точно както твърдим, при високите обороти намалява. Както и предположих още в по -първите постове, КПД е най - високо около МВМ и после пак намалява.
Алекси, прав си, аз затова казах и че не съм технически грамотен. Иначе не трябва да си кой знае какъв механик, просто връзката на скоростта с оборотите е най - елементарната възможна. Предположих, че е нещо друго, пък и не само аз изказах подобно мнение. Само аз обаче изразих съмнение в правотата му още при изказването
Кажете все пак най - сетне и за ниските обороти. КПД е нисък, но това не означава, че двигателят е най - натоварен. Като спим също имаме ниско КПД, но не се захабяваме
.
Алекси, прав си, аз затова казах и че не съм технически грамотен. Иначе не трябва да си кой знае какъв механик, просто връзката на скоростта с оборотите е най - елементарната възможна. Предположих, че е нещо друго, пък и не само аз изказах подобно мнение. Само аз обаче изразих съмнение в правотата му още при изказването

Кажете все пак най - сетне и за ниските обороти. КПД е нисък, но това не означава, че двигателят е най - натоварен. Като спим също имаме ниско КПД, но не се захабяваме

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
alx написа:на 2000 оборота на коляновия вал ще правиш 4650 оборота на двигателните гуми (2000 х 0.75 х 3.1)
на 4000 оборота на коляновия вал ще правиш 9300 оборота на двигателните гуми (4000 х 0.75 х 3.1) което е точно два пъти повече обороти което е точно два пъти скороста.
Май верно наобратно ги мислиш


68 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани