Високите обороти?
Модератор: Общи модератори
68 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
denko написа:Считам ги за полезни
тя една кола нема ли обороти нема КПД
а като нема КПД то са самоизяжда ...
КПД (коефицент на полезно действие) е стойност, която характеризира ефективността с която определен агрегат уползотворява подадената му енергия за полезна (тази за която е предназначен) работа.
ДВГ-то за съжаление има твърде нисък КПД 20-22%
останалото са загуби, които се разпределят долу-горе така:
35-40% мощност загубена, като топлина отделяна с изгорелите газове;
30-35% мощност загубена за нагряване на охладителната течност (същата тая която после се мъчим да охладим и завъртим на ново през двигателя)
5-10% мощност загубена за преодоляване силите на триене в двигателя.
Лично аз не виждам връзка между КПД-то и оборотите
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Връзката е, че това кпд от 20% дето си го споменал, то е при определен брой рпм и е максималното. Колко ще е точно и при какви обороти ще се постига, зависи от мотора. При по-ниски или по-високи обороти кпд-то постепенно пада.

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Митко Ганчев написа:Връзката е, че това кпд от 20% дето си го споменал, то е при определен брой рпм и е максималното. Колко ще е точно и при какви обороти ще се постига, зависи от мотора. При по-ниски или по-високи обороти кпд-то постепенно пада.
КПД-то е коефицент, който характеризира агрегата (двигателя) като цяло, а не режимма му на работа.
От режима на работа (компресия, пълнене, обороти и т.н.) зависят въртящия момент, мощността но не и КПД-то
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen

Beim Dieselmotor sieht das Verbrauchsdiagramm in der Regel dem vom Benzinmotor sehr ähnlich. Der beste Wirkungsgrad liegt im Drehzahlbereich des maximalen Drehmoments bei etwa 90% Last.
Сори, ама само на немски го намерих... Най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора. Демек там, дето на графиката специфичния разход е най-малък. Горе по средата, дето е 237 g/kWh

Точно това си мислех ...
Ще обобщя с това че нито ниските обороти са полезни нито високите ... ако караме с 2000 има вероятност да спестим малко от живота на колата но няма да е толкова забележимо .. според мен най добре е да се кара в рамките на най-голямо КПД и когато двигателя е най-силен .. специално тези обороти за всяка кола са различни и най добре е да се чете книжката ..
Ще обобщя с това че нито ниските обороти са полезни нито високите ... ако караме с 2000 има вероятност да спестим малко от живота на колата но няма да е толкова забележимо .. според мен най добре е да се кара в рамките на най-голямо КПД и когато двигателя е най-силен .. специално тези обороти за всяка кола са различни и най добре е да се чете книжката ..
Митко Ганчев написа:... Най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора ...
Ние май говорим ва едно и също, а не се разбираме

Прав си, че "най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора".
Аз обаче разбирам въпроса не кога КПД-то е по-голямо (при какви обороти), а кое е по-добре за двигателя, да има максимално КПД при 2000 оборота, или при 4000 оборота


Ами сигурно тоя с 4000 ше се износи малко по бързо но пък ще ни е всършил доста повече работа ..
Но нещо ме накара да мисля че износването при каране с 2000 може да е по голямо от карането с 3500 оборота .. сетих се за това че като дупчим с настолна бормашина ... колкото са по вискоки оборотите толкова по малко се пробива защото метала загрява и понякакъв начин боргията трудно го реже ...
Но нещо ме накара да мисля че износването при каране с 2000 може да е по голямо от карането с 3500 оборота .. сетих се за това че като дупчим с настолна бормашина ... колкото са по вискоки оборотите толкова по малко се пробива защото метала загрява и понякакъв начин боргията трудно го реже ...
- s
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
- Пол: Мъж
- Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39
alx написа:ако си на 2000 оборота със 100км, това значи че на 4000 ще си със 200 на същата предавка - демек 2х оборотите винаги са х2 скороста.
можеш ли да ми кажеш според теб каква роля има скоростната кутия на една кола....има едно нещо наречено предавателно число чел съм ти доста коментари знаеш за кво става въпрос...та тва за което говориш ти е частен случай когато горепосоченото число е 1.0 (най-често 3-та или 4-та предавка) тЪ тва е правилно но трябва да се обясни щото някои може да си помисли че не си наясно с механиката на автомобила...мисля че нее така

68 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity