Високите обороти?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Смятате ли, че високите обороти вредят на автомобила

Да
22
22%
Не
15
15%
Увеличават износването
33
33%
Трудно е да се прецени точно, има и вреден и полезен ефект
18
18%
Нямам мнение
4
4%
Считам ги даже за полезни
9
9%
 
Общо гласове : 101
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Ное 2007, 12:48

:yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 10 Ное 2007, 13:04

ДЗВЕР фундаментални неща от механиката на колата не са ти ясни ,прочети темите в Дъ бест оф ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 10 Ное 2007, 14:07

Сега трябва да измислят въртящтмоментометър за да целим винаги точните обороти и да не износваме двигателя ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 10 Ное 2007, 14:09

абе мани ти тия ниски обороти и тия въртежти моменти аз ти казувам
ако не беха убави ониа от завода немаше да ги турат
сичко щеше да е дападжииска раота
:mhihi:
и карам аз с 90 на 8-ма :mhihi:
у мармалата иначе маслото не мой да циркулира
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 10 Ное 2007, 14:10

denko написа:Считам ги за полезни
тя една кола нема ли обороти нема КПД
а като нема КПД то са самоизяжда ...


КПД (коефицент на полезно действие) е стойност, която характеризира ефективността с която определен агрегат уползотворява подадената му енергия за полезна (тази за която е предназначен) работа.

ДВГ-то за съжаление има твърде нисък КПД 20-22%
останалото са загуби, които се разпределят долу-горе така:
35-40% мощност загубена, като топлина отделяна с изгорелите газове;
30-35% мощност загубена за нагряване на охладителната течност (същата тая която после се мъчим да охладим и завъртим на ново през двигателя)
5-10% мощност загубена за преодоляване силите на триене в двигателя.

Лично аз не виждам връзка между КПД-то и оборотите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Ное 2007, 14:13

Връзката е, че това кпд от 20% дето си го споменал, то е при определен брой рпм и е максималното. Колко ще е точно и при какви обороти ще се постига, зависи от мотора. При по-ниски или по-високи обороти кпд-то постепенно пада.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 10 Ное 2007, 14:17

а максималния въртящ момент дали не се постига при обороти когато е максимално КПД-то

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Ное 2007, 14:22

:dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 10 Ное 2007, 14:28

Митко Ганчев написа:Връзката е, че това кпд от 20% дето си го споменал, то е при определен брой рпм и е максималното. Колко ще е точно и при какви обороти ще се постига, зависи от мотора. При по-ниски или по-високи обороти кпд-то постепенно пада.


КПД-то е коефицент, който характеризира агрегата (двигателя) като цяло, а не режимма му на работа.
От режима на работа (компресия, пълнене, обороти и т.н.) зависят въртящия момент, мощността но не и КПД-то

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 10 Ное 2007, 14:58

tsb_bg написа:КПД-то е коефицент, който характеризира агрегата (двигателя) като цяло, а не режимма му на работа.
От режима на работа (компресия, пълнене, обороти и т.н.) зависят въртящия момент, мощността но не и КПД-то


А не мислиш ли че КПД-то е изчислено в някакъв режим на работа ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 10 Ное 2007, 15:06

Изображение

Beim Dieselmotor sieht das Verbrauchsdiagramm in der Regel dem vom Benzinmotor sehr ähnlich. Der beste Wirkungsgrad liegt im Drehzahlbereich des maximalen Drehmoments bei etwa 90% Last.

Сори, ама само на немски го намерих... Най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора. Демек там, дето на графиката специфичния разход е най-малък. Горе по средата, дето е 237 g/kWh
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 10 Ное 2007, 15:13

Точно това си мислех ...

Ще обобщя с това че нито ниските обороти са полезни нито високите ... ако караме с 2000 има вероятност да спестим малко от живота на колата но няма да е толкова забележимо .. според мен най добре е да се кара в рамките на най-голямо КПД и когато двигателя е най-силен .. специално тези обороти за всяка кола са различни и най добре е да се чете книжката ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 10 Ное 2007, 19:47

Митко Ганчев написа:... Най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора ...


Ние май говорим ва едно и също, а не се разбираме :lol:

Прав си, че "най-високия КПД се намира при същите обороти, където е максималния въртящ момент и при около 90% натоварване на мотора".
Аз обаче разбирам въпроса не кога КПД-то е по-голямо (при какви обороти), а кое е по-добре за двигателя, да има максимално КПД при 2000 оборота, или при 4000 оборота :?: И кой при нормална работа се износва по-бързо :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.10.2007
Местоположение: Лапландия

Мнение от ge6pen4 » 10 Ное 2007, 20:13

Ами сигурно тоя с 4000 ше се износи малко по бързо но пък ще ни е всършил доста повече работа ..

Но нещо ме накара да мисля че износването при каране с 2000 може да е по голямо от карането с 3500 оборота .. сетих се за това че като дупчим с настолна бормашина ... колкото са по вискоки оборотите толкова по малко се пробива защото метала загрява и понякакъв начин боргията трудно го реже ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 10 Ное 2007, 20:56

alx написа:ако си на 2000 оборота със 100км, това значи че на 4000 ще си със 200 на същата предавка - демек 2х оборотите винаги са х2 скороста.

можеш ли да ми кажеш според теб каква роля има скоростната кутия на една кола....има едно нещо наречено предавателно число чел съм ти доста коментари знаеш за кво става въпрос...та тва за което говориш ти е частен случай когато горепосоченото число е 1.0 (най-често 3-та или 4-та предавка) тЪ тва е правилно но трябва да се обясни щото някои може да си помисли че не си наясно с механиката на автомобила...мисля че нее така :) иначе останалото по темата се каза най-добре работи двигателя при макс. въртящ момент с най-високо КПД съответно така е и най-икономично от обща гледна точно както се изрази някой преди мен ако пестиш от едно, ще дадеш пари за друго....

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook