въпрос с повишена трудност
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
въпрос с повишена трудност
Здравейте,излагам конкретно ситуацията с молба за проверена информация!!Възможно ли е на бмв 318ис,т.е купе е 36 да се сложат зимни гуми и алуминиеви джанти с размери съответно-гуми 195/65 р15,джанти 6,5 р15,при положение че производителя препоръчва 185/65 на 6-ци(стоманени) или 205/60 р15 на 7-ци алуминиеви,без застраховката да ви прецака ако стане птп.А как стои въпроса ако колата е с бг регистрация,а произшествието стане в чужбина и са замесени чужди застрахователи.Благодаря предварително.Поздрави!!
Последна промяна стенли13 на 09 Ное 2007, 16:32, променена общо 1 път
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Ква застраховка кво прецакване, можеш да ги сложиш всички тея гуми аз карам с по-широките джанти от Е-34 няма проблем.
- betona
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320 96g.
щом с тези джанти минаваш на технически преглед и няма проблем - няма какво да го мислиш. При ПТП се гледа валидна ли е застраховката, платена гражданска и техничеки преглед...а производителя никъде не споменава за 17 цола джанти - а повярвай ми доста такива се карат
)

В Европейските страни (за Германия, Италия и Швеция съм сигурен) в талона на колата са записани размерите джанти и гуми, които са препоръчани от производителя и ако те сбара пътна полиция, че едното или другото не отговаря на талона, първо спира колата от движение а после почва да те глобява
За BG е верно, че се гледа техническия преглед, но рано или късно ще почнат и тук тези изпълнения, най-малкото защото си е повод за глоби.
Как и до колко влияе това на застраховката не знам, но знам, че нашите застрахователи се хващат и за сламка, за да намерят повод да не плащат

За BG е верно, че се гледа техническия преглед, но рано или късно ще почнат и тук тези изпълнения, най-малкото защото си е повод за глоби.
Как и до колко влияе това на застраховката не знам, но знам, че нашите застрахователи се хващат и за сламка, за да намерят повод да не плащат
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
e що тогава продават масово из Германия 18- ки за е36, как карат с тях там или трябва да имат "ТЮФлек" 

bum_bum написа:e що тогава продават масово из Германия 18- ки за е36, как карат с тях там или трябва да имат "ТЮФлек"
Ако сложиш други джанти променяш заводската конфигурация на колата и трябва да узакониш промените. Ако те са в допустимите норми ти се издава документ и можеш да караш и с тези джанти/гуми които са вписани там. Нямям идея какво коства като пари, но знам, че някои сервизи/гумаджийници го правят за да си купиш от тях съответната джанта/гума.
Същите са изискванията и за друг тунинг по колата, който променя заводските параметри с която е регистрирана, за да започне серийното и производство.
- mirkata79
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: '02 е39 530d touring
- betona
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 320 96g.
Колегата мисля че питаше в момента как е - техническия преглед е важен, другото са някакви бъдещи несигурни промени
Няма да имаш никакви проблеми в тази насока със застрахователя ако това те притеснява. Поне до момента в практиката няма такива случаи

tsb_bg написа:bum_bum написа:e що тогава продават масово из Германия 18- ки за е36, как карат с тях там или трябва да имат "ТЮФлек"
Ако сложиш други джанти променяш заводската конфигурация на колата и трябва да узакониш промените. Ако те са в допустимите норми ти се издава документ и можеш да караш и с тези джанти/гуми които са вписани там. Нямям идея какво коства като пари, но знам, че някои сервизи/гумаджийници го правят за да си купиш от тях съответната джанта/гума.
Същите са изискванията и за друг тунинг по колата, който променя заводските параметри с която е регистрирана, за да започне серийното и производство.
Благодаря за отговорите!!!..........точно така,нарича се типизация,в моя случай би било лек и удобен вариант,защото отлоненията от препоръчваните периметри не са големи,Но ако колата ми беше с немска или австрийска(например) регистрация-(карам колата в австрия в момента)просто срещу сумата от 30-40 евро биха ми вписали в талона и допълнителния размер на гуми и джанти.Обаче аз съм със българска регистрация,а в нашия талон гуми и джанти не се споменават.Та въпроса е-типизират ли се тунингованите части в българия(в частност гуми и джанти),за да важи застраховката или не

Последна промяна стенли13 на 09 Ное 2007, 18:14, променена общо 1 път
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Стенли ,моля сподели отдавна ли караш в австрия с българска регистрация и всичките му там салтанати.Може и на лично ако решиш, интересува ме реалната разлика като разходи българска/австрийска регистрация.
Някой ако знае за Италия това вписване на допълнителни гуми/джанти в талона как(къде) става, ще съм благодарен на информация.
Някой ако знае за Италия това вписване на допълнителни гуми/джанти в талона как(къде) става, ще съм благодарен на информация.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: въпрос с повишена трудност
няма никакви проблеми да сложиш гумитестенли13 написа:Здравейте,излагам конкретно ситуацията с молба за проверена информация!!Възможно ли е на бмв 318ис,т.е купе е 36 да се сложат зимни гуми и алуминиеви джанти с размери съответно-гуми 195/65 р15,джанти 6,5 р15,при положение че производителя препоръчва 185/65 на 6-ци(стоманени) или 205/60 р15 на 7-ци алуминиеви,без застраховката да ви прецака ако стане птп.А как стои въпроса ако колата е с бг регистрация,а произшествието стане в чужбина и са замесени чужди застрахователи.Благодаря предварително.Поздрави!!
Le Transporteur написа:Стенли ,моля сподели отдавна ли караш в австрия с българска регистрация и всичките му там салтанати.Може и на лично ако решиш, интересува ме реалната разлика като разходи българска/австрийска регистрация.
Някой ако знае за Италия това вписване на допълнителни гуми/джанти в талона как(къде) става, ще съм благодарен на информация.
В италия немаш грижи с български номера



18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани