има ли разлика в разхода ,пежду 316 и 318
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- chocho
- crash tester
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 16.10.2006
- Местоположение: Scotland
- Пол: Мъж
- Кара: F07 530
D3BEP написа:Ти сериозни колебания, колега.
316 или 318.
Харчат почти еднакво.
Вървят почти еднакво.
По - скоро се колебай:
- в цената
- в състоянието
- в модела, дали компакт, купе, седан, комби, кабрио - даже тук може да ти даде по - голяма разлика в харча. Много по - важно от 1 лев на сто километра разлика, поне според мен
- в екстрите, там климатроници, ел, мел, отопление, комфорт.
Харчът е много... специфична величина. Ако я караш за малък харч, ще харчи малко, аз съм я свалял до 6,5 на 100
Ако я ръгаш, ще харчи много. 10 - 11 извънградско е напълно постижима величина на 318-ката. При средна скорост 180 и включен климатроник.
Така че независимо дали я купуваш или просто спориш с някого, разликата в харча е малка, по - важни са по - съществените разлики.

mirogooo написа:ЗДР. Колеги.Преди месец пътувах Крумовград-София-Крумовград = 600км. Бимата ми глатна 40 кила. Друг преход до Пловдив 350=25. Засечката е направена на око когато ми светне "дачика"на горивото. Та твае от мен,нешто незнам как се да си ги изчисля
Правих некви сметки но не ми излизат какви то искам.
Разхода l/100 се изчисляват така:
литри разделени на километри умножени по 100
Например:
40 / 600 х 100 = 6.67
25 / 350 х100 = 7.14
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
ЗДР. Колеги. Преди месец пътувах Крумовград-София-Крумовград = 600км. Бимата ми глатна 40 кила. Друг преход до Пловдив 350=25. Засечката е направена на око когато ми светне "дачика"на горивото. Та твае от мен,нешто незнам как се да си ги изчисля Правих некви сметки но не ми излизат какви то искам.
делиш израсходваното гориво на километрите и умножаваш по 100 за да получиш разхода за 100км

25/350=0.071*100= 7.1 на 100км разход


Последна промяна Zaho на 08 Ное 2007, 11:54, променена общо 1 път
- Lexus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 17.05.2005
- Местоположение: München
- Кара: E39 2003 525i Touring
...
bum_bum написа:не виждам нищо чудно 316- ката да падне от гоУф 4 1.9тди
Имал съм 316 1994 стария мотор и след много уговорки се наредих с голф3 ТДИ 90кс който победих без проблеми и тогава приятеля му с голф3 тди 110кс реши че него няма как да го победя, но и той изостана!
Колкото до разхода разлика при мен не намирам фрапираща(имал съм 316, 318ис сега карам 318и) 316 не го препоръчвам минимум 318 или 318ис ще си малко по спокоен като изпреварваш

A1Automobile
- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
Zaho написа:Това за 1.9 ТДИ го казах щото съм се пускал с такъв Голф и с Един Сеат с същия двигател и съм им бягал с една кола разлика Но тоя голф незнам какво направи как си бях зад него втора на 3500 оборота газ до доло и го гледам как се отдалечава доста сериозно1.9тди по каталожни данни маи е към 116HP
Все си мисля, че е заради 16"джанти дето сложих струва ми се по тромава стана колата със тях макар 4е ги мерих с рулетката 15" с гуми 60 и 16" с гуми 50 са еднакви та дори 16" джанти с гуми са с малко по малък диаметър
имам познат със голф 4 тди... заводски е 15О коня..
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
И аз за Голф 4 говоря 1.9тди, че е бая силен и шанс може би има само от 20- ка нагоре срещу него, а ако е с чип вече не знам 

Zaho написа:... Все си мисля, че е заради 16"джанти дето сложих струва ми се по тромава стана колата със тях макар 4е ги мерих с рулетката 15" с гуми 60 и 16" с гуми 50 са еднакви та дори 16" джанти с гуми са с малко по малък диаметър
Ако 16-ките с гумите са с по-малък диаметър за един оборот ще изминават по-малко разстояние от 15-ки с по-голям диаметър с гумите.
(и в двата случая говорим за вуншен диаметър на гумите)
Но практически не вярвам това да е можеш да го усетиш - тук говорим за много малки разлики
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
tsb_bg написа:Zaho написа:... Все си мисля, че е заради 16"джанти дето сложих струва ми се по тромава стана колата със тях макар 4е ги мерих с рулетката 15" с гуми 60 и 16" с гуми 50 са еднакви та дори 16" джанти с гуми са с малко по малък диаметър
Ако 16-ките с гумите са с по-малък диаметър за един оборот ще изминават по-малко разстояние от 15-ки с по-голям диаметър с гумите.
(и в двата случая говорим за вуншен диаметър на гумите)
Пропускаш:
.... И ще се завъртат с много по - голямо усилие от двигател и т.н. по веригата. А колелата поемат предаден въртящ момент, в който те играят ролята едва ли не на лост. Малко увеличение на дължина на лоста спрямо опората му много променя усилието.(не точно, доказателството е по - скоро в центробежните/центростремителните сили, но е така)
Без да споменаваме потенциални разлики в триенето. Зависят повече от ширината, наистина, но и разликата в радиуса има значение. Ъгълът на гумата при по - голям радиус спрямо допирателната/пътят става по - малък. Съответно, тъй като гумата е гума, а не чиста окръжност, с по - голям радиус по голяма част от обиколката й ще притисната до пътя.
Иначе, ако беше такава проста връзката, всички бмваци щяха да са с тракторни гуми. Въртят, с два оборота половин километър и готово

Последна промяна D3BEP на 08 Ное 2007, 19:37, променена общо 1 път
- bavareca_86
- Ох, на баба!
-
- Мнения: 3297
- Регистриран на: 6.02.2007
- Местоположение: Берлин
- Пол: Мъж
- Кара: селскостопанска машина
- Мечтае да кара: 4етириосен самосвал
...
ако от сега тарсиш икономи4на кола бмв определено не е твоята кола.
и се пак мисля 4е разхода между двете е горе-долу еднакав
и се пак мисля 4е разхода между двете е горе-долу еднакав

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
duh4e написа:12 - извънградско
15 - градско
Батее...нищо лично,ама смени това между регистрационните табели...аз такъв разход със зверски ръчки и климатик нон-стоп не съм достигал градско...

За извънградско да не говорим...при постоянна скорост 200км/ч харчи 10/100...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Разходът е абсолютно възможен, даже да не кажа, че може и да е малък.
Виждал съм такъв разход -15 градско на изправен Нисан Микра, двигател 1 и малко, ама много малко.
Причината...
Просто колата се кара студена. Палиш я след като е престояла нощта, минаваш 1-2 километра по натоварено време до работа, оставяш я там цял ден и вечерта пак до вас.
И така месеци наред. Изгаря стотици литри.
И харчи 15 на сто. И няма проблеми.
Така че ако става въпрос за такова каране, и 20 може да харчи без да е повредена,
Друг е въпросът като се попокара, дори и в града. Тогава трябва да падне разходът.
Макар че ако се кара на първа и втора, не вярвам даже и до 15 на сто да паднат повечето от нас.
Сещам се, инструкторът ми беше разправял за една... Тя като анекдот.
Та тя карала само на втора. Повече я било страх, той я карал да сменя, обаче оназ си знаела, първа - втора. Тя "нямало да кара много бързо".
На изпита нашият подготвил инспектора, зер тая трябва да я пуснат, много харчи на градско. И сяда оня, времето хладно, пътя празен. И я почва. Давай из града, изпревари тоя автобус, изпревари оня автобус.
Оная цялата червена. Колата ръмжи, но втората не се сменя!
Нашите и двамата се хилят под мустак, едвам се държат. Оная навъртяла километри .Накрая инспектора кандисал и и казал:
"Отбий тука. Честито. Взела си изпита."
И оная се обърнала към него и му казала:
"Ама господин инспекторе! Няма ли да ме изпитате да карам и на трета? Щото мога, ама да видите и Вие все пак!"
Виждал съм такъв разход -15 градско на изправен Нисан Микра, двигател 1 и малко, ама много малко.
Причината...
Просто колата се кара студена. Палиш я след като е престояла нощта, минаваш 1-2 километра по натоварено време до работа, оставяш я там цял ден и вечерта пак до вас.
И така месеци наред. Изгаря стотици литри.
И харчи 15 на сто. И няма проблеми.
Така че ако става въпрос за такова каране, и 20 може да харчи без да е повредена,
Друг е въпросът като се попокара, дори и в града. Тогава трябва да падне разходът.
Макар че ако се кара на първа и втора, не вярвам даже и до 15 на сто да паднат повечето от нас.
Сещам се, инструкторът ми беше разправял за една... Тя като анекдот.
Та тя карала само на втора. Повече я било страх, той я карал да сменя, обаче оназ си знаела, първа - втора. Тя "нямало да кара много бързо".
На изпита нашият подготвил инспектора, зер тая трябва да я пуснат, много харчи на градско. И сяда оня, времето хладно, пътя празен. И я почва. Давай из града, изпревари тоя автобус, изпревари оня автобус.
Оная цялата червена. Колата ръмжи, но втората не се сменя!
Нашите и двамата се хилят под мустак, едвам се държат. Оная навъртяла километри .Накрая инспектора кандисал и и казал:
"Отбий тука. Честито. Взела си изпита."
И оная се обърнала към него и му казала:
"Ама господин инспекторе! Няма ли да ме изпитате да карам и на трета? Щото мога, ама да видите и Вие все пак!"
D3BEP написа:Пропускаш:
.... И ще се завъртат с много по - голямо усилие от двигател и т.н. по веригата. А колелата поемат предаден въртящ момент, в който те играят ролята едва ли не на лост. Малко увеличение на дължина на лоста спрямо опората му много променя усилието.(не точно, доказателството е по - скоро в центробежните/центростремителните сили, но е така)
Без да споменаваме потенциални разлики в триенето. Зависят повече от ширината, наистина, но и разликата в радиуса има значение. Ъгълът на гумата при по - голям радиус спрямо допирателната/пътят става по - малък. Съответно, тъй като гумата е гума, а не чиста окръжност, с по - голям радиус по голяма част от обиколката й ще притисната до пътя.
Иначе, ако беше такава проста връзката, всички бмваци щяха да са с тракторни гуми. Въртят, с два оборота половин километър и готово
Връзката хич не е проста, има и фактор тегло и площ на "стъпката", материал, цена .... и всички тези фактори са взети предвид за да се стандартизира даден размер гуми и да се подбере за определена марка/модел автомобил.
Тук говорех само за отношеението диаметър на гумата / път
Иначе си прав
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани