За или против карането на къси светлини през деня
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
За или против карането на къси светлини през деня
стана ми любопитно какво е общото мнение по въпроса и затова реших да пусна тази анкета... 


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
ЗА. Аз също карам целогодишно на къси светлини. Просто видимоста е много по-добра когато са запалени фаровете.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
Карането на къси има много плюсове, но реално фаровете на насрешно движещите се автомобили привличат вниманието на шофьора и като нищо вземе да качи някой пешеходец на капака 

- ggb
- ентусиаст
-
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Аз съм за като надявам се повечето колеги и те да дадат своя положителен глас защото както се казваше в една реклама-Светлината спасява живот





- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Винаги на къси през деня, а вечер с халогенки (мноо дупки тука)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Svetlix написа:Аз само зимата карам на къси както го изисква закона. Лятото ги включвам само когато е по-мрачно и като пътувам на дълъг път.
Като цяло идеята целогодишно да се кара на къси не ми допада, виж за зимата съм 100% ЗА!

Честно казано досега не съм видял през лятото ,през слънчев ден ,на градско някой да кара на пуснати светлини.Виж на дълъг път е задължително

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D




Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Колеги вижте как стоят нещата от финансова гледна точка:
Изследването е правено за САЩ през 1997
Нормалната крушка за фаровете е 55W приема се, че двете консумират 100W при намалена мощност през деня.
Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г.
При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара презз нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно.
Това умножено по 100W на крушка прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня, което е приблизително равно на общото потребление на ел. енергия в САЩ за 12 часа
Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин.
Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно.
От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата.
За информация:
1 галон = 3.785411784 литра
1 миля = 1.609344 километра
1 паунд = 0.45359237 килограма
Не мисля, че е нужно да съпоставяме цифрите дадени за САЩ т тези за Европа или в частност за България ....
Или пък всеки по отделно да преценява какво му коства на него, както и до колко ефекта от "подобрената видимост" на колата от далеч при ясно време и добри атмосферни условия оправдават средствата
Въпроса в случая е до колко финансово е обосновано едно такова начинание за страна, като България като се вземе предвид климатичния пояс, продължителността на зимата и дните с мъгла (наистина намалена видимост)
Като знаем къде отиват печалбата от горивата, данъците и акцизите мисля, че картинката изглежда по друг начин (и не само за България)
Информацията е от
http://auto.howstuffworks.com/question424.htm
PS Отбележете, че цифрите се отнасят за далечната 1997, а сега в 2007 са далеч по-нагоре
Изследването е правено за САЩ през 1997
Нормалната крушка за фаровете е 55W приема се, че двете консумират 100W при намалена мощност през деня.
Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г.
При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара презз нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно.
Това умножено по 100W на крушка прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня, което е приблизително равно на общото потребление на ел. енергия в САЩ за 12 часа

Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин.
Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно.

От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата.
За информация:
1 галон = 3.785411784 литра
1 миля = 1.609344 километра
1 паунд = 0.45359237 килограма
Не мисля, че е нужно да съпоставяме цифрите дадени за САЩ т тези за Европа или в частност за България ....
Или пък всеки по отделно да преценява какво му коства на него, както и до колко ефекта от "подобрената видимост" на колата от далеч при ясно време и добри атмосферни условия оправдават средствата

Въпроса в случая е до колко финансово е обосновано едно такова начинание за страна, като България като се вземе предвид климатичния пояс, продължителността на зимата и дните с мъгла (наистина намалена видимост)
Като знаем къде отиват печалбата от горивата, данъците и акцизите мисля, че картинката изглежда по друг начин (и не само за България)

Информацията е от
http://auto.howstuffworks.com/question424.htm
PS Отбележете, че цифрите се отнасят за далечната 1997, а сега в 2007 са далеч по-нагоре

Последна промяна tsb_bg на 05 Ное 2007, 15:45, променена общо 1 път
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Целогодишно карам на къси, най-малкото защото така ме забелязват от далече и имат по-добра преценка за моята скорост 

My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Според закона
.Не ми се иска някой дядка - каскетлия с някой ЖИГУЛАстер или пък заблян пешеходец,който даже не гледа какво свети на светофара, да ми се качи на бъбрека




- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Аз пък съм против.При мрачно,мъгливо и т.н. ДА ама ей така нон стоп да светят ме дразни...
Ето и още едно сайт-че с друга теза и статистика:
http://dadrl.hit.bg/
Ето и още едно сайт-че с друга теза и статистика:
http://dadrl.hit.bg/

8.32
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани