Струва ли си Е21

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Струва ли си Е21

Мнение от Indiana » 06 Апр 2004, 12:33

Здравейте всички! От доста време чета историите ви в този форум. Може би съм прочел всичко за Е21, Е30 и Е34. Не съм взимал участие в никоя тема тъй като мечтата ми един ден да подкарам една от тези велики машини най-вероятно щеше да си остане несбъдната. За моя най-голяма радост скоро разбрах, че вуйчо ми, който по настоящем кара Е21 316 има намерение да купува нова кола и има реалната възможност да взема “акулата”. Имам желание след като я взема да я направя като нова, все едно излиза от завода :D . Интересува ме има ли все още от къде да се намерят нови части за тези автомобили (не само по двигателя, но и по интериора)? Ще бъде ли въобще възможно моята идея да бъде осъществена или да си взема някаква си Е30 и да си я карам? Сега няколко думи за Е21-цата: Автомобилът е БМВ Е21 316, произведен през ’81 година. Според вуйчо ми двигателят е 1.8, червена е на цвят. С четири фара е, два големи и два малки (рядко съм виждал такива). Има шибидах, петстепенна скоростна кутия и часовник на таблото. Друго... миналата година й беше правен ремонт по купето и вече няма никаква ръждица (но няма да казвам какви дупки имаше в багажника преди това :D ). Състоянието на двигателя за съжаление е окаяно. Върви по-зле от жигулата на един мой приятел :( . По равното върви..(не мога да кажа колко, защото километража е нещо прецакан и като стигне 110 и остава там, но съм засичал по друга кола...140max, но това нищо не означава), но като види баир...елате та гледайте какво става. Жигулита и москвичи я опират в багажника :shock: !
Страшно ми се иска, възхищавайки се на ентусиазма ви, да бъда притежател на една красива баварска машина. Според вас струва ли се да се вложат пари в тази кола? Възможно ли е да и сложа по-мощен шестцилиндров двигател (2.0i, 2.3i)? Мечтата ми е един ден тази кола да изглежда като на една снимка, но за съжаление не разбрах как да я прикача към съобщението :x

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 06 Апр 2004, 13:05

Здравей и добре дошъл сред нас :D
Относно Е21-цата - това е вече морално остаряла кола, за чийто двигател се намират части (М10 и М20 не са толкова редки, все пак същите се слагат и в Е30 до '87, а М20 и до края на производството им през ' 94), но по окачване и най-вече по ламарини вече трудно се намират части. Ако съдим по обективен критерии е21-цата не е за препоручване пред е30-ската. За последната има страшно много части на всякакви цени. Това е от обективната гледна точка.
Много хора се чудят, защо съм си взел е21-ца, като можех да си взема е30. Ами просто на мен по ми допада тази кола и това е. Няма нищо общо с разум, просто това е колята, за която винаги съм мечтал. Оставям я отключена, няма кой да ми я пипа. Изглежда непривлекателна за чичко полицай, сигурно си викат - тоя едва е събрал пари за това старо БМВ :mha:
Като усещане ще се изразя така - и е21 и е30 за изродкси машини. И дветет коли като ги караш се чустват малко нерви върху пътя (сравнено с е36 примерно), като пир е21 тази тенденция е по-силно изразена. Дори с 4 -цилиндровите двигатели не е никакъв проблем без каквото и да е специално окачване да си правиш дрифтове от място. Това разбира е въпрос на вкус.
Сега малко повече за твоята - 316 след ' 81 са 1.8, а 315 са 1.6. Фаровете не са оригинални за е21, това са фарове от е28, въпрос на вкус е кое повече ти харесва, разлика в светенто няма. Петстепеннат скоростна кутия е голяма благинка, която приветства разхода на гориво, иначе предавателните числа са същите, като на 4-степеннат - реално не губиш нищо от ускурението, а имаш крайна предавка с предавателно число 0.8, което ще ти спести бензин на дълъг път и ще щади ушите ти, защото ще държиоборотите по-ниски при ендаква скоросрт на движение. Оборотомера е била опция при 4 - цилиндровите модели, иначе са били с голям часовник като твоя.
Сега до двигателя - това е същия М10/Б18, който се монтира след това в 316-ските двоен стоп. Общо взето с този двигател трябва да кътриш мивки и малки шадравани. Проблема при тях е най-често е карбуратора - Пиербург 2Бе. Общо взето много добър и надежден карбуратор, който работи с електроника, вместо с вакууми, както е при повечето карбуратори. Въпросът е да работи. По този въпрос неха Вайпъра у алипна - машината ти помогнат.
Зависи и на какво е карана колата и как е центровката й, но този двигател в това купе трябва да прави малки чудеса.
опиши или докарай някой път колата и ще ти помогнем с каквото можем.
Но не забравяй - Е21 се кара от сърце, няма нищо разумно в подържането на Е21-ца :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 06 Апр 2004, 13:19

Пропуснах нещо - относно трансплантациите на по-голям 6 цилиндров двигател - общо взето не е добра идея, макар спирачната система да е същата като на 320/6, то задния и предния мост са по-тясни с 20/22мм, от този на шестака, което ще се изрази в промяната на поведението на колата върху пътя от шеметно към отровно, което няма да ти носи удоволствие.
Спорно е и всеки сайт дава различни данни, но твоя кош би трябвало да побере шестака, така, че да остане място за перката пред радиатора (защото по-ранните е21-ци им иде малко късо това място и решение е електрическа перка пред радиатора, но е компромисно решение).
Ако толкова държиш да е в това купе изход е да се вземат преден и заден мост (с дискове, по-широка стъпка, други стабилизатори) от 323и и да се сложат на твоята. Като цяло това е един труден процес, за койот трябва да промениш окачването на мотора за купето, защото лапите са на друго място, да смениш скоростната кутия, защото от М10 не са същите, да съобразиш диференциала, за да не ти дойде прекалено къс. Разликата в теглото на 2.3 и 1.8 е пренебрежимо малка (в единия случай колата тежи празна 1110 кг, а 318-ката беше 1040, ако не се лъжа), така че няма да имаш много проблеми с компенсирането на повечето тежест отпред, още повече, че по-голямат следа от 323-ковия мост също ще компенсира по-голямото тегло.
Това дали си готов с цената на това да преработиш твоята кола на по-голяма е твой избор, ако решиш да е инжекционов модел ще се усложнята малко нещата, но не са хич невъзможни. МОя съвет е да си вземеш оригинална 320-ска, на която да сложиш бутала и колянов вал от 323-ка.
Иначе от твоя двигател могат също да се извадят повече коне, като го напрвиш двулитров - има спецификация на М10, която е с два литра работен обем, като разликата е в хода на буталото, диаметъра на цилиндъра е един и същ, така че намираш стара е21-ца (има ги дори с кугелфишер инжекции) или е12, сваляш бутала (за колянов вал трябва да видя дали е различен), бодваш при теб, слагаш два двойни стромберга и заспиваш, но за разход няма да говорим.
Алтернативите са много, трябва само да решиш колко си готов да се бръкнеш и какво ще е предназначението на тази кола - да я използваш във всекидневието или да чепиш всичко в твоя клас наред.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 06 Апр 2004, 13:42

Много благодаря за незабавния отговор, ati! За съжаление живея в Ловеч и съм доста далеч от вас, но искрено се надявам на есен и аз да бъда в София и да можем да направим от тази стара машина един звяр. Колата едва ли ще докарам скоро в София, но мога да направя доста снимки на автомобила, въпроса е как да ги сложа във форума, но най-вероятно ще скълъпя някоя web страница. Ще се постарая още довечера да намеря начин да ги кача в глобалната мрежа :) Откакто разбрах, че може да подкарам тази кола като своя някой ден се рова непрекъснато из най-различни страници и съм намерил доста неща като идеии за ъпгрейд на Е21 (идеи за окачване, музика, климатик, ел стъкла, ел шибидах и т.н.). Последно случайно попаднах на един сайт (немски мисля) за части за старите БМВ-та. Изтеглих каталога и трябва да кажа, че тези хора разполагат с до последното болтче за тези автомобили, но цената никак не е подходяща за БГ. (нов двигател за 323 – 2495,69 Евро; петстепенна скоростна кутия – 1625 Евро; ново купе без шибидах – 3879 Евро). Не знам тези хора дали говорят сериозно и дали действително се предлагат тези всички неща нови, но не вярвам някой да даде 7000лв за едно купе! Но все пак ако всички джунджурийки по интериора няма къде да се намерят в нашата скъпа България.... и това е вариант. Има ли някъде из София (или из БГ изобщо) магазин, където да можеш да си поръчаш и най-малката подробност за любимото Е21? Вие откъде си намирате части? Само от автоморги ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 06 Апр 2004, 20:28

Ето я и колата. Който иска може да хвърли един поглед. За сължаление нямах много батерия вав фотоапарата и затова снимах на най-лошото качество и без светкавица. Веднага щом направя други снимки ще ги добавя или ще подменя старите. Между другото, тъкмо се бях засилил да снимам колата и точно пред нея спря още една Е21-ца, доста по нагласена и по-запазена. Нямаше как да я снимам повече, защото едни с дебели вратове слязоха от нея и си приказваха на 10м от нея. НАбързо минах покрай нея и видях, че вътре имаше часовник, вместо оборотомер, но отзад нямаше емблема. Все пак вадеше добър звук. Чао засега.

Без малко да забравя: http://free.top.bg/e21/

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 07 Апр 2004, 1:42

Да се преправи от 1,6/1,8 не кой знае колко сложно , но се замисли не е, ли по добре да ремонтираш стария мотор. Въпреки ,че е 1,8 ще останеш приятно изненадан колко върви :wink: ,ако е в добро състпояние.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 07 Апр 2004, 12:54

Колата ти не е чак толкова зле, дори вади добър вид - с едно измиване и полиране+пастиране ще стане чудна засега.
За съжаление няма магазин, откъдето да можеш да си поръчаш абсолщтно всичко за Е21, в дару кар могат да ти доставят една голяма част от частите, но няма да говорим за цени (карбуратор - 2200лв за твоята примерно).
Затова сме на разменни начала или от време на време някои купува някоя стара, но запазена отвъре или отвън, в зависимост какво му трябва и така.
Мъчно е с Е21-ците в БГ, но пък само истинските фенове на теи коли ги карат вече (с много малко изключения, като тази, която си видял, което явление ще изчесзне след още някоя година, защото е30 вече може да се намери за по 1000 - 1200 лв. пък е по-"гъзарско")
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 08 Апр 2004, 0:30

Абе ати не знам за гъзария, но на морето кво Е21 видях...
Цвета беше металик. Не се сещам точно, но светъл. Отзад с дискови спирачки, по 1 ауспух от всяка страна много як аеродинамичен пакет (май Алпина) и надписа отзад - 323и. Колата беше мноо добре подържана и направо светеше. Те тая кола за мен е мноо по-голяма гъзария от Е30!

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 08 Апр 2004, 13:13

PARADOX_sf написа: Те тая кола за мен е мноо по-голяма гъзария от Е30!

това е, защото си авто-фен, я сега се постави на мястото на някоя пи**а :wink:
Повярвай, няма значение колата, важното е да е загладена колата и да свети(то това го е имало при тази Е21-ца, ама не е загладена) и затова най-добрата кола за тях е Тойота Ярис :mha:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 08 Апр 2004, 15:16

с Варненска регистация и е ДЕФИНСКИ ЦВЯТ ЕДИН ТАКЪВ И Я КАРАТ М*НГ*Л* ВЕЧЕ :shock: :!:
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 08 Апр 2004, 16:08

Момчета, сега съм във Варна. Дойдох малко да видя братовчедите. То тука в тоя град мнооого коли бе! :) Даже видях две Е21-ци веднага. Едната беше кабрио... много добра беше (поне на външен вид). Не можах да видя нищо повече, тъй като доста бързо ме изпревари на едно кръстовище. Относно моята Е21-ца... мисля, че наистина би било по-добре да си взема отнякъде някоя 320 или 323 и да си "реставрирам" нея, отколкото да свалям двигатели и т.н. Просто ми се искаше да ползвам моето купе, защото е ремонтирано миналото лято. Между другото би било страшно ако се намери отнякъде една Алпина (примерно) или нещо такова маниашко за по-малко пари и да се направи отново самолет :) Някой от вас има ли такова чудо? Намерих няколко сайта из и-нет на разни фенове на Е21, които "случайно" намерили някаква си Алпина на някакъв си гараж изоставена. Що и аз не намеря!?! :) Относно Е30: не бих си взел такова, защото почти всеки втори кара вече (нещо като ГОЛФ). И не е толкова изрудско :) В Е21 има нещо, което още като погледнеш "муцуната" й те кара да потръпнеш. А и малко са Е21-ците, които все още са "на крака" и се поддържат с любов към автомобила. Още по-яко е когато докато си караш спокойно по пътя и изведнъж видиш как някоя Вектра (това беше първото, което ми дойде на ум) почне да ти диша във врата, абе с две думи те подценява...и в този момент газ...и кво....повече не го видях в огледалото :D ! Вие откъде сте си изнамерили автомобилчетата? Някой кара ли по-специална изработка като Алпина или нещо подобно? И може ли да се намери такова чудо в БГ за продан?
п.с. видях в книжките на Е21, че се предлага климатик за тази кола като екстра. Някой от вас има ли. Аз лично не съм чувал все още!?! Може ли да се намери и възможно ли е монтирането му допълнително? Би било невероятно ако и това може да се пригоди.
какво още исках да ви питам... кажете нещо за разхода на автомобилите си? Примерно за шестцилиндровите... нали не е нещо непоносимо и извънземно от рода на 20/100 (говоря за нормално каране, доколкото е възможно)?
Айде чао засега...

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 09 Апр 2004, 13:38

Е ти ме убдеи, че си истински Е21 фен, а не караш такава кола по стечения на обстоятелствата :yes:
Добре дошъл в глутницата :ok:
За мен манията, наречена Е21 започва още като седна и видя капака пред мен - извивките са неповторими.
За съжаление тук не се намират така лесно специални доработки и Алпинови версии, ако знаеш, че всеки от нас вечер преди лягане се моли на закачените на стената бъбреци, утре да му падне такъв двигател за 100 лева от някой пенсионер, дето не знае какво продава, няма да си далеч от истината.
Сега с риск да бъда уплют от колегата Вайпър за мен Е21-цата е Е21-, ако е с шест свещи отпред, по възможност в редица, че да не попаднеш на станалите модерни през последно време V6 двигатели в БМВ :mha:
За разход - ами ако е ок карбуратора в града дава към 13 с кротко каране, с повечеко газ може и до 20тина да качи, но това значи само 6400 оборота в минута, извън града при спокойно каране - под 10 във всички случай, ако ускоряваш равномерно и не създаваш излишно работа на ускурителната помпа. За звука няма да говорим, особено ако е с карбуратор.
Както ти казах - за да имаш истинско БМВ са нужни горните неща, което не пречи да купиш някоя оставен апо д дървко 320/323, да направиш ремонт на ДВГ, мостове така или иначе не гният, спирачки има бол и да използваш твоето купе с преправки (ако искаш после да е законно ще трябва да минеш Техно тест - 35 лева и да отидеш в КАт за нов талон - ако не си с новите номера ще те накарат да си я пререгистрраш, ако си - само смяна талон). Общо взето Е-21 ци 320, от които да става още нещо започват от 500 лева с късмет, иначе по 700 лева може да се вземе, но тогава няма смисъл да преправяш твоята.
Друг вариант е твоята да я оставиш за градски автомобил, а шестака с карбауратора за изпълнения, ама две коли как се подържат :roll:
Както ти казах - пътища много, само трябва да намериш своя
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 11.05.2002
Местоположение: space

Мнение от bip » 09 Апр 2004, 16:18

ati тоя разход в горното съобщение за какъв мотор говорим 4е не схванах
и да не ми напишеш нещо сложно
напиши му кубатурата

а това за награда:

http://free.bol.bg/vaiaka/BMW323_8.jpg
http://free.bol.bg/vaiaka/BMW323_7.jpg
http://free.bol.bg/vaiaka/BMW323_6.jpg
~karmapa chenno~

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 09 Апр 2004, 16:42

ХАХА, благодаря за подаръка и добре дошъл отново :ok:
Ставаше въпрос за двигател като моя 2.0, с карбуратор :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 11.05.2002
Местоположение: space

Мнение от bip » 09 Апр 2004, 17:33

обезкуражаващо много :?
~karmapa chenno~

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook