зимата на 17-ки ?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
зимата на 17-ки ?
Колеги какво мислите по въпроса да се кара зимата на 17- ки, за е39 става въпрос и 205/50/17 добре ли ще бъдат.
- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
това е оптималният размер за 17ки зимни
напоследък много хора са започнали да карат с лети джанти и през зимата
и от големи 17-18 цола но аз лично предпочитам със стоманки
или оригиналните лети 15ки първо ми се запазват 17ките от солта
и пясък е второ колкото е по-малка една гума толкова по-проходим
ставаш на сняг макар че в това време един сняг
но винаги
трябва да си затрахован
напоследък много хора са започнали да карат с лети джанти и през зимата
и от големи 17-18 цола но аз лично предпочитам със стоманки
или оригиналните лети 15ки първо ми се запазват 17ките от солта
и пясък е второ колкото е по-малка една гума толкова по-проходим
ставаш на сняг макар че в това време един сняг

трябва да си затрахован

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)



за другото съм съгласен принципно гледаи гумата да е по висока не джантата да е голяма зимата знаиш кат доиде поледицата и от чистота като не го изчистат и тогава дори равното става на бабуни - по-високата гума (не джанта) ще помогне малко на окачването (и комфорта)
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
По принцип, по тясната гума дава по добро сцепление на лед, тъй като цялата тежест на колата пада върху по-малка площ и съответно има по-голямо налягане. А за зимата по-добре по-високи, защото всички знаем какви ровове стават, и не искаме да правим джанти всяка седмица... Това за джиповете е съвсем друга, работа. Ако погледнете гумите на един джип ще видите, че той стъпва основно на грайфера който е малка площ а не на цяло гладко парче... Малко не го обясних правилно, но мисля че ме разбрахте.
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
Моята гледна точка е такава,както ти харесва така подходи!
Но все пак ,преди да си взема е 39ката карах е-класа купе ,тя беше със 17ки ,като доиде зимата си купих хубави гуми иокохама зимни за 300лв и с тях карах 2 зими и нямах грижи никакви ,но проблема беше,че самите джанти се кривиха много зимата (17ките) иначе ако имаш хубави 17ки-зимни си караи с тях!
Но все пак ,преди да си взема е 39ката карах е-класа купе ,тя беше със 17ки ,като доиде зимата си купих хубави гуми иокохама зимни за 300лв и с тях карах 2 зими и нямах грижи никакви ,но проблема беше,че самите джанти се кривиха много зимата (17ките) иначе ако имаш хубави 17ки-зимни си караи с тях!
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
срам ме е да питам коя гума е по проходима една 13-ка или една 19-ка щото много ша ми са смеят незнам как ти мислиш че една малка гума ще е по-проходима, а за другото- казвам му за по-високи гуми за да му е по-комфортно иначе ако диаметъра на гумата е един и същ (и ширината също) няма значение дали ще е с 15 или със 17 цола
- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
за по-високи гуми спор няма че е по-добре а за по-тесни голегата по-горе го е обяснил долу горе , и принципа е такъв че когата една по-тясна гума се сложи и има по-малко съпротивление със снега който тя тъпче за разлика от 17ки , 18ки или по-големи а за карането със стоманени джанти за мен е по-добре защото лака от алуминиевите се лющи от солта и пясъка през зимата особедно за колегите от София защото тук слагат сташно много сол и се скапват джантите аз лично бих предпочел да си запазя 17ките в перфектно здраве като не ги тормозя зимата . Това си е лично мое мнение и не карам никой да се съгласява с него 

- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
а относно разликата в гумите 235/45/17 и 205/50/17 е точно -6мм
което е супер минимално и според мен за зимата е по-добре втория вариянт
което е супер минимално и според мен за зимата е по-добре втория вариянт
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Явно не сме се разбрали колега.
Нищо случва се, писането не е като говоренето.
" а относно разликата в гумите 235/45/17 и 205/50/17 е точно -6мм
което е супер минимално и според мен за зимата е по-добре втория вариянт "
Напълно съгласен.

Нищо случва се, писането не е като говоренето.

" а относно разликата в гумите 235/45/17 и 205/50/17 е точно -6мм
което е супер минимално и според мен за зимата е по-добре втория вариянт "
Напълно съгласен.

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
некак си не тича на една 17-ка с гума тънка колко на една 15-ка
да не говорим че като не ти е по каталог размера на гума спрямо джанта за дадена кола (Е39) и километража не ти отчита точно
ако се праиш на тарикат слагаи едни готини 17-ки как ти е казал ICE, а ако си балък като мене сложи си 15-ките с 205/65 =)
съпоставям една разлика м/у 225/40/18 и тия новите 205/65/15
тия 18-те с изтъркан доста граифер тежи 1 джанта с гума 25 кг
а тия 15-те железни(АЛУМИНИЕВИ) тех па не ги мерих, ама едва ли има повече от 8 кг
(гума + джанта)
така че само на едното колело разликата е има нема 20 кг
като сметнеш x4 = кам 80 кг по тежко с 18 спрямо 15
и аз гледах така
ама визията на колата - губи се с тия 15 (ма нема как тука в банкя си требва да си с джипи
)

да не говорим че като не ти е по каталог размера на гума спрямо джанта за дадена кола (Е39) и километража не ти отчита точно
ако се праиш на тарикат слагаи едни готини 17-ки как ти е казал ICE, а ако си балък като мене сложи си 15-ките с 205/65 =)
съпоставям една разлика м/у 225/40/18 и тия новите 205/65/15
тия 18-те с изтъркан доста граифер тежи 1 джанта с гума 25 кг
а тия 15-те железни(АЛУМИНИЕВИ) тех па не ги мерих, ама едва ли има повече от 8 кг

така че само на едното колело разликата е има нема 20 кг
като сметнеш x4 = кам 80 кг по тежко с 18 спрямо 15
и аз гледах така


ама визията на колата - губи се с тия 15 (ма нема как тука в банкя си требва да си с джипи

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани