Проблем с оборотите на празния ход?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Проблем с оборотите на празния ход?
Колеги, моля за насока.
Колата ми има колебания при оборотите на място със или без отпуснат съединител.
Нормално стрелката тогава ми стои на около 800-850(на око казвам) оборота. И сега с най - големите колебания не е стигнала 1000, но:
Колебанията са слаби. Най - силни са при палене, може би около 50-150 оборота в рамките на няколко секунди, после се свеждат до слабо притреперване от време на време на стрелката - може би 10-20 оборота. При паленето обаче единият път колата има удоволствието да изгасне, след като я оставих 20-30 сек. на място запалена.
Ако има такъв проблем при движение не е ясно изразен. Има едно нагаждане на стрелката като натисна съединителя или като я пусна на свободна, но като че ли няма чак такива колебания, но се сещате че и тогава не мога да се цъкля бог знае колко, така че може и да има някакви отклонения, които да не забелязвам, отново казвам, колебанията са малки, но явно могат да са критични.
Друго: при стоене или движение на свободна забелязах един странен звук, много е слаб, нещо като прицъкване,или леко потропване.... Идва откъм страната на шофьора, сякаш някъде зад таблото... Нищо не открих там, а и звукът е доста слаб и неравномерен, та като отворя капака се губи. Понякога го има на място. Понякога не. Понякога се чува в движение на празен. Понякога не. Определено не е на равни интервали. Чува се на 5-10 или повече секунди по веднъж.
При палене от ключа около дебитомера(ако е онова правоъгълното с 4 деления и някакъ маркуч на М43) чувам някакъв странен звук. Прилича на леко стържене... Или свистене. Не знам, може и да е нормално, за пръв път го преслушвам при палене, там все ще има някакви клапани.
Ако може да е от полза:
1. Смених бензина. Досега я карах на А98 и ОМВ 100. Сега се наложи да я понатъпча с А95, с който мина едни 1500 км. за около седмица при сравнително ниски температури. Откак е с новия бензин съм забелязал отклоненията.
2. Когато загасна при палене беше абсолютно студена и при ниска температура - под 3 градуса(предният ден беше 20)
3. Добавки не съм ползвал.
4. Според мен не гори нито грам масло и антифриз. Температурата е 6. Движение, набиране са и абсолютно нормални. Разходът направо е за Нобелова награда - под 7 за тея 1500 км, което си е точно - с доста малко отклонение за такъв голям път и над 2 пълни резервоара сумарно.
5. Тея километри ги мина в доста екстремни условия. Ужасни пътища, като думата път в много от случаите е само понятие, понякога сняг, големи наклони и зор. Форсирана беше 1-2 пъти. Изпита някои удари отдолу. Но няма течове.
6. Мина ми през акъл за маркучите, гледах, гледах... Не знам къде да гледам вероятно защото нищо не открих.
Много ви моля за помощ и насока, защото това е малък проблем - колата върви безгрижно, а аз нямам причина да я държа студена на място, но лесно може да се превърне в голям за мен.
Моля, без коментари "отиди на сервиз" или "той 95 си е по - добрият бензин". Общите неща не ми помагат, вероятно ще ида в сервиз, но не искам да ме "монтират" да сменя колата си с друга и да им платя за труда. На първо четене се сещам за хиляди възможноси . Дюзи. Дебитомер. Клапани. Мотор за празния ход. Маркучи. Ел инсталацията. И дори по - тривиални, като лош бензин или проста реакция на температурните промени или даже нормално поведение, в което се вманиачавам. Не искам пак да се втърна в безумни монтажи при някой, дето всъщност си няма идея, но мен лесно може да излъже пък и що да не се пробва дали може да стане - нали аз му плащам...
Очаквам вашите мнения и насоки!
Пърото, което мисля да направя, е да изгоря стария бензин и да върна високооктановия, да видим ще има ли промяна. После?
Колата ми има колебания при оборотите на място със или без отпуснат съединител.
Нормално стрелката тогава ми стои на около 800-850(на око казвам) оборота. И сега с най - големите колебания не е стигнала 1000, но:
Колебанията са слаби. Най - силни са при палене, може би около 50-150 оборота в рамките на няколко секунди, после се свеждат до слабо притреперване от време на време на стрелката - може би 10-20 оборота. При паленето обаче единият път колата има удоволствието да изгасне, след като я оставих 20-30 сек. на място запалена.
Ако има такъв проблем при движение не е ясно изразен. Има едно нагаждане на стрелката като натисна съединителя или като я пусна на свободна, но като че ли няма чак такива колебания, но се сещате че и тогава не мога да се цъкля бог знае колко, така че може и да има някакви отклонения, които да не забелязвам, отново казвам, колебанията са малки, но явно могат да са критични.
Друго: при стоене или движение на свободна забелязах един странен звук, много е слаб, нещо като прицъкване,или леко потропване.... Идва откъм страната на шофьора, сякаш някъде зад таблото... Нищо не открих там, а и звукът е доста слаб и неравномерен, та като отворя капака се губи. Понякога го има на място. Понякога не. Понякога се чува в движение на празен. Понякога не. Определено не е на равни интервали. Чува се на 5-10 или повече секунди по веднъж.
При палене от ключа около дебитомера(ако е онова правоъгълното с 4 деления и някакъ маркуч на М43) чувам някакъв странен звук. Прилича на леко стържене... Или свистене. Не знам, може и да е нормално, за пръв път го преслушвам при палене, там все ще има някакви клапани.
Ако може да е от полза:
1. Смених бензина. Досега я карах на А98 и ОМВ 100. Сега се наложи да я понатъпча с А95, с който мина едни 1500 км. за около седмица при сравнително ниски температури. Откак е с новия бензин съм забелязал отклоненията.
2. Когато загасна при палене беше абсолютно студена и при ниска температура - под 3 градуса(предният ден беше 20)
3. Добавки не съм ползвал.
4. Според мен не гори нито грам масло и антифриз. Температурата е 6. Движение, набиране са и абсолютно нормални. Разходът направо е за Нобелова награда - под 7 за тея 1500 км, което си е точно - с доста малко отклонение за такъв голям път и над 2 пълни резервоара сумарно.
5. Тея километри ги мина в доста екстремни условия. Ужасни пътища, като думата път в много от случаите е само понятие, понякога сняг, големи наклони и зор. Форсирана беше 1-2 пъти. Изпита някои удари отдолу. Но няма течове.
6. Мина ми през акъл за маркучите, гледах, гледах... Не знам къде да гледам вероятно защото нищо не открих.
Много ви моля за помощ и насока, защото това е малък проблем - колата върви безгрижно, а аз нямам причина да я държа студена на място, но лесно може да се превърне в голям за мен.
Моля, без коментари "отиди на сервиз" или "той 95 си е по - добрият бензин". Общите неща не ми помагат, вероятно ще ида в сервиз, но не искам да ме "монтират" да сменя колата си с друга и да им платя за труда. На първо четене се сещам за хиляди възможноси . Дюзи. Дебитомер. Клапани. Мотор за празния ход. Маркучи. Ел инсталацията. И дори по - тривиални, като лош бензин или проста реакция на температурните промени или даже нормално поведение, в което се вманиачавам. Не искам пак да се втърна в безумни монтажи при някой, дето всъщност си няма идея, но мен лесно може да излъже пък и що да не се пробва дали може да стане - нали аз му плащам...
Очаквам вашите мнения и насоки!
Пърото, което мисля да направя, е да изгоря стария бензин и да върна високооктановия, да видим ще има ли промяна. После?
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
без да съм особено оригинален, на твое място бих тръгнал от клапана за празния ход + маркучите му... бензина не ти е причина... и на друго място ти бях писал, никой не може да ме убеди, че за този мотор има по-добър бензин от 95...
късмет...
късмет...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Въпросният клапан как се диагностира? Електронно или може и чисто механично, иска ли се някакво специално оборудване?
Искрено казано аз имам съмнение за дюзи. И тогава причина ще е точно това, което минава през тях.
Искрено казано аз имам съмнение за дюзи. И тогава причина ще е точно това, което минава през тях.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Дюзи, свещи ? Или някъде по въздуха търси проблема. Не вярвам да е дебитомер, щото щеше да се спъне много колата
Все пак не мисля, че сам ще го диагностицираш проблема... доста специфично си го описал и може да е от 1001 неща по-принцип

Все пак не мисля, че сам ще го диагностицираш проблема... доста специфично си го описал и може да е от 1001 неща по-принцип
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Виж за свещи не бях се сетил...
Възможно, не съм ги сменял от предишния собственик.
Не става дума сам да го диагнострам. Става дума на механици ли да ходя или на комп диагностика или няма смисъл от такава... Много е пипкаво тук с ремонтите и 5 специалиста ми дават 12 версии за един проблем, всички правят всичко, плащам им и накрая нищо не става. Затова искам да се ориентирам аз какво се случва.
Версията с клапана е вероятна. Имах проблем с трудно палене в жегите, още тогава се бях насочил натам.
Свещите уж ги бях гледал, но преди половин година. И тогава бяха стари, но здрави.
Дюзите също ги мисля. Май ще трябва комп. диагностика.
Проблемът е, че тези дето правят най - добре такава диагностика май им се доверявам предимно и само за нея....
Възможно, не съм ги сменял от предишния собственик.
Не става дума сам да го диагнострам. Става дума на механици ли да ходя или на комп диагностика или няма смисъл от такава... Много е пипкаво тук с ремонтите и 5 специалиста ми дават 12 версии за един проблем, всички правят всичко, плащам им и накрая нищо не става. Затова искам да се ориентирам аз какво се случва.
Версията с клапана е вероятна. Имах проблем с трудно палене в жегите, още тогава се бях насочил натам.
Свещите уж ги бях гледал, но преди половин година. И тогава бяха стари, но здрави.
Дюзите също ги мисля. Май ще трябва комп. диагностика.
Проблемът е, че тези дето правят най - добре такава диагностика май им се доверявам предимно и само за нея....
- batkoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Аз имам ама до сущ същия проблем. Колко ми беше интерестно да ти чета пост-а и да виждам същото държане на колата ти като моето. Та споделих си аз проблема с един майстор за, който твърдя, че си разбира от работата. Той ми спомена, че това потракване леко, което се чува, поне аз го чувам все едно някъде в обсега на дясно стоящия, е от това менене на оборотите. Като вземат малко да падат оборотите и да се менят май след това почва да се чува или по време на него не съм обърнал толкова внимание. Но ми каза, че това било от ниските обороти и скоростната кутия притраквала, като натисна съединителя спира това потракване. Пробвай и ти като го чуеш да натиснеш съединителя и ако спре не бери грижи. Като паднат оборотите и тя претраква заради някакъв резонанс, който се получава. Дори и да се чува това като дам гас и е на свододна спира докато оборотите не се върнат обратно. Проблема с оборотите най-вероятно е от моторчето за оборотите. Тия дни яко е рекал Бог ще го почистя и ще видя дали стрелката ми ще спре да си поиграва от време на време. Иначе и аз сменях бензини, бензиностанции. Не е там проблема. От ниските обороти е поне при мен, а ниските обороти по-точно когато вземе да играе стрелката и да стават ниски оборотите това вече е от моторчето за обороти.
Ами надявам се да съм ти бил полезен. Моя проблем е май почти същия, така че предполагам ще е нещо подобно. Надявам се да пробваш тези неща, които ти предложих със съединителя и да дадеш гас на свободна. Имай в предвид, че и при мен това се чува в движение като освободя от скорост. Не винаги, но от време на време си преценя, че трябва да го прави. Дразнещо е... надявам се след като почистя това моторче да се оправят доста неща. Дай Боже!!!
Успех!!!
Ами надявам се да съм ти бил полезен. Моя проблем е май почти същия, така че предполагам ще е нещо подобно. Надявам се да пробваш тези неща, които ти предложих със съединителя и да дадеш гас на свободна. Имай в предвид, че и при мен това се чува в движение като освободя от скорост. Не винаги, но от време на време си преценя, че трябва да го прави. Дразнещо е... надявам се след като почистя това моторче да се оправят доста неща. Дай Боже!!!
Успех!!!
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Здрасти, Баткото,
При мен звучето е категорично от страната на водача, почти като да е в купето и когато си по притраква, го прави и при натиснат съединител. Иначе като дам газ колата си вдига оборотите и няма никакви проблеми с тях, все едно дали е на скорост или на свободна.
При мен звучето е категорично от страната на водача, почти като да е в купето и когато си по притраква, го прави и при натиснат съединител. Иначе като дам газ колата си вдига оборотите и няма никакви проблеми с тях, все едно дали е на скорост или на свободна.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
вчера забравих всъщност най-първото, което бих направил... 200-300мл спирт за горене в резервоара... а третото са наистина свещите...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Sea Eagle написа:Почистването на стъпковото моторче, може ли да стане в ''гаражни''условия, или се прави само в сервиз...?
Sorry за въпроса. Поздрави
П.С. D3BEP, това си го забелязал само когато е студена, така ли - т.е. след загряване в норм. темп. няма проблеми с оборотите за празен ход?
Не, и топла се "колебае", но е по - трудно забележимо. Гаснала ми е само студена засега. При палене е с най - големи колебания, после сякаш позатихват.
Владо, спирт за горене??? Зучи страшно. Не става ли с някаква добавка, поне да си дам парите някъде. Каква е целта? Дюзите ли?
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
- PIPERKOV
- ентусиаст
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
1 на 100/150 му стига... виолетов , от първата железария
... това го правя през цялата зима, няма лошо...

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани