2.5 от Е34 или от Е28 в купе на Е30?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
2.5 от Е34 или от Е28 в купе на Е30?
Интересува ме какъв двигател е по-добре да сложа в купе на Е30... 2.5 от Е34 192 коня или 2.5 от старата петица (Е28 ако не се лъжа). Идеята на колата не е драг, а по скоро дрифт. Въпроса е кой от тези два двигателя влиза с по-малко преправяния (или изобщо без такива) и някакви по съществени особености при интервенцията. Информацията ми трябва много спешно.
Предварително благодаря на всички отзовали се.
Предварително благодаря на всички отзовали се.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Трябва да имаш няколко неща в предвид като за начало - има 2 вида 2.5 мотори при Е28 и 2 вида 2.5 мотори при Е34.
Вариант 1 - Е28 525е - с мотор М20Б27, дефорсиран, оборотомер до 5000 оборота, бавнооборотен, повече въртящ момент, по-малко конски сили http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B27
Вариант 2 - Е28 525 - с мотор М30Б25 - здрав, но пак не е най-мощния от 2.5-ците, ето още инфо : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30#M30B25
Вариант 3 - Е34 525 с мотор М20Б25 от 88 до 91 година - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B25 - според мен той ще пасне най-лесно, защото е слаган оригинално в Е30 от завода и е предвидено купето за него.
Вариант 4 - Е34 525 с мотор М50Б25 - с него най-много мощност ще имаш, правени са от '90 или '91 (не съм сигурен) до края на производство на Е34, ето инфо http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50#M50B25
Вариант 1 - Е28 525е - с мотор М20Б27, дефорсиран, оборотомер до 5000 оборота, бавнооборотен, повече въртящ момент, по-малко конски сили http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B27
Вариант 2 - Е28 525 - с мотор М30Б25 - здрав, но пак не е най-мощния от 2.5-ците, ето още инфо : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30#M30B25
Вариант 3 - Е34 525 с мотор М20Б25 от 88 до 91 година - http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B25 - според мен той ще пасне най-лесно, защото е слаган оригинално в Е30 от завода и е предвидено купето за него.
Вариант 4 - Е34 525 с мотор М50Б25 - с него най-много мощност ще имаш, правени са от '90 или '91 (не съм сигурен) до края на производство на Е34, ето инфо http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50#M50B25
BMW only!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
М50Б25 има два варианта: единия е без ВАНОС, другия е със ВАНОС!
Този със ВАНОС е малко по плавен и кривата на въртящият момент му е по-равна във оборотите!
Според мен най-добре е да сложиш М50Б25 независимо коя модефикация!
Преправяния има, някой по-=компетентен дето го е правил може да ти каже с точност
Но си заслужава труда
Този със ВАНОС е малко по плавен и кривата на въртящият момент му е по-равна във оборотите!
Според мен най-добре е да сложиш М50Б25 независимо коя модефикация!
Преправяния има, някой по-=компетентен дето го е правил може да ти каже с точност

Но си заслужава труда


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

difcho написа:за М20Б25 мотора необходимо ли е някакво преправяне, за да се сложи в купето на Е30 или си влиза като у тях си и всичко си пасва идеално?
този вариант е най-лесен с м20б25 но ще ти трябва и инсталацията и компа

иначе си влиза като у тях си
а за м50б25 най добре може да ти каже Явор,и Хахо прави такава имплантация в е30 но той пусна м50б20
- Гост
-
Ето ти малко инфо как вкарах М50 в моята Е30-ка
Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:
Лапите на мотора
Опашката на ск. кутия(ако е от Е34 не пасва на Е30-ковия кардан и трябва да се сменя)
Лостовата система(ск. лост е от Е30 , а другите работи от Е36)
Купих цялата кола катастрофирала от един авер на добри пари(беше много читава и знаех какво взимам)
Това са частите които взех за да направя всичко:
Шест пистов ремък 1415 за динамото(махнах хидравликата и се наложи да сложа по-къс ремък)
Воден радиатор от Е30 323
Горивна помпа от Е30 325 (работи на 3.5 бара)
Кардан от Е30 325 (само предната част защото е по-къса)
Диф от Е30 3.45 (такъв е оригинално на Е36-цата)
Тампон за мотора от Дясно - Е34 М50 Б20 (ексцентричен и висок 9.6см.)
Тампон за мотора от Ляво - Е30 М20 Б23 (центриран , но по-нисък и се подлага около 4см.)
Крайно гърне от Е30 323 оригинално
Монтаж:
Смяна на картера и гърловината на маслената помпа с такива от Е34 (маха се стойката на старата гърловина и ламаринената подложка под коляновия вал защото на новия картер е вградена)
Ползва се оригиналната щека но се измисля някаква стойка която да я държи в изправено положение и наче се удря в динамото
Ползва се Е30-ковата стойка за ск. кутия и нейните си тампони
Изрязват се около 6см. от стойката на акумулатора за щото опира в мотора
Ползва се оригиналния колектор (трябва да е монтиран предварително защото после е невъзможно - няма място) като се преправя изхода от първите 3 цилиндъра (трябва да е по-остро извит назад иначе идва точно на 2 см. над моста и неможе да продължиш генерацията) и от там нататък следва въображението като единственото нещо с което трябва да се съобразяваш е растоянието в см. от двигателя до ламбда сондата (иначе нема да отчита точно и ще бърка компютъра)
Изпиляват се първите 6 ребра на всмукателния колектор защото иначе опират в спирачния апарат
Изрязват се 3-4см. от входящата тръба на парното (горната) защото опират в колектора
Изходящия маркуч (долния) се модифифицира за да не е прекалено остро извит , че неможе да циркулира водата
За да стане с виско трябва само да монтираш оригиналната перка на гърба на виско съединителя (без да я обръщаш естествено)
Първо се монтира виското с перката и тогава се слага радиатора , като се режат около2см. от всички маркучи иначе се прегъват много остро
Ако запазваш оригиналния въздушен филтър с кутията(Е36) трябва само леко да преправиш стойката и заспива
Запазваш оригиналното жило на газта(Е30) , като внимаваш на не го прегънеш прекалено остро за да не става трудно подвижно (твърд педал или задържане)
Компютъра си се монтира на оригиналното място (в жабката) без проблем кабела стига
Тестовата букса се монтира на мястото на бобината (до казанчето за чистачките)
Останалата част от жиците си ги наместваш в оригиналната кутия над мотора
За свързването на кабелите ще ти трябва от Е36-цата кръглата букса (мъжкото и женското) като я отрежеш непосредствено преди бушоните
Не гледай цвета на кабелите а номерата им по буксите (7 със 7 , 14 с 14 и т.н.) Ако номер 7 на Е36 е черен , а номер 7 на Е30 е бял , значи връзваш черен с бял примерно
Смени датчика на температурата с такъв от М40 иначе не отчита вярно уреда
Смени цялото табло с такова от Е30 323 защото от 320 нестава (незнайно и за мен защо но след многократни проби се оказа така) Нестава и да смениш само чип-а на оборотомера (пак говоря от опит)
Приготви си поне един резервоар с бензин и два чифта гуми за тестове
ПС ебаааааааахти и романа дето съм написъл

Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:




Това са частите които взех за да направя всичко:








Монтаж:





















ПС ебаааааааахти и романа дето съм написъл

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Много ми е интересно как върви Е30то с М50Б20ков матор я раздуй, щото за такива проекти почти не съм чувалhaho написа:Ето ти малко инфо как вкарах М50 в моята Е30-ка![]()
Двигателя който взех е от Е36 М50 Б20 поради няколко причини:

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- Гост
-
http://youtube.com/watch?v=L11KX_sFwfI
Ето това е отпреди два дена на Карандила
Колата няма шпер или други жокери
Ето това е отпреди два дена на Карандила

Колата няма шпер или други жокери

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки



Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Това което снощи го говорихме, неска си го написал

Аз викам Декември, като се прибера да си направим една Е30 М50 сбирчица



Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
сори за ламерщината,ама туй на 1ва ли е 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Гост
-
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани