Препарат за дюзи???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Препарат за дюзи???

Мнение от D3BEP » 19 Окт 2007, 19:53

Колеги, искам да с исложа профилактично в бензинчето преапрат за почистване на дюзи. Тръгвам на път...
Няма проблем, просто мания.
Искам да питам:
По принцип карам с А98 или с ОМВ100.
Казаха ми, че ако с такъв бензин сложа добавка, можело да си повредя колата и да направя нагар и т.н. и при такъв бензин нямало нужда от добавка.
Вярно ли е?

Ако не е вярно:
- каква добавка и към кой бензин да сложа и им ли значение това, че добвката ще мине примерно 5-600 км на един път, голяма част от които в планината?
Ак оможе да помогне на избора: малко предпочитам А98 заради отстъпка, която получавам при купуването му.
Поздрави!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 320 96g.

Мнение от betona » 19 Окт 2007, 21:09

Аз си взех Дезолит от Вари...сложих една опаковка на половин резервоар за да го изгоря всичкия бензин - казаха че не било хубаво да стои в резервоара. Разлика не почувствах, но уж почиствало дюзите :) Стуваше ако не се лъжа 13лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 21:09

Колега и аз като теб от време на време се присещам и слагам "дезолит" ама по-скоро за мое успокоение :D

Иначе виж подобна тема по въпроса

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0%E2%EA%E8


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Препарат за дюзи???

Мнение от ivoo » 19 Окт 2007, 21:11

Това с добавките си е чист и лесен начин за печелене на пари.Имаше един сайт в който експерементират различни добавки и знаеш ли какъв беше ефекта? Почти никъкъв или с минимален ефект. А това че караш с 98 или 100 окт. и си мислиш че колата ти върви повече е въпрос на психология. Устойчивостта на бензина срещу детонация или октаново число. Антидетонационните свойства на бензина са също мнго важно качество което е изобразено с цифри дори и на колонките. Но какво точно означава това число и как се определя.
За еталон при сравняването на бензините служи нормалния хептан и изооктана, като се приема за устойчивост на хептана 0, а за изооктана 100. Чрез проби в специален едноцилиндров двигател с променлива степен на сгъстяване, се установява каква смес от изооктан и хептан има същата устойчивост както изследвания бензин. Например бензин с октаново число 92 отговаря на смес от 92% изооктан и 8% хептан.
Тази устойчивост се повишава чрез прибавянето на антидетонатори като оловен тетраетил, железен карбонил, етилов алкохол, бензол и др.
(При нафтата показател е цитановото число, което е точно братното на октановото число или при колкото по-ниско налягане се самовъзпламени нафтата, толкова по-високо цитаново число има тя)
И накратко, по-високото октаново число означава че бензина гори по-бавно при една и съща компресия. Т.е. скоростта на разпространение на фронта на пламъка ще стане такава каквато е необходима без опасност от детонации при по-висока компресия - респективно по-голяма мощност при еднакъв литров обем.

Ако използвате по-високо октанов бензин в двигател който е за по-ниско октанов ефекта ще бъде намалена мощност и отделяне на повече топлина най-вече в изпускателните колектори. Причината е че сместа няма да е изгоряла нацяло а ще догаря в изпускателния тракт което довежда до възможни прегаряния на клапани и прегряване на глава...

Всеки двигател следва да се експлоатира с този бензин за който е предвиден..
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 19 Окт 2007, 21:18

Аз слагам от време на време добавки, карам с 95 по принцип. Погледни пистолета на 95, повечето хора карат с това по принцип, личат си отлаганията. Добавката разгражда тия боклуци от резервоара и дюзите. Ползвал съм Redex и STP и ти препоръчвам STP. Тва е доказана марка, с няколко лв е по-скъпо, цялото се излива и след 5-6000 km пак може да сложиш, пише си го на шишето и не се опитват да слъгват като другите производители да слагаш всеки път.
Ако редовно караш с 98 и 100, няма голям смисъл, ама може на повече km да сипеш превантивно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Препарат за дюзи???

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 21:22

ivoo написа:Това с добавките си е чист и лесен начин за печелене на пари...


Съгласен съм с теб и за горивните добавки и за добавките в маслата :yes:
За масло не съм слагал но за бензин съм сипвал 2-3 пъти дезолит като се присетя и не знам какво му беше на двигателя, ама аз се чувствах много горд че съм се погрижил :lol: :lol: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 20 Окт 2007, 9:31

Не е точно така, Иво, и не карам с високооктанов за да вдигма мощността. Говоря не за химията ти, а за резултатите, които м идаваш - не мисля, че е точно така.
По това, което знам за бензина от обща култура високооктановият е по устойчив на ранно запалване/самозапалване и всъщност именно той изгаря по - пълно, откъдето идва и малко намаленият му разход. Ако искаш подробности, лесно ще ти намеря, родитеското тяло вече 30 години е в изследователски център на нефтозавода, а и аз имам някакви данни.
Освен това е напълно възможно практически с високооктановият бензин да се прави по - висока температура. И с добавката още повече.
Това ми е идеята. Доколкото знам високооктановият бензин може да има същият ефект върху дюзите, както нискооктановият с добавка.
Точният ми въпрос тогава е: Има ли нужда от добавка за дюзи при постоянно ползване на високооктанов бензин или само може да навреди?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 20 Окт 2007, 10:26

Колеги вижте какво пише по повод на почистване на инжекторите

Статията от първия линк е по-обща

http://www.aa1car.com/library/2003/ic30336.htm

Втория линк е по-конкретен и описва начини за почистване без да се демонтират инжекторите

http://www.canadiandriver.com/articles/jk/at_010626.htm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 20 Окт 2007, 12:27

За еталон при сравняването на бензините служи нормалния хептан и изооктана, като се приема за устойчивост на хептана 0, а за изооктана 100. Чрез проби в специален едноцилиндров двигател с променлива степен на сгъстяване, се установява каква смес от изооктан и хептан има същата устойчивост както изследвания бензин. Например бензин с октаново число 92 отговаря на смес от 92% изооктан и 8% хептан.
Тази устойчивост се повишава чрез прибавянето на антидетонатори като оловен тетраетил, железен карбонил, етилов алкохол, бензол и др.
(При нафтата показател е цитановото число, което е точно братното на октановото число или при колкото по-ниско налягане се самовъзпламени нафтата, толкова по-високо цитаново число има тя)
И накратко, по-високото октаново число означава че бензина гори по-бавно при една и съща компресия. Т.е. скоростта на разпространение на фронта на пламъка ще стане такава каквато е необходима без опасност от детонации при по-висока компресия - респективно по-голяма мощност при еднакъв литров обем.

Ако използвате по-високо октанов бензин в двигател който е за по-ниско октанов ефекта ще бъде намалена мощност и отделяне на повече топлина най-вече в изпускателните колектори. Причината е че сместа няма да е изгоряла нацяло а ще догаря в изпускателния тракт което довежда до възможни прегаряния на клапани и прегряване на глава...

Всеки двигател следва да се експлоатира с този бензин за който е предвиден..
:clap: Колега,абсолютно точно и вярно си го казал,остава да го разберат и тия които си мислят че като сложат 120 октана бензин ще летят като Ферари.... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 20 Окт 2007, 16:30

tsb_bg написа:Колеги вижте какво пише по повод на почистване на инжекторите

Статията от първия линк е по-обща

http://www.aa1car.com/library/2003/ic30336.htm

Втория линк е по-конкретен и описва начини за почистване без да се демонтират инжекторите

http://www.canadiandriver.com/articles/jk/at_010626.htm

Линковете ти са добри, но описват общи неща и процедури, с които почти всички са наясно. "Качете я на магистралата и карайте много или сложете концентирано гориво, ако не стане сменете или почистете инжектора". Това е препоръката във втората статия.
ма ли кой да ми отговори точно на зададения въпрос:

ИМА ЛИ СМИСЪЛ ПРИ А98/ОМВ100 ДАСЕ ПОЛЗВАТ ДОБАВКИ ЗА ДЮЗИТЕ ПРИ КАРАНЕ НА ДЪЛЪГ ПЪТ И АКО ДА, КАКВИ?


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 21 Окт 2007, 0:47

Понеже неможем да се разберем с две думи :mhihi: ще се опитам да бъда кратък: КАРАЙ СИ КОЛАТА С 95 ОКТАНОВ БЕНЗИН и не се опитвай да станеш спонсор на ЛУКОЙЛ и някъкви фирми за петролни продукти защото:От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи. При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент. По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление. Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да има при използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( двуазотен оксид, нитрометан, нитроетан, нитропропан, пропилен оксид и др.)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 21 Окт 2007, 9:22

Понеже не можем да се разберем с две думи и ти продължаваш да си знаеш твоето колега, ще опитам в три точки.

1. Не ме интересуват предимствата в мощността на 95 или 100. Интересува ме бензинът който ползвам, предполага ли добавка за дюзи. Защо го ползвам си е моя работа. Може да ми го дават без пари. Или пък ако толкова много има пристрастени към А95, отговорете поне на въпроса, който не съм задал - има ли смисъл от добавки за А95 или няма.
2. Не използвам високооктанов бензин за да повиша мощността. Мисля, че по - горе ти го писах колега. Вече почнах да се цитирам сам. Ползвам го именно за да предпазя колата от детонации и защото е по - щадящ инжекторите. В това отношение съм почти напълно и дълбоко убеден не като вярващ. Ако гонех мощност, първо щях да си взема 6 цилиндъра, после бензини и алабала.
3. След като живееш в Бургас и имаш добри познания по химията на петролните продукти - не знам в ХТИ ли учиш или работиш в Нефтохима, то вероятно познаваш и си виждал.... източника, да не казвам шлаката, от която правят това нещо, наречено 95... Да, от такова правят и 98, но остатъците и отложенията са по - малко. Имал съм честта и удоволствието да видя в сервизите разглобени двигатели, карани с 95... Вервай ми, няма да повторим. И като знам, че всичко нискооктаново по бензиностанциите е от Нафтата....

Без да добавям, че знанията ти ми се струват... Енциклопедични, а не практически.
По книгите може и така да стоят нещата. Може високооктановият да не е за компресията и характеристиките на старите двигатели(макар че в книжката на Е36 такива неща не пише). Ако т.нар. 98 е поне 95, трябва да си хвърляме шапката. Мисля, че това го знаят най - добре тея, които го изследват постоянно, но както и да е, тов ае друга тема.

Имам да добавя само - моля, заключете темата. Ставам, а след половин час ще ми е безполезна и както гледам, не е от интерес и за колегите от форума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 30.03.2005
Местоположение: Pleven

ре

Мнение от SkyWalker » 21 Окт 2007, 10:21

Колега,

вземи си добавка като тази, която ти препоръча друг съфоримец по-горе STP! Ползвал съм я и според мен има ефект. Не съм 100% сигурен както ти се иска някой да бъде, защото едва ли някой си е разглабял двигателя преди и след интервенцията с добавката, за да констатира резултата. Другото, което мога от опит да ти препоръчам е използването на руската добавка Fenom. Там вече нищо не е субективно - резултата е доловим и с просто.. щях да кажа око, почудих се за крак :mhihi: , но просто се усеща разликата и то осезателно ;)
///M Club Member

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Мнение от Shider » 21 Окт 2007, 11:04

Аз съм ползвал (и съм доволен; скоро пак!) на Valvoline, обаче внимателската ако купуваш, че има три вида - за почистване на карбуратори, на дюзи и на нафтови дюзи...

А по спора за бензина - :yes: Иво, само да напомня, че за М40 даже в книгите се препоръчва бензин NORMAL, което по тогавашните стандарти (и колонки) си е Н91 ;)
Естествено винаги има едно съмнение, свързано с качеството, но защо си мислите че по инсталациите на Aral примерно, в немско няма пак отлагания и шлаки?
И там сигурно като отворят двигател, работил с 95 (или 98 - 100) няма замърсявания/нагар?!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 21 Окт 2007, 12:47

сложих за дюзи хелиос от шел (ко му плащаш 2лв и нещо). обаче заредих до 20л на омв :)
разницу незаметил :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook