РОСКА: Диаметър срещу ход на буталото?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

РОСКА: Диаметър срещу ход на буталото?

Мнение от LandShark » 11 Ное 2002, 8:33

Тъй като имам запитване от няколко ентусиаста за значението на отношението на диаметъра към хода на буталото при двигателите, си помислих че е най-добре да се обърна с молба към Роската, като много вещ по въпроса да разясни за всички тази материя. И така още веднъж въпроса - какво е значението на отношението диаметър към ход на буталото?



Изображение
LandShark
'90 "316"
;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

отг::РОСКА: Диаметър срещу ход на буталото?

Мнение от july`s » 11 Ное 2002, 13:10

dokato chakame roskata, shte e dobre da poglednem tova:
http://www.engineersedge.com/engine_for ... motive.htm

ta tam pishe
bhp=p*l*a*n/33000
p, naliagane (sorry, ama ne moga da go preveda, mnogo e tehnichski)
l, hod na butaloto
a, plosht na butaloto
n, oboroti

izhojdajki ot fakta che l*a e obema, to iavno pri edin i sysht obem, razlichnite syotnoshenia m/u 'l' i 'a' shte kasaiat 'p'. obache tova vlianie veche iziskva dosta po zadylbocheni ot moite tehnicheski poznania:(

<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

отг::oshte

Мнение от july`s » 11 Ное 2002, 14:24

ot tuka iznamerih oshte neshto
http://www.sae.org/ohmag/techinnovations_06-00/08.htm

Engineers at The Queen's University of Belfast and Federal-Mogul Technology have investigated the effect of bore/stroke ratio on a special-purpose two-stroke engine of modular design. The engine allowed four combinations of bore and stroke to attain a common swept volume of 400 cm3, with bore/stroke ratios of 0.8, 1.0, 1.2, and 1.4. Factors that could affect engine performance—such as the exhaust, intake, and ignition systems; port timings and time areas; and cylinder and crankcase compression ratios—were kept the same. The most important observations were that engine power was greatest with bore/stroke ratios of 1.0 or 1.2; combustion efficiency tended to decrease with increasing bore/stroke ratio; mechanical efficiency tended to increase with increasing bore/stroke ratio; and specific consumption tended to rise with increasing bore/stroke ratio. The investigation concluded that a square or slightly over-square bore/stroke ratio produces an engine with the best brake performance. For more information, circle 79.


s netyrpenie chakam roskata da go obaisni da dostypen choveshki ezik:)

<br>
br

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::РОСКА: Диаметър срещу ход на буталото?

Мнение от Роската » 12 Ное 2002, 2:02

Чесно да ви кажа ,няма нищо за обясняване.Аз не знам нищо повече от вас.Няма смисъл да пълним форума със сухи постулати ,при условие че ги има и в най-общообразоватените учебници и сайтове.
И колкото и елементарно да изглежда всичко,това си е жива магия.В смисъл такъв ,че ако сега ние с вас седнем да правим динамично и топлинно изчисляване на проектиран от нас двигател ,без КОЕФИЦЕНТА НА НАГЛАСЬОВ няма да минем ,или с две думи нищо няма да направим.

Обаче на инженерите в БМВ тези работи им са много ясни или имаме следното уравнение:

BORE X STROKE = MAX.POWER X MAX.TORQUE = BMW RULZZZZ

Така ,че Андро може би въпроса трябва да бъде изпратен в Мюнхен! :)

Интересното е ,че на практика зле подбрани ход и диаметър с големи размери(американски и МБ),са много по неефективни от добре подбрани същите с по-малък размер.Разбира се тези неща са в комбинация с верния брои цилиндри и наклон на двигателя с верни INTAKE & EXHAUST.

Забележете ,че добре напипаните размери се запазиха и в следващите поколения двигатели:

М20б20=м50б20,м52б20
м20б25=м50б25,м52б25

и тн.

Какво друго например може да се научи от двигателите на БМВ във връзка ход и диаметър,ами например сравнение между два двигателя с еднакъв обем и различни ход и диаметър:

М20В25 с размери 75/84 и обем 2494 ст.сг=9.7

и

М30В25 с рамери 71.6/86 и обем 2494 ст.сг.=9.6

Тъй като болшинството от вас едва ли знаят на изуст параметрите на тези два двигателя(и аз не ги знам),преди да ги проверят ,нека първо проверят знанията си като си отговорят на следните въпроси и след това видят отговорите:

1.Кой от двата двигателя е с по-голяма мощност?
2.Кой от двата е с по-голям Мв?
3.Кой как би развил мощностните си показатели спрямо оборотите?

Както се вижда от отговорите,доста от нещата направени от БМВ противоречат на АЗБУЧНИТЕ ИСТИНИ,като се има предвид ,че двата мотора са даже с еднакъв наклон на цилиндрите и тн. и тн.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 17.04.2004

Мнение от R9 » 16 Май 2004, 18:23

Зна4и всяка една от двете комбинации има своите плюсове и минуси,с осезаеми разлики в ниски и високи обороти.При ниски обороти комбинацията малко бутало/голям ход има преимущество,защото по-големия ход позволява по-голямя линейна скорост на буталото,оттам и по-голяма динамика на мотора.При високите обороти нещата се променят драсти4но.Преимуществата на по-голямото бутало са основно две-за един и сьщ обем на цилиндьра, по-голямото бутало позволява монтирането на по-големи клапани,с вси4ките плюсове от това за мотора- и особенно вьв високите обороти.Другото преимущество е,4е при по-мальк ход на буталото заклиняването на биелата в цилиндьра е по-малко(ьгальт при,които биелата се "движи" в цилиндьра е по-мальк),т.е. силите на триене са по-малки.
Изображение Изображение
Impossible is nothing !!!

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook