Какви зимни гуми?
Модератор: Технически модератори
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Точно обратното, по - тясната гума е за по - добро сцепление на сняг през зимата.
Не площта е ключовата, ами газенето! Ако е пясък широката няма да потъва, ако е сняг, ще хлъзга отгоре!
Не площта е ключовата, ами газенето! Ако е пясък широката няма да потъва, ако е сняг, ще хлъзга отгоре!
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
D3BEP написа:Точно обратното, по - тясната гума е за по - добро сцепление на сняг през зимата.
Не площта е ключовата, ами газенето! Ако е пясък широката няма да потъва, ако е сняг, ще хлъзга отгоре!
Абе все си мисля че 185 са теснички. Все пак ще има и доста каране по изчистени пътища, а не само по сняг и тогава по-малката площ е по-кофти
На Е46цата даже този размер въобще не е упоменат в таблицата....
Защо ли

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

D3BEP написа:Точно обратното, по - тясната гума е за по - добро сцепление на сняг през зимата.
Не площта е ключовата, ами газенето! Ако е пясък широката няма да потъва, ако е сняг, ще хлъзга отгоре!
е.. малко се изсили.. ако беше тей зимата щяхме да караме с каруцарските тесни колелета

на сняг въобще няма да се хлъзга отгоре широката гума.
точно обратното... като добавим меките свойства и т.н. тя ще си зацепва по добре.
а ако търсиш да се впива надолу тясната гума и да търси асфалт.. при хубава зима никога няма да го намериш. а само на лед ще се хлъзгаш...

да не говорим за проблема с ниския клирънс.. и с тясна гума при непочистен сняг можеш спокойно да легнеш като жабка
успех.
- GANUK
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Ф10, 2011, седан 535d
- GANUK
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Ф10, 2011, седан 535d
- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
D3BEP написа:Точно обратното, по - тясната гума е за по - добро сцепление на сняг през зимата.
Не площта е ключовата, ами газенето! Ако е пясък широката няма да потъва, ако е сняг, ще хлъзга отгоре!
100% съм съгласен с теб, за тези които се съмняват да погледнат с какви гуми се кара на състезанията когато са на сняг.Колкото до марката, аз съм за Michelin или Dunlop.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- vesko4114
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
хмм
GANUK написа:и задължително помпете гумите с Азот. 3 лв за 4те гуми
За 3лв не вярвам да ти напомпят всичките гуми с азот.Инсталацията е скъпа.Повечето спекулират и показват едни измислени бутилки, пълнят ти ги с чист въздух, а ти взимат пари като за азот....
...............................
Re: хмм
vesko4114 написа:GANUK написа:и задължително помпете гумите с Азот. 3 лв за 4те гуми
За 3лв не вярвам да ти напомпят всичките гуми с азот.Инсталацията е скъпа.Повечето спекулират и показват едни измислени бутилки, пълнят ти ги с чист въздух, а ти взимат пари като за азот....
E, ти пък ме уби с тва!

_!_
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Малко избягахме от темата, ама... Широките гуми са добри за пресен сняг, защото по-трудно потъват и колата няма да се окопае, но принципа на снегоходките важи повече за оф-роуд и наистина широки гуми. Тесните гуми са добри за утъпкан сняг и лед, защото на единица площ пада по-голямо тегло и така се подобрява сцеплението, тоест в повечето случаи на всекидневна употреба зимата е по-добре да сте с тесни гуми. Но... в градски условия, при юзърска употреба на колата, тези 1-2 см имат по-скоро психологически аспект, отколкото физичен
Виж, при ВРЦ-та, както беше даден пример по горе, разликите са от порядъка на 10 см на гума, което вече има значение в комбинация с окачването и употребата на колите 


Never mistake motion for action...
Leon написа:Малко избягахме от темата, ама... Широките гуми са добри за пресен сняг, защото по-трудно потъват и колата няма да се окопае, но принципа на снегоходките важи повече за оф-роуд и наистина широки гуми. Тесните гуми са добри за утъпкан сняг и лед, защото на единица площ пада по-голямо тегло и така се подобрява сцеплението, тоест в повечето случаи на всекидневна употреба зимата е по-добре да сте с тесни гуми. Но... в градски условия, при юзърска употреба на колата, тези 1-2 см имат по-скоро психологически аспект, отколкото физиченВиж, при ВРЦ-та, както беше даден пример по горе, разликите са от порядъка на 10 см на гума, което вече има значение в комбинация с окачването и употребата на колите
По-перфектнно обяснение от това, здраве му кажи

_!_
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
GANUK написа:и задължително помпете гумите с Азот. 3 лв за 4те гуми

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Те по - трудно потъват широките гуми, ама и повече хлъзгат.
Пробвайте с широка гума по голям наклон?
Там е реалната опасност зимата.
Иначе камилата има много по - широко стъпало от коня.
Цар е на всички пустини. При това не е гладка отдолу, има мазоли и възглавнички.
Ама камила на сняг и лед да сте виждали?
А конете минават
Сори за офтопика. Но идеята не е за конкретна гума, не споря за това. Нито за конкретен размер.
Идеята от която тръгна спора е, че аз считам за погрешно зимата да слагаш по - пироката гума, а лятото по - тясна. Може с еднаква ширина, но обратното няма обяснение.
Пробвайте с широка гума по голям наклон?
Там е реалната опасност зимата.
Иначе камилата има много по - широко стъпало от коня.
Цар е на всички пустини. При това не е гладка отдолу, има мазоли и възглавнички.
Ама камила на сняг и лед да сте виждали?
А конете минават

Сори за офтопика. Но идеята не е за конкретна гума, не споря за това. Нито за конкретен размер.
Идеята от която тръгна спора е, че аз считам за погрешно зимата да слагаш по - пироката гума, а лятото по - тясна. Може с еднаква ширина, но обратното няма обяснение.
Re: хмм
Space написа:vesko4114 написа:GANUK написа:и задължително помпете гумите с Азот. 3 лв за 4те гуми
За 3лв не вярвам да ти напомпят всичките гуми с азот.Инсталацията е скъпа.Повечето спекулират и показват едни измислени бутилки, пълнят ти ги с чист въздух, а ти взимат пари като за азот....
E, ти пък ме уби с тва!
тя инсталацията представлява една бутилка с редуцир вентил , ако си я пълнят с азот всичко е точно , но ако е въздух няма да разбереш никога ..
това е състава на атмосферата ни :
Азот (N2) 78,084 % от обема
Кислород (O2) 20,946 % от обема
Аргон (Ar) 0,934 % от обема
.... и най добрите зимни гуми са НОВИТЕ


- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Колеги, утре мисля да си взимам зимни джапанки за колата и се чудя между BFGoodrich и Toyo. Някой от вас има ли впечатления от тия гуми?
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани