Проблем с инспекшъна

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Мнение от DEMIURGE » 03 Окт 2007, 0:08

Колеги ! Приятели !
Моля ви, не се "дърляйте" по този начин
Всичко може би е по-лесно от колкото изглежда...

Наистина, за този модел, акумулаторите са един единствен вид - Никел-Кадмий, NiCd клетки. По онова време в този напълно стандартен корпус АА с изводи за запояване на платка, капацитетът на една NiCd клетка е едва 500 mAh (милиамперчаса). Тогава е нямало даже никел-металхидридни, камо ли литий-йонни или други. И двата вида акумулатори - никел-кадмий и никел-металхидрид са почти с еднакво напрежение на празен ход, без товар, в заредено състояние, около 1.24 Волта на клетка. При подзаряд, какъвто има през цялото време в колата при наличие на основния оловен акумулатор - напрежението на двете клетки може да стигне до 3 и малко отгоре Волта. Спокойно старите клетки могат да се заменят с никел-металхидридни, които имат по-голям капацитет в единица обем и по-слабо изразен ефект на "памет" - с една дума са по-добри. В този размер вече отдавна ги има с капацитет 2500 mAh - тоест 5 пъти по-голям капацитет.

Как да се измерят, дали са читави: взима се първия "китайски" или по-добър мултицет и го поставяте в режим на 10 А (Ампера), като за целта не забравите да преместите червената сонда в другата (третата) букса на уреда - ако елементите са заредени и по-добре да са свалени от платката (или единият извод да е отпоен, теоретично не може да се случи нищо лошо даже и да не е отпоен - най-много паметта да замине на "кино", но това и без това ще се случи при калпави акумулатори или при тяхната смяна). Та, да продължим - всяка една от клетките се дава на късо със сондите - все едно мерите напрежение, но за много кратко време - за части от секундата - шунтът на уреда няма да се претовари или изгори за кратко време. Ако уредът покаже претоварване, тоест над 10 А, акумулаторите са слънце, за стари, но добре заредени клетки, токът накъсо трябва да е над 5 А - ще се сигурни че всичко е наред.

Разбира се, има и по-сложни начини за точно установяване на реалния капацитет на клетката, но той се прави с товар по определени от производителя таблици и в повечето случаи е между 1/20 и 1/10 от номиналния ток на акумулатора - тоест при 500 mAh клетка се избира товар, осигуряващ преминаване на ток от 25 mA и се следи, кога напрежението на клетката ще спадне, например до 1 Волт на елемент - тока се умножава по часовете - и другото е ясно.
Надявам се да не съм ви отегчил много...

P.S. За живущите в София - най-лесно е да се купят евтини китайски елементи от Конрад, за тези които желаят по-качествени - от друго място...

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is Coupe

Мнение от l1qu1d » 04 Окт 2007, 21:25

Оправих го , вече работи :mhihi: Благодарение на ваща помощ....
Намерих батериите и ги смених те са две обикновени 1.2v 500mah. Едната беше изтекла и не ми работеха лампичките сега вече са ОК.
Тя едната батерия е за Inspectiona, а другата за OilServic-a. :lalala: :have one: :driving:

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook