Какво става когато налягането на турбото се повиши?
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Какво става когато налягането на турбото се повиши?
Колеги ,моля погледнете тази тема и ни помогнете да решим спора си.
Според колегата когато се регулира налягането на турбото да бъде малко по-високо от заводското-да кажем при заводско 1вар,го регулираме на 1.2 бара,колата спирала да върви защото сместа се била обеднявала.
Аз му обяснявам ,че има МАР сенсор ,който следи налягането на въздуха и при повишаването му се повишава и количеството на горивото и колата тръгва по-добре.
Моля помагайте,ако искате и пишете в горната тема.Поне аз това ,което съм чувал,че при натягане на турбото колата тръгва по-добре ,но съществува риск от претоварване на двигателя.
Нека ако някой е правил нещо подобно да сподели.
Според колегата когато се регулира налягането на турбото да бъде малко по-високо от заводското-да кажем при заводско 1вар,го регулираме на 1.2 бара,колата спирала да върви защото сместа се била обеднявала.
Аз му обяснявам ,че има МАР сенсор ,който следи налягането на въздуха и при повишаването му се повишава и количеството на горивото и колата тръгва по-добре.
Моля помагайте,ако искате и пишете в горната тема.Поне аз това ,което съм чувал,че при натягане на турбото колата тръгва по-добре ,но съществува риск от претоварване на двигателя.
Нека ако някой е правил нещо подобно да сподели.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- ASUfen
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 15.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Civic Coupe , S13 200sx
- Мечтае да кара: NSX turbo
Идеята ти е вярна и неговата също !
Просто резултата зависи от много фактори както писа колегата по-горе
Зависи до колко мери МАП-а или МАФ-а , зависи дали инжекторите имат капацитет за да докарат сместа , или дали е вдигнато нялягането на горивото да компенсира до някъде капацитета на инжекторите.
Има ли кулер , няма ли ....
Може да има и други фактори с които аз не съм запознат, нека колегите се изкажат.
Та и 2-мата сте прави докато единия не седне
ПС: за брнзин или дизел става въпрос ?
Просто резултата зависи от много фактори както писа колегата по-горе
Зависи до колко мери МАП-а или МАФ-а , зависи дали инжекторите имат капацитет за да докарат сместа , или дали е вдигнато нялягането на горивото да компенсира до някъде капацитета на инжекторите.
Има ли кулер , няма ли ....
Може да има и други фактори с които аз не съм запознат, нека колегите се изкажат.
Та и 2-мата сте прави докато единия не седне

ПС: за брнзин или дизел става въпрос ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг.
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай.

Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай.

колега мисля 4е 4ипа е излишно нещо при тдс.zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг.
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:колега мисля 4е 4ипа е излишно нещо при тдс.zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг.
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай..при малко ,мн.малко надуване правим сместа то4на,след пренасищането и с местене на пло4ките(в другата тема именно това имах в предвид ъгъла на впраскване)
Наистина сигурно може при малко надуване да се компенсира повишеното налягане с местене на плочката.Нали в темата с колегата говорихме за софтуер,чипове и аз се отклоних от правият път.

zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг.
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай.
единствено което ще спечелиш е една спукана глава и може би блок

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Откачих байпасният маркуч от турбото и затапих щуцера.Подкарах колата и изпълних манометъра до 1.6 бара.Колата нито заби,нито почна да се мъчи.Тръгна още по-добре и ме хвана страх за двигателя.За всеобщо успокоение го повторих 10 -на пъти
Така ,че твърденията на колегата МАЧКАТОР поне за Е34, 525 TDS не са вярни и спокойно може да се натегне турбото до 1.6 бара без това да накара колата да спре-очевидно и софтуера и МАР сенсора го позволяват.Както вече казах колата почва да върви невероятно и после не ми се връщаше във фабричните параметри.![]()
![]()
Чувал съм и за взривени беемвета при налягане около 2бара.

Вие за тунинг чувалили сте.

Има хора ,които твърдят ,че след чип тунинг колата заминава след 10000км.Това не пречи да има цяла индустрия в тази област и чипосани коли да изминават по няколкостотин хиляди безпроблемни километри.

няма на4ин това да стане,особено блока.просто трябва подсилване на прастените в-у ризите особено при сериозен тунинг.Главата на тдс е мн.здрава,но 4естите проблеми с нея за мене се далжат именно на тези прастени.Има мн.примери на спукана глава-нова и скоро пак я нямаgrnka написа:zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг.
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.
Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай.
единствено което ще спечелиш е една спукана глава и може би блок

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани