Какво става когато налягането на турбото се повиши?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Какво става когато налягането на турбото се повиши?

Мнение от zvetiko » 30 Сеп 2007, 10:59

Колеги ,моля погледнете тази тема и ни помогнете да решим спора си.

Според колегата когато се регулира налягането на турбото да бъде малко по-високо от заводското-да кажем при заводско 1вар,го регулираме на 1.2 бара,колата спирала да върви защото сместа се била обеднявала.

Аз му обяснявам ,че има МАР сенсор ,който следи налягането на въздуха и при повишаването му се повишава и количеството на горивото и колата тръгва по-добре.

Моля помагайте,ако искате и пишете в горната тема.Поне аз това ,което съм чувал,че при натягане на турбото колата тръгва по-добре ,но съществува риск от претоварване на двигателя.
Нека ако някой е правил нещо подобно да сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 01 Окт 2007, 12:09

а нещо по темата за максималния дебит на инжекторите или помпата евентуално?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 15.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Civic Coupe , S13 200sx
Мечтае да кара: NSX turbo

Мнение от ASUfen » 01 Окт 2007, 14:08

Идеята ти е вярна и неговата също !
Просто резултата зависи от много фактори както писа колегата по-горе
Зависи до колко мери МАП-а или МАФ-а , зависи дали инжекторите имат капацитет за да докарат сместа , или дали е вдигнато нялягането на горивото да компенсира до някъде капацитета на инжекторите.
Има ли кулер , няма ли ....
Може да има и други фактори с които аз не съм запознат, нека колегите се изкажат.
Та и 2-мата сте прави докато единия не седне :D

ПС: за брнзин или дизел става въпрос ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 01 Окт 2007, 14:14

ПС: за брнзин или дизел става въпрос ?

за дизел

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Окт 2007, 14:32

За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг. :mhihi:
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.

Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Окт 2007, 20:22

zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг. :mhihi:
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.

Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай. ;)
колега мисля 4е 4ипа е излишно нещо при тдс. ;) .при малко ,мн.малко надуване правим сместа то4на,след пренасищането и с местене на пло4ките(в другата тема именно това имах в предвид ъгъла на впраскване)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Окт 2007, 22:32

ivan. написа:
zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг. :mhihi:
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.

Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай. ;)
колега мисля 4е 4ипа е излишно нещо при тдс. ;) .при малко ,мн.малко надуване правим сместа то4на,след пренасищането и с местене на пло4ките(в другата тема именно това имах в предвид ъгъла на впраскване)


Наистина сигурно може при малко надуване да се компенсира повишеното налягане с местене на плочката.Нали в темата с колегата говорихме за софтуер,чипове и аз се отклоних от правият път. :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 02 Окт 2007, 22:55

_65536_kb_sec_ написа:а нещо по темата за максималния дебит на инжекторите или помпата евентуално?
няма проблем(влизат в каталога) ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 04 Окт 2007, 18:36

zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг. :mhihi:
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.

Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай. ;)


единствено което ще спечелиш е една спукана глава и може би блок :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 04 Окт 2007, 22:01

Откачих байпасният маркуч от турбото и затапих щуцера.Подкарах колата и изпълних манометъра до 1.6 бара.Колата нито заби,нито почна да се мъчи.Тръгна още по-добре и ме хвана страх за двигателя.За всеобщо успокоение го повторих 10 -на пъти
Така ,че твърденията на колегата МАЧКАТОР поне за Е34, 525 TDS не са вярни и спокойно може да се натегне турбото до 1.6 бара без това да накара колата да спре-очевидно и софтуера и МАР сенсора го позволяват.Както вече казах колата почва да върви невероятно и после не ми се връщаше във фабричните параметри. :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Чувал съм и за взривени беемвета при налягане около 2бара. :mhihi:

Вие за тунинг чувалили сте. ;) Всичко е въпрос на познания и опити ,а не на голословни твърдения.В темата ,която посочих ме убеждаваха ,че колата ще спре ако вдигна налягането на турбото.Не бих си карал колата на 1.6 без подробни проучвания-може и да става ,може и да се спука главата.

Има хора ,които твърдят ,че след чип тунинг колата заминава след 10000км.Това не пречи да има цяла индустрия в тази област и чипосани коли да изминават по няколкостотин хиляди безпроблемни километри. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 05 Окт 2007, 23:29

grnka написа:
zvetiko написа:За М51-някой дали го е правил или аз ще съм първият в историята на този двигател,който ще направи турбото да работи на 1.3 бара,без чип тунинг. :mhihi:
Не ми се вярва управлението да няма някакви резерви,за компенсиране на повишеното налягане,освен ако умишлено е сложена защита.

Иначе е ясно-дали МАР сенсора ще отчете повишеното налягане,дали DDE може да възприеме и обработи тази информация,дали дюзите могат да пропуснат повишеният дебит,дали изобщо двигателите подлежат на чипосване без промяна на елементите от горивоподаването.Въпроси много,кажете нещо за конкретният случай. ;)


единствено което ще спечелиш е една спукана глава и може би блок :mhihi:
няма на4ин това да стане,особено блока.просто трябва подсилване на прастените в-у ризите особено при сериозен тунинг.Главата на тдс е мн.здрава,но 4естите проблеми с нея за мене се далжат именно на тези прастени.Има мн.примери на спукана глава-нова и скоро пак я няма :?:и какво се полу4ава -слаба глава,а 4е е била излагане многократно на темп. над нормите?маи нещо под нея ''гнило'' и то прегрят тдс и главата остава,идва в бг прегрява се пак и ''слан4асва''ама не от раз.....има още доста ама аиде...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook