Ма стори + молба за препоръка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.08.2007
Местоположение: Sofia

Ма стори + молба за препоръка

Мнение от Skorfour » 02 Окт 2007, 20:36

Здравейте, може би отскоро бъдещи мой колеги...
Преглеждам форума от 2-3 месеца ( от както разбрах , че ще имам възможност да си взема е 36-ца ) и горе долу съм наясно какво да гледам при оглед . Първоначално се запалих на малката печка , гледах няколко доста прилични , но цената на дизела , а и предубеждението на познати към нафтата ме отказа . Слушах как зимата има много проблеми с паленето , а и се сещам за едно бмв-е преди години близо до нас му подаваха ток ЖИГУЛА, ПОЛСКИ ФИАТ и некав ОПЕЛ и то не и не . Така дизела го пренебрегнах, въпреки че се бях запалил и не исках да чуя за друго (може би и колите, които гледах ме бяха грабнали доста :/) . Спрях се на 320и с монтиран или впоследствие сложен газов инжекцион . Ходих гледах 2-3 (естествено отивах на оглед само, ако от снимки съм си създал сериозно впечатление , иначе ме мързи да се разкарвам за всяка една), дори за 6 и 500 се беше появила една с кожен , ги , парктроник , климатроник и сичко като екстри , а дори и купето беше супер . Бащата обаче почна да не се навива на тия 150 кончета и потдръжката на 6 цилиндъра . Колата е главно за мен и ще ми е първа и донякъде го разбирам . Студент съм , нямам доходи, а едно такова бмв-це ще ми се отрази доста на джобчето , колкото и родителите ми да ме подкрепят финансово . Остана 318 - ка , на която съм си мега фен още от 2-3 клас, когато видях тая кола си казвах на приятелчетата аз е тва ще карам след години . Та тъй , търсенето започна ( преди тва също гледах за 318 ки , но не правеха впечатления тези по обявите) . Отпадна варианта с докарването от Германия, защото съм много претенциозен от към цвят, екстри , салон год м/у 96-98 и т.н . Прегледах сайтовете на автокъщи из цяла България , в и мобил дебнах в продължение на поне месец . Не попадах на нищо по вкуса ми . Обаче се стигна до там , че миналия уикенд , хвърлих на баща ми идеята да се разходим до Дупница е така да ги погледаме с какво разполагат . Той се нави , отидохме прегледахме адски много кошници , но попаднахме на 1 колица , която ми остана в съзнанието и до сега . 318i със климатроник(2-зонов), заводска 97 ( по колана ), но с тасове и касетофон. Изглежда мега прекрасно , забележка външна няма . Може би само едно петънце на задния калник и на шоф. врата , което всравнение с колите, които досега бях гледал е меко казано нищо. Ражда няма . Пали веднага и оборотите не играят. Вътрешно си изглежда нова. Двигателя работи супер. Повозихме се няколко километра и не исках да слизам от нея. ВЛЮБИХ СЕ в колата . Цената и е 6700 . Не я капарирахме и ме е яд . Но тези дни ми се иска да я вземем. Търговеца си е некав тарикат , като всеки и не ми се върза на това да я закараме до София за диагностика. Каза: "Това да не ти е куче така да го разхождаш" , но за Дупница няма проблем . Та интересува ме може ли някой да ме посъветва къде в града бих могъл да я закарам без да играят заедно тея типове ? Има ли някво сигурно място или ше трябва да разчитам на късмет прекалено ?

ПС: Търсачката я използвах , не успях да намеря нещо по моя въпрос . Соре ако темата е спам .
ПС: Малко се поунесах в писане , благодаря на тези изчели историята ми
Последна промяна Skorfour на 02 Окт 2007, 21:00, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 441
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: София
Кара: на 3-та

Мнение от BFM » 02 Окт 2007, 20:48

По-добре вземи някой с теб, който разбира повечко и сервиз не ти трябва, имай предвид, че това е стар автомобил и 100% има нещо за правене. Колкото пъи сме купували коли на старо съм забелязал, че в 90% от случаите техническото състояние, отговаря на състоянието на салона - една кола си личи ако е карана много.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 02 Окт 2007, 20:58

кажи му да си гледа работата и търси следващата
без официален сервиз или някой който наистина знае какво купува не се хвърляй

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 18.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от Sea Eagle » 02 Окт 2007, 21:27

Здрасти приятел. Разбирам вълнението ти, както и желанието ти да вземеш тази кола... ;) Моето мнение е, че дори и да вземеш човек който да рзбира, хубаво е колата да мине и в сервиз за диагностика. (освен ако не искаш да експериментираш с късмета си.) Както каза колегата почти винаги има ''нещо'' за правене по колата било то и само консумативи. С това трябва да си наясно и финансово и дори психически, с две думи не се учудвай на изненеди. Оня тарикат не го слушай много, той сигурно знае само - '' всичко е платено, качваш се и караш''.
Имай в предвид, че избора (на какъв екземпляр ще попаднеш) и взимането на колата е до известна степен и късмет. Гледай внимателно вземи ако можеш твой човек и изберете сервиз.
Другото е ясно - С нея или не с BMW ще имаш много хубави моменти 8)
Успех и ''Бързай бавно'' :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 02 Окт 2007, 22:27

И не вярвай на коланите,вземи VIN-а и го пусни във вин-декодерите.
Ще ти излезе точната дата на производство и други полезни неща.
Иначе всичко си е късмет ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 26.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: M4 (F83)

Мнение от terorero » 02 Окт 2007, 23:36

Абе и аз съм съгласен че цялата работа е до късмет обаче бади много внимателен с Дупнишките джамбази :mhihi: Аз ходя почти всяка седмица по тамошните салони и досега хубаво БМВ несъм видял. Но ако евентуално си го купиш от там веднага го регистрирай и му прави каско ,че може и да неси го откриеш някоя сутрин ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 441
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: София
Кара: на 3-та

Мнение от BFM » 03 Окт 2007, 9:03

terorero написа:Но ако евентуално си го купиш от там веднага го регистрирай и му прави каско ,че може и да неси го откриеш някоя сутрин ;)

Застраховката - задължително, че често идват да си ги вземат обратно :), а иначе изпадат от време на време и много добри колици, ама рядко :)


Аватар
Мнения: 734
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw е46

Мнение от vladuicho » 03 Окт 2007, 9:28

брат вземи някой майстор с тебе, да я види горе долу......аз ходих с баща ми и на мойта баща й(пишман разбирачи)и уцелих перфектната 318,да не мислиш че сервизите в дупница и автокъщите не са свързани :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Ма стори + молба за препоръка

Мнение от ивчо3 » 03 Окт 2007, 9:52

Много добър избор си направил. от скоро карам 36-ца и съм много доволен от нея, като возия, стабилност на пътя и динамични качества. Мога само един съват да ти дам , относно двигателя на тези автомобили. По мое мнение на това тежко купе двигателите 316 i и 318 i, а още повече 318 d, са слаби. Съвсем друго е купето е30. Имам и една тройка 316 i, тройния стоп и, като ускорение на равен път от 0 до 100 км/час, изобщо не отстъпва на е36-цата с двигател 318 is. Но излезеш ли на дълъг път тази кола е пълна скръб. Все пак едно е 318 is - 140 к.с, с максимален въртящ момент-175 n/m, съвсем друго- 316 i с максимална мощност 102 к.с и максимален въртящ момент 142 n/m. Колкото до избора ти на 320 i мога да кажа, че има почти същите динамични характеристики, както и 318 is. По принцип 6 цилиндровите двигатели имат характерно усещане при каране. Изборът си е твой, но много по-важно е да вземеш кола с читав двигател, въпреки, че е по-слаб, отколкото друга, която е с "издишал" двигател, но по-мощна. Последно, което искам да кажа, относно разхода е, че няма bmw, което да дава малък разход. Има и голяма заблуда, относно ходовия обем /респективно мощността/ и разхода. 318 is и 320 i са със почти еднакви динамични качества, но 320-ката дава с един, един и и половина литра на 100 км "софийско каране" по-голям разход. 316 i, тройния стоп ми дава същия разход, както и 318 is е 36-цата. На дълъг път няма какво да коментираме. Сам си отговори на въпроса, дали двигател със 16, или 24 клапана е равностоен, като динамика и разход със подобен двигател със 8 клапана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Ма стори + молба за препоръка

Мнение от ивчо3 » 03 Окт 2007, 10:19

Той се нави , отидохме прегледахме адски много кошници , но попаднахме на 1 колица , която ми остана в съзнанието и до сега . 318i със климатроник(2-зонов), заводска 97 ( по колана ), но с тасове и касетофон. Изглежда мега прекрасно , забележка външна няма . Може би само едно петънце на задния калник и на шоф. врата , което всравнение с колите, които досега бях гледал е меко казано нищо. Ражда няма . Пали веднага и оборотите не играят. Вътрешно си изглежда нова. Двигателя работи супер. Повозихме се няколко километра и не исках да слизам от нея. ВЛЮБИХ СЕ в колата . Цената и е 6700 .

Не желая да охладя ентусиазма ти към този автомобил, но смятам, че 6700 лв. за кола от 97 година са малко. Има нещо съмнително, или по двигателя, или годината на производство, още повече, че е нов внос, при това в Дупница!!! Възможно е да има нещо, което не си личи от пръв поглед, но по моя преценка, тази кола в почти "перфектно състояние", т.е. поддържана, струва не по-малко от 8000 лв. Дори и за 8000 лв. трудно ще намериш кола, на която да смениш само консумативи. Изборът си е твой, но внимавай много, при закупуването. Задължително иди с човек, който разбира от тези неща. Колкото до диагностиката не си мисли, че може да покаже много неща. Достатъчно е автоджамбазина да сипе добавка в маслото на двигателя, или на трансмисията и всичко заспива.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от Skorfour » 03 Окт 2007, 17:18

Така... пичове утре се разбрахме с бащата отиваме и ако сичко е наред може би я зимаме .
Продавача каза , че има номера и застраховка до края на месеца , а и за пръв път чувам, че може да дойдат да си я вземат . Как ще ме проследят къде живея ли ? Ако е така ще се оглеждам за кола която кара след нас :lol:
Повече ме притеснява технически как е колата , не съм и записвал ВИН , така че утре се надявам да има ПиСи някаде в автокъщатата и да го проверя . Не го записах , защото не знаех къде се намира . Благодарен съм ако някой ми обясни и насочи за да го открия . Също така никой не спомена за сервиз в Дупница, а колкото и да е рисковано, че може да са екип , пак има няква надежда . Се пак не ме познават може да съм някой псайхо и след неколко дни да отида и да им запаля и сервиза и къщата ако са ме набутали грубо .:twisted: Дано имам късмет , 80% е от сделката. Другото двайсе е преценката при огледа .
Колкото до сумата 6700 , че не приляга на качествено бмв от 97 ма . Възможно е , но колата наистина изглежда отлично човече . Вътре салона си е като нов , няма забележка на нито едно място , освен това че има КАСЕТОФОН , а не СиДи . Технически не мога да преценя , знам само , че двигателя работи много приятно равномерно, като на кола която е потдържана . Внос е от Италия ( Да , да и аз съм предубеден , но има една част коли внасяни от там в добро състояние и има добра вероятност да е една от тях, според мен ).
А сега се сещам да ви питам климатроника за какви нередности да го прегледам ? Работеше добре мисля , когато го тествах , но за първи път пускам такова нещо и нямам представа каква трябва бъде нормалната работа .
Другото което е колата беше с 1 ключ , четох някъде, че трябва да има поне 2 . Мен не ми е проблем, но пак стигам до това да дойдат и да си го подкарат типове със съмнителна кръв . Ама как като ше си го залостя в гаража с катинари и т.н докато не му платя каското . 8)

Мерси много на всички , супер приятно е, когато чета съветите ви и научавам нещо ново .


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 03 Окт 2007, 17:22

Лично за мен,ти ще си поредния шаран,който ще виси в подфорум е36 с проблеми от типа "помощ счупи се еди кое си" ако не я закараш в оторизиран сервиз :idea:
На продавача не би му представлявало никакъв проблем да прати някой негов авер с теб до дару кар за една диагностика,при положение че ти си я плащаш...ще береш ядове така на сляпо,но аз не мога да те убедя..като си решил троши си главата
П.С. вин-а е под предното стъкло(пред пасажера се пада)
П.С.2 успех въпреки всичко
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 3.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от Skorfour » 03 Окт 2007, 20:27

Ще го закараме в сервиз на BOSCH в Дупница . Как мислите добри ли са им услугите ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 04 Окт 2007, 5:14

Бате за сервиз не мога да ти помогна.Чувал съм, че колите в Дупница се различават от тия на Горубляне само по това, че не са мити.Това ми се струва, че е плюс макар да не знам със сигурност дали е така.Иначе за добавки в маслото и мене ме е много страх (и аз се оглеждам за е36).Подразбрах, че като отвориш капачката за маслото по нея не трябва да има черни петна (значи има добавка) или бели и жълтеникави (това значело, че меша антифриза).Бръкни и в аспуха (дупето :lol: ) по пръстите ти остават сажди което е нормално въпроса е тея сажди като ги разтъркаш с пръст да се махат почти изцяло.Ако само се размазват значи гори масло.За климатика като го пуснеш да духа студено трябва да почне веднага или почти веднага да изстудява.Гледай за нарушения по боята от много близко.Ако има драскотини, но под лака значи най-малкото е освежавана от търговеца.Това обаче в повечето случаи е лошо щото преди да нанесът новия лак обикновено не третират купето както трябва и след некой друг месец ще трябва да повтаряш.Друго важно нещо е ти сам да запалиш колата и то без да даваш гас!Преди това пипни двигателя дали не е топъл по колекторите т.е дали не е работил скоро преди ти да дойдеш.Виж спирачните дискове дали нямат коловози.Това говори за предишния собственик на колата ако има коловози значи е карана със скапани наклдки и тоя преди тебе не я е поддържал ама грам!Това обаче не е болка според мен в смисъл дисковете се сменят.Това да и е косура!Друга врътка е като я запалиш да запушиш аспуха с ръка (леко да не се изгориш) трябва да почне да мени оборотите т.е. аспуха е здрав ако си работи нормално ше сменяш гърне или поне ше го кърпиш.А да провери и всички светлини по колата трябва да са еднаква марка иначе може и да е имала удари.Иначе гледаи и фугите между елементите да са на еднакво разстояние + гумите да са на еднакво разстояние от калниците, коша на двигателя за евентуални кръпки и още куп други работи.Абе требват ти 99% късмет + известна доза компромиси от твоя страна.Успех и мини през Перник на връщане да се похвалиш! :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 04 Окт 2007, 9:27

Skorfour написа:Ще го закараме в сервиз на BOSCH в Дупница . Как мислите добри ли са им услугите ?

Специално за дупница не знам, но сервизите на Бош са добри.
И мани го това дару. Не е там единственото място, където могат да направят преглед и да замерят компресия.
Верно, на другите места нямат софта, но аз съм се убедил в едно.
90% от продаваните коли за 10-12 години живот нямат НИТО ЕДНА ГРЕШКА в паметта на компютъра си.
Останалите 10% имат грешки, които всъщност не се оправят просто с изтриване, а имат наглостта пак да се появяват...
Лесно се трият грешките. Ай да не говорим. Пък и диагностиката лесно се лъже. По - важните неща на ел диагнотиката, акто датчици по двигателя, ламбда сонда и т.н. всъщност ще си личат и като я тестваш.
Моят съвет към теб:
След като си решил да я купуваш и идеш в сервиз Бош, освен казаното от колегата горе:
1. Вдигни я задължително на стенд(канал) и я огледай за течове, и особено внимателно ЗА ЗАВАРКИ. Говорим не толкова за гърнето и ходовата част. Търси ги по купето, скоростната кутия и други места...
2. Ако решиш да я купуваш, ПРЕДИ ДА Я ПЛАТИШ й смени маслото и филтрите! След това я покарай 50-100 км. Най - хубавото масло и филтри ще ти излезат към 200 лв. а повечето сервизи сменят безплатно, ако си купиш консуматива от тях. Ако купиш колата, така или иначе ще трябва да я минеш тази процедура ,а тая колица е с верига, така че смяната няма да ти отваря два пъти работа. Ако всичко е наред, не си се набутал със смяната. Ако обаче я купиш без да ги смениш и се окаже с добавка, ще ти се иска да беше ме послушал.
3. След като имаш един ключ, работата не е много добре... Верният ти път е Кат - Алармаджии, по възможност аларма с имобилайзер(задължително) и даже с SMS - изветяване - Застраховател. Застрахователите обаче често искат поне два ключа... Иначе може и да не ти откажат да те застраховат, но няма да е чудно да рефлектира на сумата и премията. Моят дойде с един ключ за всичко, един дето не става за жабката и някакъв пластмасов, дето не помня за какво е... Така че ако имаш поне един от другите два ключа е добре да ги редставш на застрахователите там да ги снимат или каквото искат да ги правят за да нямаш проблеми после. За да ти платят открадната кола искат всички ключове + всички документи... Настоявай пре дпродавача за други ключове. Възможно да ги има, но да ги е заврял някъде и да не му се търси. Ако не, го карай да свали цената.

6700 е добра цена, твърде ниска според мен. Моята приятелка с климатроник, цд/двд + усб, аларма с имобилайзер и непълен ел и общо взето нищо странично повече, даже стоманена джанта с много пазарлък и кандърми я избутах на 6700. Но може и в Дупница да е малко по - евтино.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook