спирачна течност
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- 54321
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
спирачна течност
има ли някаква разлика между спирачните течности и могат ли те да променят спирачните характеристики ако не защо има спирачни течности на коренно различни цени?
- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
еми разли4ни производители...а и според мен единственото което може да ти направи една гадна спира4на те4ност е да ти развали гумените истории по системата.мятай приста не е лоша

8.32
разликите между спирачните течности са _огромни_.
спирачната течност има 2 основни характеристики- свиваемост и темперустойчивост. колкото по-малко свиваема и по-устойчива на високи температури (демек не завира) толкова по-добра е.
идеята е че свиваемоста се отразява на твърдоста на педала. а темперустойчивоста- на това как педала "омеква" след продължителна употреба (примерно при агресивно градско каране или състезание. омекването също може да се дължи на загряване на спирачните апарати, но това е друга тема.
та с 2 думи- купувай си най-скъпата спирачна течност която можеш да си позволиш.
мое си мнение де
спирачната течност има 2 основни характеристики- свиваемост и темперустойчивост. колкото по-малко свиваема и по-устойчива на високи температури (демек не завира) толкова по-добра е.
идеята е че свиваемоста се отразява на твърдоста на педала. а темперустойчивоста- на това как педала "омеква" след продължителна употреба (примерно при агресивно градско каране или състезание. омекването също може да се дължи на загряване на спирачните апарати, но това е друга тема.
та с 2 думи- купувай си най-скъпата спирачна течност която можеш да си позволиш.
мое си мнение де

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Съгласен съм alx.
Също гледай да яа сменяш периодично, защото с времето, стара спирачна течност абсорбира вода от атмосферата и става по свиваема.
Също гледай да яа сменяш периодично, защото с времето, стара спирачна течност абсорбира вода от атмосферата и става по свиваема.
Редовната подмяна на спирачната течност е препоръчително, аз го правя веднъж годишно! Спирачната течност има свойството да абсорбира водата (влага), което влошава нейните качества. Повечето автомобили използват спирачна течност DOT4, има DOT3, DOT5.1 и още няколко, които вече са чисто performance спирачни течности. Разликата м/у тях е в температурата на кипене, колкото по-голямо числото след DOT, толкова температурата на кипене е по-висока. Тя е много важна, защото когато спирачките се използват екстремно не е много трудно да кипнеш спирачна течност, тя образува мехурчета въздух, а тези мехурчета водят до хлътване на педала и липсата на спирачки в един момент, който може да е решаващ...
Абе това, което добре да се знае, е че до DOT4 спирачните течности са хидрофилни, т.е. поемат вода, докато DOT5 е хидрофобна, не поемат вода.
Преди да се метнете на DOT5, помислете първо за това - DOT5 е на базата на силиконово масло. Има висока температура на кипене. Висока трайност. Обаче! Всяка попаднала в него вода (а такава попада непрекъснато от въздушната влага), става на капчици и се утаява на дъното на системата. Там, където се е събрала вода, почва корозия и нататък си знаете. Затова си иска редовна смяна с промивка на спирачната система.
Точно обратното е при DOT4. Тя е на базата на гликол (като антифриза). Поема неограничено вода. Направо я изсмуква от въздуха. Обаче! Водата се разпределя равномерно из течността, не се събира на капчици. Явен недостатък е, че спирачната течност от този тип трябва да се сменя редовно, защото след като е попила повече от няколко процента вода, вече става негодна за употреба, защото температурата и на кипене спада значително. Освен това също започва корозия.
Така че и двата основни типа спирачна течност трябва да се сменят редовно, но DOT4, поне според мен, е по-добрият вариант при редовна смяна (макс. на 2 год.)
Още нещо - DOT3 и DOT4 могат да се смесват една с друга, докато DOT5 не може и не бива да се смесва с по-старите спирачни течности. Също така има вероятност, ако сте с по-стар автомобил, спирачната му система (уплътнения, маркучи) да не са съвместими с DOT5.
Преди да се метнете на DOT5, помислете първо за това - DOT5 е на базата на силиконово масло. Има висока температура на кипене. Висока трайност. Обаче! Всяка попаднала в него вода (а такава попада непрекъснато от въздушната влага), става на капчици и се утаява на дъното на системата. Там, където се е събрала вода, почва корозия и нататък си знаете. Затова си иска редовна смяна с промивка на спирачната система.
Точно обратното е при DOT4. Тя е на базата на гликол (като антифриза). Поема неограничено вода. Направо я изсмуква от въздуха. Обаче! Водата се разпределя равномерно из течността, не се събира на капчици. Явен недостатък е, че спирачната течност от този тип трябва да се сменя редовно, защото след като е попила повече от няколко процента вода, вече става негодна за употреба, защото температурата и на кипене спада значително. Освен това също започва корозия.
Така че и двата основни типа спирачна течност трябва да се сменят редовно, но DOT4, поне според мен, е по-добрият вариант при редовна смяна (макс. на 2 год.)
Още нещо - DOT3 и DOT4 могат да се смесват една с друга, докато DOT5 не може и не бива да се смесва с по-старите спирачни течности. Също така има вероятност, ако сте с по-стар автомобил, спирачната му система (уплътнения, маркучи) да не са съвместими с DOT5.
Само Дизел!
Каква спирачна течност и защо?
Ето малко информация по темата.
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).
Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.
4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
Ето малко информация по темата.
Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тези условия.
За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
- термична устойчивост и окислителна стабилност;
- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.
Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
DOT3
Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
Предимства:
- евтина и разпространена в търговската мрежа.
Недостатъци:
- уврежда уплътненията от естествена гума;
- уврежда боята;
- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).
Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
DOT4
Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
Предимства:
- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
Недостатъци:
- уврежда боите;
- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
DOT5
Известна като „силиконова" спирачна течност.
Предимства:
не уврежда боите;
- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
- съвместима с всички уплътнения.
Недостатъци:
- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.
DOT 5.1
Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.
Предимства:
- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
- съвместима с всички гумени уплътнения.
Недостатъци:
DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.
Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.
Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.
Общите препоръки са:
1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.
2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.
3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

Да караш Peugeot е страст!
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
тука ми мерише на Да бест оф... Браво Ева... Невероятна си


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- 54321
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
благодаря ви на всички определено до скоро си мислех ,че спирачната течност си е спирачна течност , просто една случка ме накара да се замисля и пуснах темата тука и сега определено се чувствам по-просветлен.
Благодора много на Eva която ми даде най-изчерпателната информация и искам да и кажа , че бях пуснал темата във форума на Kadett и съм я цитирал там надявам се да не се сърди
Благодора много на Eva която ми даде най-изчерпателната информация и искам да и кажа , че бях пуснал темата във форума на Kadett и съм я цитирал там надявам се да не се сърди

Alexi написа:Не ми става ясно как може да абсорбира вода след като е затворена система
Или през капачката на казанчето на спирачната течност, която лесно се развива, за да се долее или ако има някъде пропуск в спирачната система. По този начин с течение на времето абсорбира влагата от самата атмосфера.
54321 написа: ... надявам се да не се сърди ...
Нямам нищо против.

Да караш Peugeot е страст!
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
ABS
Внимавайте!
Сипвайте течност съобразно това дали имате ABS или не.
Указано е на опаковката, но преди покупка питайте в доверен магазин дали е за/не ABS.
И се консултирайте с Вашия монтьор, разбира се:-)
Сипвайте течност съобразно това дали имате ABS или не.
Указано е на опаковката, но преди покупка питайте в доверен магазин дали е за/не ABS.
И се консултирайте с Вашия монтьор, разбира се:-)
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани