До колко бара се надува турбината на ТДС-а без последствия..
Модератор: bum_bum
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Батерията е монбат100ам/h мантенанс фрий хай повер ,демек 850амп. стартов ток на 7-8 месеца. при положение че по каталог дават да е със 680 пусков ток мисля,че тая е чук. Стартера от време на време зимата когато е под -10 залепва за секунда две и тогава почва да върти което ме навежда на мисълта,че може би вече е за профилактика.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Не се съгласявай, с мен-не, но с физиката..........трябва да се примириш, остави сега датчиците и леките корекции, че ще стане дълга и мъчителнаivan. написа:не мога да се саглася с тебе,нали има дат4ик,които мери налягането и корегира сместа.за краиния резултат незнам може и да спава мотораМАЧКАТОР написа:Колкото повече надуеш турбината-толкова по-малко ще ти върви колата.........Дизелът не е бензин, оборотите при този вид дизел се определят от ГНП-то-колкото повече гориво-толкова по-високи обороти, когато напънеш турбото просто ще обедниш колата и ще умре, ни можеш да я счупиш ни нищо.........Ако искаш да върви повече просто й смени софтуера и толкова.........по-богата, повече аванс, повече повер, остави турбото намираТо ще си свърши работата след чипосването
Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dupeto написа:vld, бате барка6 се не6то. аз сам си с ангренаж, ремак, никви вериги тука, М51 е с веригата. колата студена на минус 10' пали от раз, като загрее пали на 2-рата вратка, но като из4акам лампата на све6тите да изгасне, а след това 4акам и лампата за подгрева на нафтата, тая дето показва дюзата с 3 разпрасква6ти се 4ерти4ки. и аз се самнявам да е помпа ама маи нема да е тва. зна4и до преди около 2 седмици, преди да се престраша да пипна пло4ката на ГНП-то, колата работеше на 1050-1100 оборота. кат загрее6е по4ва6е да мени оборотите. престра6их се, преместих я напред кам фаровете и заспах на 950 оборота. тва с играенето на оборотите из4езна, леко се подобри варвежа, но пак са6тата работа. 1-ва и втора колата е силна, набира барзо до 4500 оборота кат я рачне6, но тва само на парва и втора. 3-та, 4-та и 5-та скорост след 2500 оборота ка4ват нагоре със скороста на охлюв. умрела работа. аз за 9 месеца каране тая кола пове4е от 3200-3500 оборота не сам я вкарвал на 4-та, 5-та скорост, просто 6тото отнема адски много време и патя свар6ва. на 5-та 3100 оборота са и максимални, сас 135 км/ч. тва е тая кола пове4е не вдига. аре предложете не6то. пак казвам на 1-ва и 2-ра се изтрелва до червеното много бързо, на по високи предавки, обортомера заспива. си4ко е оригинал по колата, електроника, помпа, педала за гаста пак ел. ... неска свалих оборотите до кам 750, стана леко по мудна, но парва и втора пак са си силни. пипах и онва лос4е за уеистгеита, маи го оставих по далго да е но пак са6тото. направо не знам кво става ве4е. не изпуска въздух от никаде, си4ко преглеждам всеки ден, кво е туи 4удо, даите предложения 4е аз се из4ерпах. последно дет не сам направил е да замеря центровката на ГНП-то с тоя микро метар, ама ме самнява, 6то 6е се реже на парва и втора, а на високите 6е умирга.......................... кат се замисля да не са сменяли дифа или кутията, а? тва сега ми доде на акала, ама не знам... предположения???
Може да е от дифа и колата прави точно това ,което прави твоята-виж му табелата и ще разбереш модела.Твойта кола има ли АRG клапан-може да го изолираш ,защото вкарва изгорели газове и от там намалява кислорода и повишава температурата на въздуха .А налягането на турбото най-добре си го нагласи с манометър-имаше в една от темите в е34 ,къде да се купи и монтира в купето за 11лв.Виж си и МАР сенсора да не е задръстен,както и гумената тръбичка към него и щуцера в който влиза.
Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.




- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Аз до колкото знам специално за дизелите,ако сместа е бедна ,ем не върви ем грее,та е опасно да се надува без интервенции по помпата.

МАЧКАТОР написа:Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.Който поне малко разбира от смеси знае за какво пиша, ти щом ми пишеш с ирония , значи не си от тея
Ако влиза само въздух в тоя двигател, а няма достатъчно гориво кво прайм
Те ти задачка да ми отговориш
значи по твоите думи да разбирам че след като се надуе турбото МАП сензора няма да си върши работата и сместа ще остане бедна така ли ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.Който поне малко разбира от смеси знае за какво пиша, ти щом ми пишеш с ирония , значи не си от тея
Ако влиза само въздух в тоя двигател, а няма достатъчно гориво кво прайм
Те ти задачка да ми отговориш
Ето ти нещо от теорията на смесите-би трябвало да го знаеш:
всеки двигател със вътрешно горене е точно това- кутия със огън вътре за чието поддържане се изисква въздух и гориво - желателно е атомизирани (смесени). колкото е по-интензивена и на по-голяма площ за повече време е експлозията- толкова повече коне двигателя прави най-простичко казано. за да опростиме примера ще кажеме че двигателя (за сега) "смуче" само въздух- ще игнорираме горивото). количеството въздух което двигателя консумира зависи от обема му (очевидно) и е функция на оборотите и товара. значи един 2 литра двигател ще изхаби Х литра въздух за минута докато един 4 литра ще изхаби доста повече (и ще направи повече коне разбира се) за минута. не може обаче да се каже че 4 литровия ще изхаби 2 пъти повече въздух- в идеалния вариант е вярно, но има загуби и затова да кажеме че два пъти по-големия двигател ще изхаби 1.8 пъти повече въздух- съвсем ориентировъчно но идеята е ясна. значи излиза че мощноста на двигателя е пропоционална на това колко въздух (кислород всъщност, но за това по-долу) ще засмуче двигателя за единица време... мдааа. значи ако имаме устроиство с което да напомпаме повече въздух във двигателя (и гориво ама за сега го игнорираме), тои ще прави повече коне. значи ако напомпаме един 2 литра двигател със толкова въздух колкото консумира един 4 литров двигател, този 2 литра двигател ще развие същата мощност? ми.. да е, разбира се има и загуби, така че 2 пъти повече въздух не значи х2 мощност но.. е близо. пак идеята е ясна.
Цялата тази работа съчетана с МАР сенсора ,който определя ,какво количество гориво трябва да се подаде ,в зависимост от налягането ,което прави турбото ,трябва да ти изясни ,че байпасният клапан служи да не се създаде прекалено високо налягане и от там двигателя да не развие прекалено голяма мощност.
Така ,че теориятата ти ,че ако надуе турбото сместа ще обеднее и колата ще спре ми се струва малко несериозна.

Ама хвани я надуй таа турбина и ела да споделиш какво става, стига с тея интернет-четива, мап-сензорът хич не ме интересува-тая турбина си има карта, тя може да вдигне и три бара, интересното е с какъв дебит, интересното е какво става с електрониката като й дадеш 0.5бара в повече, дали без софтуерни корекции нема да забие нос тоя тдс, до колко оригиналният софт позволява корекции само с натягане на турбото-аз ще ти кажа-николко, защото моята турбина на тдс-ката на времето беше с почти заварен гейт и по-мъртва кола не бях карал-ФАКТswh_bmw написа:МАЧКАТОР написа:Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.Който поне малко разбира от смеси знае за какво пиша, ти щом ми пишеш с ирония , значи не си от тея
Ако влиза само въздух в тоя двигател, а няма достатъчно гориво кво прайм
Те ти задачка да ми отговориш
значи по твоите думи да разбирам че след като се надуе турбото МАП сензора няма да си върши работата и сместа ще остане бедна така ли ?





Последна промяна МАЧКАТОР на 28 Сеп 2007, 10:19, променена общо 1 път
И за теб се отнася горният ми постzvetiko написа:МАЧКАТОР написа:Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.Който поне малко разбира от смеси знае за какво пиша, ти щом ми пишеш с ирония , значи не си от тея
Ако влиза само въздух в тоя двигател, а няма достатъчно гориво кво прайм
Те ти задачка да ми отговориш
Ето ти нещо от теорията на смесите-би трябвало да го знаеш:всеки двигател със вътрешно горене е точно това- кутия със огън вътре за чието поддържане се изисква въздух и гориво - желателно е атомизирани (смесени). колкото е по-интензивена и на по-голяма площ за повече време е експлозията- толкова повече коне двигателя прави най-простичко казано. за да опростиме примера ще кажеме че двигателя (за сега) "смуче" само въздух- ще игнорираме горивото). количеството въздух което двигателя консумира зависи от обема му (очевидно) и е функция на оборотите и товара. значи един 2 литра двигател ще изхаби Х литра въздух за минута докато един 4 литра ще изхаби доста повече (и ще направи повече коне разбира се) за минута. не може обаче да се каже че 4 литровия ще изхаби 2 пъти повече въздух- в идеалния вариант е вярно, но има загуби и затова да кажеме че два пъти по-големия двигател ще изхаби 1.8 пъти повече въздух- съвсем ориентировъчно но идеята е ясна. значи излиза че мощноста на двигателя е пропоционална на това колко въздух (кислород всъщност, но за това по-долу) ще засмуче двигателя за единица време... мдааа. значи ако имаме устроиство с което да напомпаме повече въздух във двигателя (и гориво ама за сега го игнорираме), тои ще прави повече коне. значи ако напомпаме един 2 литра двигател със толкова въздух колкото консумира един 4 литров двигател, този 2 литра двигател ще развие същата мощност? ми.. да е, разбира се има и загуби, така че 2 пъти повече въздух не значи х2 мощност но.. е близо. пак идеята е ясна.
Цялата тази работа съчетана с МАР сенсора ,който определя ,какво количество гориво трябва да се подаде ,в зависимост от налягането ,което прави турбото ,трябва да ти изясни ,че байпасният клапан служи да не се създаде прекалено високо налягане и от там двигателя да не развие прекалено голяма мощност.
Така ,че теориятата ти ,че ако надуе турбото сместа ще обеднее и колата ще спре ми се струва малко несериозна.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Ама хвани я надуй таа турбина и ела да споделиш какво става, стига с тея интернет-четива, мап-сензорът хич не ме интересува-тая турбина си има карта, тя може да вдигне и три бара, интересното е с какъв дебит, интересното е какво става с електрониката като й дадеш 0.5бара в повече, дали без софтуерни корекции нема да забие нос тоя тдс, до колко оригиналният софт позволява корекции само с натягане на турбото-аз ще ти кажа-николко, защото моята турбина на тдс-ката на времето беше с почти заварен гейт и по-мъртва кола не бях карал-ФАКТswh_bmw написа:МАЧКАТОР написа:Айде да не ми се правиш на хитър Петърzvetiko написа:Значи по твойта логика,колко по-малко надуе турбото ,толкова по-малко въздух,толкова по-добре върви колата.Да вземем тогава изобщо да го махнем.А пък интеркулера е направо вреден-благодарение на него влиза още повече въздух в двигателя.Който поне малко разбира от смеси знае за какво пиша, ти щом ми пишеш с ирония , значи не си от тея
Ако влиза само въздух в тоя двигател, а няма достатъчно гориво кво прайм
Те ти задачка да ми отговориш
значи по твоите думи да разбирам че след като се надуе турбото МАП сензора няма да си върши работата и сместа ще остане бедна така ли ?Сега аз нямам теории, тоест имам, но най-вече когато го практикувам тогава и смея да твърдя нещо, което ти по никакъв начин не можеш да ме убедиш в обратното, щом като само си го чел някъде
Още в началото , в първия ми пост съм споменал, че за чисто механично натягане на гейта си трябва друг софтуер, ти как мислиш-тоя мап дали , ако му пуснеш 2 бара налягане ще коригира смес, а дали дебитомерът няма да се изтавани, ай за него не знам какво ще се случи, но при всички положения така ще забие колата, че ще хвръкнеш пред предния джам
![]()
На теория е вярно твоето твърдение, ама тва е тдс-няма стендалоун, дето можеш да си човъркаш и аванс и смес и всичко-тук опираме до константен софт
Ако го нямаше МАР сенсора щях да съм напълно съгласен с теб.Но самият факт ,че с натягане на байпасният клапан и от там с повишане на налягането на турбото се постига по-голяма мощност на двигателя (това всеки го знае)говори ,че МАР сенсора чудесно си върши работата и пуска повече гориво отговарящо на повишеното налягане.Сега ако тръгнем да навлизаме в областа на теорията ако сложим турбо ,което прави 3 бара,дали МАР сенсора ще успее да подаде правилна информация на ДДЕ за повишеният въздушен поток и дали ДДЕ ще успее изобщо да я обработи и корегира количеството на горивото е тема за друг разговор-говорим за конкретен автомобил и за минимална корекция на работата на турбото му.Ясно е ,че МАР сенсора има таван на отчитане,ясно е ,че и софтуера на DDE също има таван на възприемане и ако много се надуе или смени турбото с по-мощно трябва и друг сенсор и друг софтуер.Може би и друг двигател.

Само недей да отричаш ,че ако натегнем турбото в разумни граници ,колата ще тръгне по-добре-много хора го правят.И риска е не да не ти спре колата ,а да не претовариш двигателя.
Цветко.......значи ще ти дам един практически пример-аз си купувам ТДС.......обаче нещо ми беше доста спънат, нещо даже и авариино забиваше при по-голям товар, баир, примерно.Да не обяснявам с подробности, че ми изредиха вериг, помпа, електроника на помпа и още куп неприятни думички.И понеже аз никога не се циганя за пари реших да оправям нещата.Но така и не получих точен отговор какво се случва, а нали ти е ясно, че всичките неща на куп струват близо 7000лева, които не се прежалват е-така, а и нямах точен отговор.И на шега-на майтап реших да сваля турбото, защото имах някакви сериозни доводи за притеснение.И на истина, клапанът леше натегнат за 1.3бара наляганеzvetiko написа:Ако го нямаше МАР сенсора щях да съм напълно съгласен с теб.Но самият факт ,че с натягане на байпасният клапан и от там с повишане на налягането на турбото се постига по-голяма мощност на двигателя (това всеки го знае)говори ,че МАР сенсора чудесно си върши работата и пуска повече гориво отговарящо на повишеното налягане.Сега ако тръгнем да навлизаме в областа на теорията ако сложим турбо ,което прави 3 бара,дали МАР сенсора ще успее да подаде правилна информация на ДДЕ за повишеният въздушен поток и дали ДДЕ ще успее изобщо да я обработи и корегира количеството на горивото е тема за друг разговор-говорим за конкретен автомобил и за минимална корекция на работата на турбото му.Ясно е ,че МАР сенсора има таван на отчитане,ясно е ,че и софтуера на DDE също има таван на възприемане и ако много се надуе или смени турбото с по-мощно трябва и друг сенсор и друг софтуер.Може би и друг двигател.![]()
Само недей да отричаш ,че ако натегнем турбото в разумни граници ,колата ще тръгне по-добре-много хора го правят.И риска е не да не ти спре колата ,а да не претовариш двигателя.


Относно теориите-пак пиша-аз теории нямам, само практика, нямам претенции за разбирач, просто казвам какво се е случило на практика и подчертавам, че с механично натягане на гейта за мен почти нищо не можеш да направиш като повече мощ, може би съвсем малка разлика, по-добре като ще се прави цигания и не ти се дават пари за софтуер фани ръгни едно съпротивление на датчика за температурата към ЕКУ-то и да шие смеси за -40градуса, колата ще фърчи и ще пуши кат ТЕЦ София на кюмур

добре ,ама някои знае ли заводското налягане на тупбината,4е писаното е противоре4иво(1.1-2.2бара).И какво идва на края,ако искаме да си надуем турбините ни трябва нов софтуер,а ако сме с заводския 4ип е по-добре да намалим налягането
ако има някои друг, които е правил опити нека сподели,поне две мнения да съвпадат,та да можем да си правим някакви изводи.хубаво е ката се захване с нещо 4овек да има бегла представа какво да о4аква.

Когато слагаш чип не пипаш абсолютно нищо, чипът най-просто казано е един аванс и повече гориво, от там повече смес, повече изгорели газове, по-добро пълнене от турбината и така...Сега не знам колко е налягането на Е34, ама на Е39 98-мо лето беше 0.9-1барivan. написа:добре ,ама някои знае ли заводското налягане на тупбината,4е писаното е противоре4иво(1.1-2.2бара).И какво идва на края,ако искаме да си надуем турбините ни трябва нов софтуер,а ако сме с заводския 4ип е по-добре да намалим наляганетоако има някои друг, които е правил опити нека сподели,поне две мнения да съвпадат,та да можем да си правим някакви изводи.хубаво е ката се захване с нещо 4овек да има бегла представа какво да о4аква.

колега МАЧКАТОР когато турбото ти беше на 1.3 бара имаше ли чип или беше с фабричния (или пробва ли да увеличиш горивото по някакъв друн начин). Понеже си преживял може ли да опишиш по подробно симтомите напр. на какви обороти ти забиваше. И колко време си ползвал колата с такова налягене, имаше ли странични ефекти от това.
Поздрави
Поздрави
Последна промяна swh_bmw на 28 Сеп 2007, 19:57, променена общо 1 път
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Когато слагаш чип не пипаш абсолютно нищо, чипът най-просто казано е един аванс и повече гориво, от там повече смес, повече изгорели газове, по-добро пълнене от турбината и така...Сега не знам колко е налягането на Е34, ама на Е39 98-мо лето беше 0.9-1барivan. написа:добре ,ама някои знае ли заводското налягане на тупбината,4е писаното е противоре4иво(1.1-2.2бара).И какво идва на края,ако искаме да си надуем турбините ни трябва нов софтуер,а ако сме с заводския 4ип е по-добре да намалим наляганетоако има някои друг, които е правил опити нека сподели,поне две мнения да съвпадат,та да можем да си правим някакви изводи.хубаво е ката се захване с нещо 4овек да има бегла представа какво да о4аква.
Това аз го постигам без чип с регулировка на ГНП-може да се подаде повече гориво.Изчезна турбодупката,колата се върти при тръгване и в завои.
Колега @ivan.,ще взема един манометър и ще видя какво ми е налягането-но въпреки табличните данни ,че е 2.2 изглежда реално е 0.9-1.1.Ти беше споменал за охлаждане на нафтата-а какво ще кажеш за охлаждане на кулера с вода.Един съд някъде с 20литра,помпа,няколко дюзи-казват ,че к.с. се качвали с около 60%.
И пак казвам-не забравяйте ,че Е34 525tds има датчик ,който мери налягането на въздуха и от там се определя и количеството на подаваното гориво.Ако намалиш налягането на турбото ще отчита по-малко въздух,DDE ще подава по-малко гориво ,колата ще умре.
Колега @МАЧКАТОР не мога да ти кажа точно при какви стойности на налягането ще трябва нов сенсор на налягането и нов софтуер на DDE-може максималната стойност да е 1.1 бара и от там да почнат грешките ,за които ти говориш ,само знам от практиката ,че с леко натягане на турбото вървежа на колата се подобрява.
Значи тоя номер с термометъра съм го правил на 525и М20-просто разменяш куплунгите на термометъра на ECU и термометъра на арматурното табло,който показва малко по-ниска температура-колата полудява,но през лятото понякога се дави.Така,че -40 е твърде много.

Съжалявам ,че си дал толкова много пари.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани