BMW 316 vs 318 vs 320
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
!
да еба и времена,при други обстоятелства щеше се пита-8 или 12цил е по-добре..... 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- speedmaniac
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 293
- Регистриран на: 8.01.2007
- Местоположение: София
Ай да ми кажат всички фенове на БМВ? Е добре де, как никои не се намери да каже добра дума за 316-ките.???? Незнам си кво си, незнам си що си... Никои нищо добро не казва за тия коли - най-слабите , много харчели. Е добре защо тогава немеца слага 1.6 двг в Е36, и на новите 3-ки все още? Другите били харчели по-малко, тия били мн.зле...?
Ще се радвам да чуя нещо положително, че ми е много интересно за какво е направен тоя двг.???
Ще се радвам да чуя нещо положително, че ми е много интересно за какво е направен тоя двг.???
...E36 Rulzzz...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
inseCT написа:318iS или 320i!Това е истината
Дааа.
Това е и разхода. Ако поддръжката ти е скъпа. Щото гледам че за нея първо попита, а не за разхода. Разликите в поддръжката са драстични, а и - както виждаш надъханите колеги от форума - твърде голям риск да си купиш "ръчкана" кола 318is или 320i или пък такава с големи проблеми.
Разходът на трите модела е близък. По динамични характеристики силно от останалите се различава само 320 - ката. И между другото изказванията за разхода и мощността не са критерии, защото всъщност за да усетиш мощността на колата(мойта по - мощна) както ти я описват колегите трябва да я ръчкаш яко и може и 20 на сто да не ги харесва. Иначе, ако не я ръчкат, пада разхода, ама по мощност няма никакви осезаеми преимущества. Колицата е такава, че е силна във високите обороти.
Ще ти кажа, че това е и обективната причина 318 I, IS и 320I да са горе долу на една цена на старо. При условие, че на ново са имали доста по - големи разлики. Аз имах възможността да си купя 2 320I на цена, по - ниска отколкото си купих 318 - ката(едната със 100, другата с 300 лв.) и то без видими дефекти и същата година на производство и малко повече километри!
Като цяло 318 и 320 са по - ръганите коли .Карани от хора, които обичат да си мечтаят, че карат звяр на пътя. 318 и 316 са по принцип по - леко караните коли. Макар че все пак са БМВ-та, а пишман рацери даже и с трабантчета има.
И ако решиш да купуваш 318IS и 320I и вземеш, та намериш някое 94-96 година на между 100- и 200 000 км, нищо не си намерил, продължавай да търсиш! Почти абсурдни километри за такава кола, още повече на аутобаните и при относителната цена на бензина в чужбина.
Ако се спреш на 316-318 ще опитам да съм обективен:
Вземи си 316 ако ще правиш много в града и 318 ако си вземеш кола за големи преходи. В града, при задръстванията, бавното движение и ниските предавки по - малкият мотор ще харчи осезателно по - малко. Навън той обаче дърпа същото по тежест купе и може да се окаже, че на магистрала 318 харчи даже по - малко. А си е по - силен, вдига повече.
Макар че аз като си купувах БМВ - то бях готов да се закълна, че ще муам предимно градско. А сега равносметката май хич не е такава...
За тези две модификации търси задължително М43 мотор. Те са 94 година включително нагоре. Те са с верига.
Проблеми:
Имаш важна тема отгоре. Прочети я.
Аз се сещам за рейката и за почти задължителните за Е36 течове от скоростна кутия и диференциала. Бензинова помпа ми се струва, че се жалват често колегите и електроника. Понякога прегряват, но това обикновено е следствие на водна помпа и термостат, макар и да има фатални последствия понякога. Нещата са нормални за кола на тея години, някой ко ти каже "земи си Мерц 95-та, той е абсолютно безпроблемен" или те лъже, или говори за личната си добре поддържана кола.
Иди на огледа с друг човек, добре е да е спец. Огледайте внимателн она светло и под ъгъл лака за изкривени отражения. Гледайте особено предницата за заварявания. Форсирайте малко двигателя на свободна да го усетите, после с леко газ отворете първо капачката на маслото за да усетите за духане(ако само духа, зле), и щеката за маслото - там виж за духане с хартийка. Дай малко повече обороти и виж пушека, колкото по - безцветен - по - добре. Слушайте и около двигателя за ролки, ремъци и т.н. С климата внимавай, ако има, не прави компромиси, много му са скъпи ремонтите , еиж го идали в движение убива мощността - при мен - не. Като форсираш на празен отпусни и виж колата дали претриса докато оборотите падат. Остави я най - долу, на свободна, без газ - стрелката трябв ада седи като нарисувана. Бръкни в ауспуха и разтъркай черното. Ако се лепи и търкането само го размазва, зле.
И вече следва каране, вдигни обороти на всички предавки да видиш как се държи, дал изабива муцуна, гасне и т.н. Опитай тръгване на трета. Опитай задна и виж дали хърка. Опитай на всяка предавка да караш без газ по равното, т.е. морторчето за обороти да държи минимума. Ако твърде осезателно тресе, имаш проблеми с него.
Качи я на канал и виж за течове и заварки, дай да огледат колелата и ходовата част. Погледни й и маслата, антифриза и другите течности.
Задължително мини през сервиз за компютърна диагностика!
Аз лично съм изключително доволен... преди 2 години карах други марки, едната 2001 другата 2005(чистак нова) произведени. Даваха ми повече проблеми, а и двете ги карах по - кратко.
Поздравления за добрия избор, дано поне малко съм ти помогнал.
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
speedmaniac написа:
Ще се радвам да чуя нещо положително, че ми е много интересно за какво е направен тоя двг.???
За успокоение и поощряване на Волксваген (голф) и Ауди.

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Ами просто си е така пич! Нищо лично но 1.6 е слабичък за истинското BMW усещане
! Е то и моето първо BMW беше 316 та знам от опит 


- speedmaniac
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 293
- Регистриран на: 8.01.2007
- Местоположение: София
Точно, мисълта ми е, защо от БМВ не са почнали да правят от 318 нагоре,при условие че казват че разликата в разхода на 316 и 318 е няколко "грама" на 100 км, а вървенето съвсем различно...? 

...E36 Rulzzz...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: !
pavlin_e30 написа:да еба и времена,при други обстоятелства щеше се пита-8 или 12цил е по-добре.....
При други времена щеше да е в магазина и даизбира цвят



- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
speedmaniac написа:Ай да ми кажат всички фенове на БМВ? Е добре де, как никои не се намери да каже добра дума за 316-ките.???? Незнам си кво си, незнам си що си... Никои нищо добро не казва за тия коли - най-слабите , много харчели. Е добре защо тогава немеца слага 1.6 двг в Е36, и на новите 3-ки все още? Другите били харчели по-малко, тия били мн.зле...?
Ще се радвам да чуя нещо положително, че ми е много интересно за какво е направен тоя двг.???
провери данъците в белите държави за по-големите двигатели
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
D3BEP написа:inseCT написа:318iS или 320i!Това е истината
...
Вземи си 316 ако ще правиш много в града и 318 ако си вземеш кола за големи преходи. В града, при задръстванията, бавното движение и ниските предавки по - малкият мотор ще харчи осезателно по - малко. Навън той обаче дърпа същото по тежест купе и може да се окаже, че на магистрала 318 харчи даже по - малко. А си е по - силен, вдига повече.
...
с това не съм изобщо съгласен, разходите градско по задръстване са абсолютно идентични. Първо на място 4цил работят на повече обороти - та да кажем харчи същите литри на ЧАС на място (около 1 литър, без разни фарове и климатици пуснати)
след което ръчката със 100 коня да мръднеш същото купе, е с 1 идея повече от това със 150 коня да го мръднеш, та разхода в задръстване и градско си е идентичен. А като гледма и на извънградско по същата причина. Така че за разлики в разхода ОСЕЗАЕМИ в полза на 1.6 пред 2.0 или който и да е модел помежду тях -

а за разлика в поддръжката, и кой двигател има повече проблеми - е изписано адски много по форума. збягвай м40 и оттам нататък взимай нещо добре поддържано, заеби на колко километра е. смятай около 20000 на година реално и умножавай по годините, ако те притеснява.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
t0sh написа:D3BEP написа:inseCT написа:318iS или 320i!Това е истината
...
Вземи си 316 ако ще правиш много в града и 318 ако си вземеш кола за големи преходи. В града, при задръстванията, бавното движение и ниските предавки по - малкият мотор ще харчи осезателно по - малко. Навън той обаче дърпа същото по тежест купе и може да се окаже, че на магистрала 318 харчи даже по - малко. А си е по - силен, вдига повече.
...
с това не съм изобщо съгласен, разходите градско по задръстване са абсолютно идентични. Първо на място 4цил работят на повече обороти - та да кажем харчи същите литри на ЧАС на място (около 1 литър, без разни фарове и климатици пуснати)
след което ръчката със 100 коня да мръднеш същото купе, е с 1 идея повече от това със 150 коня да го мръднеш, та разхода в задръстване и градско си е идентичен. А като гледма и на извънградско по същата причина. Така че за разлики в разхода ОСЕЗАЕМИ в полза на 1.6 пред 2.0 или който и да е модел помежду тях -
Tosh,
Аве аз сравнявам два 4 цилиндрови мотора с различен обем. Мисля, че дотук изчерпахме несъгласието си. Смятам, че е безспорно че на място при равни други условия по - големият двигател харчи повече.
И кой от двата двигателя е 100 и кой 150 коня? 316М43 ли е 100 коня или 318М43 ли е 150?
Осезаемост в цифри:
Разликата е малка само между разгледаните от мен 316 и 318 и продължавам да си мисля, че мога да съм прав за градско/междуградско. То ако се замислиш няма как да съм прав, че 318 на дълги разстояния може да харчи по - малко ако смесеният разход на едното е 5, ма другото 15, ясно е , че ще да са близки. Между 318 и 318IS е скромните над 10% разлика в разхода. Вярно, ако между две зареждания караш 50 км, нищо няма да усетиш, то разходомера няма да го отчете.
Последна промяна D3BEP на 21 Сеп 2007, 18:26, променена общо 3 пъти
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Нека споделя малко личен опит,защото ми се струва че някои колеги ме разбраха неправилно.
Миналата седмица се отъркалях здраво с личната ми Fiat Brava (3 пъти по таван).Та въпросния италианец ми създаваше много грижи.За поддръжка дадох пари колкото за такава на Бенц сигурно.Все едни на пръв поглед невзрачни проблеми,а като питам майсторите все ми издрънчаваха некви трицифрени суми и ми призляваше,а и никой не искаше да се занимава с нея.Затова сега питам за всичко да знам за какво става въпрос,че да не остана неприятно изенадан после.
Значи аз си карам бързичко,но без дрифтчета и такива,повече съм по драговете,та си мисля че проблем с рейката няма да имам(поне така разбрах от прочетеното във форума,щото се споменаваше че крайното завъртане на кормилото е една от честите причини да се прецака рейката).С останалите проблеми също мисля че мога да се справя.Притеснява ме друго-това че тези баварки дет съм си харесъл са с верига.Знам че така е много по-добре от конвенционалните ремъци по ред причини,НО някъде във форума прочетох че веригата трябва да се сменя на 250-300К километра,а смяната била 800-900 лева(веригата,всичко което се сменяло с него/покрай него+труда по смяната),което съгласете се колеги не е малко.А аз съм студент и не съм от тези дет са "Тати носи мама меси".Сам ще я купувам и поддържам тази баварка.
Та да питам отново-това за веригата вярно ли е или аз нещо не съм схванал както трябва.
В този ред на питанки да запитам още нещо.Значи имам един колега с 320i и той ми е казвал че ако не настъпваш много,горяла 8-9/100 градско.А моята вече бивша Брава я даваха 11/100 градско,а аз съм я карал на 7-8/100.Та се питам дали не може да се смъкне разхода под 10/100 градско или е невъзможно за 320i?Щото гледам на 320-ката и дават 11 някъде градски цикъл.
Сега някои ще кажат "Е ти хем искаш да ти върви хем да не ти гори".Веднага пояснявам-значи идеята ми е следната-като карам в града или извънградско да ми гори прилично малко (разбирай не повече от 10),а като се пусна на гонки или някоя кирлива астричка ми се ежи на светофара да им покажа що е то BMW.
Малко объркано го написах май...дано сте ме разбрали
Миналата седмица се отъркалях здраво с личната ми Fiat Brava (3 пъти по таван).Та въпросния италианец ми създаваше много грижи.За поддръжка дадох пари колкото за такава на Бенц сигурно.Все едни на пръв поглед невзрачни проблеми,а като питам майсторите все ми издрънчаваха некви трицифрени суми и ми призляваше,а и никой не искаше да се занимава с нея.Затова сега питам за всичко да знам за какво става въпрос,че да не остана неприятно изенадан после.
Значи аз си карам бързичко,но без дрифтчета и такива,повече съм по драговете,та си мисля че проблем с рейката няма да имам(поне така разбрах от прочетеното във форума,щото се споменаваше че крайното завъртане на кормилото е една от честите причини да се прецака рейката).С останалите проблеми също мисля че мога да се справя.Притеснява ме друго-това че тези баварки дет съм си харесъл са с верига.Знам че така е много по-добре от конвенционалните ремъци по ред причини,НО някъде във форума прочетох че веригата трябва да се сменя на 250-300К километра,а смяната била 800-900 лева(веригата,всичко което се сменяло с него/покрай него+труда по смяната),което съгласете се колеги не е малко.А аз съм студент и не съм от тези дет са "Тати носи мама меси".Сам ще я купувам и поддържам тази баварка.
Та да питам отново-това за веригата вярно ли е или аз нещо не съм схванал както трябва.
В този ред на питанки да запитам още нещо.Значи имам един колега с 320i и той ми е казвал че ако не настъпваш много,горяла 8-9/100 градско.А моята вече бивша Брава я даваха 11/100 градско,а аз съм я карал на 7-8/100.Та се питам дали не може да се смъкне разхода под 10/100 градско или е невъзможно за 320i?Щото гледам на 320-ката и дават 11 някъде градски цикъл.
Сега някои ще кажат "Е ти хем искаш да ти върви хем да не ти гори".Веднага пояснявам-значи идеята ми е следната-като карам в града или извънградско да ми гори прилично малко (разбирай не повече от 10),а като се пусна на гонки или някоя кирлива астричка ми се ежи на светофара да им покажа що е то BMW.
Малко объркано го написах май...дано сте ме разбрали

51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани