аербег
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Предпазителя е F47 (10А) и се намира в задната кутия с бушоните (Rear power distribution box). Реле не е показано на схемата но има тензо-датчик на предната седалка за пасажера който включва десния еърбег само ако има пътник (ако няма или има детрка седалка го изключва) Датчика представлява тънка серпентина поставена във фолио под тапицерията на седалката която ако се скъса дава грешка (отчита се при диагностика като грешка в десния еърбег). Най-често се къса когато на автомивка настъпят с коляно на седалката за да мият табло или таван (тежеста не е разпределена нормално а е в една точка) и датчика се прекъсва
PS Информацията е от "Electrical Trobleshooting Manual 5-Series"
PS Информацията е от "Electrical Trobleshooting Manual 5-Series"
Е точно това е причината. Виж за всеки случай да не се е откачил куплунга под дясната седалка ама не вярвам. Ако нямаш ел. седалки или подгряване на седалките куплунга е само един.
Ако отидеш на диагностика излиза грешката и ако се нулира после пак се появява.
Самия датчик струваше около 160лв. но за смяната се сваля и разтапицира седалката и е голяма врътка ама трябва да се прави иначе десния еърбег се едно че го няма.
Ако отидеш на диагностика излиза грешката и ако се нулира после пак се появява.
Самия датчик струваше около 160лв. но за смяната се сваля и разтапицира седалката и е голяма врътка ама трябва да се прави иначе десния еърбег се едно че го няма.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
tsb_bg написа:Е точно това е причината. Виж за всеки случай да не се е откачил куплунга под дясната седалка ама не вярвам. Ако нямаш ел. седалки или подгряване на седалките куплунга е само един.
Ако отидеш на диагностика излиза грешката и ако се нулира после пак се появява.
Самия датчик струваше около 160лв. но за смяната се сваля и разтапицира седалката и е голяма врътка ама трябва да се прави иначе десния еърбег се едно че го няма.
Колега виждам ,че имаш опит с еърбеците.И при мен лампичката изгасва след около 2-3 минути-казваш ,че това значи ,че е заминал датчика на дясната седалка.Ако не ми се занимава със смяна ,може ли да дам накъсо куплунга ,който отива към него и да реша проблема-предпочитам да отворят и двата еърбека когато съм сам,отколкото да утрепам човека до мен?
Това си го мислех и аз но това е тензодатчик - ще рече при различно натоварване има различно съпротивление а не е ключе ON/OFF.
А точно това ми беше идеята да търся някакво микроключе дори бая си мислех да си го спестя упражнението ама не се реших.
Колкото до това дали ти е същия проблема - диагностиката ти го хваща; сигурно може и да се замери съпротивлението ама като не знам какво трябва да е хич и не съм се занимавал.
А го има варианта да не даваш на късо куплунга а да сложиш подходящото съпротивление.
Недостатъка е че във всички случаи ако не дай Боже се наложи да се отваря гърмиш и левия еърбег а знаеш колко струва (не че човека до тебе се плаща с пари) ама ако е празна седалката
Въпреки че от друга страна ако се стигне до там цената на още един еърбег ще ти е последната грижа.
Виж дали можеш да замериш от някой здрав сензор съпротивлението, това май ще дойде най-приемливия вариант.
Пиши ако намериш нещо по въпроса защото моя "опит" е от неволята. Никъде не намерих нищо писано по въпроса.
ОПАСНО е ако возиш дете на детска седалка до теб и еърбега е постоянно активен

А точно това ми беше идеята да търся някакво микроключе дори бая си мислех да си го спестя упражнението ама не се реших.
Колкото до това дали ти е същия проблема - диагностиката ти го хваща; сигурно може и да се замери съпротивлението ама като не знам какво трябва да е хич и не съм се занимавал.
А го има варианта да не даваш на късо куплунга а да сложиш подходящото съпротивление.
Недостатъка е че във всички случаи ако не дай Боже се наложи да се отваря гърмиш и левия еърбег а знаеш колко струва (не че човека до тебе се плаща с пари) ама ако е празна седалката

Въпреки че от друга страна ако се стигне до там цената на още един еърбег ще ти е последната грижа.
Виж дали можеш да замериш от някой здрав сензор съпротивлението, това май ще дойде най-приемливия вариант.
Пиши ако намериш нещо по въпроса защото моя "опит" е от неволята. Никъде не намерих нищо писано по въпроса.
ОПАСНО е ако возиш дете на детска седалка до теб и еърбега е постоянно активен



- маречков
- ентусиаст
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: 21.02.2006
- Местоположение: гр. Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=62381
Айде момци вие сте, ако изникнат питанки с кеф ще обяснявам
.
Айде момци вие сте, ако изникнат питанки с кеф ще обяснявам

хубава работа ама.........бг.та извади и лампата на таблото,сащото става и с тази на горивотоzvetiko написа:tsb_bg написа:Е точно това е причината. Виж за всеки случай да не се е откачил куплунга под дясната седалка ама не вярвам. Ако нямаш ел. седалки или подгряване на седалките куплунга е само един.
Ако отидеш на диагностика излиза грешката и ако се нулира после пак се появява.
Самия датчик струваше около 160лв. но за смяната се сваля и разтапицира седалката и е голяма врътка ама трябва да се прави иначе десния еърбег се едно че го няма.
Колега виждам ,че имаш опит с еърбеците.И при мен лампичката изгасва след около 2-3 минути-казваш ,че това значи ,че е заминал датчика на дясната седалка.Ако не ми се занимава със смяна ,може ли да дам накъсо куплунга ,който отива към него и да реша .проблема-предпочитам да отворят и двата еърбека когато съм сам,отколкото да утрепам човека до мен?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
tsb_bg написа:Голямо мерси на маречков![]()
Че бяхме тръгнали да откриваме топлата вода

Фактически правиме окъсяване на проводниците но както трябва-тока да тече в правилната посока,през някакво съпротивление, което симулира определено натоварване на седалката и конденззатор ,който да гаси паразитнитните напрежения.Еърбека ще се отваря винаги и трябва наистина да се внимава с децата на предната седалка.
Колега v82bg ти можеш да отидеш и да дадеш на кожодерите от Дару 400 лв,аз предпочитам да мина с 0.45 ст.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
При мен се оказа ,че няма проблем.
Премерих съпротивлението на кабелите №3 и то се променяше когато сядах на седалката-така всеки може да си направи сам диагностика с обикновен мултицет.Тук се прави даването на късо или се режат кабелите и се слага съпротивлението,кондензатора и диода/при включен куплунг №2 разбира се /.
1N4002 Diod 1A 100V/синият проводник да е откъм маркираната страна на диода/
56kOhm motstand 5% 1/4 watt
Kondensator ker.100pF/100V
№2 е куплунга който идва от тензодатчика към електроният блок ,който се намира почти отпред в дясно на пасажерската седалка-вижда се плъзгача ,с който се закрепва.Внимавайте да не се объркате и да пипате куплунга №1

Премерих съпротивлението на кабелите №3 и то се променяше когато сядах на седалката-така всеки може да си направи сам диагностика с обикновен мултицет.Тук се прави даването на късо или се режат кабелите и се слага съпротивлението,кондензатора и диода/при включен куплунг №2 разбира се /.
1N4002 Diod 1A 100V/синият проводник да е откъм маркираната страна на диода/
56kOhm motstand 5% 1/4 watt
Kondensator ker.100pF/100V
№2 е куплунга който идва от тензодатчика към електроният блок ,който се намира почти отпред в дясно на пасажерската седалка-вижда се плъзгача ,с който се закрепва.Внимавайте да не се объркате и да пипате куплунга №1
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Най-страното ,че при ненатоварена седалка ми дава 1.След това само като я пинах с ръка ми даде 154 kOhm , а след като седнах отиде на 10-сега да не вземе да ми сметнеш килограмите,това са лични данни.


Как ще ти сметна килограмите като не знам дали ти е читав датчика и дали някоя мацка не ти е седяла на коленете
А иначе мерси за инфото
Само ме спохождат едни съмнения че като се друсна на седалката може да дава контакт от време на време защото като го гледам сензора е набутан в това прозрачното фолио и ако е прекъснат не може да се разделят кой знае колко лентите
Ама това са подробности Ще меря и ще кажа



А иначе мерси за инфото

Само ме спохождат едни съмнения че като се друсна на седалката може да дава контакт от време на време защото като го гледам сензора е набутан в това прозрачното фолио и ако е прекъснат не може да се разделят кой знае колко лентите
Ама това са подробности Ще меря и ще кажа
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Меренето е доста интересно-натискаш лекичко тук и там с ръка и гледаш как цифрите бягат-дано да го видиш това ,иначе знаеш какво да направиш за 0.45ст. 

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани