Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 19 Сеп 2007, 12:51

dinozab написа:И ми е много чудно защо този МАП сензор го няма на нито една схема и него дават като отделна част :roll:
като гледам снимката,която колегата е дал на 1-ва станица,мисля 4е се сменя.моят мап е по далжината на Г-образната ламарина, захванат е за нея и е във формата на правоъгалник(метален),а на снимката прили4а на реле


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 19 Сеп 2007, 13:04

ivan. написа:
dinozab написа:И ми е много чудно защо този МАП сензор го няма на нито една схема и него дават като отделна част :roll:
като гледам снимката,която колегата е дал на 1-ва станица,мисля 4е се сменя.моят мап е по далжината на Г-образната ламарина, захванат е за нея и е във формата на правоъгалник(метален),а на снимката прили4а на реле

Е той че се сманя сменя се ама каде го на схема и къв под къв номер не е ясно :roll:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 19 Сеп 2007, 14:39

при мене е то4но това,незнам дали правилно го нари4аме мап,като марку4а номер 5 отива в смукателния колектор http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-13_0105/


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 19 Сеп 2007, 15:04

Аааааа е то малко акъл трябва ма навреме да ти идва :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Точно това е колега :yes:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 19 Сеп 2007, 15:25

като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 19 Сеп 2007, 15:44

zvetiko написа:Колеги, след като вече разбрах ,че МАР сенсора не командва байпасният клапан на турбото и определя количеството гориво,тогава защо е от толкова голямо значение за работата на турбото МАР сенсора да е изправен-в края на краищата нали турбото е една помпа,чието налягане се определя по механичен ,а не по електронен път.

Едни диагностици ми казаха ,че ако искам да разбера как е колата без турбо ,да извадя мъркуча на МАР сенсора.А и самият аз се убедих-забелязах ,че спрях да чувам виенето на турбото и видях ,че тъпият мъркуч пак се беше запушил.И в тази връзка какво ще кажете за идеята да се направи отвор острани на смукателният колектор и там да се включва мъркуча,за да не се запушва повече.Другият вариант е да се направи това ,което обсъждаме-МАР сенсора да се включи директно към турбото и тогава със сигурност няма да има запушване на мъркуча.

И поне според мен идеята на итервенцията с мъркучите е следната- поради липсата на замърсявания МАР сенсора отчита както трябва налягането на турбото и затова подава правилна информация за количеството гориво,а командването на байпасният клапан отчита малко по-ниско налягане поради замърсяванията от турбото до смукателният колектор и затова го отваря малко по-късно.Ако приемем ,че системата за подаване на въздух е абсолютно чиста(въздухопроводи,интеркулер,смукателен колектор)тогава интервенцията е безсмислена,както казва ivan..А може и да се поразсъждава върху ролята на AGR -ако клапана функционира,той ще създава по-ниско налягане в колектора,от там байпасният клапана ще се задейства още по-късно и налягането ,което създава турбото ще е по-високо.
за мене нещата стоят така(ли4но мои разсаждения)вразката м'у мап и турбото е следната(не е пряка,но има);мап,от4ита грешно,следователно по-малко гориво,по-бавно ка4ване на оборотите,по-бавно развартане на турбината.От друга страна като се извади марку4а на мап-а(или ако е спукан,или има пазхерметизиране след турбината)отвора е достата4ен за да се намали кпд на турбината(здрава и тя не цапа,вси4ко е от маслените пари).идеята за друг отвор на марку4а на мап е интересна,но от тия пари се намаля се4ението на ваздухопровода(Като лепят навсякаде)и именно това се4ение спава мотора монтиран в една друга марка.мак казвам ли4но мои разсаждения,но на тези маслени пари трябвя да им измислим решение или ни остава всеки сезон профилактика


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 19 Сеп 2007, 16:10

Точно за това е МАП-а да следи налягането на турбото за да се корегира сместа.На брат ми на 318-ката като му беше паднал тоя маркуч и колата му вървеше все едно е 900 кубика и тогава ми направи впечатление че разходомера му се качваше много малко дори и на пълна газ все едно педала е натиснат съвсем леко.Значи като не работи МАП-а компа си мисли че турбото не нагнетява и не пуска повече гориво и затова и турбото не може да се развърти като хората всмисъл няма горене няма газове няма и турбо :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 19 Сеп 2007, 16:25

ivan. написа:като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )

всички права са запазени :mhihi:
то аз да знаех как са изолирали този сензор с удоволствие ще напиша.

а относно интервацията, ако вземе да се задръсти маркучето от колектора до бай паса май няма да е добре за ДВГ'то, след като и МАП'а ще отчита високо налягане и ще се подава повече гориво нещата могат да загрубеят, следователно колата да тръгне като за последно :shock: . Но и без проба няма как да се разбере да ли наистина аджеба има ефект от цялата работа.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 29.08.2007
Местоположение: каспичан

Мнение от v82bg » 19 Сеп 2007, 21:45

swh_bmw написа:
ivan. написа:като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )

всички права са запазени :mhihi:
то аз да знаех как са изолирали този сензор с удоволствие ще напиша.

а относно интервацията, ако вземе да се задръсти маркучето от колектора до бай паса май няма да е добре за ДВГ'то, след като и МАП'а ще отчита високо налягане и ще се подава повече гориво нещата могат да загрубеят, следователно колата да тръгне като за последно :shock: . Но и без проба няма как да се разбере да ли наистина аджеба има ефект от цялата работа.
темата е супер.маи с болт е изолиран


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 8:32

v82bg написа:
swh_bmw написа:
ivan. написа:като гледам цената дано на никои не се 4упи,но пак имаме образец за интервенция(за всеки слу4аи да си запазим снимките на колегата swh_bmw )

всички права са запазени :mhihi:
то аз да знаех как са изолирали този сензор с удоволствие ще напиша.

а относно интервацията, ако вземе да се задръсти маркучето от колектора до бай паса май няма да е добре за ДВГ'то, след като и МАП'а ще отчита високо налягане и ще се подава повече гориво нещата могат да загрубеят, следователно колата да тръгне като за последно :shock: . Но и без проба няма как да се разбере да ли наистина аджеба има ефект от цялата работа.
темата е супер.маи с болт е изолиран

Няма начин тоя МАП да се изолира то той едно от най-важните неща за правилната работа на мотора.Според мен може да се слага някакъв симолатор да лъже компа и то ако е бил прецакан затова да со го направили тъка ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 10:02

dinozab написа:
zvetiko написа:Колеги, след като вече разбрах ,че МАР сенсора не командва байпасният клапан на турбото и определя количеството гориво,тогава защо е от толкова голямо значение за работата на турбото МАР сенсора да е изправен-в края на краищата нали турбото е една помпа,чието налягане се определя по механичен ,а не по електронен път.

Едни диагностици ми казаха ,че ако искам да разбера как е колата без турбо ,да извадя мъркуча на МАР сенсора.А и самият аз се убедих-забелязах ,че спрях да чувам виенето на турбото и видях ,че тъпият мъркуч пак се беше запушил.И в тази връзка какво ще кажете за идеята да се направи отвор острани на смукателният колектор и там да се включва мъркуча,за да не се запушва повече.Другият вариант е да се направи това ,което обсъждаме-МАР сенсора да се включи директно към турбото и тогава със сигурност няма да има запушване на мъркуча.

И поне според мен идеята на итервенцията с мъркучите е следната- поради липсата на замърсявания МАР сенсора отчита както трябва налягането на турбото и затова подава правилна информация за количеството гориво,а командването на байпасният клапан отчита малко по-ниско налягане поради замърсяванията от турбото до смукателният колектор и затова го отваря малко по-късно.Ако приемем ,че системата за подаване на въздух е абсолютно чиста(въздухопроводи,интеркулер,смукателен колектор)тогава интервенцията е безсмислена,както казва ivan..А може и да се поразсъждава върху ролята на AGR -ако клапана функционира,той ще създава по-ниско налягане в колектора,от там байпасният клапана ще се задейства още по-късно и налягането ,което създава турбото ще е по-високо.

Няма начин това с AGR-а да стане тъй като при натоварване на двигателя той затваря е ако е изправен де то именно заради това е идеята за неговото изолиране ;)


Чакай колега-при натоварване на двигателя над определени обороти AGR-а не отваря ли за да пуска изгорели газове в смукателният колектор.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 10:06

Напротив на високите обороти затваря ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 10:11

Добре,като го разглобих отвора ,който води към тръбата за изгорели газове беше напълно затворен от нещо като бутало ,като другият на буталото край влизаше в мембраната ,която го командва.Значи излиза ,че при ниските обороти АGR -пуска изгорели газово в колекторите ,а при високите затваря-поне на мен не ми се вижда логично това.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Сеп 2007, 10:14

Отваря някъде от 1000-1100 оборота над 4000 мисля че пак затвая.Така бях чел в нета просто в тоя диапазон на работа работи в който е най-често двигателя ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Сеп 2007, 10:21

Сигурно е така след като си го чел -мембраната на AGR-а не се командва посто от вакума ,а от KGR клапан ,който е вързан с електрониката на колата и който най -вероятно определя и режима на работа на AGR-а.

Иначе ето снимка на AGR-а в покой-отляво е буталото ,което затваря пътя на газовете:


Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook