Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko байпаса на турбото не се командва от нищо друго освен от самото налягане на турбото.Погледни снимката която дадох това е точно турбо за тдс и както се вижда тя не е електронно оправляема или не се връзва към външен клапан.Самият байпас може да се натегне и да отваря на по-високо налягане но това може да прецака мотора тъй като на ръка е доста рисковано да се прави това.Погледнато съвсем просто на тази интервенция ако байпаса е вързан към колектора той пак ще си отваря на същото налягане но сега то ще е 100% гарантирано или реално ще го имаме в цилиндрите тъй като преди това маже да не е било така поради апушен колер не плътности в системата и така на татък.Същото важи и за МАП-а който определено ще хване по-рано определено налягане и по-рано ще даде инфо за повече горива или там каквото дава незнам съответно двг. по-бързо ще се развърти и от там турбото и крайният резултат по-добро ускорение.Сега се сещам за друго тъй като МАП-а и температурният датчик работят като двойка един вид дебитомер се явяват може би се и свързани с определени стойности като налягане - температура и така да се лъже компа това е само предположение.Щото паказанията от ще станат каренно различни това е сигорно но трябва да се пробва да се види дали резултата ще е положителен или отрицателен все пак става въпрос за няколко метра маркуч като инвестиция 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab,не знаех ,че снимката е на турбо на TDS-очевидно е, че си прав.Всички мои разсъждения почиващи на схемата са грешни-най-вероятно бат Жеко ми е дал схема на друга кола. 

при тебе щом казваш 4е ти работи хубаво мотора,а и ускорението на клипа е направо супер,наи-добре да оставиш нещата както са си.100%няма да се с4упи нищо заради интервенциата. а тези италианци сменят о2-дат4ика с резистор,защо да не са измислили нещо и на мап-а.swh_bmw написа:След като се направи такава интервация, и ако кулера е замърсен или частично задръстен тогава MAP сензора няма ли да получава грешни данни след като ще мери налягането на турбината а действително налягането на смукателните колектори ще е друг.само жабарите правят такива неща.според мене са ти сложили средна стоиност на мап-а,като оригинала е изолиран
А това как се прави, и как мога даго върна в оргиналното му състояние. Не че имам проблем но ми е интересно как може да се изолира този сензор.
Поздрави
при тебе щом казваш 4е ти работи хубаво мотора,а и ускорението на клипа е направо супер,наи-добре да оставиш нещата както са си.100%няма да се с4упи нищо заради интервенциата. а тези италианци сменят о2-дат4ика с резистор,защо да не са измислили нещо и на мап-а.за да си напално спокоен може да мериш налягането на турбината,но незнам колко то4но е нормално да надува,нека некои от колегите които знае(колко то4но бара надува турбината на тдс)да пишеswh_bmw написа:След като се направи такава интервация, и ако кулера е замърсен или частично задръстен тогава MAP сензора няма ли да получава грешни данни след като ще мери налягането на турбината а действително налягането на смукателните колектори ще е друг.само жабарите правят такива неща.според мене са ти сложили средна стоиност на мап-а,като оригинала е изолиран
А това как се прави, и как мога даго върна в оргиналното му състояние. Не че имам проблем но ми е интересно как може да се изолира този сензор.
Поздрави
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:Благодаря колега.и още един вапрос-до колко може да се надуе без последствия за мотора?dinozab написа::arrow: TDS - 2.2bar
TD - 1.9bar
А тва вече незнам колега някой от тюнинг форумя да кай



- Tipche
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: Някъде
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525 ТДС
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
e-39 525tds написа:Никаде не открих температурният датчик
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
№20 на схемата е

Последна промяна dinozab на 18 Сеп 2007, 15:50, променена общо 2 пъти
- Tipche
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 16.11.2006
- Местоположение: Някъде
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525 ТДС
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
dinozab написа:Колега сега виждам че с Е39 те нямат такъв датчик а направо дебитомер след въздушния филтър
ето го №1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Колеги, след като вече разбрах ,че МАР сенсора не командва байпасният клапан на турбото и определя количеството гориво,тогава защо е от толкова голямо значение за работата на турбото МАР сенсора да е изправен-в края на краищата нали турбото е една помпа,чието налягане се определя по механичен ,а не по електронен път.
Едни диагностици ми казаха ,че ако искам да разбера как е колата без турбо ,да извадя мъркуча на МАР сенсора.А и самият аз се убедих-забелязах ,че спрях да чувам виенето на турбото и видях ,че тъпият мъркуч пак се беше запушил.И в тази връзка какво ще кажете за идеята да се направи отвор острани на смукателният колектор и там да се включва мъркуча,за да не се запушва повече.Другият вариант е да се направи това ,което обсъждаме-МАР сенсора да се включи директно към турбото и тогава със сигурност няма да има запушване на мъркуча.
И поне според мен идеята на итервенцията с мъркучите е следната- поради липсата на замърсявания МАР сенсора отчита както трябва налягането на турбото и затова подава правилна информация за количеството гориво,а командването на байпасният клапан отчита малко по-ниско налягане поради замърсяванията от турбото до смукателният колектор и затова го отваря малко по-късно.Ако приемем ,че системата за подаване на въздух е абсолютно чиста(въздухопроводи,интеркулер,смукателен колектор)тогава интервенцията е безсмислена,както казва ivan..А може и да се поразсъждава върху ролята на AGR -ако клапана функционира,той ще създава по-ниско налягане в колектора,от там байпасният клапана ще се задейства още по-късно и налягането ,което създава турбото ще е по-високо.
Едни диагностици ми казаха ,че ако искам да разбера как е колата без турбо ,да извадя мъркуча на МАР сенсора.А и самият аз се убедих-забелязах ,че спрях да чувам виенето на турбото и видях ,че тъпият мъркуч пак се беше запушил.И в тази връзка какво ще кажете за идеята да се направи отвор острани на смукателният колектор и там да се включва мъркуча,за да не се запушва повече.Другият вариант е да се направи това ,което обсъждаме-МАР сенсора да се включи директно към турбото и тогава със сигурност няма да има запушване на мъркуча.
И поне според мен идеята на итервенцията с мъркучите е следната- поради липсата на замърсявания МАР сенсора отчита както трябва налягането на турбото и затова подава правилна информация за количеството гориво,а командването на байпасният клапан отчита малко по-ниско налягане поради замърсяванията от турбото до смукателният колектор и затова го отваря малко по-късно.Ако приемем ,че системата за подаване на въздух е абсолютно чиста(въздухопроводи,интеркулер,смукателен колектор)тогава интервенцията е безсмислена,както казва ivan..А може и да се поразсъждава върху ролята на AGR -ако клапана функционира,той ще създава по-ниско налягане в колектора,от там байпасният клапана ще се задейства още по-късно и налягането ,което създава турбото ще е по-високо.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:Колеги, след като вече разбрах ,че МАР сенсора не командва байпасният клапан на турбото и определя количеството гориво,тогава защо е от толкова голямо значение за работата на турбото МАР сенсора да е изправен-в края на краищата нали турбото е една помпа,чието налягане се определя по механичен ,а не по електронен път.
Едни диагностици ми казаха ,че ако искам да разбера как е колата без турбо ,да извадя мъркуча на МАР сенсора.А и самият аз се убедих-забелязах ,че спрях да чувам виенето на турбото и видях ,че тъпият мъркуч пак се беше запушил.И в тази връзка какво ще кажете за идеята да се направи отвор острани на смукателният колектор и там да се включва мъркуча,за да не се запушва повече.Другият вариант е да се направи това ,което обсъждаме-МАР сенсора да се включи директно към турбото и тогава със сигурност няма да има запушване на мъркуча.
И поне според мен идеята на итервенцията с мъркучите е следната- поради липсата на замърсявания МАР сенсора отчита както трябва налягането на турбото и затова подава правилна информация за количеството гориво,а командването на байпасният клапан отчита малко по-ниско налягане поради замърсяванията от турбото до смукателният колектор и затова го отваря малко по-късно.Ако приемем ,че системата за подаване на въздух е абсолютно чиста(въздухопроводи,интеркулер,смукателен колектор)тогава интервенцията е безсмислена,както казва ivan..А може и да се поразсъждава върху ролята на AGR -ако клапана функционира,той ще създава по-ниско налягане в колектора,от там байпасният клапана ще се задейства още по-късно и налягането ,което създава турбото ще е по-високо.
Няма начин това с AGR-а да стане тъй като при натоварване на двигателя той затваря е ако е изправен де то именно заради това е идеята за неговото изолиране

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани