Аз със шпер ли съм?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Вижте пичове, в голяма грешка сте за шперовете
Шпера е 25% фабрично, от който не се знае колко са останали
Значи нормалния диф при минимално съпротивление предава въртящият момент към другото колело -> демек ако едната ти гума е пред бордюр и тръгваш да го катериш а другата ти е долу на тревичка тая дето е пред бордюра няма да може да се завърти и ще се опали тая във тревичката щото и е по-лесно!
Ако си със шпер ситуацията ще е следната:
Едната гума е пред бордюра другата на тревичката -> тая пред бордюра и е трудно а на тая на тревичката и е лесно - даваш газ и подаваш въртящ момент към колелата
това което е на тревичката му е лесно и започва да се върти НО на колелото което е пред бордюра ще се предаде 25 % от въртящият момент а на другото останалите 75%
Ако си мислите че с тея 25% ще качите бордюра жестоко се лъжете
Тоя тест не е меродавен!
Както и спирането на едното колело на лед, другото на асфалт и при даване на газ е много ясно че ще се запали това дето е на леда! А това на асфалта ще получи 25% от въртящият момент и колата ще започне да потръгва
Но въртене на гумата на асфалта НЯМА ДА ИМА!!! Само ще се чува леко виене отзад от дифа идващо от триенето на фрикционните дискове!
Това е и ситуацията при крика ама ти не ме разбра! Ако не си подал много газ колата може и да не падне от крика
Ми не е надежден много теста, но пак върши работа!!!
А при въртел опитно съм установил че ако диф-а не е читав може да се завърти само вътрешното колело и колата да се държи сякаш е със отворен диф, но коато я разклатиш и загуби сцепление и външното колело и си ДАЛ ЯКО ПАУЪР нема начин да не се засуче!!!


Ако си със шпер ситуацията ще е следната:
Едната гума е пред бордюра другата на тревичката -> тая пред бордюра и е трудно а на тая на тревичката и е лесно - даваш газ и подаваш въртящ момент към колелата



Както и спирането на едното колело на лед, другото на асфалт и при даване на газ е много ясно че ще се запали това дето е на леда! А това на асфалта ще получи 25% от въртящият момент и колата ще започне да потръгва

Това е и ситуацията при крика ама ти не ме разбра! Ако не си подал много газ колата може и да не падне от крика

Ми не е надежден много теста, но пак върши работа!!!
А при въртел опитно съм установил че ако диф-а не е читав може да се завърти само вътрешното колело и колата да се държи сякаш е със отворен диф, но коато я разклатиш и загуби сцепление и външното колело и си ДАЛ ЯКО ПАУЪР нема начин да не се засуче!!!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
- cupofcoffee$
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 6.03.2007
Бате, ето ти един изпитан тест за шперовицата:
1. Отиваш на паркинга на Кауфланд в Дружба, че там е хубав хасфалта! (или на друго равно място с хубав хасфалт)
2. Мястото трябва да с еднообразен хасфалт, без дупки и гърбици. По-добре е да е по-гладък, разходи се до Дружба, ако можеш, ако не, бегай на новия терминал на летището, ама гледай да не те сгази некоя летяща кошница;
3. Волана - прав, зверска газ, съединител - резко, писък, пушек, лютеница; бой, кръв и цифки!
4. След 20-тина метра - спираш, ръчна, слизаш и пеша - обратно.
Изводи:
1. Ако имаш две равни следи, значи имаш шперовица
2. Да му еба майката, пак требва да се снася...
Другото са глупости...
1. Отиваш на паркинга на Кауфланд в Дружба, че там е хубав хасфалта! (или на друго равно място с хубав хасфалт)
2. Мястото трябва да с еднообразен хасфалт, без дупки и гърбици. По-добре е да е по-гладък, разходи се до Дружба, ако можеш, ако не, бегай на новия терминал на летището, ама гледай да не те сгази некоя летяща кошница;
3. Волана - прав, зверска газ, съединител - резко, писък, пушек, лютеница; бой, кръв и цифки!
4. След 20-тина метра - спираш, ръчна, слизаш и пеша - обратно.
Изводи:
1. Ако имаш две равни следи, значи имаш шперовица
2. Да му еба майката, пак требва да се снася...
Другото са глупости...
- bace_martu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Indiana написа:Turbo-Lag написа:Indiana написа:Абе иди някъде на тревичка с двама юнака и единият да гледа едната гума, другият - другата и газззз....
и точно нищо няма да стане така
Е що да не стане? Аз веднъж с Е36-цата се мъчих да се кача на един бордюр, обаче едната гума си боксуваше в тревата, а другата не мръдваше, това ако е с шпер няма ли и другата да се врътка??? Или пак нещо съм се объркал![]()
![]()
Щото има едни прости закони дет действат, и на хлъзгавото се лъже диференциала, затова няма да стане, може да си повярваш че си със шпер а да не си



Сега аз имам един въпрос
Дифа ми е отворен и съм сигурен в това,защото съм виждал какво има вътре в него и определено липсват каквито и да са пластини,Но при почти всичките от посочените тестове дифа работи като шпер
Не ме разбирайте погрешно,не се оплаквам
Просто ми е интересно дали и на друг се е случвало
П.С. Дифа не издава никакви странични шумове,стърганя,вибрации или каквото и да е

Дифа ми е отворен и съм сигурен в това,защото съм виждал какво има вътре в него и определено липсват каквито и да са пластини,Но при почти всичките от посочените тестове дифа работи като шпер



П.С. Дифа не издава никакви странични шумове,стърганя,вибрации или каквото и да е

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
случва се когато са ти стари или износени гумите 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
[steeN] написа:случва се когато са ти стари или износени гумите
И така не е мойта и на конци пак неще да прави пергели, може само на много гладък и мазен асвалт и то пак не е баш как требе да е, амо ко да се прави требеше тоя диф за мен да си го зема, ама още по смешно беше когато Сони го видя кво прави( щот от него го купихме)



Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Има ли масло в тоя диф
По принцип ако затягат нещо сателитите ще го прай туй, ама то би трябвало и да вие
ПО някой път се случват много интересно неща дето не могат да ги обяснят физичните закони
Мен оня ден ми се случи една такава много интересна случка
слагам в маторя 135 мм биели и буталата минават покрай противотежестите на коляновия вал в ДМТ...слагам 130 мм биели и буталата не минават щото ги пращаш със 5 мм надолу...нема ядове - режа ги с 5 мм и пак не минават
режа ги с 6 - ПАК НЕ МИНАВАТ
нервирах се и ги напраих по под 400 грама и вече минават
Биелите са си такива каквито написах - мерих ги 10 пъти най-малко 




ПО някой път се случват много интересно неща дето не могат да ги обяснят физичните закони

Мен оня ден ми се случи една такава много интересна случка












Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Може стугаря да си е мислил че ги е отрезал със 5 мм а да не е с толкова
Само това ми дойде на акъла че може да е проблема 



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Пак ли тия шперове бе ,ей не им фанахте цаката как се познава и тва си е
А горе има важна тема дето всичко писано тук е писано и там и то сигурно по два пъти
А най сигурния начине да се провери е на подемник и двете колела да са в въздуха

А горе има важна тема дето всичко писано тук е писано и там и то сигурно по два пъти

А най сигурния начине да се провери е на подемник и двете колела да са в въздуха


- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
След 200000 км. няма шпер дето да работи на 100%,ако прехвърли и 10% от въртящият момент на другото колело значи колата е карана от немски пенсионер преди да дойде тук
,а и тези дифове работят само със специални масла и ако им падне вискозитета и не се сменят,шпера е само по документи
Моят работеше перфектно като си взех колата,ама сега не съм много сигурен май...


- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
проблема се решава с повече ПАУЪР
Колкото повече въртящ момент даваш на едното колело толкова повече отива и на другото
Ако си с 90 коня може да не го върти добре, ма като имаш двеста и като и ритнеш съединителя и ръцете ти се отвиват да хванеш пътя


Ако си с 90 коня може да не го върти добре, ма като имаш двеста и като и ритнеш съединителя и ръцете ти се отвиват да хванеш пътя


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани