Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Сеп 2007, 8:11

Не може да нямаш ARG клапан-най-малкото заради това ,че няма как да пъхнеш гуменият въздухопровод в смукателният колектор без него. :mhihi:

Поне аз не знам да има мъркуч от турбото до МАР сенсора.Извинявай, да не бъркаш вакум помпата с турбото.Колега дай най-добре ясни снимки и ще го разнищиме двигателя ти. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 15 Сеп 2007, 9:06

аве я някой да разясни и за малката печка как да изцедя още някое муле :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Сеп 2007, 10:22

mla86 написа:аве я някой да разясни и за малката печка как да изцедя още някое муле :mhihi:

Кат и слойш още два цилиндара :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Сеп 2007, 10:30

swh_bmw написа:Ако ARG клапана и EGR са еднакво нещо то примене въобще не съществува. А маркуча като го проследя идва точно от турбото и отива към MAP сензора. А какъв ще е симптома ако например MAP сензора не работи?
Поздрави

П.П извинявам се че питам такива въпрси в такава хубава тема, ще помоля модераторите ако искат после да изтрият постовете ми.

Колега от днимката не се разбира много наистина направи по-ясни.Но от това което си написал става ясно че някой бая се е гаврил с колата ти.МАП-а отчита наляганито горе в колекторите а на долу на турбото и затова маркуча му е вкаран под смукателнита колектори.Сега има вариянт при който се обръщат местата на маркучите на МАП-а и байпасният клапан на турбото т.е. МАП-а отчита налягането директно от турбото а байпасният клапан горе от колекторите.Така колата почвала да върви повече така ми каза един майстор :roll: не съм пробвал а и незнам да няма нежелани последици.Може при теб така да е направено незнам.Най-добре снимай хубаво сензора и пътя на маркуча и ще видим за иде реч ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 15 Сеп 2007, 13:24

Ще се опитам да разясна снимките.
Започвам с една обща гледка.
1 - Маркучето за MAP сензора
2 - Маркучето което излиза близо до турбото(сигурно от изпускателните колектори но не мога да го снимам с моментните условия) и влиза в смукателните.

Изображение

Изображение

Изображение

Това е където излиза Маркуч номер 1 от турбото
и аз сега виждам че имам два скъсани кабела там(имате ли предложение за какво може да са), явно трябва да я прегледам изцяло като се освободя малко.
Изображение

Въпросната "Т" част (бай пас) това което държа е пак маркуче номер -1
Изображение

Това тука е Map sensor'a отзад
Изображение

Значи пробвах с изключен MAP sensor и няма никаква разлика

Поздрави


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Сеп 2007, 13:50

:shock:
Колега определено ебати интервенцията каде е правано по тоя мотор.Значи така като гледам са ти обърнати местата на маркучите както ти писах по-горе.Не би трябвало като откачиш МАП-а да няма разлика трябва да ти падне рязко мощноста.Това Т за което говориш според мен са удължавали маркуча и са нямали права тръбичка и затова така са го направили и са го запушили там.Незнам имаш ли иначе оплаквания от липса на мощност.И те съватвам ако ти върви добре колата да не пипаш нищо щото един господ знае как е правено тава чудо.
И като гледам на много странно място ти е щеката за маслото незнам на всички 3-ки с TDS двигател ли е там :roll:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Сеп 2007, 13:59

И тоя скъсан кабел не е ли на компресора на климатика.То буксата му по принцип е с един кабел ма може и друга букса да са сложили с повече клеми и затова да са отрязани тия кабели :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 15 Сеп 2007, 14:20

dinozab написа::shock:
Колега определено ебати интервенцията каде е правано по тоя мотор.Значи така като гледам са ти обърнати местата на маркучите както ти писах по-горе.Не би трябвало като откачиш МАП-а да няма разлика трябва да ти падне рязко мощноста.Това Т за което говориш според мен са удължавали маркуча и са нямали права тръбичка и затова така са го направили и са го запушили там.Незнам имаш ли иначе оплаквания от липса на мощност.И те съватвам ако ти върви добре колата да не пипаш нищо щото един господ знае как е правено тава чудо.
И като гледам на много странно място ти е щеката за маслото незнам на всички 3-ки с TDS двигател ли е там :roll:


По колата всичко си работи,
По принцип колата е TD но има и добавен кулер
за вървежа поне за мен си върви екстра(ускоряване и максималната скорост са си добри)
http://youtube.com/watch?v=ddZLYN4N2tM (между 00:45 и 01:05 ).
Просто след като видях темата изках да си почистя тези неща(маркучета, трабички, кулера и т.н.).


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 15 Сеп 2007, 15:03

Като гледам клипчето добре ти върви колата колега и ако питаш мен нея закачай засега.Щом си изчистил маркучите и сензора значи всичко е ок и карай спокойно.А разхода как е нормален ли ти е или леко завишен :?: Питам да знам след като са обърнати местата на маркучите освен вървенето дали има и промяна в разхода :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 15 Сеп 2007, 16:27

разхода съм го засичал доста пъти извън градско.
Ако карам с темпомата около 100 км/ч ми пада под 6 (около 5.6~5.7).
с 120 км/ч около 6.5
последно с 140 км/ч и 4 души, бая багаж с климатик 8 ми даде.
в София около 11~12(по принцип не съм засичал точно, това е от борд комп. но предполагам е така защото извънградското си го олучква много точно).
А това което съм посочил на снимките си е MAP сензора така ли?
Можели да са го елиминирали по някакъв начин че да не усеща разлика когато го има и когато го няма?
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Сеп 2007, 22:08

dinozab написа:
swh_bmw написа:Ако ARG клапана и EGR са еднакво нещо то примене въобще не съществува. А маркуча като го проследя идва точно от турбото и отива към MAP сензора. А какъв ще е симптома ако например MAP сензора не работи?
Поздрави

П.П извинявам се че питам такива въпрси в такава хубава тема, ще помоля модераторите ако искат после да изтрият постовете ми.

Колега от днимката не се разбира много наистина направи по-ясни.Но от това което си написал става ясно че някой бая се е гаврил с колата ти.МАП-а отчита наляганито горе в колекторите а на долу на турбото и затова маркуча му е вкаран под смукателнита колектори.Сега има вариянт при който се обръщат местата на маркучите на МАП-а и байпасният клапан на турбото т.е. МАП-а отчита налягането директно от турбото а байпасният клапан горе от колекторите.Така колата почвала да върви повече така ми каза един майстор :roll: не съм пробвал а и незнам да няма нежелани последици.Може при теб така да е направено незнам.Най-добре снимай хубаво сензора и пътя на маркуча и ще видим за иде реч ;)


Дино,какво отчитане пък прави клапана-не намалява ли просто налягането,когато получи команда от EDC control unit,който пък обработва данните от МАР сенсора и датчика за температура.Може би при това обръщане става следното-МАР сенсора си отчита налягането от турбото,а защитният клапан изпуска в смукателният колектор и създава там по-високо налягане(между другото не е лошо като идея и може да го пробвам).
Освен това какъв е този мъркуч на мястото на AGR клапана. :shock:

Колега swh_bmw, това е MAP сензора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 15 Сеп 2007, 23:09

......
Освен това какъв е този мъркуч на мястото на AGR клапана.

така я взех колата :dunno:, явно е била на някой дизел ентусиаст(но явно не е имал много средства). В тези дни ако ми намалят командировките ще се опитам да си прегледам колата по добре.

аве я някой да разясни и за малката печка как да изцедя още някое муле

явно всичко става с желание виж как е този 318 TDS и каква разлика прави на 325TDS и 320d
http://www.youtube.com/watch?v=SXFmsmX74Tk


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 17 Сеп 2007, 8:57

zvetiko написа:
dinozab написа:
swh_bmw написа:Ако ARG клапана и EGR са еднакво нещо то примене въобще не съществува. А маркуча като го проследя идва точно от турбото и отива към MAP сензора. А какъв ще е симптома ако например MAP сензора не работи?
Поздрави

П.П извинявам се че питам такива въпрси в такава хубава тема, ще помоля модераторите ако искат после да изтрият постовете ми.

Колега от днимката не се разбира много наистина направи по-ясни.Но от това което си написал става ясно че някой бая се е гаврил с колата ти.МАП-а отчита наляганито горе в колекторите а на долу на турбото и затова маркуча му е вкаран под смукателнита колектори.Сега има вариянт при който се обръщат местата на маркучите на МАП-а и байпасният клапан на турбото т.е. МАП-а отчита налягането директно от турбото а байпасният клапан горе от колекторите.Така колата почвала да върви повече така ми каза един майстор :roll: не съм пробвал а и незнам да няма нежелани последици.Може при теб така да е направено незнам.Най-добре снимай хубаво сензора и пътя на маркуча и ще видим за иде реч ;)


Дино,какво отчитане пък прави клапана-не намалява ли просто налягането,когато получи команда от EDC control unit,който пък обработва данните от МАР сенсора и датчика за температура.Може би при това обръщане става следното-МАР сенсора си отчита налягането от турбото,а защитният клапан изпуска в смукателният колектор и създава там по-високо налягане(между другото не е лошо като идея и може да го пробвам).
Освен това какъв е този мъркуч на мястото на AGR клапана. :shock:

Колега swh_bmw, това е MAP сензора.

Байпасният клапан изпуска налягането в ауспуха а не горе в колекторите иначе ще пръсне двигателя все пак турбото прави доста повече от 2.2 бара което е мисля при ТДС-а.Работа от смяната на маркучите идва от там че МАП-а отчита по-рано налягането от турбото и така се намалява бавенето характерно при турбо дизелите а пък байпасният клапан изпуска налягането когато то стигне пределното горе в колекторите.Затова колата почва да върви по-добре.Както казах един майстор ми каза за тая фатка той си го е направил на неговият Голф 1.9 ТДИ и каза че разлика наистина има.Мисля и аз да пробвам да видя какво ще стане и ще споделя ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 17 Сеп 2007, 9:36

Аз почнах да се обърквам-ако МАР сенсора отчете по-рано високо налягане при турбото,тогава и защитният клапан ще се задейства по-рано и налягането в смукатерният колектор ще е по-ниско от преди интервенцията.
Освен това как се прави самото включване при турбото-сигурно са необходими допълнителни неща.
И къде се включва гумената тръбичка ,която влиза в смукателният колектор,след като не е от байпасният клапан.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 17 Сеп 2007, 10:39

zvetiko написа:Аз почнах да се обърквам-ако МАР сенсора отчете по-рано високо налягане при турбото,тогава и защитният клапан ще се задейства по-рано и налягането в смукатерният колектор ще е по-ниско от преди интервенцията.
Освен това как се прави самото включване при турбото-сигурно са необходими допълнителни неща.
И къде се включва гумената тръбичка ,която влиза в смукателният колектор,след като не е от байпасният клапан.

Не е така МАП-а и байпасният клапан действат отделно един от друг.МАП-а следи налягането и дава инфо на компа за сместа а байпаса изпуска излишното налягане и това е.Обръщането става като маркуча на байпаса се вади от турбото и се пъха в колекторите а маркуча на МАП-а се вади от колекторите и се пъха в турбото.Това е никакви допълнителни неща не трябват само два по-дълги маркуча и това е ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook