Въпрос за регулаж на педали и жабка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Въпрос за регулаж на педали и жабка

Мнение от D3BEP » 15 Сеп 2007, 8:51

Колеги, карам това под аватара ми, м43 мотор.
Мисля, че няма каквито и да е интервенции.
Въпросът ми е:
Може ли да се регулират педалите на спирачката и съединителя?Говорим само за регулаж на педала, а не примерно регулиране на челюстите на спирачките посредством тресчотката за ръчна.
Просто след едни майсторски намеси педалът на спирачката ми хваща доста "дълбоко" - около, че ако не и под средата. Няма симптоми на помпа, регулирана е ръчната, така че според мен остава само регулаж на педала.
Съединителят пък отлепя високо. Може би не твърде, но би ми се искало да отлепя по - надолу, защото много обичам да го държа натиснат до долу по светофарите.... Навик.
Имам известни съмнения, че всъщност не може и са саморегулиращи се, но нищо не разбирам и искам потвърждение от някой запознат.

После, жабукряка като му натиснеш бутона и ти чупи краката. Мисля, че жабка се сменя по - лесно от колянни стави :mhihi: Забелязах при разглобяването й нещо като кутийка в лявата й част. Какво е това? Място за машинка за спускане на жабката?
Може ли такава машинка да се добави, сложно ли е и какво е необходимо за целта?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 15 Сеп 2007, 12:18

Тва за жабката и на мен ми е интересно , като на някоя лада 5-ца е и при мен :D . За съединителя знам , че е саморегулиращ и ако хваща нагоре може би е за смяна.... Спирачката хваща надолу като не е обезвъздушена , макар че аз като смених предни дискове и накладки почна да хваща доста по-нагоре (май щото хода на цилиндърчетата става по-малък). Аз дотолкова му разбирам , другото е за спецовете :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 15 Сеп 2007, 12:23

Там е работата, че: Обезвъздушена е спирачната система...
С много.
Поне 3-4 обезвъздушавания мина. Спирачна течност не ми остана :)
Това последното е майтап. Мислихме го това, макар че по принцип въздухът доколкото знам втвърдява спирачният педал или го кара да потъва, а моят "омекна", иначе долу си е твърд и имам впечатленията да спира с много малка амплитуда. Което не е много добре, натиск до една позиция води до постепенно забавяне, а сантиметър надолу резултатът е едва ли не все едно съм нашил спирачките. Регулирането на скоростта ми при спиране става повече чрез регулиране на моят натиск, а не на дълбочината на натискане на педала.
А къде отлепва съединителят по принцип? Моят отлепва доста над средата, но не чак най - горе. Но отскокливо движение правя за да го зацепя де :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 15 Сеп 2007, 12:30

съединителят ми започва да отлепва на 1/3, като малко преди да го пусна до край е отлепил напълно.

а за спирачките - не съм сигурен, но и според мен ако е обезвъздушена е нормално педала да е мек, все-пак има серво което се грижи да го натискаш с лекота, не да ти чупи крака. ако има въздух тогава системата не работи нормално и педала става твърд

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 15 Сеп 2007, 12:37

Ми незнам кви интервенций е имало ако сте пипали помпата може и в нея да има въздух , тя трябва да се обезвъдуши отделно. А съединителя трябва да отделя около средата :roll: Прегледай си да няма някъде течове по спирачната система , прегледай и цилиндърчето на съединителя , щото те са на едно казанче със спирачките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 15 Сеп 2007, 12:53

svilendotorg написа:съединителят ми започва да отлепва на 1/3, като малко преди да го пусна до край е отлепил напълно.

а за спирачките - не съм сигурен, но и според мен ако е обезвъздушена е нормално педала да е мек, все-пак има серво което се грижи да го натискаш с лекота, не да ти чупи крака. ако има въздух тогава системата не работи нормално и педала става твърд

T.e. да съм имал въздух пред иинтервенцията и да съм мислел тогава, че всичко е наред?
Възможно.
Но има един детайл.
Спирачката леко захваща при високо положение на педала. Това никак не се усеща по педала като съпротивление, усеща се по скоростта на колата. От момента на захващане педалът влиза доста надолу. В амплитудата на захващането спирачката на практика въздейства, но не държи. Мога да дам газ, а на нанадолнище ако педалът ми е задържан някъде на това положение, колата все пак бавно се "изнася". След преминаването на тази амплитуда стигаме до положението, където педалът се държи "като нормален педал" - някъде около средата на движението.
На практика около 2/3 от движението след момента на захващане педалът задейства спирачката по един и същи начин, без да усещам съпротивление и промяна в спирачното усилие и там педалът не държи. в последната 1/3 се събират всички останали въздействия.
Развиха ми теорията, че този полухващащ ход бил заради АБС ли, АБС помпа ли и бил нормален....

Съединителят няма връзка с този случай, просто питам, даже информативно.
А съединителят при мен май зацепя по - нависоко от първата третинка.
Но накрая е точно така. Високо приключва със зацепянето, но има малко свободно отпускане след като е "захапал". Т.е. мога да приема, че е в нормата?

Прагматик, ще погледнем тези неща. Но вероятността е малка. Интервенцията, която беше правена, беше на задните колела, с заключена кола и ключът в мен. Мои приятели я правеха, на добро място. Не са имали достъп нито до педала, нито до предния капак, казват, че не са ги и бутали, не вярвам да са бъркали с тел. Нищо по спирачната система или дисковете не е сменено...
Бе как да ти го обясня. Заключена кола я вкарвам на подемника с нормална според мен спирачка, а я вадя така, както обяснявам.

ПП. КАЖЕТЕ НЕЩО И ЗА ЖАБКАТА, МОЛЯ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 8.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325xi

Мнение от Venci_ii » 15 Сеп 2007, 13:27

И аз имах същият проблем със спирачките и пак след намеса на „майстори”.
Проблема се решава сравнително лесно
Трябва да регулираш задните накладки така, че при свалена ръчна и отпусната спирачка барабана да влиза трудно и в същото време накладките да не задират.
Това става с един болт за регулиране вътре в самия барабан (по книгите пише, че можело да се регулира, без да се сваля барабана, ама аз не успях).
Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 15 Сеп 2007, 14:10

Venci_ii написа:И аз имах същият проблем със спирачките и пак след намеса на „майстори”.
Проблема се решава сравнително лесно
Трябва да регулираш задните накладки така, че при свалена ръчна и отпусната спирачка барабана да влиза трудно и в същото време накладките да не задират.
Това става с един болт за регулиране вътре в самия барабан (по книгите пише, че можело да се регулира, без да се сваля барабана, ама аз не успях).
Успех

Може, има една дупка в барабана и там с отверка можеш да въртиш "гайката" на тресчотката.... Но може и да свалиш...
Уф не знам... Уж точно това ми правиха - малката тресчотка на ръчната се навива да държи челюстите в определено положение. а две места ми го правиха, едното даже оторизиран БМВ сервиз....
Може да са си "оставили ръцете". Не знам. Пак ли да го правим??? И аз честно казано това си мисля, щото първоначално ми връчиха колата със спирачки леш и се оказа като си разглобих барабана, че са загубили или забравили да върнат именно тресчотката на ръчната за челюстите и карам без нея.
Лошото е, че вече нямам идея къде в Бургаска околия да търся човек да ми го оправи.... Мйастор да не ти влиза в къщата. И в колата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 15 Сеп 2007, 22:02

Това отляво в жабката е контакт за зареждане на фенерчето.
Жабката има механизъм за плавно отваряне от дясно,но трябва да я
свалиш и ще го видиш.Механизмът представкява една пластина,по която
се движи нещо като пластмасова релса.Пластината е за да ограничи и забави
движенито на вратичката.При мен се беше счупило гнездото на пластината
и жабката се отваряше докрай.Залепих го и сега се отваря на 2 пъти.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Мнение от Nasko_325TD » 24 Дек 2008, 19:19

Малко повече инфо може ли?Как се сваля жабката!? :roll:


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 24 Дек 2008, 19:41

извинявам се че се меся в темата нна колегата ,но не ми се пуска друга.Въпросът ми е педала на спирачката и на съединителя не трябва ли да са на едно ниво защото на мойта съединителя е бая на високо и над спирачния педал? :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 24 Дек 2008, 19:49

за жабката имаше една доста обширна тема със снимки , потърси я , даже един колега бешего измислил много лесно това с плавното спускане на жабката
BMW 318is

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 24 Дек 2008, 20:44

phantomas написа:за жабката имаше една доста обширна тема със снимки , потърси я , даже един колега бешего измислил много лесно това с плавното спускане на жабката

Да,с ена спринцовка.Идеята ми хареса и направих същата интервенция. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 25 Дек 2008, 19:02

Честита Коледа на всички,
По темата за педалите :mhihi: ,като се замисля игра на думи.
Според мен педалът на спирачката си ти е добре.Явно си направено да е плавно потъване.Като ми смениха дисковете и накладките,като че ли започна малко по-нагоре да хваща,но си мисля,че това е и до усещане.При мен е като все едно стъпвам по персийски килим,като натискам и спирачките хващат осезаемо,май около средата от цялата амплитуда на натискане.
Педалът на съединителя ми отделя над средата,също,макар че е сменян преди 6 месеца и не е на повече от 4000км.Четох изказване на един от модовете тук,че някои нови съединители били така и че това било нормално.
А аз да попитам,някой регулирал ли си е луфта на педалите вътре в купето.Дори на загасена кола като се опитам да натисна педалите има луфт.Как се обира той?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

шщфаи

Мнение от Makarov 2 » 25 Дек 2008, 19:35

Това щях да кажа и аз-сменяш накладки и дискове и всичко си идва на място :lol:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook