Въпрос за регулаж на педали и жабка
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Въпрос за регулаж на педали и жабка
Колеги, карам това под аватара ми, м43 мотор.
Мисля, че няма каквито и да е интервенции.
Въпросът ми е:
Може ли да се регулират педалите на спирачката и съединителя?Говорим само за регулаж на педала, а не примерно регулиране на челюстите на спирачките посредством тресчотката за ръчна.
Просто след едни майсторски намеси педалът на спирачката ми хваща доста "дълбоко" - около, че ако не и под средата. Няма симптоми на помпа, регулирана е ръчната, така че според мен остава само регулаж на педала.
Съединителят пък отлепя високо. Може би не твърде, но би ми се искало да отлепя по - надолу, защото много обичам да го държа натиснат до долу по светофарите.... Навик.
Имам известни съмнения, че всъщност не може и са саморегулиращи се, но нищо не разбирам и искам потвърждение от някой запознат.
После, жабукряка като му натиснеш бутона и ти чупи краката. Мисля, че жабка се сменя по - лесно от колянни стави
Забелязах при разглобяването й нещо като кутийка в лявата й част. Какво е това? Място за машинка за спускане на жабката?
Може ли такава машинка да се добави, сложно ли е и какво е необходимо за целта?
Мисля, че няма каквито и да е интервенции.
Въпросът ми е:
Може ли да се регулират педалите на спирачката и съединителя?Говорим само за регулаж на педала, а не примерно регулиране на челюстите на спирачките посредством тресчотката за ръчна.
Просто след едни майсторски намеси педалът на спирачката ми хваща доста "дълбоко" - около, че ако не и под средата. Няма симптоми на помпа, регулирана е ръчната, така че според мен остава само регулаж на педала.
Съединителят пък отлепя високо. Може би не твърде, но би ми се искало да отлепя по - надолу, защото много обичам да го държа натиснат до долу по светофарите.... Навик.
Имам известни съмнения, че всъщност не може и са саморегулиращи се, но нищо не разбирам и искам потвърждение от някой запознат.
После, жабукряка като му натиснеш бутона и ти чупи краката. Мисля, че жабка се сменя по - лесно от колянни стави

Може ли такава машинка да се добави, сложно ли е и какво е необходимо за целта?
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Тва за жабката и на мен ми е интересно , като на някоя лада 5-ца е и при мен
. За съединителя знам , че е саморегулиращ и ако хваща нагоре може би е за смяна.... Спирачката хваща надолу като не е обезвъздушена , макар че аз като смених предни дискове и накладки почна да хваща доста по-нагоре (май щото хода на цилиндърчетата става по-малък). Аз дотолкова му разбирам , другото е за спецовете 


- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Там е работата, че: Обезвъздушена е спирачната система...
С много.
Поне 3-4 обезвъздушавания мина. Спирачна течност не ми остана
Това последното е майтап. Мислихме го това, макар че по принцип въздухът доколкото знам втвърдява спирачният педал или го кара да потъва, а моят "омекна", иначе долу си е твърд и имам впечатленията да спира с много малка амплитуда. Което не е много добре, натиск до една позиция води до постепенно забавяне, а сантиметър надолу резултатът е едва ли не все едно съм нашил спирачките. Регулирането на скоростта ми при спиране става повече чрез регулиране на моят натиск, а не на дълбочината на натискане на педала.
А къде отлепва съединителят по принцип? Моят отлепва доста над средата, но не чак най - горе. Но отскокливо движение правя за да го зацепя де
С много.
Поне 3-4 обезвъздушавания мина. Спирачна течност не ми остана

Това последното е майтап. Мислихме го това, макар че по принцип въздухът доколкото знам втвърдява спирачният педал или го кара да потъва, а моят "омекна", иначе долу си е твърд и имам впечатленията да спира с много малка амплитуда. Което не е много добре, натиск до една позиция води до постепенно забавяне, а сантиметър надолу резултатът е едва ли не все едно съм нашил спирачките. Регулирането на скоростта ми при спиране става повече чрез регулиране на моят натиск, а не на дълбочината на натискане на педала.
А къде отлепва съединителят по принцип? Моят отлепва доста над средата, но не чак най - горе. Но отскокливо движение правя за да го зацепя де

- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
съединителят ми започва да отлепва на 1/3, като малко преди да го пусна до край е отлепил напълно.
а за спирачките - не съм сигурен, но и според мен ако е обезвъздушена е нормално педала да е мек, все-пак има серво което се грижи да го натискаш с лекота, не да ти чупи крака. ако има въздух тогава системата не работи нормално и педала става твърд
а за спирачките - не съм сигурен, но и според мен ако е обезвъздушена е нормално педала да е мек, все-пак има серво което се грижи да го натискаш с лекота, не да ти чупи крака. ако има въздух тогава системата не работи нормално и педала става твърд
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Ми незнам кви интервенций е имало ако сте пипали помпата може и в нея да има въздух , тя трябва да се обезвъдуши отделно. А съединителя трябва да отделя около средата
Прегледай си да няма някъде течове по спирачната система , прегледай и цилиндърчето на съединителя , щото те са на едно казанче със спирачките.

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
svilendotorg написа:съединителят ми започва да отлепва на 1/3, като малко преди да го пусна до край е отлепил напълно.
а за спирачките - не съм сигурен, но и според мен ако е обезвъздушена е нормално педала да е мек, все-пак има серво което се грижи да го натискаш с лекота, не да ти чупи крака. ако има въздух тогава системата не работи нормално и педала става твърд
T.e. да съм имал въздух пред иинтервенцията и да съм мислел тогава, че всичко е наред?
Възможно.
Но има един детайл.
Спирачката леко захваща при високо положение на педала. Това никак не се усеща по педала като съпротивление, усеща се по скоростта на колата. От момента на захващане педалът влиза доста надолу. В амплитудата на захващането спирачката на практика въздейства, но не държи. Мога да дам газ, а на нанадолнище ако педалът ми е задържан някъде на това положение, колата все пак бавно се "изнася". След преминаването на тази амплитуда стигаме до положението, където педалът се държи "като нормален педал" - някъде около средата на движението.
На практика около 2/3 от движението след момента на захващане педалът задейства спирачката по един и същи начин, без да усещам съпротивление и промяна в спирачното усилие и там педалът не държи. в последната 1/3 се събират всички останали въздействия.
Развиха ми теорията, че този полухващащ ход бил заради АБС ли, АБС помпа ли и бил нормален....
Съединителят няма връзка с този случай, просто питам, даже информативно.
А съединителят при мен май зацепя по - нависоко от първата третинка.
Но накрая е точно така. Високо приключва със зацепянето, но има малко свободно отпускане след като е "захапал". Т.е. мога да приема, че е в нормата?
Прагматик, ще погледнем тези неща. Но вероятността е малка. Интервенцията, която беше правена, беше на задните колела, с заключена кола и ключът в мен. Мои приятели я правеха, на добро място. Не са имали достъп нито до педала, нито до предния капак, казват, че не са ги и бутали, не вярвам да са бъркали с тел. Нищо по спирачната система или дисковете не е сменено...
Бе как да ти го обясня. Заключена кола я вкарвам на подемника с нормална според мен спирачка, а я вадя така, както обяснявам.
ПП. КАЖЕТЕ НЕЩО И ЗА ЖАБКАТА, МОЛЯ!
- Venci_ii
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 8.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325xi
И аз имах същият проблем със спирачките и пак след намеса на „майстори”.
Проблема се решава сравнително лесно
Трябва да регулираш задните накладки така, че при свалена ръчна и отпусната спирачка барабана да влиза трудно и в същото време накладките да не задират.
Това става с един болт за регулиране вътре в самия барабан (по книгите пише, че можело да се регулира, без да се сваля барабана, ама аз не успях).
Успех
Проблема се решава сравнително лесно
Трябва да регулираш задните накладки така, че при свалена ръчна и отпусната спирачка барабана да влиза трудно и в същото време накладките да не задират.
Това става с един болт за регулиране вътре в самия барабан (по книгите пише, че можело да се регулира, без да се сваля барабана, ама аз не успях).
Успех
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Venci_ii написа:И аз имах същият проблем със спирачките и пак след намеса на „майстори”.
Проблема се решава сравнително лесно
Трябва да регулираш задните накладки така, че при свалена ръчна и отпусната спирачка барабана да влиза трудно и в същото време накладките да не задират.
Това става с един болт за регулиране вътре в самия барабан (по книгите пише, че можело да се регулира, без да се сваля барабана, ама аз не успях).
Успех
Може, има една дупка в барабана и там с отверка можеш да въртиш "гайката" на тресчотката.... Но може и да свалиш...
Уф не знам... Уж точно това ми правиха - малката тресчотка на ръчната се навива да държи челюстите в определено положение. а две места ми го правиха, едното даже оторизиран БМВ сервиз....
Може да са си "оставили ръцете". Не знам. Пак ли да го правим??? И аз честно казано това си мисля, щото първоначално ми връчиха колата със спирачки леш и се оказа като си разглобих барабана, че са загубили или забравили да върнат именно тресчотката на ръчната за челюстите и карам без нея.
Лошото е, че вече нямам идея къде в Бургаска околия да търся човек да ми го оправи.... Мйастор да не ти влиза в къщата. И в колата...
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Това отляво в жабката е контакт за зареждане на фенерчето.
Жабката има механизъм за плавно отваряне от дясно,но трябва да я
свалиш и ще го видиш.Механизмът представкява една пластина,по която
се движи нещо като пластмасова релса.Пластината е за да ограничи и забави
движенито на вратичката.При мен се беше счупило гнездото на пластината
и жабката се отваряше докрай.Залепих го и сега се отваря на 2 пъти.
Жабката има механизъм за плавно отваряне от дясно,но трябва да я
свалиш и ще го видиш.Механизмът представкява една пластина,по която
се движи нещо като пластмасова релса.Пластината е за да ограничи и забави
движенито на вратичката.При мен се беше счупило гнездото на пластината
и жабката се отваряше докрай.Залепих го и сега се отваря на 2 пъти.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
- phantomas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 3.11.2007
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Is Hybrid
- Мечтае да кара: M1
за жабката имаше една доста обширна тема със снимки , потърси я , даже един колега бешего измислил много лесно това с плавното спускане на жабката
BMW 318is
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
phantomas написа:за жабката имаше една доста обширна тема със снимки , потърси я , даже един колега бешего измислил много лесно това с плавното спускане на жабката
Да,с ена спринцовка.Идеята ми хареса и направих същата интервенция.

- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
Честита Коледа на всички,
По темата за педалите
,като се замисля игра на думи.
Според мен педалът на спирачката си ти е добре.Явно си направено да е плавно потъване.Като ми смениха дисковете и накладките,като че ли започна малко по-нагоре да хваща,но си мисля,че това е и до усещане.При мен е като все едно стъпвам по персийски килим,като натискам и спирачките хващат осезаемо,май около средата от цялата амплитуда на натискане.
Педалът на съединителя ми отделя над средата,също,макар че е сменян преди 6 месеца и не е на повече от 4000км.Четох изказване на един от модовете тук,че някои нови съединители били така и че това било нормално.
А аз да попитам,някой регулирал ли си е луфта на педалите вътре в купето.Дори на загасена кола като се опитам да натисна педалите има луфт.Как се обира той?
По темата за педалите

Според мен педалът на спирачката си ти е добре.Явно си направено да е плавно потъване.Като ми смениха дисковете и накладките,като че ли започна малко по-нагоре да хваща,но си мисля,че това е и до усещане.При мен е като все едно стъпвам по персийски килим,като натискам и спирачките хващат осезаемо,май около средата от цялата амплитуда на натискане.
Педалът на съединителя ми отделя над средата,също,макар че е сменян преди 6 месеца и не е на повече от 4000км.Четох изказване на един от модовете тук,че някои нови съединители били така и че това било нормално.
А аз да попитам,някой регулирал ли си е луфта на педалите вътре в купето.Дори на загасена кола като се опитам да натисна педалите има луфт.Как се обира той?
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани