въпроси за турбо и горивни системи
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
sharkdata написа:...............
Така преди да са заключили темата:
Първо проучи тези сиситеми коя как работи и с кво се раличават една от друга:
К-джетроник
КЕ-джетроник
Л-джетроник
ЛЕ-джетроник
Мотроник 1.3
Мотроник 1.7
и стига толкова, че ще ти се запали главата
След това виж коя система къде е монтирана и в кои ГОДИНИ от производството на Е30, след това ако имаш неясноти питай

Поздрави и успех

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Браво ge_a, даде материал на момчето да се учи, то ще взема и аз да почета, макар, че що-годе ги знам.
Ако ти писне с тия инжекции, ще ти дам материал за Pierburg 2B4 и Pierburg 2BE в комплект с BRC, LOVATO,...ect.
Ако ти писне с тия инжекции, ще ти дам материал за Pierburg 2B4 и Pierburg 2BE в комплект с BRC, LOVATO,...ect.

BMW only!
С карбуратори не се занивамав камоли с пиербург а за газови не ми приказвай.Имам една книга тя е от 3части там са дадени тия горивни системи дет си ги написал самoче за жалост нямам л и ле джетроник ами имам LE2 , LE3 & LH jetronic а също няма и мотроним 1.7 ще ги разгледам отново всички по подробно.Та нали каза като ги разгледам да питам ето въпроса.Знам че мех. инжекции на бош са К и Ке-джетроник въпроса ми е че при Ке-Джетроник има (в книгата е описано като централно управляващо устройство)та това нещо приема сигнал от датчици (но не е като при пълната инжекция да има и датчик на хол , мап или маф)и като цяло тая електроника управлява електрохидравличния регулатор на налягането за да може да изменя състава на горивната смес.Знчи ли тва че тая електроника има нещо сходно с ЕКУ на пълната инжекция?Предполагам си има неква памет било епром или друга а сямия бин. фаила сигурно е сходен като алгоритъм?
Ето двете схеми:
K-Jetronic
Ke-Jetronic
А относно Sonny ако реша да ставам агроном ще те потърся
ама ти когато си бил на 15 години едвали си се занимавал с тее глупости къде се занимавам аз сега
и някакъв като теб да ме бъзика постоянно та да се откажа 
Ето двете схеми:
K-Jetronic
Ke-Jetronic
А относно Sonny ако реша да ставам агроном ще те потърся



- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
да изчетох го цялото благодаря беше ми много полезно.Сега вече разбрах че имало и аналогови ЕКУ-та[steeN] написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=35780
това може да ти е интересно...


ама излиза доста по солено

А доколкото вече съм "ограмотен" от тези горивоподаващи системи грубоказано представляват нещо такова
К-джетроник -най опростената горивоподаваща система без ЕКУ определя горивна смес според количеството въздух засмукано от двг и инжекторите пръскат само когато се достигне необходимото налягане
КЕ-джетроник - подобна но с аналогово ЕКУ и още датчици
Л-джетроник - аналогово ЕКУ с 35пина + ламбда сонда и ел. дебитомер с VAF(volume air flow) сензор
ЛЕ-джетроник -предполагм нещо като Л-... но ЕКУ-то е с 25пина
Мотроник 1.3 -така нареченото EFI с цифрово ЕКУ и MAF(mass air flow)
Мотроник 1.7 -нямам инфо но предполагам е нещо като 1.3 с малки допълнения
Е разбрал ли съм нещо

sonny написа:Алилуя, разбра разликата между домата и картофа, а всъщност тя е прилика


- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Екстра значи съм постигнал положителен ефект в теб(имаш малки грешки, но за сега супер)
Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие)
И предполагам, че след това вече ще можем да обсъдим въпроса с избора на мотор за турбиниране, ако не си си отговорил сам
( с помоща на колегите разбира се
)

Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие)

И предполагам, че след това вече ще можем да обсъдим въпроса с избора на мотор за турбиниране, ако не си си отговорил сам


Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


ge_a написа:Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие)
Като най общи прилики м/у двете ЕКУ-та е тва че и двете могат да изпълняват fuel and ignition a разликата е че МС е open sorce.Ся вече с запалването е спорен проблема трябват хардуерни изменения и нов фирмуеър вече там не съм запознат с моделите на бмв какви ignition systems използват

А и тва което забжелязвам и неразбирам е че примерно Е30 с мотроник 1.3 е с маф а МС има мап примерно до 2.5бара.Тук налага ли се да се сложи мап сензор след мафа?

- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
sharkdata написа:ge_a написа:Сега нова задача: по какво Мегаскуйрта прилича на Мотроника и по какво се различава (като принцип на действие)
Като най общи прилики м/у двете ЕКУ-та е тва че и двете могат да изпълняват fuel and ignition a разликата е че МС е open sorce.Ся вече с запалването е спорен проблема трябват хардуерни изменения и нов фирмуеър вече там не съм запознат с моделите на бмв какви ignition systems използват
А и тва което забжелязвам и неразбирам е че примерно Е30 с мотроник 1.3 е с маф а МС има мап примерно до 2.5бара.Тук налага ли се да се сложи мап сензор след мафа?
Коя Е30-ка серийно е с МАФ?
Иначе няма проблем при конверсията на кола с МАФ към МАП, просто си взимаш вакуум от смук. колектор към МАП-а и МАФ-а даже не ти пречи, но може да го махнеш (ако си фул стендалоне). Специялно за МС - оригинално МАП сензора е монтиран на платката, т.е. не трябва да си го купуваш , само мърчуче си прекарваш.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
E30 318IS е с мотроник и той е с МАФ(може и да бъркам)иначе L & Le-Jetronic са с VAFb2 написа:Коя Е30-ка серийно е с МАФ?
Да знам той си е направо на платката и вече имаше разновидности на тва до колко бара е но ме интересуваше как точно става свързването и дали трябва да се купува нещо допълнително.b2 написа:Специялно за МС - оригинално МАП сензора е монтиран на платката, т.е. не трябва да си го купуваш , само мърчуче си прекарваш.

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Нее грешиш! Е30 стандартно със МАФ няма
Всички са с АФМ или ЖАФ не знам кое какво беше точно, че се обръках вече, ама всичките са с един гаден дебитомер с клапа дето стъпа въздуха
МАФ-а е със нагреваемата жичка
Той идва при по-късните мотроници! Мисля че от версия 3 нагоре 


МАФ-а е със нагреваемата жичка



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
sharkdata ако искаш да ползваш МС на кола която е била с механична инжекция доста неща трябва да смениш-дюзи,датчици да добавиш и най-добре е да използваш зъбно колело 60 минус 2 зъба.Може да остане само запалителната бобина с кабелите.
Ако те интересува за Е30 318ис пиши ЛС на Alibitu,той кара същото с мой МС.Сложихме го в оригиналната кутия на Мотроника.Нищо не се добавя по датчиците и инсталацията на колата освен едно маркуче до всмукателните тръби.Механично се закрепва клапата на дебитомера в отворено положение да не пречи.
Ако те интересува за Е30 318ис пиши ЛС на Alibitu,той кара същото с мой МС.Сложихме го в оригиналната кутия на Мотроника.Нищо не се добавя по датчиците и инсталацията на колата освен едно маркуче до всмукателните тръби.Механично се закрепва клапата на дебитомера в отворено положение да не пречи.
Megasquirt & Megaview user
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани