Термометър за външната температура.
Модератор: Технически модератори
			43 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Термометър за външната температура.
На малкият ми борд се изписва -30 градуса.Премерих съпротивлението на  външният термометър-при загряване намалява,значи би трябвало да работи.Почистих и куплунга на термометъра ,но проблема си остана.Колеги ,дайте някаква идея какво да направя. 
 И искам да ви попитам-понеже колата е с подгряване на огледалата и дюзите на чистачките,това ли е термометъра ,който командва включването им?
			
		
 И искам да ви попитам-понеже колата е с подгряване на огледалата и дюзите на чистачките,това ли е термометъра ,който командва включването им?- Stanchev
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5014
 - Регистриран на: 18.05.2005
 - Местоположение: PB
 - Пол: Мъж
 - Кара: 7er
 
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Колега, гледах жичките-сториха ми се наред,обаче когато премерих съпротивленито от куплунга към колата,при свален термометър,мултицета ми даде ,че нямам затворена верига(уреда показа 1)-това нормално ли е или веригата е прекъсната някъде.
			
		- Stanchev
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5014
 - Регистриран на: 18.05.2005
 - Местоположение: PB
 - Пол: Мъж
 - Кара: 7er
 
Ако "борда" ти я отчита тази стойност (а не я изписва само) т.е. ако всичко друго е наред би трябвало да ти се обажда гонга дето дрънчи при 3 градуса. Колкото до нагревателите на огледалата и дюзите пробвай сутрин рано когато е студено и колата е оросена като я запалиш дали се появяват сухи петна около дюзите и леки изпарения от стъклата на огледалата. Ако ги има значи борда я отчита като стойност, ако не - значи само ти показва тези -30 градуса незнайно от къде. Но най сгурно е да намериш читав датчик и да го боднеш за проба
			
		- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Благодаря ви колеги.
Когато дам на контакт ,гонга на борда се обажда и се изписват -30 градуса.Мерих и датчика-показва 4.7 килоома при нормални условия и като го нагрея със запалка съпротивлението почва да пада.Знаете ли откъде мога да видя стойностите на термометъра в омове,за да знам дали е прецакан.Ще се опитам и да намеря от някъде друг термометър,макар ,че нямам идея от къде.
Доколкото знам нагряването на дюзите и огледалата се включва при +1градуса,така ,че ще трябва да почакам за по-подходящи климатични условия.
			
		Когато дам на контакт ,гонга на борда се обажда и се изписват -30 градуса.Мерих и датчика-показва 4.7 килоома при нормални условия и като го нагрея със запалка съпротивлението почва да пада.Знаете ли откъде мога да видя стойностите на термометъра в омове,за да знам дали е прецакан.Ще се опитам и да намеря от някъде друг термометър,макар ,че нямам идея от къде.
Доколкото знам нагряването на дюзите и огледалата се включва при +1градуса,така ,че ще трябва да почакам за по-подходящи климатични условия.
здравейте,
просто четях за дизелите в този подфорум и срещнах темата, незнам да ли са същите датчици като при е36
от темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=54227&postdays=0&postorder=asc&start=30
дано да ти помогнат стойностите
Успех
			
		просто четях за дизелите в този подфорум и срещнах темата, незнам да ли са същите датчици като при е36
Малко да съживя темата, с най-най евтиното решение
Направих тестове на няколко температурни точки
15 kOhm = +1.5 градуса
12 kOhm = +6.0 градуса
10 kOhm = +8.5 ~ +9.0 градуса (сменяше се често значи между двете стойности)
8 kOhm = +14.5 градуса
6 kOhm = +21.0 градуса
5 kOhm = +25.0 градуса
4 kOhm = +30.5 градуса
3 kOhm = +36.5 градуса
2 kOhm = +45.5 градуса
след това потътрсих таблица на съотвествие
Това е 5 kOhm NTC термистор , B25/100
не знам да ли ще стане като реклама но го открих тука
http://electroninvest.com/shop/search.p ... EC%EF&ot=0
с наименование HT502D1 температурен сензор
цената му е 0.96 лв, след като го купите само трябва да му измислите добър корпус.
поздрави
от темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=54227&postdays=0&postorder=asc&start=30
дано да ти помогнат стойностите
Успех
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Колега ,благодаря много за инфото.Ако приемем ,че около колата е било около 25градуса(беше топла и на слънце) измерената от мен стойност 4,7 kohm е в реда на нещата,което говори лошо за борда. 
Но защо пък тогава му работи гонга.Колеги как да проверя дали борда е читав?Трябваше аз да го взема от колегата дино ,когато го даваше за 30 лева.
			
		гонга ти работи явно защото мисли че отчелата температура е вярна, отвори си борда и погледни някои спойки да не са се разхлабили и да прави лош контакт.
сетих се и нещо друго, при е36 малкия борд отчита доста бавно температурата, да не би и тука да е така и да не си изчакал извесно време докато се стабилизира.
			
		сетих се и нещо друго, при е36 малкия борд отчита доста бавно температурата, да не би и тука да е така и да не си изчакал извесно време докато се стабилизира.
- ///peter
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5600
 - Регистриран на: 24.11.2006
 - Пол: Мъж
 - Кара: Жи55АЕМЖИ
 - Мечтае да кара: 911 turbo
 - Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band 
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Ще погледна борда-имам усещането ,че е той 
 -ех как ми трябва един борд за проба.
Веригата най-добре ще я проверя като включа термометъра директно към борда-мисля ,че беше с пин № 5 от буксата на борда.Знаете ли дали термометъра отива директно в борда или минава през някакъв друг електронен блок-тогава проверката на веригата ще е елементарна?
Колега,като покаже -30 и там си стои-не е въпрос на стабилизиране на показанията.
			
		Веригата най-добре ще я проверя като включа термометъра директно към борда-мисля ,че беше с пин № 5 от буксата на борда.Знаете ли дали термометъра отива директно в борда или минава през някакъв друг електронен блок-тогава проверката на веригата ще е елементарна?
Колега,като покаже -30 и там си стои-не е въпрос на стабилизиране на показанията.
- ///peter
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5600
 - Регистриран на: 24.11.2006
 - Пол: Мъж
 - Кара: Жи55АЕМЖИ
 - Мечтае да кара: 911 turbo
 - Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band 
zvetiko написа:Ще погледна борда-имам усещането ,че е той-ех как ми трябва един борд за проба.
Веригата най-добре ще я проверя като включа термометъра директно към борда-мисля ,че беше с пин № 5 от буксата на борда.Знаете ли дали термометъра отива директно в борда или минава през някакъв друг електронен блок-тогава проверката на веригата ще е елементарна?
Колега,като покаже -30 и там си стои-не е въпрос на стабилизиране на показанията.
Тъка де, явно е прекъснал някъде затова дава -30
- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
-30 може да покаже и при изправна верига но неработещ термометър.Утре ще ровя още-дано термометъра да отива директно на борда,мисля ,че той е изправен.Щ поразтръскам и самият борд. 
			
		- Stanchev
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5014
 - Регистриран на: 18.05.2005
 - Местоположение: PB
 - Пол: Мъж
 - Кара: 7er
 
когато ми беше скъсана жичката на термометъра ми показваше -30. 
т.е. нямаш датчик и си отчита -30 и гонга си "ЧУКА"
според мен намери друг датчик за проба от някой колега
 
и наистина "стабилизира" бавно. поне при мен беше така, качваше по 0.5 градуса на около 1-2 минути
 
другото което мога да се сетя - виж да не е корозирала самата букса вътре? едно ВД40 и малко стъргане с отвертката ще елеминира това съмнение.
мисля, че кабела от термометъра влиза директно в борда...
гадно е особенно като излезнеш от града, минеш 100км/ч и като те стресне тоя гонг
  първия път скочих 
 докато се усетя какво става
			т.е. нямаш датчик и си отчита -30 и гонга си "ЧУКА"
според мен намери друг датчик за проба от някой колега
и наистина "стабилизира" бавно. поне при мен беше така, качваше по 0.5 градуса на около 1-2 минути
другото което мога да се сетя - виж да не е корозирала самата букса вътре? едно ВД40 и малко стъргане с отвертката ще елеминира това съмнение.
мисля, че кабела от термометъра влиза директно в борда...
гадно е особенно като излезнеш от града, минеш 100км/ч и като те стресне тоя гонг

- zvetiko
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 6274
 - Регистриран на: 24.04.2007
 - Местоположение: София
 - Кара: Е39М54В30
 
Благодаря колега.Буксата я почистих.Дори мерих веригата от буксата до съответният кабел вътре в коша-да не би да има прекъсване около предната броня.Сега ще премеря веригата от буксата до борда и като се има в предвид ,че стойностите на съпротивление на термометъра отговарят на дадените от колегата swh_bmw,ако веригата е наред, остава да се  скапал борда.
Прави ми впечатление ,че с даване на контакт излиза директно температурата -30 и ако искам да видя часовника,трябва да натисна съответният бутон-това нормално ли е?Освен това има два бутона ,на които има написано нещо от рода на темп/мин ,и след като ги натисна не се случва нищо.Когато го оправя ще внимавам да не се стряскам от звука му.
			
		Прави ми впечатление ,че с даване на контакт излиза директно температурата -30 и ако искам да видя часовника,трябва да натисна съответният бутон-това нормално ли е?Освен това има два бутона ,на които има написано нещо от рода на темп/мин ,и след като ги натисна не се случва нищо.Когато го оправя ще внимавам да не се стряскам от звука му.
			43 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	