Сам ще си ремонтирам главата на M43 - не отказвам съвети :)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Сам ще си ремонтирам главата на M43 - не отказвам съвети :)
След като количката ми от месец пълни с газове охладителната система и надува маркучите, мога да я карам най-много 20-30 минути преди да започне да прегрява, и всички "екстри" произтичащи от пробив в гарнитурата или недай-Боже - ГЛАВАТА, и след като всички майстори и сервизи са все много заети и приемат след седмица, реших да се хвана и сам да сваля главата, да я дам за шлифоване и снимане, смяна на клапани, уплътнения и каквото още трябва и последващото и обратно зглобяване. Лошото е, че нямам почти никакво свободно време, работя, правя и ремонт в къщи и направо положението е да си такова таковата. Положението се влушава и от това, че досега никога не съм се занимавал с какъвто и да е ремонт на каквото и да е превозно средство!!! Но ентусиазмът ми е огромен, искам колата да я стегна САМ и направя както обичам да правя и с другите си неща. Мисля да документирам всичко със снимков материал и информация кое, защо, как, къде, колко и въобще всичко, до което се добера
Засега съм на идейно ниво и свален капак на главата
Може би най-лесно ще стане, като опиша стъпките през които се минава и малко по малко добавям снимки и информация докато попълня всички стъпки до последната! Ще ограждам с въпросителни нещата, които не са ми ясни, но в процеса на работа и с помощта от вашите коментари се надявам бързо да се изяснят и това да стане една полезна тема за всеки, заел се да прави сам тази сложна операция
Моля се на BMW-Господа да ми даде сила, търпение, умение и късмет да го завърша и всичко да стане както трябва.

1. Махам маркучите на охл. система и източвам водата/антифриза. За по-голямо удобство махнах и въздуховода на силиконовата перка.
ВЪПРОС: трябва ли да източа антифриза от друго място, някъде под колата или като махна маркучите е достатъчно?
2. Свалям горният капак на главата
Държи се на 6 болта размер 10
Смятам да сменя гарнитурата му, така или иначе съм го свалил
3. Свалям предния капак на главата (ако така се нарича), областта около ангренажната верига
Държи се на 4 болта размер 10
4. Свалям инжекциона
5. Свалям болтовете на главата
Държи се на 8 болта, тип еврейска звезда, размер ??
6. Свалям главата и ?заедно с клапаните? я занасям на снимане, измерване на геометрията за кривини и шлайване на Хладилника
ВЪПРОС: предполагам, че на Хладилника ще гледат и за надрани цилиндри, те шлайфат ли се или се сменят с нови?
7. Купувам гарнитури за главата и капака, болтове за главата, ?уплътнения?, клапани ако са изгорели, термостат
8. Слагам обратно главата с новата гарнитура
9. Слагам капаците
10. Слагам инжекциона
11. Слагам маркучи, наливам вода и обезвъздушавам, доливам масло
12. Паля





1. Махам маркучите на охл. система и източвам водата/антифриза. За по-голямо удобство махнах и въздуховода на силиконовата перка.
ВЪПРОС: трябва ли да източа антифриза от друго място, някъде под колата или като махна маркучите е достатъчно?
2. Свалям горният капак на главата
Държи се на 6 болта размер 10
Смятам да сменя гарнитурата му, така или иначе съм го свалил
3. Свалям предния капак на главата (ако така се нарича), областта около ангренажната верига
Държи се на 4 болта размер 10
4. Свалям инжекциона
5. Свалям болтовете на главата
Държи се на 8 болта, тип еврейска звезда, размер ??
6. Свалям главата и ?заедно с клапаните? я занасям на снимане, измерване на геометрията за кривини и шлайване на Хладилника
ВЪПРОС: предполагам, че на Хладилника ще гледат и за надрани цилиндри, те шлайфат ли се или се сменят с нови?
7. Купувам гарнитури за главата и капака, болтове за главата, ?уплътнения?, клапани ако са изгорели, термостат
8. Слагам обратно главата с новата гарнитура
9. Слагам капаците
10. Слагам инжекциона
11. Слагам маркучи, наливам вода и обезвъздушавам, доливам масло
12. Паля

Последна промяна svilendotorg на 31 Авг 2007, 14:48, променена общо 1 път
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
е ти така го описа, все едно ще сменяш гарнитурата на капака на клапаните
по-добре не се захващай, че разправията е голяма
и си пропуснал ДОСТА стъпки 




- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Капака на клапаните не е ли капака който стои най-отгоре? Той се маха най-лесно, неговата гарнитура така или иначе ще я сменям. Изтеглих си AutoData 2006 на английски, намерих работещ крак за нея. Там видях усилието за натягане на болтовете на главата после, отивам да си взимам инструменти и динамометричен ключ
Ако не се справя сам, поне ще спестя малко време на майстора като му я закарам
Поне главата да изшлайфам. BTW, ползвам услугите на sachs и съм много доволен, но той в момента се мести в друг сервиз и затова се заех сам с тази интервенция

Ако не се справя сам, поне ще спестя малко време на майстора като му я закарам

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
мда, и не забравяй да свалиш всмукателите и изпускателите, щото ще ти е малко трудно
веригата лесно (почти) ще я свалиш, после гледай смех със зацепването. и кво викаш като я свалиш ще я караш на снимка, ма първо трябва да махнеш вал, повдигачи, клапани, едно друго.
пожелавам ти успех

пожелавам ти успех


- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Stanchev написа:мда, и не забравяй да свалиш всмукателите и изпускателите, щото ще ти е малко трудноверигата лесно (почти) ще я свалиш, после гледай смех със зацепването. и кво викаш като я свалиш ще я караш на снимка, ма първо трябва да махнеш вал, повдигачи, клапани, едно друго.
пожелавам ти успех
Ти пък сега що ми разваляш ентусиазмът

Знам че трябва да следя маркера на зъбното колело и да я поставя обратно по същият начин, надявам се после да я зацепя както беше

А...клапаните ще ги махна, те са на едни пружинки, ама...вала трябва ли да махам, аз разбрах че всичката карантия освен клапаните си остава надолу

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Stanchev написа:съвет - иди на майстор
знам, знам, или да сменя двигателя направо



Няма пък да се предам без бой и сръбска музика, отивам за гедоре и дин.ключ

- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Яро написа:Не се нахвърляй толко на главата, може да е само издухана гарнитура![]()
И вземи си дръпни едно ръководство имаше на руски нейде из форума, ще ти е от полза.
Ако не си човъркал друг път под капака, верно по-добре иди на майстор
Почти задължително е да се измери за кривини, снима за пукнатини и шлайфа главата и да се сменят болтовете, иначе си отваряш 2-на работа после, поне аз така знам.
Качвам малко снимки

ВЪПРОС: на Хладилника изискват ли да е махнат разпределителния вал и клапите, или трябва аз да ги демонтирам от главата? Според мен е хубаво да занеса главата с карантията за да огледат всичко там...
- bELiAr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 17.02.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
- Мечтае да кара: 650i
Аз доколкото съм свалял (6-7 астри 1 пежо и 10-тина кадета) винаги се махат повдигачите и се изпразват от маслото на менгемето
клапаните и вала само ако има някои от тях за смяна или ако са ти отишли гумичките на клапаните.Работата само изглежда сложна ама не е
сичко са железа и болтове и има само 1 начин да стане гледай само да не ти остават много части
успех и питаи...
п.с.а и не слушаи пуберите "отиди на сервиз" преди 10 години като нямаше сервизи за нормални коли а ?Сега забогатяха и се изучиха някои нокога не са си отваряли капаците



п.с.а и не слушаи пуберите "отиди на сервиз" преди 10 години като нямаше сервизи за нормални коли а ?Сега забогатяха и се изучиха някои нокога не са си отваряли капаците
- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6
хм... 6те използвам малко темата и се надявам наякои да го е правил това което ми се мъдри из главата.. като гедам на м43 аванса на вала се легулира.... а някои има ли си идея дали на м44 вала на смукателните клапани се легулира (предполагам 4е няма как да не се лиголира) а пък аз искам да завартя вала с някои друг градос на пред за да вдигна мо6тноста (вло6аване на ниските обороти/по бърз влизане във високите обороти ) ако някои е по запознат със спортните валове 6те му стане ясно за какво говоря 

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Митко Ганчев написа:Последно как е, легулира или лиголира??



уигоуила!
Главата се оказа спукана след снимки, вече отивам на глава или двигател

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани