Сам ще си ремонтирам главата на M43 - не отказвам съвети :)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Сам ще си ремонтирам главата на M43 - не отказвам съвети :)

Мнение от svilendotorg » 31 Авг 2007, 0:46

След като количката ми от месец пълни с газове охладителната система и надува маркучите, мога да я карам най-много 20-30 минути преди да започне да прегрява, и всички "екстри" произтичащи от пробив в гарнитурата или недай-Боже - ГЛАВАТА, и след като всички майстори и сервизи са все много заети и приемат след седмица, реших да се хвана и сам да сваля главата, да я дам за шлифоване и снимане, смяна на клапани, уплътнения и каквото още трябва и последващото и обратно зглобяване. Лошото е, че нямам почти никакво свободно време, работя, правя и ремонт в къщи и направо положението е да си такова таковата. Положението се влушава и от това, че досега никога не съм се занимавал с какъвто и да е ремонт на каквото и да е превозно средство!!! Но ентусиазмът ми е огромен, искам колата да я стегна САМ и направя както обичам да правя и с другите си неща. Мисля да документирам всичко със снимков материал и информация кое, защо, как, къде, колко и въобще всичко, до което се добера :) Засега съм на идейно ниво и свален капак на главата :) Може би най-лесно ще стане, като опиша стъпките през които се минава и малко по малко добавям снимки и информация докато попълня всички стъпки до последната! Ще ограждам с въпросителни нещата, които не са ми ясни, но в процеса на работа и с помощта от вашите коментари се надявам бързо да се изяснят и това да стане една полезна тема за всеки, заел се да прави сам тази сложна операция :) Моля се на BMW-Господа да ми даде сила, търпение, умение и късмет да го завърша и всичко да стане както трябва.

ИзображениеИзображение

1. Махам маркучите на охл. система и източвам водата/антифриза. За по-голямо удобство махнах и въздуховода на силиконовата перка.

ВЪПРОС: трябва ли да източа антифриза от друго място, някъде под колата или като махна маркучите е достатъчно?


2. Свалям горният капак на главата
Държи се на 6 болта размер 10
Смятам да сменя гарнитурата му, така или иначе съм го свалил

3. Свалям предния капак на главата (ако така се нарича), областта около ангренажната верига
Държи се на 4 болта размер 10

4. Свалям инжекциона

5. Свалям болтовете на главата
Държи се на 8 болта, тип еврейска звезда, размер ??

6. Свалям главата и ?заедно с клапаните? я занасям на снимане, измерване на геометрията за кривини и шлайване на Хладилника

ВЪПРОС: предполагам, че на Хладилника ще гледат и за надрани цилиндри, те шлайфат ли се или се сменят с нови?


7. Купувам гарнитури за главата и капака, болтове за главата, ?уплътнения?, клапани ако са изгорели, термостат

8. Слагам обратно главата с новата гарнитура

9. Слагам капаците

10. Слагам инжекциона

11. Слагам маркучи, наливам вода и обезвъздушавам, доливам масло

12. Паля :)
Последна промяна svilendotorg на 31 Авг 2007, 14:48, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Авг 2007, 8:27

е ти така го описа, все едно ще сменяш гарнитурата на капака на клапаните :mhihi: по-добре не се захващай, че разправията е голяма ;) и си пропуснал ДОСТА стъпки ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 31 Авг 2007, 11:05

Капака на клапаните не е ли капака който стои най-отгоре? Той се маха най-лесно, неговата гарнитура така или иначе ще я сменям. Изтеглих си AutoData 2006 на английски, намерих работещ крак за нея. Там видях усилието за натягане на болтовете на главата после, отивам да си взимам инструменти и динамометричен ключ :mhihi:

Ако не се справя сам, поне ще спестя малко време на майстора като му я закарам :mhihi: Поне главата да изшлайфам. BTW, ползвам услугите на sachs и съм много доволен, но той в момента се мести в друг сервиз и затова се заех сам с тази интервенция

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Авг 2007, 11:14

мда, и не забравяй да свалиш всмукателите и изпускателите, щото ще ти е малко трудно :mhihi: веригата лесно (почти) ще я свалиш, после гледай смех със зацепването. и кво викаш като я свалиш ще я караш на снимка, ма първо трябва да махнеш вал, повдигачи, клапани, едно друго.
пожелавам ти успех :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 31 Авг 2007, 11:34

Stanchev написа:мда, и не забравяй да свалиш всмукателите и изпускателите, щото ще ти е малко трудно :mhihi: веригата лесно (почти) ще я свалиш, после гледай смех със зацепването. и кво викаш като я свалиш ще я караш на снимка, ма първо трябва да махнеш вал, повдигачи, клапани, едно друго.
пожелавам ти успех :mhihi:


Ти пък сега що ми разваляш ентусиазмът :mhihi:

Знам че трябва да следя маркера на зъбното колело и да я поставя обратно по същият начин, надявам се после да я зацепя както беше :confused:

А...клапаните ще ги махна, те са на едни пружинки, ама...вала трябва ли да махам, аз разбрах че всичката карантия освен клапаните си остава надолу :roll: Май са ме подвели леко, ще се мъча то се е видяло. Някакви съвети?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Авг 2007, 11:36

съвет - иди на майстор ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 31 Авг 2007, 11:38

Stanchev написа:съвет - иди на майстор ;)


знам, знам, или да сменя двигателя направо :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Няма пък да се предам без бой и сръбска музика, отивам за гедоре и дин.ключ 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 31 Авг 2007, 12:14

Не се нахвърляй толко на главата, може да е само издухана гарнитура ;)
И вземи си дръпни едно ръководство имаше на руски нейде из форума, ще ти е от полза.
Ако не си човъркал друг път под капака, верно по-добре иди на майстор :idea:
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 31 Авг 2007, 14:17

Яро написа:Не се нахвърляй толко на главата, може да е само издухана гарнитура ;)
И вземи си дръпни едно ръководство имаше на руски нейде из форума, ще ти е от полза.
Ако не си човъркал друг път под капака, верно по-добре иди на майстор :idea:


Почти задължително е да се измери за кривини, снима за пукнатини и шлайфа главата и да се сменят болтовете, иначе си отваряш 2-на работа после, поне аз така знам.

Качвам малко снимки :)

ВЪПРОС: на Хладилника изискват ли да е махнат разпределителния вал и клапите, или трябва аз да ги демонтирам от главата? Според мен е хубаво да занеса главата с карантията за да огледат всичко там...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Мнение от bELiAr » 01 Сеп 2007, 11:24

Аз доколкото съм свалял (6-7 астри 1 пежо и 10-тина кадета) винаги се махат повдигачите и се изпразват от маслото на менгемето :mhihi: клапаните и вала само ако има някои от тях за смяна или ако са ти отишли гумичките на клапаните.Работата само изглежда сложна ама не е :mhihi: сичко са железа и болтове и има само 1 начин да стане гледай само да не ти остават много части :winky: успех и питаи...
п.с.а и не слушаи пуберите "отиди на сервиз" преди 10 години като нямаше сервизи за нормални коли а ?Сега забогатяха и се изучиха някои нокога не са си отваряли капаците

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.04.2007
Местоположение: София
Кара: E39 530i Touring
Мечтае да кара: M5

Мнение от MOD_ » 01 Сеп 2007, 16:23

Колега евала за ентусиазма! Ама се подготви за доста големи трудности особено ако подхожда6 така уверено :mhihi: :mhihi:
Последна промяна MOD_ на 16 Апр 2008, 22:12, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 876
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: Пловдивчанче
Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
Мечтае да кара: м6

Мнение от BMWm5 » 05 Сеп 2007, 2:29

хм... 6те използвам малко темата и се надявам наякои да го е правил това което ми се мъдри из главата.. като гедам на м43 аванса на вала се легулира.... а някои има ли си идея дали на м44 вала на смукателните клапани се легулира (предполагам 4е няма как да не се лиголира) а пък аз искам да завартя вала с някои друг градос на пред за да вдигна мо6тноста (вло6аване на ниските обороти/по бърз влизане във високите обороти ) ако някои е по запознат със спортните валове 6те му стане ясно за какво говоря :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 05 Сеп 2007, 12:48

Последно как е, легулира или лиголира?? :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.07.2007

Мнение от svilendotorg » 05 Сеп 2007, 12:50

Митко Ганчев написа:Последно как е, легулира или лиголира?? :shock:
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

уигоуила!

Главата се оказа спукана след снимки, вече отивам на глава или двигател :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 05 Сеп 2007, 13:34

що не си заплиуеш някое м42 от ''продава'' :idea:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook