Закон за затъмнени стъкла
Модератор: Общи модератори
72 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Колега WilliamsF1Team, фолиото на това Ауди ми харесва много и аз искам така, проблема е, че не съм в София. Вие по принцип не ходите ли по други градове. Примерно ако се съберем няколко коли не ви ли се идва до Варна. И ако не те затруднявам да ми кажеш цена за моята каляска
Е39 Touring. Интересувам се от същото ниво на затъмняване като на това А4, но за всички стъкла без предно панорамно.

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
jivko81 написа:Колега WilliamsF1Team, фолиото на това Ауди ми харесва много и аз искам така, проблема е, че не съм в София. Вие по принцип не ходите ли по други градове. Примерно ако се съберем няколко коли не ви ли се идва до Варна. И ако не те затруднявам да ми кажеш цена за моята каляскаЕ39 Touring. Интересувам се от същото ниво на затъмняване като на това А4, но за всички стъкла без предно панорамно.
Намери още една кола и ще си говорим...


Но цената ще е примерно с 50лв. за двете коли. Демек по 25 лева отгоре...

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
jivko81 написа:А ориентировъчна цена за моята кола. По всяка вероятност и другата ще е същата като моята.
За Е39 Туринг всичките без предно панорамно 650лв. за двете (включени са 25лв. на кола за пътя). Демек това е крайна цена за двете...
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Stanchev написа:да ама реално куките немат уред, с който да установят колко процента аджеба пропускат стъклата ти
Именно за това доколкото знам съществуват оторизирани фирми, мерещи прозрачност и даващи сертификат. Някои даже го правят при продажбата. Може ида греша.
За друго обаче не греша: уреди за мерене на прозрачност полицаите имат още от преди 2-3 години, когато масово спираха от движение затъмнени автомобили. Дали ги ползват и дали си ги носят - питай тях...
Те могат да ви спрат от движение без да мерят прозрачност наистина. Но ще бъде неправомерно.
Сигурен съм, че имаше норми на прозрачност и не ги пишеше в закона. Отново повтарям: 100% прозрачно автомобилно стъкло не същесвува. Има автомобили, фабрично пуснати със зеленикави или синкави предни стъкла, UV филтри и при това не са незаконни. Значи, има допустима норма на прозрачност.
- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
:yes: Ето тук някъде се крие истината, въпреки че не е на 100% така...D3BEP написа:Stanchev написа:да ама реално куките немат уред, с който да установят колко процента аджеба пропускат стъклата ти
Именно за това доколкото знам съществуват оторизирани фирми, мерещи прозрачност и даващи сертификат. Някои даже го правят при продажбата. Може ида греша.
За друго обаче не греша: уреди за мерене на прозрачност полицаите имат още от преди 2-3 години, когато масово спираха от движение затъмнени автомобили.
Те могат да ви спрат от движение без да мерят прозрачност наистина. Но ще бъде неправомерно.
Сигурен съм, че имаше норми на прозрачност и не ги пишеше в закона. Отново повтарям: 100% прозрачно автомобилно стъкло не същесвува. Има автомобили, фабрично пуснати със зеленикави или синкави предни стъкла, UV филтри и при това не са незаконни. Значи, има допустима норма на прозрачност.
Те за фолио не могат да ти спрат колата от движение, защото има защитно фолио, което се слага против кражби обаче няма никаква тонировка. Не могат да ми спрат колата от движение, защото съм решил да се предпазя. След това има над 30 нюанса без да преувеличавам. Всеки от тях е с различен процент на затъмнение... Вие сами си избирате как да си затъмните колата, но повярвайте ми, че при по-малък процент на затъмнение никой не може да ви каже абсолютно нищо...

Плюс това е имало случаи, в които коли са минавали канала в КАТ със затъмнени предни и задно панорамно стъкло и то без никакви рушвети и т.н....

какво толкова има да не разбирате
аз го тълкувам така: ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата с колкото и да е %. Както е излязла от завода така трябва да си остане. Мисля, че това е записано в закона и няма смисъл да търсите допустими проценти, защото такива не би трябвало да съществуват. Освен ако не сте производители на автомобили
Друг е въпроса че с това фолио може би затъмняването е минимално и може да мине, че така е била произведена колата. Всъщност видях една алфа и много ми хареса - не изглеждаше да е затъмнявано допълнително

аз го тълкувам така: ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата с колкото и да е %. Както е излязла от завода така трябва да си остане. Мисля, че това е записано в закона и няма смисъл да търсите допустими проценти, защото такива не би трябвало да съществуват. Освен ако не сте производители на автомобили

Друг е въпроса че с това фолио може би затъмняването е минимално и може да мине, че така е била произведена колата. Всъщност видях една алфа и много ми хареса - не изглеждаше да е затъмнявано допълнително
Последна промяна © на 02 Сеп 2007, 18:20, променена общо 1 път
- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
Точно затова говоря...
Значи по принцип е произведено не случайно в толкова нюанси. Някои имат сърце да карат с 75% затъмнение, другите нямат, на третите пък им е позволено, защото живеят в такава държава примерно...
Пропускливостта на УВ лъчи, защитата от слънце, пречупването на светлината е абсолютно една и съща за всичките нюанси. Просто отвън едното стои по-черно/червено/лилаво/жълот/зелено, а другото е по-светло...
Елементарно е, въпроса е на кой колко му стиска...
Значи по принцип е произведено не случайно в толкова нюанси. Някои имат сърце да карат с 75% затъмнение, другите нямат, на третите пък им е позволено, защото живеят в такава държава примерно...
Пропускливостта на УВ лъчи, защитата от слънце, пречупването на светлината е абсолютно една и съща за всичките нюанси. Просто отвън едното стои по-черно/червено/лилаво/жълот/зелено, а другото е по-светло...
Елементарно е, въпроса е на кой колко му стиска...

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
© написа:какво толкова има да не разбирате![]()
аз го тълкувам така: ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата с колкото и да е %. Както е излязла от завода така трябва да си остане. Мисля, че това е записано в закона и няма смисъл да търсите допустими проценти, защото такива не би трябвало да съществуват. Освен ако не сте производители на автомобили![]()
Друг е въпроса че с това фолио може би затъмняването е минимално и може да мине, че така е била произведена колата. Всъщност видях една алфа и много ми хареса - не изглеждаше да е затъмнявано допълнително
Виж, това не е вярно.
Абсолютн оникакъв проблем нямаш ако имаш парите, да ти поръчам от завода една кола, на всички стъкла затъмнена. Или да я затъмним във фирма ,оторизирана от завода производител.
Няма да те спрат от движение?
Не. Не се бъркайте.
Истината е ,че фирмата производител НЯМА ДА ПРОИЗВЕДЕ КОЛА със затъмнение, по голямо от допустимото за пазара, на който се реализира. Тя няма да наруши закона, за нея решението е просто - едно телефонно обаждане или мейл.
На това разчитат полицаите, а не че ако фирмата почне да прави стъкла с 50% затъмнение навсякъде няма опасност да я спрат.
Същствуващите фабрични коли са произведени СПОРЕД ИЗИСКВАНИЯТА. Заставам на 100% зад думите си. Не ги правят на око, а полицаите да ги пускат, щото са фабрични. Не случайно има ред превозни средства, фабрично произведени, които не можете да регистрирате в България.
Ако има нарушения, те най - вероятно са заварено положение. Произведени при занижени норми, е няма д я пратят на моргата. Но могат да я пратят за смяна на стъкла.
Никъде в закона фабричните коли не са защитени. Това ,че не ги вадят от движение е п о- скоро неофициален реверанс на властите към най - могъщата индустрия. Но няма гаранции.
За нас, които не сме фабрични,е важно да знаем какво прави фабриката:
Т.е.:
1. С каква прозрачност е нашето стъкло
2. С каква прозрачност ще стане, като му сложим фолиото Х
3. С какво фирмата Х(или У) ще ни гарантира прозрачността на фолиото Х
4. Каква е допустимата прозрачност за страната/ЕС/континена/географската ширина/или по каквото са ни разделили там. Таязи точка е изключително важна и не бив да я надхвърляте. Все едно какво купувате.
Ако не искате да рискувате, разбира се. Иначе, има фолио и за 5 лв, квадрата, сами можете да си го монтирате...
Последна промяна D3BEP на 02 Сеп 2007, 18:35, променена общо 1 път
- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
Е няма как да те спрат от движение, защото няма кой да ти я регистрира в КАТ...D3BEP написа:© написа:какво толкова има да не разбирате![]()
аз го тълкувам така: ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата с колкото и да е %. Както е излязла от завода така трябва да си остане. Мисля, че това е записано в закона и няма смисъл да търсите допустими проценти, защото такива не би трябвало да съществуват. Освен ако не сте производители на автомобили![]()
Друг е въпроса че с това фолио може би затъмняването е минимално и може да мине, че така е била произведена колата. Всъщност видях една алфа и много ми хареса - не изглеждаше да е затъмнявано допълнително
Виж, това не е вярно.
Абсолютн оникакъв проблем нямаш ако имаш парите, да ти поръчам от завода една кола, на всички стъкла затъмнена. Или да я затъмним във фирма ,оторизирана от завода производител.
Няма да те спрат от движение?

тук нещата стават сложни
мислиш ли че на някой производител му пука за българските закони?
този закон си е писан за нас, а за производителите явно важат много по сериозни закони, които не ги знам
Ако наистина не отговаря на българските стандарти най-вероятно няма да може да я регистрираш, но веднъж регистрирана ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата.
И да откриеш допустимите проценти затъмняване, пак ще ти пишат акт според чл.105, защото си намалил прозрачността на стъклата - не е казано от колко и до колко нали? значи си в нарушение дори и с 1% да затъмниш
мислиш ли че на някой производител му пука за българските закони?
този закон си е писан за нас, а за производителите явно важат много по сериозни закони, които не ги знам
Ако наистина не отговаря на българските стандарти най-вероятно няма да може да я регистрираш, но веднъж регистрирана ти нямаш право да намаляваш прозрачността на стъклата.
И да откриеш допустимите проценти затъмняване, пак ще ти пишат акт според чл.105, защото си намалил прозрачността на стъклата - не е казано от колко и до колко нали? значи си в нарушение дори и с 1% да затъмниш
72 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани