Какво представлява един драгстер - интересни факти...
Модератор: cww
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Какво представлява един драгстер - интересни факти...
1. един топ фюел драгстер със 500 кубически инча двигател има повече коне от колкото двигателите на първите 4ри редици при старта на колите на дайтона 500.
2. при пълна газ драгстера гори по 15 галона нитро-метан във секунда. пълен боинг 747 гори същото количество но прави 25% по-малко мощност.
3. фабричен додж 426 кубика хеми двигател (около 400 коня) няма достатъчно мощност да завърти суперчарджъра на един топ фюелер.
4. при пълна газ двигателя го помпат със 330 кубически метра въздух във минута. суперчарджъра го компресира до почти твърдо състояние преди да се запали във цилинидрите. двигателя работи на ръба на хидравличното заключване (сместа е несвиваема повече)
5. заревото което се вижда през ноща от драгстерите е горящ водород които се отделя от въздуха над ауспусите когато горещите газове се срещнат със хладния въздух.
6. всяка свещ има по 2 магнета които подават 44 ампера ток. електродите на всяка свещ престават да съществуват някъде към средата на 400те метра. след това двигателя работи киато дизел. единствения начин да го спреш е като му спреш горивото
7. драгстерите се ускоряват до 300 мили (450+ км) преди да си прочел това изречение
8. двигателя прави около 540 оборота по време на 400те метра. смятан е да издържи 900 (като във това се включва и burnout-а).
9. червената линия е на 9500 оборота
10. ако нищо не се счупи, всички работят не вересия и оборудването е изплатено, всеки старт струва около $1000 на секунда.
....
2. при пълна газ драгстера гори по 15 галона нитро-метан във секунда. пълен боинг 747 гори същото количество но прави 25% по-малко мощност.
3. фабричен додж 426 кубика хеми двигател (около 400 коня) няма достатъчно мощност да завърти суперчарджъра на един топ фюелер.
4. при пълна газ двигателя го помпат със 330 кубически метра въздух във минута. суперчарджъра го компресира до почти твърдо състояние преди да се запали във цилинидрите. двигателя работи на ръба на хидравличното заключване (сместа е несвиваема повече)
5. заревото което се вижда през ноща от драгстерите е горящ водород които се отделя от въздуха над ауспусите когато горещите газове се срещнат със хладния въздух.
6. всяка свещ има по 2 магнета които подават 44 ампера ток. електродите на всяка свещ престават да съществуват някъде към средата на 400те метра. след това двигателя работи киато дизел. единствения начин да го спреш е като му спреш горивото
7. драгстерите се ускоряват до 300 мили (450+ км) преди да си прочел това изречение
8. двигателя прави около 540 оборота по време на 400те метра. смятан е да издържи 900 (като във това се включва и burnout-а).
9. червената линия е на 9500 оборота
10. ако нищо не се счупи, всички работят не вересия и оборудването е изплатено, всеки старт струва около $1000 на секунда.
....
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
хе хе...
при старта първите 200 метра ускорението е 8г.. след това пада на 4.. на края на 400те метра е 2г.
не знам как оцеляват. гледа се да не си ял много преди състезание и да не си пил много вода. също ходенето до кенефа е задължително
пък и да ти кажа и да ти се повръща- не може да излезе .. да не говориме че адреналина така блъска че изобщо не се сещаш че всичко по тебе стаа продълговато
при старта първите 200 метра ускорението е 8г.. след това пада на 4.. на края на 400те метра е 2г.
не знам как оцеляват. гледа се да не си ял много преди състезание и да не си пил много вода. също ходенето до кенефа е задължително
пък и да ти кажа и да ти се повръща- не може да излезе .. да не говориме че адреналина така блъска че изобщо не се сещаш че всичко по тебе стаа продълговато
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Какво представлява един драгстер - интересни факти...
alx написа:7. драгстерите се ускоряват до 300 мили (450+ км) преди да си прочел това изречение
....
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Re: Какво представлява един драгстер - интересни факти...
alx написа:8. двигателя прави около 540 оборота по време на 400те метра. смятан е да издържи 900 (като във това се включва и burnout-а).
9. червената линия е на 9500 оборота
....
тука нещо не разбрах...какво ще рече 540 оборота...на кое? и ако е на вала то се изключва от следващият ред
- Един
- Вече кара БМВ
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
Груби сметки:
9000 оборота в минута, ще рече 150 в секунда, около 4-5 секунди -> около 600-750 оборота за 400-те метра.
9000 оборота в минута, ще рече 150 в секунда, около 4-5 секунди -> около 600-750 оборота за 400-те метра.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Re: Какво представлява един драгстер - интересни факти...
Penchev написа:тука нещо не разбрах...какво ще рече 540 оборота...на кое? и ако е на вала то се изключва от следващият ред
9500 са оборотите за минута, а 540 ще ги направи за около 3.5 сек., което май му е напълно достатъчно за 400 м.
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
мда...колко съм прост и аз така си помислих първо но понеже много ми се спеше снощи и си викам...е къде бе това чудо докато запали изманеврира напраи един бърнаут и стигне финала сигурно се минава поне 1 мин
Доколкото съм ги виждал тия драгстери, за да "изманеврира", ще му трябва едно футболно игрище.
Абе и друго се чудех. Какви са тия гуми, каква е тази настилка, какво е туй чудо...То хубаво, ще се изкарат някак си 10К конски сили, ама как ги удържат после на асфалта или по каквото там се набират???
Абе и друго се чудех. Какви са тия гуми, каква е тази настилка, какво е туй чудо...То хубаво, ще се изкарат някак си 10К конски сили, ама как ги удържат после на асфалта или по каквото там се набират???
Последна промяна Смок на 04 Мар 2004, 15:34, променена общо 1 път
Само Дизел!
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Re: Какво представлява един драгстер - интересни факти...
alx написа:7. драгстерите се ускоряват до 300 мили (450+ км) преди да си прочел това изречение
бах мааааму, това е почти толкова бързо, колкото моята кола ....
alx написа:2. при пълна газ драгстера гори по 15 галона нитро-метан във секунда. пълен боинг 747 гори същото количество но прави 25% по-малко мощност.
......ама харчи по-малко
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
всъщност гумите са mickey thompson drag tires. изключително меки са и като са студени имат лошо сцепление... като се загреят от бърнаут-а почват да лепнат като дъвка на горещ асфалт. при ускорението от центробежната сила гумите си увеличават около 15% диаметъра и се стесняват около 15-20 см... демек от цилиндри започват да приличат на гевреци...тази промяна се взима под внимание когато се смята главното предаване във задния дефернцял. демек, дифернцяла е сметнат гумите да са малко по-високи защото просто.. стават такива при старта
също така ако сте наблюдателни ще видите че при самия старт гумите се набръчкват между джантата и асфалта- стените са им сметнати да са много меки за да "поемат" началното ударно натоварване от двигателя при старта (около 6000 коня- след първите 50 метра двигателя достига максималните си 10,000 коня и 12,000 нм.)
предните гуми са за управление. проблема е че при първите 50 метра те едва докосват земята и затова на практика не правят нищо. след това скороста е достатъчно висока за малките крилца отпред да натиснат със около 500 кила и драгстера да стане управляем. задното крило на скорост натиска със около 2 тона. понеже във првите 50 метра драгстера е неуправляем, специално внимание се обръща на това да е "stage"-нат направо (stage- нагласяне на стартовата линия) и настилката под левите и десните гуми да е еднаква за да няма сакатлъци...
всяка писта се залива първите 20-50 метра със смолисто вещество (VHT) което подобрява много сцеплението. от там и дивашките стартове на които са способни тези коли...
трансмисиите са автоматични, 2 или 3 скоростни и се сменят със отделен лост за всяка предавка.
също така ако сте наблюдателни ще видите че при самия старт гумите се набръчкват между джантата и асфалта- стените са им сметнати да са много меки за да "поемат" началното ударно натоварване от двигателя при старта (около 6000 коня- след първите 50 метра двигателя достига максималните си 10,000 коня и 12,000 нм.)
предните гуми са за управление. проблема е че при първите 50 метра те едва докосват земята и затова на практика не правят нищо. след това скороста е достатъчно висока за малките крилца отпред да натиснат със около 500 кила и драгстера да стане управляем. задното крило на скорост натиска със около 2 тона. понеже във првите 50 метра драгстера е неуправляем, специално внимание се обръща на това да е "stage"-нат направо (stage- нагласяне на стартовата линия) и настилката под левите и десните гуми да е еднаква за да няма сакатлъци...
всяка писта се залива първите 20-50 метра със смолисто вещество (VHT) което подобрява много сцеплението. от там и дивашките стартове на които са способни тези коли...
трансмисиите са автоматични, 2 или 3 скоростни и се сменят със отделен лост за всяка предавка.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- LordDigital
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc
Добра Тема
Само да добавя:
1.Рекорда за наи-бързо време със TopFuel Драгстер e 4.428 със скорост от 333.00 mph (533 km/h) на Route 66 Raceway което е малко на Юг/Изток от Чикаго.
2.Драгстерите нямат охлаждане на мотора ,нито водно ,нито въздушно - охлаждат се от Горивото си.
Сега тези факти дето е превел Алекс ,идват заедно със един пример които мисля ,че е интересен за илустрация на това колко са бъри Драгстерите:
Представете си ,че карате някаква 1000 коня автомобил ,примерно Lingenfelter "twin-turbo" Corvette Z06. Представете си че карате със около 200 мили ,минавате покраи TopFuel Драгстер които е српял...
Точно във момента при които минавате покраи него ,натискате педала до ламаринта и драгстера съответно също стартира от място. По някои сметки (не и моите) ,драгстера ще ви настигне и ЗАДМИНЕ за около 3 секунди!
Между другото винаги съм си мислел ,че драстерите нямат Диференциали - т.с. имат 3 зъбчатки там да разпределят момента.
Още по-странно ми изглежда да имат трамисии? Какви трамисии може да съществуват да хаванат 5000нМ момент (може би от Влак или Кораб) ... бе то нека да ги има ,ма големината им не си я представям. Виждал извадени камионски трансмисии от 2000+НМ влекачи ,една такава е голяма колкото целия мотор на Драгстера - ебати! - заради тва си представях ,че драгстерите трябва да са Direct Drive...
1.Рекорда за наи-бързо време със TopFuel Драгстер e 4.428 със скорост от 333.00 mph (533 km/h) на Route 66 Raceway което е малко на Юг/Изток от Чикаго.
2.Драгстерите нямат охлаждане на мотора ,нито водно ,нито въздушно - охлаждат се от Горивото си.
Сега тези факти дето е превел Алекс ,идват заедно със един пример които мисля ,че е интересен за илустрация на това колко са бъри Драгстерите:
Представете си ,че карате някаква 1000 коня автомобил ,примерно Lingenfelter "twin-turbo" Corvette Z06. Представете си че карате със около 200 мили ,минавате покраи TopFuel Драгстер които е српял...
Точно във момента при които минавате покраи него ,натискате педала до ламаринта и драгстера съответно също стартира от място. По някои сметки (не и моите) ,драгстера ще ви настигне и ЗАДМИНЕ за около 3 секунди!
Между другото винаги съм си мислел ,че драстерите нямат Диференциали - т.с. имат 3 зъбчатки там да разпределят момента.
Още по-странно ми изглежда да имат трамисии? Какви трамисии може да съществуват да хаванат 5000нМ момент (може би от Влак или Кораб) ... бе то нека да ги има ,ма големината им не си я представям. Виждал извадени камионски трансмисии от 2000+НМ влекачи ,една такава е голяма колкото целия мотор на Драгстера - ебати! - заради тва си представях ,че драгстерите трябва да са Direct Drive...
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани