Газове в охладителната система и при мен - E36 M43 :(
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Газове в охладителната система и при мен - E36 M43 :(
Преди 3 седмици си купих BMW-то от профила ми.
Предишният собственик ми беше казал да оставям капачката на разширителния съд на охладителната система леко отвита, защото имала някакво клапанче и така трябвало да бъде. Аз му казах ОК и тръгнах за море. Всичко ОК, до момента, в който колата не прегря. Колата е комби и нито съм я юркал, нито държал във високи обороти - съвсем нормално и спокойно каране. Да, обаче се оказва, че въобще не трябва да е така. След като говорих с различни майстори, разбрах следното:
След като водата загрее, в охладителната система се създава естествено налягане за да се задържи водата/антифриза в течно състояние. Естествено, капачката трябва да е завита докрай и системата предварително обезвъздушена. При нормално загрято състояние трябва да можеш с една ръка да стиснеш маркуча до половината. При мен се създаваше такова налягане, че маркучите бяха надути като баскетболни топки
, като след известно каране водата избиваше отнякъде и колата загряваше. Интересното е, че в маслото няма вода, следователно избива от друго място??? След тестване за изгорели газове, течността стана направо жълта, което говори за проблем с главата и/или гарнитурата. Предстоят ми 3 седмици чакане, и около 500 лв. за ремонта. Отделно мисля да сменя веригите, евентуално водната помпа и силиконовия съединител, което прави още 400-500 лв.
Страхотна набутвация, при положение, че взех колата като "перфектна". Отделно смених свещи (50 лв), масло (70лв), филтри, ремъци и ролки, общо към 300-400 лв.
Колата е края на 1996 г., има скапано цд JVC, двузонен диг. климатроник, и 15'' лети джанти. Самата кола ми струваше 7000 лв. Така се набутах, но преди не знаех какво да гледам. Закарах я само да я огледат и да тестват с компютър. Даже и компютъра на двигателя е скапан, още 300 лв. за него. 1300+400+7000 лв=9000 лв за E36 и то само за да може да се движи нормално...

Предишният собственик ми беше казал да оставям капачката на разширителния съд на охладителната система леко отвита, защото имала някакво клапанче и така трябвало да бъде. Аз му казах ОК и тръгнах за море. Всичко ОК, до момента, в който колата не прегря. Колата е комби и нито съм я юркал, нито държал във високи обороти - съвсем нормално и спокойно каране. Да, обаче се оказва, че въобще не трябва да е така. След като говорих с различни майстори, разбрах следното:
След като водата загрее, в охладителната система се създава естествено налягане за да се задържи водата/антифриза в течно състояние. Естествено, капачката трябва да е завита докрай и системата предварително обезвъздушена. При нормално загрято състояние трябва да можеш с една ръка да стиснеш маркуча до половината. При мен се създаваше такова налягане, че маркучите бяха надути като баскетболни топки


Колата е края на 1996 г., има скапано цд JVC, двузонен диг. климатроник, и 15'' лети джанти. Самата кола ми струваше 7000 лв. Така се набутах, но преди не знаех какво да гледам. Закарах я само да я огледат и да тестват с компютър. Даже и компютъра на двигателя е скапан, още 300 лв. за него. 1300+400+7000 лв=9000 лв за E36 и то само за да може да се движи нормално...



- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Е кво му беше па на компа, тя изобщо палеше ли като я купи
Другия път поне пробвай да покараш дали няма да ти загрее преди да плащаш...


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Покарах я естествено, но с развита капачка както твърдеше че трябва продавача. Странното при компютъра е, че колата работи, но компютъра изпраща някакви невероятни стойности - колата работи на място, а софтуера показва 200км/ч и 5000об/м ?
Намерил съм комп за моя двиг, просто се надявам да се приключи с ремонтите след като оправя тези неща
А възможно ли е да вкарва газове в охладителната система от друго място, освен от главата/гарнитурата? Примерно да се е скапал някакъв клапан или нещо такова?
Намерил съм комп за моя двиг, просто се надявам да се приключи с ремонтите след като оправя тези неща

А възможно ли е да вкарва газове в охладителната система от друго място, освен от главата/гарнитурата? Примерно да се е скапал някакъв клапан или нещо такова?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Както си го описал че се одървят яко мъркучите е от гарнитурата.
Дано да не е от главата,че тогава зор ще видиш.
Няма такъв филм капачката си се затяга до край винаги
Дано да не е от главата,че тогава зор ще видиш.
Няма такъв филм капачката си се затяга до край винаги


- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Първото, което провериха в Дару като си продавах купето беше за газове в охладителната система... Явно има смисъл човек да ходи по тия сервизи като купува кола...
Never mistake motion for action...
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Съболезнования колега, дано се разминеш само с гарнитура.
За статистиката да те питам: от къде е внос колата (ако е нов внос) и от къде я купи?
А за цената не се ядосвай, мойта ми излезе даже повече а е '93 и има с 3 врати по-малко от твойта
За статистиката да те питам: от къде е внос колата (ако е нов внос) и от къде я купи?
А за цената не се ядосвай, мойта ми излезе даже повече а е '93 и има с 3 врати по-малко от твойта

Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
здр.Имам малко странен проблем.при движение антифриза ми изти4а от казан4ето(долу кадето се саидинява с радиатора)а кодато спра двг-то спира да капе. Има и друго доливамси до нормално изхварляа и остава 2-3 см се вижда в казан4ето карам така (пробно) 1-во нормално пак така после рачкане до ламарината няма загряване марку4ите са доста тварди за гуменото оплатнение кое то е на казан4ето го смених.От какво може дами први тея номера Мерси предварително. 

- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
Отиди веднага да ти проверят за изгорели газове в охладителната система - слагат нещо като колбичка със синя течност вътре на мястото на капачката на казанчето, където наливаш антифриз:
Вариант 1: ако течността си промени цвета (двиг. трябва да работи), значи газове от двигателя влизат в охладителната система, вдигат налягането, маркучите се втърдяват и образуват "въздушен джоб", колата загрява и водата/антифриза в един момент избива отнякъде ->
сваля се главата и гарнитурата, главата се снима за пукнатини и ако е здрава се шлайва и сменя гарнитурата, уплътнения, болтове и каквото още трябва (цена общо между 250 - 500 лв)
Вариант 2: ако няма изгорели газове не съм сигурен, може би има някакво запушване, провери маркучи, водната помпа намираща се на оста на силиконовата/ел. перка (ако водната е с пластмасови перки направо се раздробяват, ако е с метални - провери дали превърта и за луфт/тракане на лагерите), ако като пуснеш парното не духа топло - провери и радиатора на парното, но той е зад таблото и трудно се сваля
Тъй-като съм пълен невежа относно коли, ако съм допуснал грешка някъде да ме поправят колегите, не приемай за 100% истина съветите от мен...
Вариант 1: ако течността си промени цвета (двиг. трябва да работи), значи газове от двигателя влизат в охладителната система, вдигат налягането, маркучите се втърдяват и образуват "въздушен джоб", колата загрява и водата/антифриза в един момент избива отнякъде ->
сваля се главата и гарнитурата, главата се снима за пукнатини и ако е здрава се шлайва и сменя гарнитурата, уплътнения, болтове и каквото още трябва (цена общо между 250 - 500 лв)
Вариант 2: ако няма изгорели газове не съм сигурен, може би има някакво запушване, провери маркучи, водната помпа намираща се на оста на силиконовата/ел. перка (ако водната е с пластмасови перки направо се раздробяват, ако е с метални - провери дали превърта и за луфт/тракане на лагерите), ако като пуснеш парното не духа топло - провери и радиатора на парното, но той е зад таблото и трудно се сваля
Тъй-като съм пълен невежа относно коли, ако съм допуснал грешка някъде да ме поправят колегите, не приемай за 100% истина съветите от мен...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
според мен тоя който ти я е продал много добре е знаел че надува за това ти е казал да си държиш капачката полуотвита което е пълна глупост ако колата е ок .направо смъквай главата и дано да е само гарнитура .
- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
mirogooo написа:водната помпа е сменена
Отиди в сервиз за газовете...
Alexi написа:според мен тоя който ти я е продал много добре е знаел че надува за това ти е казал да си държиш капачката полуотвита което е пълна глупост ако колата е ок .направо смъквай главата и дано да е само гарнитура .
И аз така мисля, дано да е само гарнитурата, че ако ми дойде сметката и за основно ястие съм го закъсал още повече

- svilendotorg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 15.07.2007
mirogooo написа:Е по принцип колко трябва да са тварди при стискане с ръка моите потъват от 2 до 3 см
Мисля че е нормално толкова, стига капачката да ти е читава. Все-пак отиди на газове

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани