Проблем с ABS/спирачки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
Проблем с ABS/спирачки
Здравейте колеги!
След близо 30000 безаварийни километра ми се появи проблем с колата от профила (най сетне и на бавареца нещо да му стане, не само алфата да се троши). От около месец имам съмнения, че нещо с ABS-а не е както трябва, но вчера се убедих в това. Лампичките за ABS и за датчиците на накладките не светят, т.е. светват в началото и след това изгасват, свързани са правилно (не са вързани към airbag, масло или нещо такова). Колата спира добре (това е субективно де), педала на спирачката е твърд. Въпреки това нещо не е наред. Като стъпя здраво на спирачката няма никакво ритане, вместо това се чува скърцане или по-скоро стържене от дисковете и накладките. От три опита да спра бързо при единия колата леко приплъзна (върху леко мокра настилка), два пъти спира без приплъзване (върху суха настилка). Последното ме кара да си мисля, че все пак ми работи ABS-а, въпреки че не рита.
Та кажете сега вие, да се притеснявам ли, или да карам смело?
P.S. Горе долу преди месец сменях едни шарнири, възможно ли е тогава кварталните майстори да са ми разбъзикали нещо?
След близо 30000 безаварийни километра ми се появи проблем с колата от профила (най сетне и на бавареца нещо да му стане, не само алфата да се троши). От около месец имам съмнения, че нещо с ABS-а не е както трябва, но вчера се убедих в това. Лампичките за ABS и за датчиците на накладките не светят, т.е. светват в началото и след това изгасват, свързани са правилно (не са вързани към airbag, масло или нещо такова). Колата спира добре (това е субективно де), педала на спирачката е твърд. Въпреки това нещо не е наред. Като стъпя здраво на спирачката няма никакво ритане, вместо това се чува скърцане или по-скоро стържене от дисковете и накладките. От три опита да спра бързо при единия колата леко приплъзна (върху леко мокра настилка), два пъти спира без приплъзване (върху суха настилка). Последното ме кара да си мисля, че все пак ми работи ABS-а, въпреки че не рита.
Та кажете сега вие, да се притеснявам ли, или да карам смело?
P.S. Горе долу преди месец сменях едни шарнири, възможно ли е тогава кварталните майстори да са ми разбъзикали нещо?
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Преди задействал ли ти се е АБС-ът? В смисъл преди да се е държал по-различно от сега?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
turbo написа:Преди задействал ли ти се е АБС-ът? В смисъл преди да се е държал по-различно от сега?
Да, по-различно беше, педала риташе. Преди тази кола имах Е34, и на нея риташе както и на тази в началото (т.е. знам как трябва да е по принцип). Просто ме изненадва, хем не работи (предполагам), хем не приплъзва.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Може би просто сцеплението е много добро... 

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
turbo написа:Може би просто сцеплението е много добро...
Имаш предвид че не ми работи ABS-а, но заради сцеплението между гумите и асфалта не се получава приплъзване ли? Пробвах да спра от 90-100km/h, а настилката не беше много хубава, не вярвам да е от сцеплението

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
MoToPuCT написа:turbo написа:Може би просто сцеплението е много добро...
Имаш предвид че не ми работи ABS-а, но заради сцеплението между гумите и асфалта не се получава приплъзване ли? Пробвах да спра от 90-100km/h, а настилката не беше много хубава, не вярвам да е от сцеплението
По-скоро има впредвид, че АБС-ът работи, но не му се налага да сработва... Ти как точно спираш от 90-100?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
turbo написа:Ти как точно спираш от 90-100?
Вдигам 90-100, изключвам от скорост (за да не ме спира и двигателя) и настъпвам рязко и почти до долу спирачката. Дори и да предположа че на суха настилка условията са идеални, то върху влажна при всички случаи се губи сцепление и би трябвало да сработи.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Хахах вдигни 250 и спри с ръчна...
К'ви са тия глупости намери пясачно място засили се с 20-30 и скочи на спирачките. Ако не си сигурен дали гумите се влачат завий в същият момент.
Толкова ли е трудно?
К'ви са тия глупости намери пясачно място засили се с 20-30 и скочи на спирачките. Ако не си сигурен дали гумите се влачат завий в същият момент.
Толкова ли е трудно?

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
KickingKing написа:Хахах вдигни 250 и спри с ръчна...
К'ви са тия глупости намери пясачно място засили се с 20-30 и скочи на спирачките. Ако не си сигурен дали гумите се влачат завий в същият момент.
Толкова ли е трудно?
Не е трудно, въпроса е че досега и на перфектна настилка риташе, а вече не иска. Ще я тествам по-обстойно като имам време.
Re: Проблем с ABS/спирачки
MoToPuCT написа:Като стъпя здраво на спирачката няма никакво ритане, вместо това се чува скърцане или по-скоро стържене от дисковете и накладките
Дали не е време за смяна на накладки,а може би и на дискове вече


Я тръгни от наи-тъпото предположение......щото нали знаеш човек винаги мисли че е по-сложно и забравя да провери елементарните неща

- MoToPuCT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: BG, EU
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d, E60 530xi, Yamaha YZF R1
- Мечтае да кара: E92 M3, E46 M3 CSL, всякакви Aston Martin
Re: Проблем с ABS/спирачки
meha написа:... може да са се прекъснали датчиците на накладките и да си ги стопил ...
Възможно ли е да са прекъснати? В такъв случай лампата за накладки не трябва ли да остане светнала?
На старата ми кола (Е34) веднъж бяха зацапани датчиците (така поне каза майстора) и лампата светеше.
Спирачната течност е силно хигроскопична (склонност да поема влага). Това си го пише изрично на опаковките и начина на съхранение. Поради това с течение на времето в системата се натрупва влага която освен че променя характеристиките на спирачната течност (от там и поведението при спиране), тя съсипва и всички метални части - бутала, цилиндри и т.н. За коли без ABS не е толкова фатално но ABS-a си е фина и капризна машинка с доста механика по помпата освен електрониката и влагата и влияе в пъти повече отколкото на останалата част от спирачната система. Това е причината всички производители да препоръчват през определен период (километри или години, дори колата да не е карана) да се подменя изцяло спирачната течност. За ABS-а това си е от жизнена необходимост, а не трик да те закарат във фирмения сервиз защото това на практика може да се направи навсякъде от що годе грамотен майстор и читав сервиз (не пред блока във всвеки случай). Става за 20-30 мин. и ако се прави като хората дори не е нужно обезвъздушаване.
От тук всеки да си прави сметката дали е по-добре през 2-3 години да инвестира час време и цената на 1-2 литра читава спирачна течност или да инвестира $$$$$$$ в ремонта на ABS който не е ясно в BG колко струва и колко е надежден а все пак говорим за спирачки а не за радио или ел. стъкла.
За съжаление за такива "подробности" се сещаме когато е късно и почнем да смятаме какво ще ни коства сериозния ремонт.
От тук всеки да си прави сметката дали е по-добре през 2-3 години да инвестира час време и цената на 1-2 литра читава спирачна течност или да инвестира $$$$$$$ в ремонта на ABS който не е ясно в BG колко струва и колко е надежден а все пак говорим за спирачки а не за радио или ел. стъкла.
За съжаление за такива "подробности" се сещаме когато е късно и почнем да смятаме какво ще ни коства сериозния ремонт.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани