проблем с климатика/печката при Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
проблем с климатика/печката при Е46
здравейте,
от 1 месец и аз се сдобих с енда Е46ца. Макар и преди фейсилифта колата си има перфектна линиа - както казва един приятел - точно този модел е за ценители
Между другото - автомобилът е точно това, което исках и очаквах. Пробвал сам много автомобили и при мен рядко става така.
Само искам да споделя и да попитам дали евентуално някой не е имал следният проблем:
Парво ми се струва, че печката работи постоянно, щом съм на контакт... Възможно ли е и нормално ли е това. Четох в книжката, че при пуснт климатик, въздуха от вън се изсушава преди да бъде пуснат в купето. В началото все ми духа горещо!!, щом пусна климатика.
Освен това забелязван нещо интересно. Като пусна климатика на АУТО горе ми духа студено, а долу на краката горещо. Сиреч нищо не става от него. Да не би някои клапи на въздуховодите да са повредени?
Мога да пусна само от горе да духа, но тогава пък въздуха сякащ се смесва някаде вътре във въздуховодите и не е толкова студен.
А и още нещо - на някои да му се е случвало като кара с висока скорост - 160-200 повечко време да му се намалява силата на вентилатора на климатика автоматично и дори да го усилвам ръчно - тя не се коригира.
Оценявам всякакви идеи, благодаря!
от 1 месец и аз се сдобих с енда Е46ца. Макар и преди фейсилифта колата си има перфектна линиа - както казва един приятел - точно този модел е за ценители

Между другото - автомобилът е точно това, което исках и очаквах. Пробвал сам много автомобили и при мен рядко става така.
Само искам да споделя и да попитам дали евентуално някой не е имал следният проблем:
Парво ми се струва, че печката работи постоянно, щом съм на контакт... Възможно ли е и нормално ли е това. Четох в книжката, че при пуснт климатик, въздуха от вън се изсушава преди да бъде пуснат в купето. В началото все ми духа горещо!!, щом пусна климатика.
Освен това забелязван нещо интересно. Като пусна климатика на АУТО горе ми духа студено, а долу на краката горещо. Сиреч нищо не става от него. Да не би някои клапи на въздуховодите да са повредени?
Мога да пусна само от горе да духа, но тогава пък въздуха сякащ се смесва някаде вътре във въздуховодите и не е толкова студен.
А и още нещо - на някои да му се е случвало като кара с висока скорост - 160-200 повечко време да му се намалява силата на вентилатора на климатика автоматично и дори да го усилвам ръчно - тя не се коригира.
Оценявам всякакви идеи, благодаря!
Аз не съм имал такива проблеми.. засега, но имах подобен. Климатика един ден просто спря да духа студено и аз си помислих, че е фреона обаче нъц. Оказа се, че трябва радиатора да се чисти понеже не поемал достатъчно студен въздух и не можел да охлажда компресора и некви е такива дълги и широки. За един ден олекнах с 50 лева обаче свърши работа ако искаш намира се на бул. Свети Наум. Като отидеш на хотел Хемус и да кажем тръгнеш посока Семинарията на изкачването след светофара има едни сиви довари и три гаража вътре пада се от дясно. Обикновено има много коли. Пича знае какво прави поне аз съм доволен. Успех!
There is no replacement for displacement
- tuning_mania
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2007
- Местоположение: jb
- Кара: Х5is;E30 325i
- Детайли за колата: дизела е за тракторите;)
имам същия проблем кото "касабов"и колата мисля е сащата"320д-98 е моята! така че бате ако намериш от каде е проблема МОЛЯ пи6и на л.с.-то!!!
ще карам дизел,като стана земеделец!!![/color]
благодаря на отзовалите се. Предполагам, че щом има много разглобяване е най-добре да отида в Дару Кар.
Днес обаче се случи нещо ужасно. Стана верижна катастрофа и се дръннах в един скапан ситроен. Ударът беше слаб с 15-20 км. Само че този си беше дигнал селската задница чрез пружините си и аз влязох под него и си намачках капака и маската. Счупени са и пластмасовите държачи на фаровете, както и едно желязо е опряло в радятора, но май не го е пробило. Колата изглежда ужасно отпред. Най-мразя намачкани и китосвани маски и брони. Моля да ми кажете за някакъв добър сервиз където мога да я оправя, някои на който мога да я поверя спокойно. Ако беше нормална кола пред мен - нямаше да ми има абсолютно нищо. Ужасно, не мога да мисля за това.
Днес обаче се случи нещо ужасно. Стана верижна катастрофа и се дръннах в един скапан ситроен. Ударът беше слаб с 15-20 км. Само че този си беше дигнал селската задница чрез пружините си и аз влязох под него и си намачках капака и маската. Счупени са и пластмасовите държачи на фаровете, както и едно желязо е опряло в радятора, но май не го е пробило. Колата изглежда ужасно отпред. Най-мразя намачкани и китосвани маски и брони. Моля да ми кажете за някакъв добър сервиз където мога да я оправя, някои на който мога да я поверя спокойно. Ако беше нормална кола пред мен - нямаше да ми има абсолютно нищо. Ужасно, не мога да мисля за това.
- tuning_mania
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28.04.2007
- Местоположение: jb
- Кара: Х5is;E30 325i
- Детайли за колата: дизела е за тракторите;)
много сори
за случката.дано да я направят кадърно,че мн.кофти да има разлики в цвета...особено сивото мн.трудно го докарват...знам как се чувсташ
... и моята е на доктор вече трета седмица ...


ще карам дизел,като стана земеделец!!![/color]
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
naskoksan написа:Проблема с топлия и студения въздух
според идва от клапите, просто се
отварят или затварят неправилно и
променят потока на въздуха...
Другото за силата на вентилатора
най-вероятно е от т. нар. "таралеж"
който определя какъв поток да пропуска...
И в двата случая разглобяването е доста!
нищо подобно колега. нито разглобяването е много нито причината е в тези клапи за които ти говориш.най малко пък "таралежа" служи за това което си написал.
- RAFF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
проблема със смесването на топъл и студен въздух е доста наболял при всички модели на BMW и главно се дължи на електромагнитните вентили/клапани/ ,които ограничават притока на топла вода от охладителната система към радиаторчето за парното. с времето тези вентили дават фира. при някой прекъсват намотки, при други се разпадат уплътнителните гумички които са вътре в самия клапани са с доста специфична форма. понякога е възможно отремонтирването/побългаряването/ но ще е временно. най добре е да се подменят с нови макар че цената им не е ниска. в зависимост от магазина варират от 250 до 360 лв за модела с два винтила който е за двойните климатроници. при е46 е доста по лесен за подмяна от колкото да речем при е36. намира се на предно ляво бомбе близо до рога/вижда се на снимката/. при по големите мотори е нужно да се свали въздушния филтър с кутията.
проблема с оборотите на вентилатора е също характерен за повечето модели , като при по старите регулатора е направен по по елементарен начин и естествено е и по евтин.при е36, е46 ,38 и е39 е изпълнен с така наречения "таралеж" който като тръгне да си "заминава" оборотите на вентилатора си правят каквото си искат или направо спира да върти. тези " таралежи са взаимозаменяеми при гореспоменатите модели/лично съм го пробвал/.само на е38 не съм сменял така че не мога да кажа със сигурност но 90% съм убеден че е същия. бмв нямат навика да правят нововъведения при различните модели за едни и същи неща. на въпроса, при е46 както и при е36 този блоуър резистор /таралеж/ се намира от лявата страна на централната конзола и сравнително лесно се стига до него. маха се кора която се държи на няколко болтчета. при всички модели тозе таралеж е наврян с "бодлите " напред във въздуховод ,бил той от ляво или от дясно на конзолата или както е при е38 под арматурното табло до вентилатора но пак във въздуховод за да се охлажда допълнително през лятото .подмяната е лесна с изключение на е38.
http://img232.imageshack.us/my.php?image=e46mf5.jpg
[img=http://img232.imageshack.us/img232/3849/e46mf5.jpg]
нещо не можах да разбера какво стана със снимките. защо не мога да поствам тук директно? къде ги качвах? ко стана ? едната малка..... луда работа. ако трябва ще намерим други.
проблема с оборотите на вентилатора е също характерен за повечето модели , като при по старите регулатора е направен по по елементарен начин и естествено е и по евтин.при е36, е46 ,38 и е39 е изпълнен с така наречения "таралеж" който като тръгне да си "заминава" оборотите на вентилатора си правят каквото си искат или направо спира да върти. тези " таралежи са взаимозаменяеми при гореспоменатите модели/лично съм го пробвал/.само на е38 не съм сменял така че не мога да кажа със сигурност но 90% съм убеден че е същия. бмв нямат навика да правят нововъведения при различните модели за едни и същи неща. на въпроса, при е46 както и при е36 този блоуър резистор /таралеж/ се намира от лявата страна на централната конзола и сравнително лесно се стига до него. маха се кора която се държи на няколко болтчета. при всички модели тозе таралеж е наврян с "бодлите " напред във въздуховод ,бил той от ляво или от дясно на конзолата или както е при е38 под арматурното табло до вентилатора но пак във въздуховод за да се охлажда допълнително през лятото .подмяната е лесна с изключение на е38.
http://img232.imageshack.us/my.php?image=e46mf5.jpg
[img=http://img232.imageshack.us/img232/3849/e46mf5.jpg]
нещо не можах да разбера какво стана със снимките. защо не мога да поствам тук директно? къде ги качвах? ко стана ? едната малка..... луда работа. ако трябва ще намерим други.
ясно...
благодаря за разяснението!
е малко по-добре го обясни от мен
иначе да на мен също ми е доста добре
познат този клапан на радиатора за парното,
имал съм същия проблем но в Е36 когато едно
парче от перката на водната помпа беше
заседнало в клапана и колата си духаше само
студ през зимата
да за тези неща определено няма нужда от
толкова разглобяване, но ако трябва да се
пипат клапите на въздухоотводите там е
истинския кеч
благодаря за разяснението!
е малко по-добре го обясни от мен


иначе да на мен също ми е доста добре
познат този клапан на радиатора за парното,
имал съм същия проблем но в Е36 когато едно
парче от перката на водната помпа беше
заседнало в клапана и колата си духаше само
студ през зимата

да за тези неща определено няма нужда от
толкова разглобяване, но ако трябва да се
пипат клапите на въздухоотводите там е
истинския кеч

благодаря за подробните обяснения. Трябва да го оправя тоя климатик, че иначе не си е работа. Особено като се кара на слънце с висока скорост и не може да се отвори. Поне да можеше да се пусне въздух да идва отвън без никаква обработка като на ладичките:), но уви няма такава възможност. Всичкият въздух, който излиза е горещ.
Re: проблем с климатика/печката при Е46
здр колеги аз имах такав проблем след като закарах да ми сменят таралежа се пояжи този проблем с топлото и студеното и после в сервиза ми казаха че и електромагнитния клапан бил заминал купих два клапана втора употреба сложих ги саштата работа беше пок си продалжи топло долу горе студено е1и днес си я разглобих сам и и почнах едно по едно да ги гледам и накрая открих че са ми изкарали бу6она на клапана за да ме прецакат с един клапан и ме е яд на мен по принцип си правя колите сам но от работа не ми остажа време и сега си имам два клапана вповече аз ги купих по 60лв броиката набутаха ме сас 120 лв но добрече поне не ги оставих те да си ги тарсят и да я правят че щтеха само да си слажат бушона и да кажат че са го сменили и да ми упанат 120 с труда ако някои има нуйда мойе да му дам единия клапан за 40 лв поне да не сам валат
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани