Маслени неволи

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Маслени неволи

Мнение от D3BEP » 21 Юли 2007, 20:48

С риск да се превърна в поредният хленчещ идиот във форума, аз пак ще си попитам. :mhihi:
Бимата е М43, 95/96, 1,8I.
На двигателят има един доста дебел нагънат маркуч. Не знам дали е на дебитомер ли, за въздух ли.... Той обаче леко се омазнява. Вижда се като потъмняване и полепяване с всякакви боклуци, не е покрит с видима течност, но е забележимо.
Друго.
Около мястото, където се вади пробата за маслото, имам доста прилично омазняване. При сравнително чисто положение доскоро(бе имаше около пробата следи и мазнинка, но сега направо превзе района) сега е направо зле. Има две връзки, които минават наблизо. Тънки са и според мен са електрически, в противен случай са бая скромни продутопроводи.... Е те са доста прилично омаслени. При това понеже са нагънати надолу, са омаслени в централната си част, не по краищаа. Омасляване има и по съседите около тапичката за пробата..... Като я купувах, нямаше, напоследък карам извънградско, даже дадохме малко зор по едно време.
Маслото съм го сменил, но за съжаление преди 5-600 км. Не е мръднало на милиметър, но не е гаранция. Даже и самата проба - като я изтегля за пръв път преди да я забърша ясно се вижда докъде е докарвало маслото при движение. Два - три милиметра над спокойното състояние при изстинал двигател е, неравномерно разпръснато при това, което считам за нормално при нашите дюндюркания още при потегляне, кофти улици, бордюри и други адвентюри. Ако студено го меря 3 мм под макса, преди да избърша е стигало около макса. Не казвам, че нагоре металът става за близане, но нивото на маслото е твърде явно още преди бърсането и изглежда не става дума за някаква приливна сила на масло или бензин....
Теч не съм забелязал.
Карам на синтетика Кастрол 5 W 40. TXT ли беше, не си спомням вече.
Изтегленото масло изглежда чистичко, не като новото, но не и мизерия.
Ауспухът има малко саждичка, но не е болка за умиране. Редичка е, разтърква се с пръсти и не е много мазна.

Помагайте. :( :uups: Ша умира ли Бимата.... Байпас ли ще и правим... Кажете. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 21 Юли 2007, 20:56

нищо й няма, спи спокойно ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 21 Юли 2007, 21:01

Stanchev написа:нищо й няма, спи спокойно ;)

Уф, човек, ти ми тушира хипохондрията.... Отивам да си лягам :D
И дебелият ли маркуч не е проблем? Айде, пробатора можем да го превъзмогнем някак.

Хм, в последни изблици на разум се запитвам : "В болен мозък ли се превръщам?"....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 21 Юли 2007, 21:11

D3BEP написа:
Stanchev написа:нищо й няма, спи спокойно ;)

Уф, човек, ти ми тушира хипохондрията.... Отивам да си лягам :D
И дебелият ли маркуч не е проблем? Айде, пробатора можем да го превъзмогнем някак.

Хм, в последни изблици на разум се запитвам : "В болен мозък ли се превръщам?"....

вманиачаваш се, всички сме така :mhihi:
относно покачването на маслото 100% съм сигурен че караш само градско и то пенсионерската ;) иначе няма да го имаш това покачване и "черното" по ауспуха.
в друг ред на мисли това черно може да идва от кабели/свещи/пикаещи дюзи и т.н. :arrow:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 21 Юли 2007, 21:52

Градско карам доста, има и извънградско, но и градско си има. В градски условия рядко вижда над 3000 оброта. Особено когато е градско, повечето време е студена.
Според мен обаче не се касае за покачване на маслото, В спокойно състояние, след като е отлежала и изглежда на равно, маслото си е равно на предното мерене. Мирише малко на бензинец, но не мисля, че е повече от очакваното. Все пак не е нова кола и не я карам на обороти.
Казвам, че е малко повече на мерилката като бръкна го извадя, ПРЕДИ ДА ГО ЗАБЪРША и да направя нормалното мерене. Което според мен нищо не значи и е омасляването при движение. Давам го само като идея, че кондензът не е обусловен и от покачване в нивото или нещо такова.... Все пак качвам наклони и слизам, бордюри, дупки, полицаи. Всичко това променя променя моментно нивото на маслото спрямо мерилката.
Свещите са проверени. Е поне 2.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

опа

Мнение от emiche » 22 Юли 2007, 0:39

А защо не пробваш с по - гъсто масло - 10w40 мотул примерно??? Измий двигателя, смени го, и виж............5w40 без да се обиждаш ми се струва доста тънко за твоята кола - все пак не е е90..... :D
Изображение
Дизелите са мъртви души.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 22 Юли 2007, 2:05

Гъзарите даже и на м40 му сипваме 5в40 :lol:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2776
Регистриран на: 26.06.2007
Местоположение: На вятърните мелници

Мнение от D3BEP » 22 Юли 2007, 9:37

Ами имам такива идеи, но повечето хора, кото я гледаха, ме разубедиха.
Знам, че по - тънкото масло може да го гори.
Но знам и че по - дебелото скъсява живота на двигателя.
Тази се води на малко километри, около 110 000 и всичко, което аз мога да направя за проверката, съвпада с тази хипотеза.
Преди е била изглежда с някакво 10 на 40. Изглеждаше по - гъсто.
Но пък сега е по - безшума.
Маслото е и пълен синтетик, което донякъде компенсира "дебелината" му.
И, поне засга не мисля да хвърлям ново масло за 25 лева литъра, освен ако не ме убедите, че правя някава беля. В което не вярвам много, при условие че няма покачване на саждата и омазняване на ауспуха, нито миризми, пък и маслото си е за S-класи. Но е възможно. Кажете, ако е така. Кондензът не го отдавам на качествата на маслото.

Ми азако ви кажа с какъв бензин я карам, вие ще ме изпъдите от форума :) Какво да правя. Аз съм калпав шофьор. Жената се учи направо. Стараем се поне минимално да компенсираме бумерката с каквото можем :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 22 Юли 2007, 10:08

Митко Ганчев написа:Гъзарите даже и на м40 му сипваме 5в40 :lol:

Не става дума за гъзария ,а за качествено мазане в ексремни условия ;)
А като се има в предвид че БМВ-тата рядко се задържат на ниво по ниско от 60% на оборотомера направо си е престъпление да не се сипва хубаво тънко рейсинг масло :mhihi:
В сервиза като го сменявам на дизела и момчетата гледат така :shock:

След малко следва реплика:
-Ти луд ли си такова тънко масло на тая стара печка :?: :shock: :?:
Аз и м отговарям няма проблеми това е БМВ........
И не им обяснявам повече да си седят замислени :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Маслени неволи

Мнение от Владо » 22 Юли 2007, 11:49

D3BEP написа:... малко зор по едно време...
...Карам на синтетика Кастрол 5 W 40. TXT

сам си си отговорил на сите въпроси :mhihi:
маслото си е супер, нема какво да сменяваш... и си умии двигателя... до следващия зор :mhihi:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook