Странен проблем с централното заключване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Wizard написа:Според мен колеги, проблема не е нито в бравата на дясната врата, нито пък в машинките на вратата или пък на капачката. Този проблем се е получил, когато е сложена алармата която управляава централното заключване на колата и причината е, че монтажника идея си е нямал как работи централното на колата и как може да го управлява. Решението е да отидете при човек на който му е ясно. Ако пък на някой му се занимава да си го оправи сам, няма никакъв проблем да му обясня подробно как става, само трябва да ми каже годината на колата
Ами мисля, че обяснението ще бъде полезно за доста хора, като гледам колко имат същия проблем. Това за ходенето при специалист е ясно но има и такива дето предпочитат да си правят сами колите. А и аман от "специалисти". Така, че едно хубаво описание на проблема и решението му ще пратят темата направо за "полезни" и ще помогнеш на доста хора. Благодаря


- Veson
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 696
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120d
- Мечтае да кара: x6
И аз съм за ! Ило поне ако има няколко полезни обяснения на проблема и как се решава, и темата да отива във най-често срещани проблеми за Е36 

stay tuned


Проблема идва от там че в момента алармата е свързана да управлява машинката в лявата врата силово /подава се + директно на кабелите на мотора/. Коректния начин е, да се управлява модула който задвижва моторите за централното/намира се зад жабката и бях писал доста в една тема за него - http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=150819&highlight=#150819/. Модула може да се управлява по два начина:
- единият е да се симулира контактора в лявата врата с алармата - той подава + към модула по два кабела, когато има + на единия колата се отключва, когато има + на другия колата се заключва, единственото по особенно нещо там е че когато се подава + на заключващия кабел, трябва да се прекъсне отключващия и обратно. Това е начина да се свърже управлението на централното ако сте разглобили кората под волана, където най вероятно е центаралата на алармата.
- другият начин е да се подва + на два пин-а на модула за централното /в предишната тема съм описал всичко за него/- 4 пин отключва, 17 пин заключва /така е по лесно но се разглобява повече и се прекарват повече кабели/
- единият е да се симулира контактора в лявата врата с алармата - той подава + към модула по два кабела, когато има + на единия колата се отключва, когато има + на другия колата се заключва, единственото по особенно нещо там е че когато се подава + на заключващия кабел, трябва да се прекъсне отключващия и обратно. Това е начина да се свърже управлението на централното ако сте разглобили кората под волана, където най вероятно е центаралата на алармата.
- другият начин е да се подва + на два пин-а на модула за централното /в предишната тема съм описал всичко за него/- 4 пин отключва, 17 пин заключва /така е по лесно но се разглобява повече и се прекарват повече кабели/
- avox76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 14.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: '95, 320i, Touring
Ето аз как си реших проблема...
На машинката на капачката на резервоара й обърнах буксата на обратно (става след разглобяване на буксата, защото има водачи) и сега винаги стои заключена. Да припомня, че преди това се отключваше с всяко отключване на колата, но не се заключваше. Тъй като когато заключвам с ключ, а не с дистанционното капачката си работи безпроблемно, в момента системата е следната:
Спирам на бензиностанция и заключвам багажника, респективно цялата кола. При това положение капачката на резервоара се отключва
След като заредя, отключвам колата може с ключ, може и от дистанционното и капачката се заключва. Остава заключена до следващото ръчно заключване на колата. Преди няколко дни една кака ми се смя на бензиностанцията,
, ама пак е по-добре от колкото всеки път да се гъзя да се завирам в багажника и ръчно да отключвам и заключвам капачката. За момента това решение напълно ме устройва.
На машинката на капачката на резервоара й обърнах буксата на обратно (става след разглобяване на буксата, защото има водачи) и сега винаги стои заключена. Да припомня, че преди това се отключваше с всяко отключване на колата, но не се заключваше. Тъй като когато заключвам с ключ, а не с дистанционното капачката си работи безпроблемно, в момента системата е следната:



- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
В една тема някой беше казал,че проблема с капачката на резеорвоара по принцип идва от това, че тя се заключва само ако вратата се заключи отвън (с ключ), а алармата явно като подаде сигнал на модула да заключи се тълкува като заключване на колата отвътре (с оная пишка на ватата) и резеорвоара остава отключен. При мен поне е така. Като си заключа някоя врата с ключа всичко е ОК, ако заключа с алармата резеорвоара е отключен... Ако на някой му се занимава може да порови по-подробно и да намери някакво решение (как алармата да заключва уж отвън).
Моята кола седи на сигурно през повечето време и заключвам резеорвоара (ръчно) само ако имам притеснения
Моята кола седи на сигурно през повечето време и заключвам резеорвоара (ръчно) само ако имам притеснения

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Решение на проблема явно има, но го знаят по- светнатите алармаджии. На предната ми кола- e36 touring всичко си работеше нормално и капачката се заключваше. На тяя обаче явнбо не съм извадил късмет.
- Veson
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 696
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120d
- Мечтае да кара: x6
Бе тя и на мойта се заключваше, ама явно в един момент е изпушила. При мен обаче не се заключва дори и със ключа. Надявам се да е нещо механично, или поне локално на машинката за заключване !
stay tuned


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
ataman написа:В една тема някой беше казал,че проблема с капачката на резеорвоара по принцип идва от това, че тя се заключва само ако вратата се заключи отвън (с ключ), а алармата явно като подаде сигнал на модула да заключи се тълкува като заключване на колата отвътре (с оная пишка на ватата) и резеорвоара остава отключен. При мен поне е така. Като си заключа някоя врата с ключа всичко е ОК, ако заключа с алармата резеорвоара е отключен... Ако на някой му се занимава може да порови по-подробно и да намери някакво решение (как алармата да заключва уж отвън).
Моята кола седи на сигурно през повечето време и заключвам резеорвоара (ръчно) само ако имам притеснения
Това и на мен ми намирисва, като най-вероятното обяснение, но това значи, че във вратата има два отделни "датчика". Един на ключалката, и един на самият механизъм за заключване. Някой, който е разглабял може да потвърди.

- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Veson написа:Бе тя и на мойта се заключваше, ама явно в един момент е изпушила. При мен обаче не се заключва дори и със ключа. Надявам се да е нещо механично, или поне локално на машинката за заключване !
При теб проблема предполагам,че е изваден пласмасовия щифт, който заключва капачката. Обикновено става когато е дръпнато онова в багажника за "аварийно" отваряне.
- avox76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 14.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: '95, 320i, Touring
Това и на мен ми намирисва, като най-вероятното обяснение, но това значи, че във вратата има два отделни "датчика". Един на ключалката, и един на самият механизъм за заключване. Някой, който е разглабял може да потвърди.
Аз като смазвах машинката на моята врата (предна дясна) не видях никакъв датчик, нито друг кабел освен този, който влиза в машинката. В самата машинка има нещо като контактори (не съм много спец по токовете), чрез които се установява в какво положение е дадената врата в момента на подаването на сигнала отключване/заключване . Кабелите са само два и всички сигнали преминават по тях... Аз бая се чудех как са го постигнали баварците, ама по това си личи класната мисъл. Ако беше руска кола сигурно за всяка врата щеше да има по три снопа кабели, няколко релета, датчици и прекъсвачи и почти винаги някой възлов елемент в цялата система нямаше да работи

- Veson
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 696
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120d
- Мечтае да кара: x6
ataman написа:Veson написа:Бе тя и на мойта се заключваше, ама явно в един момент е изпушила. При мен обаче не се заключва дори и със ключа. Надявам се да е нещо механично, или поне локално на машинката за заключване !
При теб проблема предполагам,че е изваден пласмасовия щифт, който заключва капачката. Обикновено става когато е дръпнато онова в багажника за "аварийно" отваряне.
Щифта си е Ок и си е влязъл във каналчето, мога да заключвам ръчно като го избутвам с ръка и се чува едно бжжжжж, което значи , че нищо не е откачено вътре по механизъма. Лошото е, че като отключа колата се връща пак в обратно положение и така си стои. Ще пръсна малко ВД40 вътре в машинката да видя ефекта, дано ако има някакви платки да са защитени. Но то и да се прецака по-лошо няма да стане... Друг вариант е да го заключа ръчно и да извадя буксата с двата кабела


stay tuned


- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Много скапан проблем, за съжаление и мойта аларма е така. Викам си абе тая капачка нещо е прецакана, заключвам с ключа (независимо къде го пъхна) - всичко се заключва, врати, капаци, багажници, стъкла се вдигат и капачката се заключва също. Ама с алармата всичко без нея...
И значи проблема е, че алармата не е вързана към модула зад жабката, така ли ?

И значи проблема е, че алармата не е вързана към модула зад жабката, така ли ?
- avox76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 14.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: '95, 320i, Touring
Аз като гледам другите менения на колегите, повечето които го имат този проблем са с E36, произведени през '95 и '96. Може и да няма общо, но според мен явно си има някакъв фабричен проблем с капачката на резервоара за колите произведени през този период...
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани