Дилема масло за 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 8.06.2005
Местоположение: София

Дилема масло за 320д

Мнение от shefa » 09 Юли 2007, 9:59

Значи досега сменях маслото и филтрите само в камор .. слагаха ми 0в40 .. карах около 20 хил. и го сменях .. наскоро разни екперти ми казаха да го сменям по-често на 8 хил. примерно щото никое масло не може да изкара 20 хил. .. и ми сложиха некво полусинтетично 10в40 казаха че било идеално за моя мотор (колата е '99) .. сега обаче други експерти ми казват че е супер тъпа идея да карам с полусинтетично масло и че трябва да си сложа пълна синтетика 5в40 ..

и още един въпрос: в камор това масло е Кастрол, то некво специално ли е че да може да изкара 22 хил. или си е най-обикновенно ?
палим, гасим и газим ...

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 09 Юли 2007, 11:07

уж лонг лайф, отговаря на разни спесификации ... но аз не вярвам на такива неща
сменяй си го на 10 000 км масимум, на моята дават 22000км, а на по-новите 30000км :shock: сигурно след време двигателя ще е капсулован и ще го караме с едно и също масло докато даде фира :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.02.2007

Мнение от ogit0 » 09 Юли 2007, 11:24

бмв препоръ4ват да се слага кастрол и на капа4ката някаде пишеше то4но какво масло трябва да се слага за твоита кола но не съм много в 4ас то4но къде да видиш какво беше то4но маслото помня само 4е го пишеше някаде а още по добре ако имаш книжка на колата вътре неможе да не пише но според мен не слагаи друго масло освен кастрол


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 09 Юли 2007, 12:26

Само преди един хвърлей години автомобилите ни бяха от една порода, гумите - от един завод, бензинът - от едни бензиностанции. Поправяхме ги сами, миехме ги сами, използвахме един вид масло, сменяхме си го сами…
Днес улиците са изпъстрени с всякакви автомобили, поправяме ги в оторизирани сервизи, ходим на автомивки, а за маслото дори и не се замисляме - препоръчват ни го компетентни хора, а ние не се мърсим да го сменяме. Въпросът е дали маслото, което се грижи за двигателя на личния ни автомобил, е най-подходящо? И знаем ли как да го подберем сами? Или поне да разберем дали майсторът е компетентен.
Какво представлява моторното масло?
Най-съществената роля на маслото е да смазва движещите се части на двигателя, за да се намали вътрешното триене и да се намали консумацията на гориво. Маслото също трябва да защитава двигателя от вътрешна корозия, да предпазва от образуване на утайки и отлагания, да улеснява студеното стартиране, като намали износването на двигателя, и да охлажда движещите се части на двигателя.

Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).

Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторни масла.
Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.
На етикета на всяко моторно масло има букви и индекси, които за повечето шофьори, пък и продавачи на масла не означават нищо. Всяка марка притежава характеристики и сертификати, получени по Международните стандартизационни системи, които е полезно да бъдат разчитани от клиентите. Познанията биха позволили на всеки шофьор да подбере сам моторното масло според това какъв е видът на двигателя - бензин или дизел - според сезона и климатичните особености на населеното място - всесезонни, зимни, летни, според натоварването и т. н. Дори тогава, когато откриваме две масла, предназначени за един и същ тип двигател и за един и същ климат, можем да открием огромни разлики в поведението им при експлоатация. За да бъдат моторните масла обективно оценени при условията на приложение и експлоатация, специализирани технически институти са създали класификации, по които клиентите да ориентират избора си. Това са:
S.A.E. (САЩ - Сдружение на автомобилните инженери), A.P.I. (Американски институт за петрол), A.C.E.A. (Асоциация на европейските конструктори на автомобили), ССМС (Спецификации на автомобилни производители).
Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Например маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например

ако живеете в скандинавските страни или Канада,

добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W. Останалите пет класа по SAE са за приложение при високи околни температури, т.е. летни класове. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60 (вж. графиката - б. р.). Така че ако сте любител шофьор и тръгнете на пътешествие в топлите страни, сложете масло SAE 40.
Ако държите на универсалното масло - за нормални температурни амплитуди, тогава трябва да си закупите всесезонно. То има по-ниска склонност да променя вискозитета си с промяната на околната температура и смазва еднакво добре и при студ, и при жега. Това е качество, което се изразява с две числа по стандартите на SAE, комбинация от горните два типа вискозитетни класа. Първото, последвано от буквата W за свойствата му през зимата, и второто число, показващо вискозитета при висока температура на двигателя. Например SAE 5W-40, посреща всички нужди на шофьора и в малка степен се влияе при различните околни температури.
Класификацията на A.C.E.A. и A.P.I. оценява маслата според способността им за защита срещу износване на двигателя при по-леки или по-тежки условия на приложение. Те са едно и също нещо с тази разлика, че докато A.P.I. класификацията се базира на изискванията за двигателите в САЩ, то класификацията на A.C.E.A. се базира на изискванията за европейските двигатели. Когато решите да си купите масло, задължително погледнете на етикета за какъв двигател е предназначено. Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.
На стикерите на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са одобрили дадената марка след всякакви лабораторни изпитания. Това е отбелязано с абревиатурата ССМС и например VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер.
Може би вместо епилог на текста трябва да кажем, че ако загубите две минути за четене на етикети, можете да спечелите доста живот за двигателя на своя автомобил.




Кога да доливаме или сменяме маслото?

При експлоатацията на автомобила маслото в двигателя постепенно се изразходва - определено количество се изпарява, изгаря - и затова е важно да се проверява нивото му.
Препоръчително е да проверявате редовно нивото на моторното масло в картера и да не се изчаква светването на червената лампичка на таблото.
Ако при измерване нивото, то е под минимума, а са изминати например по-малко от 4000 километра - разходът на масло е завишен, което не е нормално. Трябва да се долее и задължително да се провери причината за големия разход.
Ако маслото е под минимума и сте изминали между 4000-15 000 километра, ситуацията е нормална, така че само долейте. При навъртени между 10 000 и 15 000 километра, маслото трябва да се смени задължително. В противен случай рискувате да съсипете двигателя си.
Невинаги обаче смяната на маслото трябва да се извършва след познатите 10 000-15 000 км. Защото при трудни условия на шофиране (дълги задръствания, чести пътувания при пълен товар и често спиране и потегляне) моторното масло е подложено на силно напрежение и в такива случаи срокът му за смяна трябва да бъде съкратен.
Често шофьорите решават да сменят маслото си, когато цветът му стане много тъмен. В повечето случаи са прави, но невинаги тъмният цвят е белег за остаряло масло, просто защото то има функциите да прочиства частите на двигателя. Тогава трябва да погледнете на стикера, поставен от монтьорите при последната смяна на маслото, на какви километри е подменяно и според ситуацията да прецените.
Ако доливаме масло с различен вискозитетен показател, например като се долее SAE 10W30, а в резервоара има SAE 15W40, това не води до никакви последствия. Просто ще получим масло с междинни показатели. Дори и марките на двете да са различни, това също не е от значение.
Не е препоръчително обаче да се смесват минерални със синтетични моторни масла, защото двата вида имат много различни характеристики. Резултатът ще бъде по-близък до маслото,чието количество е по-голямо. Не е препоръчително да смесваме и масла, предназначени за два различни типа двигатели - бензинови и дизелови.
Без да пропускаме антифриза като основна част в поддръжката на двигателя, трябва да се отбележи, че е полезно да зареждате автомобила си с антифриз не само през зимата, а и през лятото, защото той повишава и точката на кипене на смесите и по този начин предотвратява възникването на проблеми, свързани с прегряване. А и смазва водната помпа.
Е мисля че вече всичко е ясно :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Re: Дилема масло за 320д

Мнение от add1cted » 09 Юли 2007, 12:47

shefa написа:Значи досега сменях маслото и филтрите само в камор .. слагаха ми 0в40 .. карах около 20 хил. и го сменях .. наскоро разни екперти ми казаха да го сменям по-често на 8 хил. примерно щото никое масло не може да изкара 20 хил. .. и ми сложиха некво полусинтетично 10в40 казаха че било идеално за моя мотор (колата е '99) .. сега обаче други експерти ми казват че е супер тъпа идея да карам с полусинтетично масло и че трябва да си сложа пълна синтетика 5в40 ..

и още един въпрос: в камор това масло е Кастрол, то некво специално ли е че да може да изкара 22 хил. или си е най-обикновенно ?

Аз знам, че на бензиновите се сменя на 10-11 хиляди километра, а на дизеловите 20-25 хиляди. Това, което казваш ти за 8 хиляди го чувам за първи път. На майка ми Пежото си е гаранционно и си ходи на всеки 25 хиляди да и сменят маслото и си джитка без проблеми. Иначе аз съм с 5в40 и освен цената нямам оплаквания :mhihi:
There is no replacement for displacement

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 10 Юли 2007, 8:16

тва 10/40 ич не ми харесва за
този двигател...
:confused:
На мен също ми пише 30 000км
след зануляване на инспекцията,
но аз си карам 5/30 и сменям на
10 000км да ми е мирна главата ;)
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 10 Юли 2007, 17:17

5W30 на БМВ/Кастрол мисля че е идеално за този мотор
не го гори въобще, а и не е толкова скъпо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 10 Юли 2007, 20:02

© написа:5W30 на БМВ/Кастрол мисля че е идеално за този мотор
не го гори въобще, а и не е толкова скъпо

:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 8.06.2005
Местоположение: София

Мнение от shefa » 12 Юли 2007, 14:41

е тия в камор що ми слагат 0в40 .. моя мотор е все пак на 7 години .. освен да си купа от камор масло и да си го смена другаде .. че ме е страх да купувам масло от където и да е било .. дайте някое сигурно място?
палим, гасим и газим ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 820
Регистриран на: 7.06.2006

Мнение от add1cted » 12 Юли 2007, 15:10

Вари 2000
There is no replacement for displacement

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 14 Юли 2007, 20:45

Дайте да се спрем на 3 вискозитета и да направим анкета :roll:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook