Малко историйка за BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Малко историйка за BMW

Мнение от ///M3 » 14 Фев 2004, 19:35

Здравейте БМВ-маниаци . Отдавна чета тука из форума , но едно нещо ми се губи - никой тук досега не е написал тема относно началото на производство на БМВ автомобили и по нещичко за първите модели ( или поне не съм забелязал )... затова реших аз да я свърша тая :D . Вдъновен от постовете на някои хора тука ми се иска да драсна нещичко ... Идеята ми дойде от темата за старото червено БМВ ... и така , стига празни приказкиии :
BMW започва производство на автомобили през далечната 1927г. като първият им автомобил е БМВ Дикси . Колата е по лиценз на Роувър . Три двигателя : Dixi DA 1 - 4 цил. 15кс 75км/ч 1927-1929г.
Dixi DA 2 - 4цил. 15кс 75км/ч 1929-1932г.
Dixi DA 3 - 4 цил. 18кс 90км/ч 1930-1932г.
Спортното изпълнение - 105км/ч
БМВ 3/20 - пуснато в производство през 1932г. и заменило Дикси . Предлагало се в 4 варианта - лимузима , Tourer , кабрио и роустър . От него са произведени общо 7215 броя преди да бъде спрян от производство през 1934 . Двигател : 782cc , 20кс , 4 цилиндъра , 90км/ч .
БМВ 303 - първото БМВ с 6-цилиндров двигател . Първи модел - 1933 г. Двигател : 30кс , Макс. ск. - 100 км/ч . Спрян от производство през 1935г.
БМВ 309 - Първи модел - 1933г. Двигател - 4 цилиндров
БМВ 315 - Излиза на бял свят през 1934г. Два варианта - седан и кабрио . Кабриото се водело - 315/1. Спрян през 1937 г. като са изработени около 10 000 седана и 200 кабрио автомобила . Двигатели :
Седан - 6 цилиндъра 34кс 110км/ч
Кабрио - 6 цилиндъра 40кс 120км/ч
БМВ 319 - Първи модел - 1935г. Отново два варианта - седан и кабрио . Кабриото - 319/1 . Излиза от производство през 1936г. Двигатели :
Седан - 6цил. 45кс. 125км/ч
Кабрио - 6цил. 55кс. 130км/ч ( бегачка , а ? ) :)
Следващите две разработки на БМВ са - 320 и 321 .
През април 1937 БМВ пуска и 325 . Този модел е бил предвиден за втората световна война и е бил ...4x4 . От този автомобил са били произведени около 3250 броя и е бил спрян от производство през 1940г. В момента има данни само за една оцеляла бройка . Двигател : 6 цил. с мощност 50кс , макс. скорост - 90км/ч .
Следва БМВ 326 ( ей заради него изгубих един бас ... :) ) . Показано за първи път на берлинския автосалон през 1936г. Два варианта - седан и кабрио . Спрян от производство през 1941 г.
Двигател : 6 цил. с мощност 50кс и максимална скорост от 115 км/ч
БМВ 327 - Представено през 1937г. - купе и кабрио . Край на производство - 1941 г. Двигатели :
Купе - 6цил. 55кс 140км/ч
Кабрио - 6цил. 55кс 135км/
БМВ 328 - Завършен през 1936 и пуснат на пазара - февруари 1937г. Моделът е много специален - имал Hurth или ZF - скоростна кутия с 4 предавки и три Solex карбуратора . От него са били създадени само 462 броя ...Спрян от производство през 1939 г. Двигател : 6цил. 80кс. макс. скорост - 166 км/ч !!! ( Колко ли автомобила по онова време са развивали такава скорост ... ? )
БМВ 335 - Последното БМВ преди втората световна война . Представено през 1939 г . Двигател : 6цил. 90кс. 160км/ч
Следващото БМВ било ... Изета ... През 1955г. била представена Изета 250 , която имала двигател 247 кубика - от мотора R25 , а през следващата ( 1956 ) година - Изета 300 - двигател 297 кубика от мотора R27 . Стандартно всички Изети имали 4 колела , но имало и изключения - в Англия се произвеждали модели с три колела. Изета е спряна от производство през 1962 година . Двигатели : 250 - 1 цил. макс.ск. 85км/ч
300 - 1 цил. макс.ск. 90км/ч
БМВ 501 - Представено през 1951 година , това бил първият модел на БМВ след войната . 501 било ръчно изработено , затова отнело време докато бъде пуснато на пазара . До последния модел през 1961 г. от компанията БМВ сменили няколко двигателя , тъй като първият им се сторил твърде слаб за това купе. Двигатели :
501 2.0 6цил. 60кс 130км/ч 1951 - 1952г.
501 2.0 6цил. 65кс 140км/ч 1952 - 1955г.
501 2.1 8цил. ? ? 1955 - 1961г.
501 2.6 8цил. 90кс ? 1954 - 1958г.
БМВ 502 - от 1954 до 1964г. Този модел е сменил ДОСТА двигатели ... Двигатели :
502 2.6 8цил. 95кс. 150км/ч 1954-1958
502 3.2 8цил. 120кс. ? 1955-1958
502 3.2 S 8цил. 140кс. ? 1957-1958
2600 L 8цил. 140кс. ? 1961-1964
3200 L 8цил. ? ? 1961-1964
3200 S 8цил. 160кс. ? 1961-1964
От модела БМВ 503 са произведени по-малко от 500 бройки . Производство - 1956 до 1959г. Двигател : 8цил. с 140кс. и макс. скорост от 190км/ч .
БМВ 507 - общо 252 коли . Произвеждана от 1955 до 1959г. Двигател : 8 цил. , 150кс. и макс. скорост от 219км/ч.
БМВ 600 - снабден с два цилиндъра и 19кс мощност ... Пуснат в производство през 1958 и спрян на следващата година ... заради модела БМВ 700 . Макс. скорост - 105км/ч
БМВ 700 - купе и седан . Пуснат в производство през 1959г. В началото - двуцилиндров двигател с мощност 30кс. През 1960г. било представено и спортното купе с мощ - 40кс. , тогава се появил и кабрио вариант . А през 1962г. БМВ пуска и седан LS . Две години по-късно дошъл и вариантът LS купе , който заменил стандартните седан и купе . Няколко месеца по-късно спрели и кабриото . А LS моделите се произвеждали до 1965г. Общо са направени 180 хиляди бройки от този модел .
БМВ 3200 CS - от 1961 до 1965г. Двигател - 8цил.
БМВ 2000CS - Производството му започва през 1966 г. Имало два варианта - 2000 C - с автоматична скоростна кутия , и 2000CS - 4 степенна скоростна кутия . От този модел са произведени по-малко от 14 000 автомобила . Двигатели :
2000 C - 4 цил. 100кс
2000 CS - 4 цил. 120кс
Емии , стига толкова засега . Следващите модели вече се появяват с обозначения - Е-еди колко си ... За тях - някой друг да пише :D . Тъй като не съм споменал всичко за тези модели , ако някой има повече информация или пък ако съм допуснал грешки - казвайте :lol: . Надявам се инфото да ви е от полза или поне на начинаещите като мен :wink: !

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 14 Фев 2004, 19:48

:yes: :yes: :yes: :!: Мисля че за "The best of"!
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 14 Фев 2004, 19:51

Искаше ми се към някои от моделите да сложа и снимки , но не знам нито дали имам право , нито пък знам как става ... :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Фев 2004, 19:58

Ей на това момче някой му се подигра заради годините а то се оказа истински фен :wink: :wink: :wink:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 14 Фев 2004, 21:16

///M Power написа:Ей на това момче някой му се подигра заради годините а то се оказа истински фен :wink: :wink: :wink:
- Досега не съм се регистрирал в този форум , а само съм си стоял кротко отстрани и съм си четяаал... :D . Така че мен лично никой от форума не ми се е подигравал за каквото и да е било , така че сигурно си ме сбъркал с някой друг :dunno: :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Фев 2004, 22:21

Извинявам се съжалявам объркал съм се :oops: :oops:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 15 Фев 2004, 0:02

Не съм запознат с историята на БМВ в такива подробности и тази информация ми беше много интересна! :yes: Мисля, че от модела 2000 могат да се включат Машините, а пък като стигнем до Е36 все ще се намери някой запознат... :twisted: :wink: :D
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 15 Фев 2004, 0:25

Струва ми се , че тука има хора , на които им е интересно да е запознаят по-обстойно с историята на любимата им автокомпания ! Аз също не съм много наясно с историята и затова се захванах с превод от немски ... не е лесна работа , ей :D :D ... Но пък ми е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО интерсно ! Реших да проверя дали и за вас е така и съм ви приготвил нещо :
Всичко започва през 7 март 1916 година – На тази дата новосъздадената компания Bayerischen Flugzeugwerke е била записана в списъка при останалите компании . Година по-късно името е било сменено на Bayerischen Motoren-Werke , което име фирмата носи и до наши дни .Основатели са Карл Рап и Густав Ото , чийто баша е създателят на четиритактовия двигател .Фирмата потръгнала добре , израснала доста бързо и скоро можела да си изгради едно голямо заводско хале точно до мюнхенското летище Oberwiesenfeld ( тва не знам кво значи :lol: ) . До 1918 година в завода били произвеждани мотори само за военните самолети . Само че за жалост този разтеж на компанията не можал да се задържи доста дълго , защото след войната заради някакъв договор било забранено производството на самолетни двигатели в Германия . И за да не фалира компанията се наложило производството да се ориентира в друга посока – така и станало , скоро започнало производството на двигатели за КАМИОНИ ! и лодки . В този занаят естествено нямали същия успех и печалба , но пак имало далавера и избегнали фалита . Но пък скоро решили , че печалбата не е достатъчна и направили двуцилиндровия двигател–боксер за мотори , който излезнал на пазара през 1920 година . Първият мотор , R32 , чийто проект бил завършен през 1922 , бил сензацията на берлинския салон през 1923 година .
В автомобилния бизнес БМВ компанията влиза през 1927 година . Фирмата е купила завода за коли в Ейзенах ( Германия ) , където е произвеждала единствено модела Дикси 3/15 и то по лиценз на Аустин ( Роувър ) . BMW доразвили този модел и от 1929 година го предлагали с различни каросерии . Въпреки световната икономическа криза този модел успял да постигне голям успех . Само че Диски не била собствена разработка на БМВ – била взета от Аустин . Първата собствена разработка на компанията била версията – 3/20 , правена в заводите в Ейзенах . 3-ката била за данъчната категория на автомобила , а 20 – за мощността . Само че 800 кубиковият двигател все още бил от Аустин 7 . В периода от 1932 до 1934 година от този модел били произведени общо 7215 бройки .
През 1933 година била създадена и “ майката “ на всички БМВ-та – 303 . Автомобилът бил задвижван от 1.2 литров шестцилиндров мотор . Този шестцилиндров мотор и формата на решетката с двата бъбрека отпред оттогава досега са си символи , с които марката се гордее . През същата тази 1933 година БМВ вече участвала и в моторните спортове . И това не било безуспешно начинание . Шофьорите на БМВ – Ернст Хене , Лудвиг Краус , Жозеф Мауермайер и Пепи Стелцър се състезавали на 15 национално шестдневно състезание в Уелс и успели да грабнат трофея и да си го занесат в Германия . И през 1934-1935 година победите отивали при отбора на БМВ :twisted: :twisted: . Сторителството с олекотени материали разрешавало развиване на по-високи скорости . Така за първи път БМВ 315/1 с олекотена алуминиева каросерия достигнало 120 км/ч ... Заедно с модела 319/1 в периода 1931-1936 година БМВ обрали почти всички титли ... :shock: :shock: :D . М/у другото – 3 315/1 баварци донесли една от най-важните титли – 2000км-то състезание на Германия – 1934 година . А пък моделът БМВ 328 си отпразнувал супер премиера : Ернст Хене карал този автомобил на състезание на Нюрбургринг и ... грабнал купата с най-бързия сериен автомобил за времето си снабден с 2.0 литров двигател . БМВ 328 – това не е единствената му изява ! В периода от 1936 до 1940 година този автомобил се е отличил на обшо 130 състезания ! Общо от него са произведени 464 автомобила и тази изящна линия , която този модел има , до ден днешен е радост за окото на феновете на спортните автомобили .
Ае стига толкова засега , ако ви харесва и се интересувате - кажете , че да знам като го преведа цялото дали да го пусна и тук ... :?:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 15 Фев 2004, 0:38

Lion написа:Не съм запознат с историята на БМВ в такива подробности и тази информация ми беше много интересна! :yes: Мисля, че от модела 2000 могат да се включат Машините, а пък като стигнем до Е36 все ще се намери някой запознат... :twisted: :wink: :D

За серията "02" ще се включа аз утре-в други ден, има още малко доискусурявания на историята ми, тогава ще видите какво е тема за "The Best Of" :twisted:
Въпросната тема я подготвям от близо 6 месеца, :shock: може да си представите за какво става въпрос... :!:
:twisted:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 583
Регистриран на: 17.08.2002
Местоположение: BULGARIA
Пол: Мъж
Кара: e30 320i

малко инфо

Мнение от KEVIN-30 » 15 Фев 2004, 4:50

Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 16 Фев 2004, 11:20

БРАВО, М3 :yes:
страхотно включване :D
беше много интересно :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 16 Фев 2004, 17:31

И аз пускам едно файлче, което мисля, че ще е интересно, тъй като съдържа факти от цялата дейност на BMW.
Предварително се извинявам ако има някъкви грешки, тъй като съм го превеждал от руски.
http://free.data.bg/orakul/BMW%20History.pdf

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 16 Фев 2004, 18:23

Малко поправки:
1.През 1913г. Карл Рапп основава в околностите на Мюнхен Rapp-Motoren Werke - фабрика за производство на велосипеди. Едновременно с това той започва и работа върху двигател за нуждата на авиацията. Най-големия проблем обаче, който измъчва Рапп, са вибрациите на на двигателя и той се принуждава да започне с производството на малки самолети с двигател на Austro-Daimler като за целта купува лиценза.

2.През 1917г. малката компания е купена от австрийския инженер Franz-Jozef Popp, който я преименува в Bayerische Motoren Werke (BMW). През същата година главния инженер на фирмата Макс Фриц проектира първия самолетен двигател със шест цилиндъра, водно охлаждане, тип ІІІа и със щампата на BMW. През 1918г. бипланът на фирмата се издига на 5000 метра за 29 минути, което е абсолютен рекорд за времето си и това предопределя фирмената политика. Започват да произвеждат самолети.
3.През 1927г. Франц Дзено Димер (по средата) поставя нов световен рекорд - издига се на височина 9760 метра със самолет проектиран от Фокер новия двигател на BMW Type ІV
4.След Първата Световна война, Версайския договор лишава немските компании от възможността да произвеждат самолети и агрегати за тях. BMW започват да произвеждат пневматични спирачки за локомотиви и вагони.

Това засега. Очаквайте и продължение :wink:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Мнение от ///M3 » 16 Фев 2004, 19:14

rado_rf написа:Малко поправки:
??? Не бих казал , че са ПОправки , по-скоро ДОбавки :wink: :wink: ... просто там , откъдето съм го превеждал ( немски сайт ) историята започва от 1916-1917 :wink: ...

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 16 Фев 2004, 21:23

///M3 написа:
rado_rf написа:Малко поправки:
??? Не бих казал , че са ПОправки , по-скоро ДОбавки :wink: :wink: ... просто там , откъдето съм го превеждал ( немски сайт ) историята започва от 1916-1917 :wink: ...


Айде ся няма да се караме :wink:
Карл Рапп и Густав Ото участват в Създаването на БМВ дотолкова доколкото продават предприятията си на австрийците, но остават акционери с миноритарен дял тоест - нямат право на глас, не участват в управлението и не участват в разработките на австрийските инженери, а само си прибират дивидентите. Самия Рапп основава друга компания за производство на строителна и пътно-строителна техника. Густав Ото е имал малка фабрика за производство на малки самолети малко по-надолу от Рапп и на австрийците им е бил нужен самият терен :wink:


Та така :D
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook