Настройване на Смес и Аванс

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Настройване на Смес и Аванс

Мнение от AlibiTu » 03 Юли 2007, 13:01

Интересна тема за дискусия и по-важното съчетано с опит. Та идеята е да споделим опита си при настройването на смес и аванс. С каква електроника го правим, какви помощни средства ползваме ... абе Типс и Трикс дет се вика.
Тъйкато аз съм с МС, ще споделя моито впечатления. Според мен за да си настроиш правилно колата са необходими няколко помощни неща и това са Иновейт ЛЦ1 (Широколентова ламбда сонда) и Кнок сензор. За да си настроиш колата правилно и да бяга много освен горните две е необходимо и ОПИТ :D (е аз го нямам ... но се уча).
Та за в момента нямам още Кнок сензор, само Иновейт. Та как си настройвам сместа. МС-а предлага няколко опции.
1. Едната е с Autotune или въвеждаш си таблица за AFR и като караш МС-а сам си коригира стойностите с цел да достигне въведените от нас. Проблемът е, че за да коригира дадена стойност, трябва да се задържи известно време (около 1 сек) на едно положение и тогава променя. Т.е. този метод е добър за настройка на круиз, но за останалите си иска доста играчка и като цяло пак ще има места, където нищо няма да промени.
2. Друга възможност е докато караш да си гледаш моментната смес и да променяш ръчно .... тоя вариант не е за предпочитане, защото я настройш нещо, я не....а същевременно трябва да караш.
3. Трета опция е да си направим ЛОГ докато караме и после с МегаЛогViewer да го отворим и да заредим настройките си. После през VE анализа може да въведем AFR стойности и да дадем да анализира. Този метод ми е любимия. Защото може да въведем забавяне на Ламда сигнала (защото нещата които виждаме при ламдата докато караме са за стойности, получени от 1 сек примерно по-рано). Имаме забавяне и през Анализатора на МегаЛогViewer-а това забавяне може да бъде включено при изчисленията. Така Анализатора си анализира Лог-а ни и променя стойностите по таблицата ни според AFR стойностите, които сме въвели.
4. Четвърта възможност и тя е също добър вариант е да си гледаме Лог-а ръчно и ръчно да си променяме стойностите. За по финна настройка това е по-добър вариант.

Сега относно Аванса. Според мен, ако нямаш опит без Кнок Сензор много трудно ще си настроиш колата без да я счупиш. Един опитен тунингист може по слух и поведение на колата да усети нещата и да я настрои, но някой като мен .. най много да настрои някое бутало да излезе през ауспуха :mhihi:
Та за тази цел идва на помощ Кнок Сензора. Някой коли си го имат от завода и може да се върже направо, но мойта няма. Така съм принуден да премина към нещо афтърмаркет. Едно от най-ефтините и добри решения е http://www.viatrack.ca/ Тия дни ще го поръчвам този кит. Има опция за Станд Алоун и за МС версия. Значи стандалоуна извжда едно ЛЕД-че вътре в купето и когато има детонация лампичката светва. МС версията позволява освен Лампичката да се върже и към МС-а. Така МС-а чете също детонациите и когато Лог-вате може да видите къде има детонация и да си коригирате аванса. А отделно и МС-а си има опция ако чуе детонация да намаля автоматично градуси ....
Като настроя добре колата ще кача тук таблиците ми за Смес и Аванс. Ако някой има Сток таблици ... нека сподели ... това адски голяма помощ.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 03 Юли 2007, 14:01

според мен по-важен инструмент за настройка на аванса е егт дат4ик и дисплей4е за да можеш да си гледаш стойностите на температурата в изпускателния колектор

имайки възможниост да правиш корекция на аванса гледайки егт-то можеш да се оправиш зависимостта е такава:

колкото по късно идва искрата преди буталото да достигне гмт (горна мъртва точка) (по малък аванс да кажем гледайки шайбата на коляновия вал 20 градуса преди гмт) толкова по висока е температурата на изгорелите газове (ЕГТ) и обратно колкото по-рано идва искрата преди гмт толкова температурата на изгорелите газове намалява ,

Егт-то намалява с увели4аване на аванса ,но до един момент температурата намалява 4увствително на всеки градус е след определен аванс ве4е по4ти не пада стигнем ли тази то4ка връщаме 1 градус назад и това ни е аванса за дадените обороти на мотора и даденто коли4ество горивовъздушна смес постъпващо в мотора

з аразли4ните двигатели нормалното егт е разли4но но това което съм чувал варира между 800-820 и 700 -750 градуса целзий ,просто трябва опитно да се тества къде е то4ката след която температурата спира да се влияе чувствително от намаляването на аванса

има и други на4ини на диното например там е най яко но затова по натам :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 03 Юли 2007, 20:02

Луд, а правиш ли ЛОГ на стойностите на ЕГТ-то?
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 03 Юли 2007, 22:03

AlibiTu написа:Луд, а правиш ли ЛОГ на стойностите на ЕГТ-то?


имам възможност но досега не съм правил моя ламбдаконтролер techedge model 2A0 има такава оция има вход за 3бр термодвойки 3 бр аналогови вели4ини от 0 до 5 волта обороти и смес на вси4ко това може да прави лог със и без лаптоп http://wbo2.com/2a0/conn.htm

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook