xDrive vs Quattro
Модератори: mitaka7, alpina-ma6inata, SpUd3r
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
хайде някой да обясни защо става така при аудито... бмв-то ми е ясно как работи системата ама куатрото(механична)? нали централния диф е ТОРСЕН... нещо няма логика в това, което става.
намерих...
кофти работа...
намерих...
If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out.
кофти работа...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
[steeN] написа:хайде някой да обясни защо става така при аудито... бмв-то ми е ясно как работи системата ама куатрото(механична)? нали централния диф е ТОРСЕН... нещо няма логика в това, което става.
намерих...If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out.
кофти работа...
като гледам така при аудито след скоростната кутия раздатката си е най-бикновен отворен диф който предва въртящия момент към предния и задния мост от там на който му е по-лесно той се върти в слу4ая на задния му е по лесно и се врътка мисля 4е ако тоя с аудито си беше поиграл с ръ4ната пак щеше да се измъкне:)
при бмв-то има някъв вид блокаж нямам идея то4но какъв електронен или механи4ен но е явно 4е има възможност така да разпредели въртящия момент че да се" измъква"от кофти ситуаций лед кал и тн .
пп: старшно ми е интересно ако някой може д аизкопае инфо както4но работят и двете задвижвания
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
ludiagsm написа:[steeN] написа:...
...
за бмв-то си прав, но за аудито не е с отворен диф. централния диф е торсен - диференциал с механично разпределение на въртящия момент (това с което всички ауди фенове се гордеят). винаги по-бавно въртящаото се колело получава въртящ повече въртящ момент.... обаче се оказва, че има един недостатък. когато едната страна на дифа е във въздуха той работи като отворен...
аудито има 3 дифа. централния е торсен и два отворени. и аз мисля, че с ръчната трябва да излезе
мда бмв-то като гледам си има електронен тракшън контрол и задейства индивидуално спирачките

п.с. www.torsen.com. адски много зъбчатки да ги разглеждам сега и да разсъждавам що става така

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
На зимния драйв в Банско ,ми направи силно впечатление ,когато застанах с X3-ката на две колелета (другите две във въздуха)- диагонално на специално подготвената рампа за целта, в първия момент след като подадох газ,колелата във въздуха се завъртяха ,но след около може би няма секунда
, колата потегли
Гледах и брат ми на същото място,свободните се завътат за малко и изведнъж спират.Имаше някаква особенност на раздатката,електронна система,която следи сцеплението,честотата на вртене на колелата и още един куп параметри в реално време със скорост умопомрачително число в милиони импулси и резпределя въртящия момент там където е нужен светкавично,както видяхте от "божествените"
кадри дори на 100% изолиране на двигателен мост
Дифовете са отворени !
Раздатката беше изложена във витрина,много се гордеят с нея,беше доста компактна в интерес на истината.Гледах тогава и филм ,как комбита Мерцедес,Ауди и БМВ Е60 на снежен полигон летяха между змейки,окръжности и какво ли не и просто БМВ-то ги обезобрази
А иначе торсена и кватрото са велики
Георги пенчев


Гледах и брат ми на същото място,свободните се завътат за малко и изведнъж спират.Имаше някаква особенност на раздатката,електронна система,която следи сцеплението,честотата на вртене на колелата и още един куп параметри в реално време със скорост умопомрачително число в милиони импулси и резпределя въртящия момент там където е нужен светкавично,както видяхте от "божествените"




Раздатката беше изложена във витрина,много се гордеят с нея,беше доста компактна в интерес на истината.Гледах тогава и филм ,как комбита Мерцедес,Ауди и БМВ Е60 на снежен полигон летяха между змейки,окръжности и какво ли не и просто БМВ-то ги обезобрази

А иначе торсена и кватрото са велики



Георги пенчев
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
цял ден мисля за това клипче... дали не е бил изключен тракшъна на това ауди в крайна сметка? защото едно задействане на задните спирачки би го измъкнало без проблем.
вижте това - драг само на предни гуми
http://www.wideo.fr/video/iLyROoaftzhR.html
вижте това - драг само на предни гуми

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Е да де ама на теста в Ауто билд Мерцедеса убедително би и наще и Алудите
Много ми се иска и него да бяха сложили на валците след Алдито. До колкото знам при МБ въртящия момент преден-заден мост е фиксиран и затова предполагам ще излезе без проблем.

- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
naskoksan написа:има и нещо друго, което незнам
дали има знаечени, но:
При направата на двата вида предаване
с задвижване на четирите колела, при
БМВ са изходили от задното задвижване,
докато ауди използват за основа FWD
Мда и има вариант, ако бяха направили и обратния тест.. двете коли с предните гуми и резултата да е обърнат.

- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
И двете системи за пълноприводно задвижване са гениални...
Quatro-то от една страна разчита на сложна система от зъбни предавки като конвенционалния диференциал е заменен от съвкупност от червячни предавки...Вместо планетно колело накрая на полуоста е изработено червячно зъбно колело което е зацепено във захванат за касетата червяк,в двата края на който са изработени зъбни колела който го зацепват към червяка на другата полуос...така на всяка полуос има по три такива червяка зацепени към червячното колело и към червяците на другата полуос...Когато няма ралика в честотите на въртене или тя е малка в касетката не се наблюдава или има съвсем малко движение...Тук се използва свойството на червячната предавка да предава въртящ момент само в едната посока (от червяка към колелото) но с тази особеност че в случая е така изработен че предава и ниски моменти и скорости и обратно (от червячното колело към червяка) ...като цяло погледнато действието е такова че при лек завой или при малки разлики на въртене между вътрешното и външното колело (или между двете оси) червяка позволява завъртане на полуосите една спрямо друга в касетката и дифа действа като нормален такъв,когато обаче едното колело се опита много да се "забърза" механизма се заключва и скоростите остават еднакви...Точно тук е гениалността на този диф...Няма отказване...Дори преди още колелото загубило сцепление да започне да буксува дифа се блокира и не му позволява това,механично...Няма бавани електроники,няма замисляне,няма забаваняне,няма буксуване...Чиста перфектна механика...Имайте предвид че едни от най-истинските състезателни машини (Lancia Delta Integrale,Audi Quatro) дни от най-сериозните offroader-и (HUMMER) ползват такива дифове...Конструкцията е много сложна и прецизна,много скъпа но изключително надеждна и ефикасна...Точно за това си мисля че в показаната на клипа А8ца има нещо гнило...кола с Torsen няма никога да се "предаде" на такова лесно изпитание...ако колата е по диагонал на кантар и отпред и отзад е отворени дифове това може да се получи дори и да е без централен диф но така няма как да стане...още повече дори и да е с отворен диф посредата ако задните колела буксуват спирачките ще се намесят (ESP) и предните ще тръгнат...
Точно тук стигаме до X-Drive-a...Системата е изключително проста и доста бързо действаща...Централен диференциал няма...той е заменен от многогисков съединител с електронно управление...Той разпределя въртящия момент между мостовете като може да предаде всичкия такъв само към единия мост...както и при Torsen-a ..При нормално движение той го разпределя в определено съотношение (40/60 или 30/70 ако не се лъжа) като повече дава на задния мост (за да се запази BMW усещането естествено) където го чака отворен диф...Ако някое колело забуксува на него се прилага спирачно усилие от тракшън контрола и то спира подавайки момента към другото...В този момент обаче ако предната ос има повече сцепление съединителя в средата се притиска и праща напред момент и там се получава същото регулиране със спирачките...И това 1000 пъти в секунда примерно...Просто но гениално...За да затъне автомобила трябва да загуби сцепление и на 4те колела...така трябва да се получи и при Quatro-то...Преимущества на системата на BMW са че е по-евтина и по-проста,използват се датчиците на ABS-a и DSC-то ( което е специално настроено) само че работи по-бавно и се износват повече спирачките при продължителна експлоатация по настилки с малко сцепление...
Според мен и двете системи са уникални...виждал съм и двете да работят безотказно така че лично аз не виждам победител...а това на клипчето не мога да си го обясня...
Quatro-то от една страна разчита на сложна система от зъбни предавки като конвенционалния диференциал е заменен от съвкупност от червячни предавки...Вместо планетно колело накрая на полуоста е изработено червячно зъбно колело което е зацепено във захванат за касетата червяк,в двата края на който са изработени зъбни колела който го зацепват към червяка на другата полуос...така на всяка полуос има по три такива червяка зацепени към червячното колело и към червяците на другата полуос...Когато няма ралика в честотите на въртене или тя е малка в касетката не се наблюдава или има съвсем малко движение...Тук се използва свойството на червячната предавка да предава въртящ момент само в едната посока (от червяка към колелото) но с тази особеност че в случая е така изработен че предава и ниски моменти и скорости и обратно (от червячното колело към червяка) ...като цяло погледнато действието е такова че при лек завой или при малки разлики на въртене между вътрешното и външното колело (или между двете оси) червяка позволява завъртане на полуосите една спрямо друга в касетката и дифа действа като нормален такъв,когато обаче едното колело се опита много да се "забърза" механизма се заключва и скоростите остават еднакви...Точно тук е гениалността на този диф...Няма отказване...Дори преди още колелото загубило сцепление да започне да буксува дифа се блокира и не му позволява това,механично...Няма бавани електроники,няма замисляне,няма забаваняне,няма буксуване...Чиста перфектна механика...Имайте предвид че едни от най-истинските състезателни машини (Lancia Delta Integrale,Audi Quatro) дни от най-сериозните offroader-и (HUMMER) ползват такива дифове...Конструкцията е много сложна и прецизна,много скъпа но изключително надеждна и ефикасна...Точно за това си мисля че в показаната на клипа А8ца има нещо гнило...кола с Torsen няма никога да се "предаде" на такова лесно изпитание...ако колата е по диагонал на кантар и отпред и отзад е отворени дифове това може да се получи дори и да е без централен диф но така няма как да стане...още повече дори и да е с отворен диф посредата ако задните колела буксуват спирачките ще се намесят (ESP) и предните ще тръгнат...
Точно тук стигаме до X-Drive-a...Системата е изключително проста и доста бързо действаща...Централен диференциал няма...той е заменен от многогисков съединител с електронно управление...Той разпределя въртящия момент между мостовете като може да предаде всичкия такъв само към единия мост...както и при Torsen-a ..При нормално движение той го разпределя в определено съотношение (40/60 или 30/70 ако не се лъжа) като повече дава на задния мост (за да се запази BMW усещането естествено) където го чака отворен диф...Ако някое колело забуксува на него се прилага спирачно усилие от тракшън контрола и то спира подавайки момента към другото...В този момент обаче ако предната ос има повече сцепление съединителя в средата се притиска и праща напред момент и там се получава същото регулиране със спирачките...И това 1000 пъти в секунда примерно...Просто но гениално...За да затъне автомобила трябва да загуби сцепление и на 4те колела...така трябва да се получи и при Quatro-то...Преимущества на системата на BMW са че е по-евтина и по-проста,използват се датчиците на ABS-a и DSC-то ( което е специално настроено) само че работи по-бавно и се износват повече спирачките при продължителна експлоатация по настилки с малко сцепление...
Според мен и двете системи са уникални...виждал съм и двете да работят безотказно така че лично аз не виждам победител...а това на клипчето не мога да си го обясня...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Oт клипчето се вижда на практика неефективноста на пълноприводната система на Ауди в такава ситуация ,като например зимата Косата отива на ски и като си прави маневрата с А8-цата за да излезе от запушилата го Опел Фастра ,задните му гуми попадат в слог,толкова колкото е радиуса на гумите и какво става
Добре че Кашалота е ски учител там та ще го дръпне с МL-a
А Войков вика по Косата :
- Ей коса,как можа да си купиш тоя туртулумушник,толкова пари даде и сега да не можеш да излезеш от тука бу-ха-ха-ха
Я ме виж с хикса кво праим
Георги Пенчев




Добре че Кашалота е ски учител там та ще го дръпне с МL-a

А Войков вика по Косата :
- Ей коса,как можа да си купиш тоя туртулумушник,толкова пари даде и сега да не можеш да излезеш от тука бу-ха-ха-ха


Я ме виж с хикса кво праим


Георги Пенчев
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci












































































































------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани