За спиране с двигателя

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: София

Мнение от 1net » 19 Юни 2007, 9:33

е, щом казваш....
опитвам се да вкарам малко здрав разум в разговора, извинете ако съм бил прекалено остър.

и това за бабичката вобще не е бъзик, няма да спреш по-бързо с двигател.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 29.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Maguire » 25 Юни 2007, 16:18

1net написа:
... по-добре да спася бабата, отколкото да си омешам крайниците надявайки се чудото "вдигателна спирачка" да ми намали спирачния път по някакви неведоми нефизични пътища.


Абсолютно съм съгласен с теб колега!

Тва спиране с двигателя е за хора със стаж зад волана!То не беше междинна газ,то не беше постепено сваляне на предавките,то не беше гледане на оборотите...Колеги,имайте в предвид че във форума има много млади шофьори и те още утре ще последват саъветите ви!Айде по-отговорно!В инфарктни ситуации-добри спрачки и ABS!Спирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл!
Be nice with the people you meet on the way to the top,because you might meet them on the way back!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 25 Юни 2007, 17:14

Maguire написа:
1net написа:
... по-добре да спася бабата, отколкото да си омешам крайниците надявайки се чудото "вдигателна спирачка" да ми намали спирачния път по някакви неведоми нефизични пътища.


Абсолютно съм съгласен с теб колега!

Тва спиране с двигателя е за хора със стаж зад волана!То не беше междинна газ,то не беше постепено сваляне на предавките,то не беше гледане на оборотите...Колеги,имайте в предвид че във форума има много млади шофьори и те още утре ще последват саъветите ви!Айде по-отговорно!В инфарктни ситуации-добри спрачки и ABS!Спирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл!



Tака си мислиш ти обаче :winky:
_!_

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 25 Юни 2007, 22:07

Maguire написа:пирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл![/b]

и дрифта който в повечето пъти бива изпуснат не ти мърда определено ако си със задно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 4.08.2004
Местоположение: София - Център
Пол: Мъж

Мнение от Space » 26 Юни 2007, 12:40

s написа:
Maguire написа:пирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл![/b]

и дрифта който в повечето пъти бива изпуснат не ти мърда определено ако си със задно



При тези атмосферни условия, ако всичко се прави плавно нямаш никакви грижи :winky: разбира се въобще не допускам да се кара с някакви галоши де ;)
_!_

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Мнение от b00st » 26 Юни 2007, 13:00

Къде тва дето уж са учили по школите първите часове да се спира така? Няма такива работи, това се прави когато се кара нормално и примерно ще влизаш в завой и сменяш от 3та на 2ра плавно и влизаш в завоя. Така учат по школите. Не да спираме нон стоп със двигател. Всичко разбира се зависи от това колко е остър завоя.

Иначе интересни филми, думите "екстремно спиране" и "спиране със предавките" нещо не се връзват :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 26 Юни 2007, 13:19

В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш. Няма как само със спирачката да спреш по-бързо от колкото със спирачка и със скорости... :!: :!: :!: На практика е невъзможно и не мисля, че това крие кой знае какъв риск. Ако не вярвайте пробвайте - 3-та до 3000об/мин, съединител 2-ра и спирачка и след това пробвайте само спирачка без да връщате скорости и ще видите за какво иде реч. Естествено ако не познавате поведението на колата си, по-добре спирайте само със спирачка да не стават фалове. Аз лично, когато карам рядко дясната ми ръка е на различно място от скоростния лост. Винаги може да се наложи да се спира рязко и тия митове дето се носят ръцете на 2 без 10 на волана съм ги забравил. Не мисля, че това е правилно ОСВЕН ако скоростите не са на волана.

Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка... ;) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 26 Юни 2007, 13:37

WilliamsF1Team написа:В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш. Няма как само със спирачката да спреш по-бързо от колкото със спирачка и със скорости... :!: :!: :!: На практика е невъзможно и не мисля, че това крие кой знае какъв риск. Ако не вярвайте пробвайте - 3-та до 3000об/мин, съединител 2-ра и спирачка и след това пробвайте само спирачка без да връщате скорости и ще видите за какво иде реч. Естествено ако не познавате поведението на колата си, по-добре спирайте само със спирачка да не стават фалове. Аз лично, когато карам рядко дясната ми ръка е на различно място от скоростния лост. Винаги може да се наложи да се спира рязко и тия митове дето се носят ръцете на 2 без 10 на волана съм ги забравил. Не мисля, че това е правилно ОСВЕН ако скоростите не са на волана.

Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка... ;) .

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
Пол: Мъж
Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39

Мнение от s » 26 Юни 2007, 13:56

абе най-бързо се спира със задна примерно от 2 като нацелиш задна :) :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: тва пак е спиране със скоростите :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 26 Юни 2007, 14:00

при колегата с хондата е малко по различно , предните спирачки задържат много повече от задните , той е предно тъй че не му е от полза кой знае колко , но при задното си има видима разлика ... и все пак ако не си познавате колата :roll: .. аз в завой с 3->2 си дрифтвам редовно , обаче ако те изненада колата си е като ръна в завоя
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 26 Юни 2007, 14:22

mitak_o написа:при колегата с хондата е малко по различно , предните спирачки задържат много повече от задните , той е предно тъй че не му е от полза кой знае колко , но при задното си има видима разлика ... и все пак ако не си познавате колата :roll: .. аз в завой с 3->2 си дрифтвам редовно , обаче ако те изненада колата си е като ръна в завоя

чакай, чакай...искаш да кажеш че задното спира повече със задните спирачки? :shock:

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 27 Юни 2007, 7:23

неее :mhihi: докато си спираш една "малка" ти намалява спирачния път :D ,
"предните спирачки задържат много повече от задните" това по принцип , не при хондите , ай стига ся :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 27 Юни 2007, 14:01

s написа:абе най-бързо се спира със задна примерно от 2 като нацелиш задна :) :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: тва пак е спиране със скоростите :mhihi: :mhihi: :mhihi:

стига са, че някой ще земе да реши да пробва ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ентусиаст
Аватар
Мнения: 808
Регистриран на: 18.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от [Georgi] » 27 Юни 2007, 17:27

s написа:абе най-бързо се спира със задна примерно от 2 като нацелиш задна :) :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: тва пак е спиране със скоростите :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аз като бях на изпит по кормуване преди доста години, един пич който караше след мен (на ЗИЛ-а) от 3-та включи на задна. Просто не знам как я уцели, ама ние се возихме в каросерията на една скамейка и се преобърнахме, някой даже по 2-3 пъти. Като по чудо никой не изпадна, понеже кантовете бяха достатъчно високи...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.12.2004
Местоположение: София

Мнение от 1net » 28 Юни 2007, 12:30

В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш.
....
Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка... ;) .

ей тука някъде се крие истината.....
Въпрос: Ако наковеш спирачките ама яко задните ти гуми блокират ли?
Все си мисля че трябва да блокират ако всичко е наред... малко след предните, но трябва да блокират. Наистина не знам, затова те питам.

И сега, ти говориш за допълнителна спираща сила идваща от двигателя. ОК, но ако със спирачката си оползотворил всичкото сцепление на гумите, тази сила не може да ти помогне да спреш, защото спирането иска сцепление, а то всичкото е заминало заради спирачката. Примера който даваш ме кара да си мисля че задните ти спирачки са прекалено слаби (или не натискаш достатъчно), което значи че в твоя случай, можеби спирането с двигател ще те спре по-бързо защото задните ти спирачки не са достатъчно силни.... но за това трябва да ми отговориш на въпроса горе.

супер, ще се окаже че има доза истина в това спиране с двигател, но продължавам да твърдя 3 неща (засега)
1. при изрядна спирачна система, когато можете да блокирате всички гуми (ако решите), двигателя не може да помогне.
2. спирането с двигател определено е по-безопасно защото пречи на колелата да блокират
3. гумите са много по-важни за спирането.... спирачките са пре-достатъчно силни

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook