За спиране с двигателя
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
1net написа:... по-добре да спася бабата, отколкото да си омешам крайниците надявайки се чудото "вдигателна спирачка" да ми намали спирачния път по някакви неведоми нефизични пътища.
Абсолютно съм съгласен с теб колега!
Тва спиране с двигателя е за хора със стаж зад волана!То не беше междинна газ,то не беше постепено сваляне на предавките,то не беше гледане на оборотите...Колеги,имайте в предвид че във форума има много млади шофьори и те още утре ще последват саъветите ви!Айде по-отговорно!В инфарктни ситуации-добри спрачки и ABS!Спирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл!
Be nice with the people you meet on the way to the top,because you might meet them on the way back!
Maguire написа:1net написа:... по-добре да спася бабата, отколкото да си омешам крайниците надявайки се чудото "вдигателна спирачка" да ми намали спирачния път по някакви неведоми нефизични пътища.
Абсолютно съм съгласен с теб колега!
Тва спиране с двигателя е за хора със стаж зад волана!То не беше междинна газ,то не беше постепено сваляне на предавките,то не беше гледане на оборотите...Колеги,имайте в предвид че във форума има много млади шофьори и те още утре ще последват саъветите ви!Айде по-отговорно!В инфарктни ситуации-добри спрачки и ABS!Спирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл!
Tака си мислиш ти обаче

_!_
- s
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
- Пол: Мъж
- Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39
Maguire написа:пирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл![/b]
и дрифта който в повечето пъти бива изпуснат не ти мърда определено ако си със задно
s написа:Maguire написа:пирането с двигателя върши добра работа при лед и сняг,в други ситуации просто няма смисъл![/b]
и дрифта който в повечето пъти бива изпуснат не ти мърда определено ако си със задно
При тези атмосферни условия, ако всичко се прави плавно нямаш никакви грижи


_!_
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Къде тва дето уж са учили по школите първите часове да се спира така? Няма такива работи, това се прави когато се кара нормално и примерно ще влизаш в завой и сменяш от 3та на 2ра плавно и влизаш в завоя. Така учат по школите. Не да спираме нон стоп със двигател. Всичко разбира се зависи от това колко е остър завоя.
Иначе интересни филми, думите "екстремно спиране" и "спиране със предавките" нещо не се връзват
Иначе интересни филми, думите "екстремно спиране" и "спиране със предавките" нещо не се връзват

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш. Няма как само със спирачката да спреш по-бързо от колкото със спирачка и със скорости...
На практика е невъзможно и не мисля, че това крие кой знае какъв риск. Ако не вярвайте пробвайте - 3-та до 3000об/мин, съединител 2-ра и спирачка и след това пробвайте само спирачка без да връщате скорости и ще видите за какво иде реч. Естествено ако не познавате поведението на колата си, по-добре спирайте само със спирачка да не стават фалове. Аз лично, когато карам рядко дясната ми ръка е на различно място от скоростния лост. Винаги може да се наложи да се спира рязко и тия митове дето се носят ръцете на 2 без 10 на волана съм ги забравил. Не мисля, че това е правилно ОСВЕН ако скоростите не са на волана.
Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка...
.



Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка...

- SummonedToDIe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2068
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
WilliamsF1Team написа:В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш. Няма как само със спирачката да спреш по-бързо от колкото със спирачка и със скорости...![]()
![]()
На практика е невъзможно и не мисля, че това крие кой знае какъв риск. Ако не вярвайте пробвайте - 3-та до 3000об/мин, съединител 2-ра и спирачка и след това пробвайте само спирачка без да връщате скорости и ще видите за какво иде реч. Естествено ако не познавате поведението на колата си, по-добре спирайте само със спирачка да не стават фалове. Аз лично, когато карам рядко дясната ми ръка е на различно място от скоростния лост. Винаги може да се наложи да се спира рязко и тия митове дето се носят ръцете на 2 без 10 на волана съм ги забравил. Не мисля, че това е правилно ОСВЕН ако скоростите не са на волана.
Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка....

- s
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
- Пол: Мъж
- Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39
при колегата с хондата е малко по различно , предните спирачки задържат много повече от задните , той е предно тъй че не му е от полза кой знае колко , но при задното си има видима разлика ... и все пак ако не си познавате колата
.. аз в завой с 3->2 си дрифтвам редовно , обаче ако те изненада колата си е като ръна в завоя


- SummonedToDIe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2068
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
mitak_o написа:при колегата с хондата е малко по различно , предните спирачки задържат много повече от задните , той е предно тъй че не му е от полза кой знае колко , но при задното си има видима разлика ... и все пак ако не си познавате колата.. аз в завой с 3->2 си дрифтвам редовно , обаче ако те изненада колата си е като ръна в завоя
чакай, чакай...искаш да кажеш че задното спира повече със задните спирачки?

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
s написа:абе най-бързо се спира със задна примерно от 2 като нацелиш задна![]()
![]()
![]()
![]()
тва пак е спиране със скоростите
![]()
![]()
стига са, че някой ще земе да реши да пробва ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
s написа:абе най-бързо се спира със задна примерно от 2 като нацелиш задна![]()
![]()
![]()
![]()
тва пак е спиране със скоростите
![]()
![]()
Аз като бях на изпит по кормуване преди доста години, един пич който караше след мен (на ЗИЛ-а) от 3-та включи на задна. Просто не знам как я уцели, ама ние се возихме в каросерията на една скамейка и се преобърнахме, някой даже по 2-3 пъти. Като по чудо никой не изпадна, понеже кантовете бяха достатъчно високи...
В никакъв случай не казвайте, че с двигателя и спирачка се спира по-бавно. Това е все едно да си натиснал спирачка и същевременно още една сила да те дърпа да спираш.
....
Аз съм твърдо ЗА двигателната спирачка....
ей тука някъде се крие истината.....
Въпрос: Ако наковеш спирачките ама яко задните ти гуми блокират ли?
Все си мисля че трябва да блокират ако всичко е наред... малко след предните, но трябва да блокират. Наистина не знам, затова те питам.
И сега, ти говориш за допълнителна спираща сила идваща от двигателя. ОК, но ако със спирачката си оползотворил всичкото сцепление на гумите, тази сила не може да ти помогне да спреш, защото спирането иска сцепление, а то всичкото е заминало заради спирачката. Примера който даваш ме кара да си мисля че задните ти спирачки са прекалено слаби (или не натискаш достатъчно), което значи че в твоя случай, можеби спирането с двигател ще те спре по-бързо защото задните ти спирачки не са достатъчно силни.... но за това трябва да ми отговориш на въпроса горе.
супер, ще се окаже че има доза истина в това спиране с двигател, но продължавам да твърдя 3 неща (засега)
1. при изрядна спирачна система, когато можете да блокирате всички гуми (ако решите), двигателя не може да помогне.
2. спирането с двигател определено е по-безопасно защото пречи на колелата да блокират
3. гумите са много по-важни за спирането.... спирачките са пре-достатъчно силни
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани