Гарнитура на глава за смяна - как да разбера????
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- noiseless
- младши ентусиаст
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Гарнитура на глава за смяна - как да разбера????
Привет,
Наскоро питах за добър сервиз за смяна на гарнитура и евентуално на глава на 525тдс '98.
Един приятел ме прати при негов стар познат майстор - Иван от Враждебна. Човекът ми направи много добро впечатление и след повече от час разговори си оставих колата при него.
Проблемът обаче е, че май.....няма проблем!
Нека да обясня - преди да купя колата я тествахме в Камор. Там наред с някакви стари неактуални комп. грешки и разтропана биалетка ми казаха, че има газове в охл. с-ма. Аз бая се стреснах, а продавача каза, че е сигурен в колата си и не вярва на Камор и предложи да отидем за второ мнение в Супер-Дизел. След 10 мин. работа и форсиране на място майсторът там каза, че маркучите не се надуват, антифриза не е мътен и няма газове - ШАХ!
Тогава аз настоях да я проверим в трети сервиз - Алком в Борово. Там монтъора извади нещо като голяма пипета с две отделения със син лакмус вътре и ми обясни, че ако има CO лакмуса трябва да се оцвети в жълто. В нашия случай лакмуса се оцвети в жабешко зелено и майстора каза: "зелено, жълто - щом се оцвети значи има газове!". Това убеди и мен и продавача, че все пак има проблем - спазарихме по-ниско цената и аз купих колата с намерение да я оправя.
Добре, ама Иван вчера юрка колта 20 мин. напред-назад и на място и според него колта не надува маркучите. Изтегли от антифриза в една стъклена колба и той е прозрачен и чист без сажди (аз съм изминал вече 250км). Погледна вътре в казанчето и каза, че му вижда дъното т.е. не е мътно.
Е, кажете сега какво да правя и на кой да вярвам?!?
Да я отварям ли тая глава или не?
Готов съм да дам някой лев да сменят гарнитурата и да съм сигурен, но дали няма да е излишно - все пак не мога да направя колата нова?
Въпреки всички диагнози при двучасово каране онзи ден из центъра с надут климатик колата леко започна да загрява - стрелката на уреда се отклони към "1 часа", и като че ли колата загуби мощност и климатика започна да духа по-топло, след малко обаче стрелката се върна пак на "12 часа" и ми се стори, че всичко си тръгна по старому.
Може да е било мое въобразяване (все още не познавам добре автомобила) или понеже датчика за външна темп. показва -40 да обърква по някакъв начин климатроника, но според мен има нещо не нормално и може би някакъв проблем, но дали е от глава и гарнитура - какво мислите вие?
Благодаря предварително за съдействието!
Иво
Наскоро питах за добър сервиз за смяна на гарнитура и евентуално на глава на 525тдс '98.
Един приятел ме прати при негов стар познат майстор - Иван от Враждебна. Човекът ми направи много добро впечатление и след повече от час разговори си оставих колата при него.
Проблемът обаче е, че май.....няма проблем!
Нека да обясня - преди да купя колата я тествахме в Камор. Там наред с някакви стари неактуални комп. грешки и разтропана биалетка ми казаха, че има газове в охл. с-ма. Аз бая се стреснах, а продавача каза, че е сигурен в колата си и не вярва на Камор и предложи да отидем за второ мнение в Супер-Дизел. След 10 мин. работа и форсиране на място майсторът там каза, че маркучите не се надуват, антифриза не е мътен и няма газове - ШАХ!
Тогава аз настоях да я проверим в трети сервиз - Алком в Борово. Там монтъора извади нещо като голяма пипета с две отделения със син лакмус вътре и ми обясни, че ако има CO лакмуса трябва да се оцвети в жълто. В нашия случай лакмуса се оцвети в жабешко зелено и майстора каза: "зелено, жълто - щом се оцвети значи има газове!". Това убеди и мен и продавача, че все пак има проблем - спазарихме по-ниско цената и аз купих колата с намерение да я оправя.
Добре, ама Иван вчера юрка колта 20 мин. напред-назад и на място и според него колта не надува маркучите. Изтегли от антифриза в една стъклена колба и той е прозрачен и чист без сажди (аз съм изминал вече 250км). Погледна вътре в казанчето и каза, че му вижда дъното т.е. не е мътно.
Е, кажете сега какво да правя и на кой да вярвам?!?
Да я отварям ли тая глава или не?
Готов съм да дам някой лев да сменят гарнитурата и да съм сигурен, но дали няма да е излишно - все пак не мога да направя колата нова?
Въпреки всички диагнози при двучасово каране онзи ден из центъра с надут климатик колата леко започна да загрява - стрелката на уреда се отклони към "1 часа", и като че ли колата загуби мощност и климатика започна да духа по-топло, след малко обаче стрелката се върна пак на "12 часа" и ми се стори, че всичко си тръгна по старому.
Може да е било мое въобразяване (все още не познавам добре автомобила) или понеже датчика за външна темп. показва -40 да обърква по някакъв начин климатроника, но според мен има нещо не нормално и може би някакъв проблем, но дали е от глава и гарнитура - какво мислите вие?
Благодаря предварително за съдействието!
Иво
Здравей приятел. Със сигурност имаш голям проблем. Или гарнитура или пукната глава, независимо че не надува. Стрелката на температурата въобще не трябва да се отклонява от 12ч, независимо колко е работела на място(с климатик или без). Но нека първо да проверят перката - силикона и изтича и започва да се върти с по малки обороти. Този мотор е таралеж в гащите. И аз минах по този път. Едвам докарах колата от София до Бургас. Провери и водната помпа -на този модел помпата е с пласмасово колело (пропелер) и от флуида се износват лопатките.
Стискам ти палци да е нещо малко, иначе цената е 3000лв.
Стискам ти палци да е нещо малко, иначе цената е 3000лв.
Всеки минава рано или късно по тоя път.
Аз оправих главата и смених гарнитурата за 700лв с работа,преди да оправям главата температурата се вдигаше .След като оправих главата,пак имах проблеми с температурата,но този път ту ми се вдигаше ту ми се връщаше в средата,оказа се че е силиконовата перка,за 220лв взех една чисто нова оригинална и сега всичко е ок
Аз оправих главата и смених гарнитурата за 700лв с работа,преди да оправям главата температурата се вдигаше .След като оправих главата,пак имах проблеми с температурата,но този път ту ми се вдигаше ту ми се връщаше в средата,оказа се че е силиконовата перка,за 220лв взех една чисто нова оригинална и сега всичко е ок
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'
- noiseless
- младши ентусиаст
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
А аз вече се бях зарадвал, че ще ми се размине...
Но как хем изпуска газове, хем не се надуват маркучите - нали налягането в цилиндрите е голямо и би трябвало да отиде и в охл. с-ма?!? Да не би капачката на разшир. съд да изпуска по-голямото налягане?
Eno, къде ти направиха ремонта за тези пари и как го диагностицира?
Но как хем изпуска газове, хем не се надуват маркучите - нали налягането в цилиндрите е голямо и би трябвало да отиде и в охл. с-ма?!? Да не би капачката на разшир. съд да изпуска по-голямото налягане?
Eno, къде ти направиха ремонта за тези пари и как го диагностицира?
- noiseless
- младши ентусиаст
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Майсторът каза, че ще провери първо силиконовата перка, водната помпа и термостата и ще почисти радиаторите отвън и пак ще тестваме.
Дано е нещо по-дребно!
Дано е нещо по-дребно!
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Добре! А вслучай, че температурата стои закована на 12 ч., има газове в антифриза (индикатора става бледо син), надува маркучите, има малък разход на антифриз (около 100 мл на 1000 км.), няма бели пушеци от ауспуха, антифриза е чист, в маслото няма пяна или антифриз и не увеличава нивото си, има съвсем лека загуба на мощност? (Компресия не съм мерил.)
Достатъчна диагноза ли е за смяна на гарнитура или ремонт на главата?
Достатъчна диагноза ли е за смяна на гарнитура или ремонт на главата?
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
sachs написа:и маистора ти ше ги смени тия работи,ти ше си ги платиш като пич и на финала ше каже: сори бате обаче ти е цъфнала главата...
кажи му направо да се захваща със свалянето и.и като я свали при светла в надежда да я снима двустранно и тогава вече със сигурност ше знаеш дали е глава или гарнитура
Айде бе стига сте шашкали човека нека направи тия работи които му е казал майстора и от които е най-вероятно да е проблема и тогава да мисли за глава.А и тия пари кадето ще ги даде за профилактика така или иначе пак трябва да ги даде след евентуален ремонт на главата за да му е мирна главата.
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
pazokolarov написа:Добре! А вслучай, че температурата стои закована на 12 ч., има газове в антифриза (индикатора става бледо син), надува маркучите, има малък разход на антифриз (около 100 мл на 1000 км.), няма бели пушеци от ауспуха, антифриза е чист, в маслото няма пяна или антифриз и не увеличава нивото си, има съвсем лека загуба на мощност? (Компресия не съм мерил.)
Достатъчна диагноза ли е за смяна на гарнитура или ремонт на главата?
Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
В смисъл имал си газове в антифриза, главата е била в ред и си сменял само гарнитура или теча е бил само отвън, някъде по двигателя?dinozab написа:Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше. Иначе нито гарнитура съм сменял, нито глава съм правил.pazokolarov написа:В смисъл имал си газове в антифриза, главата е била в ред и си сменял само гарнитура или теча е бил само отвън, някъде по двигателя?dinozab написа:Намен така ми правеше като имах лек теч на антифриз и докато го открия си видях в чудо и дори като имаше въздух в системата двигателя почваше да ми прекъсва леко
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
И си проверявал антифриза за СО (газове) и си имал?dinozab написа:От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше.Иначе нито гарнитура съм сменял нито глава съм правил
Защото при мен надува здраво маркучите, е не чак на камък ама се втвърдяват.
Странно ми се вижда.
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Е то не е ли нормално като загрее колата малко да се втвърдят мъркучите? Все пак нали охладителната течност (антифриза) е под налягане.
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
pazokolarov написа:И си проверявал антифриза за СО (газове) и си имал?dinozab написа:От едно съединение капеше по малко и естествено системата взимаше въздух и надуваше.Иначе нито гарнитура съм сменял нито глава съм правил
Защото при мен надува здраво маркучите, е не чак на камък ама се втвърдяват.
Странно ми се вижда.
Въздух имах колега не съм писал че СО съм проверявал
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mir4oto