Стържене на ангренажна верига
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Стържене на ангренажна верига
Та значи изчетох всички теми по въпроса ама така и не стигнах до заключение как точно да процедирам. Двигателят има шум сякаш веригата опира и стърже някъде в корпуса. Това се проявява най-ясно като подам и отпусна газта. Докато оборотите падат се чува това стържене (доста ясно и отчетливо). Но също така установих, че и с постоянна честота на въртене (около 3000 об/мин) стърженето също се появява и шума е постоянен и силен. Това като че ли се чува в горната част на двигателя но не мога да бъда сигурен. Свалих капака на клапаните но не можах да видя нищо нередно. И двете вериги си стоят нормално опънати (на пружините в хидравличните обтегачите, които си имат достатъчно ход за да ги опънат) и не изглежда да са се разтеглили и разхлабили. Хич не ми се ще да почна по метода проба-грешка и да сменям наред, щото цифрата е голяма а резултата неясен. Мислех си и за Ванос-а но колата ми е от този вид с повечето части (по новата версия) и ми се струва малко вероятно. Ще се радвам ако дадете някой съвет или препоръчате къде да я закарам за консултация. Пък и ми се струва че това е типичен проблем за тоя двигател (М52Б20). Чувал съм още няколко коли със същия звук, така че дискусията може да стане полезна. 

- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Колега първо махни ремъка който върти алтернатор и водната помпа и го запали за да сигурен че е вътре в мотора и ако шумът остане е кофти работа, но може и да се окаже и някоя ролка той звукът така се предава че някой път не може да разбереш от къде идва!!!!!!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Благодаря ти за идеята колега, ама знам как шуми ролка. За мое голямо съжаление съм сигурен, че проблема не е в ролките. Те ролките ми са за смяна но онзи стържещ звук не е от тях. 

- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Пробвай ще ти отнеме 5- минути и ще ти спести много главоболия , може да е водна помпа!!!!
Пробвай и после пиши, пък може и да почерпиш после!!!!!!!!!
Пробвай и после пиши, пък може и да почерпиш после!!!!!!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
martoto написа:Благодаря ти за идеята колега, ама знам как шуми ролка. За мое голямо съжаление съм сигурен, че проблема не е в ролките. Те ролките ми са за смяна но онзи стържещ звук не е от тях.
на мене ми стържеше лагер на генератора, и аз мислих за верига, нищо че бех с обикновен М50Б20 без анус

както ти каза колегата - махай ремъка за 1 мин


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Както и бях убеден, проблема не е в ролките (вече са новички). Та сега смятам да пробвам с обтегачите. Четох по разни чуждестранни форуми че често проблема е в тях. Та следващото което ще сменя е долния обтегач на основната верига. Абе мислех че ще успея да се размина с метода проба-грашка но уви...
- Panzer_i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: Пернишко село :)
- Детайли за колата: Peugeot 307 SW
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Двама са, двама. Един на основната верига и един на горната верига (която задвижва разпределителния вал на всмукателните клапани). Става въпрос за М52В20 


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Дойде ред да си търся обтегач и най голямото ми учудване е, че ударих на камък. Направо не мога да повярвам, проверих в няколко основни фирми за такива части. И в крайна сметка няма и няма. Включително и в Камор.
Чудя се никой ли колега от форума не е имал подобен проблем
Чудя се никой ли колега от форума не е имал подобен проблем


- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
той оптегача ако е износен се вижда с просто око ,ще има канал на него където върви веригата .. най вероятно ти е разтегната и подрънква ,но си мисля че ако ше сменяш трябва всичко наред - верига зъбчатки и оптегачи ,да ти е мирна главата
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Я да си подържам още малко темата жива
Та днес след абсолютно безрезултатно издирване на обтегач. (повярвайте ми това наистина в момента не може да се намери на българския пазар) си викам абе що не отида до този толкова известен майстор Али. Та отидох и той само като ми чу колата и отсече че ми тропа ванос-а (1000% е сигурен
). Каза да забравя за веригата, и че трябвало да се разглоби за да се види какво да му се смени. Та сега се чудя да се отдам на етусиазма си и да се мъча собственоръчно или да му я оставя и да ми реши тоя мизерен проблем. Четох тук една доста хубава тема по въпроса, гледах и в ръководството за ремонт на Bently. Притеснява ме, че се използват специални приспособления и това може да стане причина да остана без кола за повече време отколкото би ми се искало.

Та днес след абсолютно безрезултатно издирване на обтегач. (повярвайте ми това наистина в момента не може да се намери на българския пазар) си викам абе що не отида до този толкова известен майстор Али. Та отидох и той само като ми чу колата и отсече че ми тропа ванос-а (1000% е сигурен


- body
-
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: 4.03.2005
- Местоположение: София-Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330xd
- Детайли за колата: Черен фолиран седан.
Не си троши нервите.Остави колата при специалист.martoto написа:Я да си подържам още малко темата жива
Та днес след абсолютно безрезултатно издирване на обтегач. (повярвайте ми това наистина в момента не може да се намери на българския пазар) си викам абе що не отида до този толкова известен майстор Али. Та отидох и той само като ми чу колата и отсече че ми тропа ванос-а (1000% е сигурен). Каза да забравя за веригата, и че трябвало да се разглоби за да се види какво да му се смени. Та сега се чудя да се отдам на етусиазма си и да се мъча собственоръчно или да му я оставя и да ми реши тоя мизерен проблем. Четох тук една доста хубава тема по въпроса, гледах и в ръководството за ремонт на Bently. Притеснява ме, че се използват специални приспособления и това може да стане причина да остана без кола за повече време отколкото би ми се искало.
- Zlatev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 s65b40
аз имам подобен проблем.разликата е,че при мен се появява около 2000 оборота.според майстора при който ходих са се износили втулките на обтягащото амортисорче на ремъка на климатика.не сам ходил на друго място а и още не сам го сменил,така че още не знам дали е прав.
е36 м52b20 1995
e46 m54b22 2002
e46 m57tud30 2004
е39 m52b28 1998
e60 m57tu2d30 2007
e92 s65b40 2009
e46 m54b22 2002
e46 m57tud30 2004
е39 m52b28 1998
e60 m57tu2d30 2007
e92 s65b40 2009
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Е оставих колата на специалист. Въпросният Али. След неговата интервенция резултата е че шума си остана и освен това се появи тресене на празен ход. Сега на място цялата кола вибрира и ме изкарва извън нерви направо. След като му се обадих да го питам защо тресе ми каза че трябвало да се напълни добре с масло и щяло да се оправи от само себе си. Това си е абсурд както и да го погледна защото ако за 30км яко пържене не се е напълнила (и кое ебаси точно да се напълни!!!) не виждам как ще се оправи след например 100 или 1000 или 10000. А относно шума ми каза че ваноса си е перфектен и според него имало проблем с мазането, който при високи обороти не се проявявал защото налягането на маслото се увеличавало. Ама на практика налягането на маслото почти не зависи от оборотите а само от един клапан който служи за регулирането му. Сега не знам какво да правя.
Дали пак да му я оставям да ми оправи поне това което развали (за шума вече не се надявам) или да си търся други варианти. Всъщност не вярвам някой от вас да може да ми помогне ама реших поне да споделя огорчението си...


Колега,същият проблем го имаше един приятел,а сега и аз...от утре ве4е се надявам да е О.К. всичко...
Трябва да смениш двете вериги със някой и друг "банан" плюс двата обтегача!!!Ако и след това имаш въпросното стържене вече трябва да ходиш във Дарукар.ремонта на Ваноса няма да ти излезе повече от 400-500 лв.
п.с. Долния обтегач няма да го намериш цял!!!Отделно се купува пружина,шайба,буталце и болт!!!Има ги в Дарукар и без болта са към 30 лв.
п.с. След каквито и да е смени по вериги и т.н. задължително отиваш да ти погледнат ваноса във фирмения сервиз!Никой не може да ме убеди, че без нужния инструмент ще ми зацепи ваноса както трябва да е!Нито Али,нито Тошо Бмвето...Дори като се сваля всички го бележат и т.н. но после какво се случва никой не знае.
Ако имаш някакви въпроси дай на Л.С.
Извинявам се за дългият пост.

п.с. Долния обтегач няма да го намериш цял!!!Отделно се купува пружина,шайба,буталце и болт!!!Има ги в Дарукар и без болта са към 30 лв.
п.с. След каквито и да е смени по вериги и т.н. задължително отиваш да ти погледнат ваноса във фирмения сервиз!Никой не може да ме убеди, че без нужния инструмент ще ми зацепи ваноса както трябва да е!Нито Али,нито Тошо Бмвето...Дори като се сваля всички го бележат и т.н. но после какво се случва никой не знае.
Ако имаш някакви въпроси дай на Л.С.
Извинявам се за дългият пост.

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани