хм... празните обороти...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Май 2007, 7:31

Пoмислете и върху това ,че навремето имаше едни трактори Кировец май се казваха,които имаха огромен маховик,толкова голям колкото няма друг в съвременния автомобилен свят и те работеха с празен ход на около 100-150 мин-1 :idea: Цилиндрите им не са повече от 4 ...

Трябва да тръгвам,малко по-късно ще се включа пак :)

Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 03 Май 2007, 10:56

Колкото по-тежка е карантията толкова по-ниски са оборотите на празен ход. Точно по тая причина на тея от формула 1 празните обороти са повече от колкото повечето хора си карат колите :)
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 03 Май 2007, 11:35

Nightmare написа:Цял ден съм размишлявал и се консултирах с бащата и ето до какво заключение стигнах.Минималните обороти зависят от:
2 от дължината на биелата и колената на вала т.е. колкото са по дълги биелите толкова е по нискооборотен:uups:


и аз винаги това си мислех, но на БМВ-то ми, ходът на буталото е по-голям от диаметъра - 91мм х 87мм т.е. моторът е undersquare и развива 8000об/мин :?: . Състезателната версия на мотора върти до 9500об/мин... При 3.2 литра обем, празният ход е около 900об/мин. На прасето, при 5.0лтр обем, ход на буталото 78.9мм и диаметър от 100мм празният ход е 725об/мин и максималните обороти са 7000об/мин...

Иначе за празния ход - мисля си, че маслената помпа, водната помпа и алтернаторът не функционират добре под определни обороти, което е фактор. Също емисиите са по-високи поради непълноценното изгаряне на горивото...
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 03 Май 2007, 13:11

Penchev написа:...имаха огромен маховик.....работеха с празен ход на около 100-150 мин-1....ЦИЛИНДРИТЕ ИМ НЕ СА ПОВЕЧЕ ОТ 4 ...



Тва имах предвид и аз-големи чаркове както каза М3CSL-ниски обороти на празен ход.
Казваш не са били повече от 4 цилиндъра,но едва ли са биле 1,6-1,8 двг.
Тва потвърждава мисълта ми за големите кубици :) ......

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 03 Май 2007, 16:35

КОлкото е по-голям хода на буталото толкова е по бавен мотора ;)

Вземете един от онея огромни мотори дето движат корабите... те работят на макс 40-50 оборота в минута (ако не се лъжа) ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Мнение от AUTOMAX » 03 Май 2007, 17:02

Дилян Пенчев написа:КОлкото е по-голям хода на буталото толкова е по бавен мотора ;)

Вземете един от онея огромни мотори дето движат корабите... те работят на макс 40-50 оборота в минута (ако не се лъжа) ;)


При диаметър на буталото 1метър нормално :mhihi: :mhihi:

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 03 Май 2007, 17:09

Дилян Пенчев написа:КОлкото е по-голям хода на буталото толкова е по бавен мотора ;)

Вземете един от онея огромни мотори дето движат корабите... те работят на макс 40-50 оборота в минута (ако не се лъжа) ;)


и аз винаги това си мислех, но на БМВ-то ми, ходът на буталото е по-голям от диаметъра - 91мм х 87мм т.е. моторът е undersquare, a пък развива 8000об/мин . Състезателната версия на мотора върти до 9500об/мин... :?:
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 03 Май 2007, 17:10

ок, но 6така има по-къс ход и по-ниски обороти на празен ход от един аналогичен 4 цилиндров ;) за мазането и охлаждането пак да кажа - едва ли е фактор. с походяща предавка ще се въртят помпите и при ниски обороти :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 03 Май 2007, 17:22

[steeN] написа:ок, но 6така има по-къс ход и по-ниски обороти на празен ход от един аналогичен 4 цилиндров ;) за мазането и охлаждането пак да кажа - едва ли е фактор. с походяща предавка ще се въртят помпите и при ниски обороти :)


не четеш... Порше 968 е с 4 цилиндъра, диаметър 104мм / ход 88мм (обем 3.0л) и празен ход от 650об/мин... Помисли за предавка за помпите и КПД - нещата не са толкова прости... Това което работи на 2000об/мин не е същото на 6000об/мин...
Power is Nothing Without Insanity

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 03 Май 2007, 18:49

Абв влияят хиляди неща :mhihi: Тежест на въртящите се маси, брой цилиндри, портовете на главата, фазите на газоразпределението ;)

Алекс ти даваш пример за М-ков мотор който е олекотен вътре и може да е с дълъг ход но не може да са му много ниски оборотите на празен ход, както и не му пречи да се върти много бързо именно заради това че е лекичък с малки буталца,м мотовилки и маховик ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 03 Май 2007, 19:10

Дилян Пенчев написа:Абв влияят хиляди неща :mhihi: Тежест на въртящите се маси, брой цилиндри, портовете на главата, фазите на газоразпределението ;)

Алекс ти даваш пример за М-ков мотор който е олекотен вътре и може да е с дълъг ход но не може да са му много ниски оборотите на празен ход, както и не му пречи да се върти много бързо именно заради това че е лекичък с малки буталца,м мотовилки и маховик ;)


Да бе, съгласен съм...

За М-ковия мотор - просто ми направи впечатление, докато си четох книжката за експлоатация.... А от там проверих тук и там и се оказа, че всички нови мотори на БМВ са по-голям ход от колкото диаметър на буталата... :?: Странно... Тук таме пише, че това спомага за по-добри емисии, а недостатъка - тежина + малки максимални обороти се превъзмогвало с технология... Но дали е така наистина?
Power is Nothing Without Insanity

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Мнение от oxam » 03 Май 2007, 21:48

стига спамил веее :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение Изображение Изображение

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook